Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Leuk verhaaltje maar hij is natuurlijk gewoon mislukt. Meneer de marketing goeroe zou het geld wel even binnen brengen daar. Maar hij is niet verder gekomen dan allerlei dubieuze constructies met talentpools en andere verkapte leningsvormen.

Ik denk niet dat ze hem zullen missen.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Precies, zogenaamd het grootste aantal fans, maar ze kunnen niet eens een paar ton naar boven toveren om een speler binnen te halen. Man is gewoon geflopt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Lionel

Bericht door Lionel »

Waarom altijd nou die verhalen over de grootste achterban ofzo? Wat een b*llshit!
IK GELOOF!!!!!!
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Merk Fortis verdwijnt in Nederland
Uitgegeven: 14 oktober 2008 16:59
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2008 17:31

AMSTERDAM - De naam Fortis zal in de toekomst in Nederland verdwijnen. Dat heeft Jan van Rutte, de bestuursvoorzitter van Fortis Nederland, dinsdag gezegd op BNR Nieuwsradio.

"We zullen de naam Fortis moeten loslaten", zei Van Rutte. Hij merkte op dat de naam Fortis een negatieve bijklank heeft gekregen door de crisis bij de bankverzekeraar. "Dat heeft zijn weerslag op Fortisbank Nederland."

De Nederlandse staat kocht begin deze maand de Nederlandse activiteiten van Fortis, inclusief ABN Amro Nederland. Volgens minister Wouter Bos van Financiën was de nationalisatie nodig omdat Fortis dreigde om te vallen.

Integratie

Wat de nieuwe naam wordt waaronder Fortis verder zal gaan, hangt volgens Van Rutte af van de integratie met ABN Amro. "Gaat de integratie door, dan ga je naar de namen kijken die beschikbaar zijn of een nieuwe naam. Gaat de integratie niet door, dan zul je een heel andere naam moeten kiezen."

Wat er met de sponsorcontracten van Fortis gaat gebeuren als de naam verdwijnt zal nog moeten worden bekeken. De bank is onder meer shirtsponsor van voetbalclub Feyenoord. "We zijn aan het kijken naar onze sponsorcontracten. Daar waar Fortis op shirts of gebouwen staat zullen we iets moeten doen."
Nu.nl

Ja, het horrorscenario komt dichterbij, ik denk dat ze volgend jaar met ABN AMRO op hun shirts gaan spelen, hehehe.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

'Feyenoord zal voorlopig creatief moeten zijn'
Geschreven op zaterdag, 18 oktober om 09:02

Een stijgende omzet, maar toch geen geld voor transfers. Namens Feyenoord benadrukt financieel directeur Onno Jacobs dat de club uit Rotterdam-Zuid voorlopig geen geld heeft voor verdere versterking van de selectie van Gertjan Verbeek. "Zo is de realiteit. Pas als er nieuwe investeerders worden aangeboord óf als we een speler verkopen, is er weer wat mogelijk op transfergebied", benadrukt Jacobs aan AD/Sportwereld. "Clubs zoals Ajax en SC Heerenveen hebben een positief eigen vermogen, in het geval van Ajax van 65 miljoen euro. Ter vergelijking: ons eigen vermogen bedraagt zes miljoen euro negatief. Simpel gezegd hebben wij geen vet op de botten, in tegenstelling tot sommige andere clubs."

Ruim een jaar geleden trok de ene na de andere speler naar De Kuip, maar afgelopen zomer gaf de volksclub amper geld uit op de spelersmarkt. "Vorig jaar hebben we dankzij onze spelersfondsen, de zogenoemde Talent Pools, twaalf miljoen euro opgehaald", verduidelijkt Jacobs. "Dat geld was grotendeels bestemd voor investeringen op de transfermarkt. Toen al hebben we duidelijk aangegeven dat die opbrengst eenmalig was. Tel daar de lucratieve transfer van Royston Drenthe naar Real Madrid bij op en je begrijpt dat we toen beduidend meer te besteden hadden."

Jacobs heeft een verklaring voor het feit dat het Feyenoord Investerings Fonds 2008 een stuk minder snel vol loopt dan de twee Talent Pools. "Het FIF 2008 is nu voor eenderde gevuld. Dat het minder snel loopt is ook wel verklaarbaar. De groep investeerders die mee heeft gedaan in de Talent Pools, kan niet oneindig geld in de club blijven pompen. Ik kan me zo voorstellen dat de huidige situatie op de beurs daar ook een rol in speelt. We moeten nieuwe partijen zien aan te boren en daar zijn we druk mee. De inschrijvingstermijn hebben we verlengd tot na de zomer van 2009."

Zorgen over de vele dertigers in de selectie van Verbeek maakt Jacobs zich niet. Volgens het bestuurslid is de kans op een financiële klapper wel degelijk aanwezig. "Met jongens zoals Leroy Fer en Georginio Wijnaldum hebben we talent in huis dat zich uitstekend ontwikkelt. Luigi Bruins en Jonathan de Guzman zijn ook nog jong, terwijl ook midden-twintigers als Karim El Ahmadi en André Bahia een waarde vertegenwoordigen. En dan heb ik het nog niet eens over het talent dat volgens de experts nu op Varkenoord rondloopt. Daarom sluiten we ook niet uit dat er op termijn nog een derde Talent Pool bijkomt. Daar denken we nu over na.’’

"We verwachten dat onze omzet dit seizoen opnieuw zal stijgen, dankzij de inkomsten uit Europees voetbal die we vorig jaar misten. Met een dergelijke begroting liggen we achter op Ajax en PSV, terwijl de naaste concurrentie (Twente, Heerenveen, AZ, red.) rond de 28 miljoen euro zit. Met een nieuw stadion moet onze klapper nog komen. Tot die tijd zal Feyenoord creatief moeten zijn", aldus de financieel directeur.

VZ
Waarom knallen ze die talenten in talentpools? Ze genereren er geld mee, maar bij verkoop moet je weer een deel afstaan toch? Op zich wel slim, want tot nu toe heeft alleen Drenthe wat opgeleverd en was de rest van de externe financiëringen waardeloos.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Feyenoord heeft niet eens geld om spelers te huren. :aai.gif:
peter

Bericht door peter »

Maar ik snap het concept niet zo. Waarom verkoop je je talenten niet zonder die lui. Nu werkt het nog prima, omdat veel talenten gewoon pure miskopen zijn. Van het geld van die financiërs heeft men vervolgens wat 30jarige spelers gekocht en een El Ahmadi.

Geen geld om te huren? Prima, maar ga dan niet in zee met die externe lui. Gewoon hopen dat de Guzman wat oplevert en dat je dat geld dan kan gebruiken om contracten open te breken van een Wijnaldum en een Fer.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Het is een vorm van potverteren. Een voorschot nemen op toekomstige gelden.

Ik vind het dom. Straks vang je de hoofdprijs voor een talent en moet je een kwart afstaan aan de financiers. Aan de andere kant is het wel geniaal dat men zo'n talentpool met Greene, Tiendalli en Van Dijk aan de man heeft gekregen.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Zit Van Dijk nog in een talentpool? Ik zou het zo geloven hoor. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Vast niet, maar er is iig een pool met investeerders die vermoedelijk nog nooit een voetbal hadden gezien.
peter

Bericht door peter »

Gaan ze vanmiddag winnen? Met alleen Biseswar voorin is de spoeling erg dun. Neemt niet weg dat ze van WillemII gewoon horen te winnen, zelfs zonder Tomasson en Makaay. Middenveld is in ieder geval compleet en daar worden dan ook bakken met mensen neergezet.
Thijs

Bericht door Thijs »

Ik zou het heerlijk vinden als ze weer punten verspelen.
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Frank Demouge... :headbang.gif:
Thijs

Bericht door Thijs »

Ah, ze staan alweer achter. Lekker, lekker.
peter

Bericht door peter »

Prachtig. Dit kan een heel mooi weekend worden zo.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Zeker. Ik zie dat Sparta voorstaat, dus al de zaken zo blijven als ze zijn zakt Feyenoord naar plekkie 15. Maar de middag is nog lang.
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Het wordt met de week beschamender dat we niet gewoon gewonnen hebben in De Kuip...

K.
Still alive...
jabu

Bericht door jabu »

Jöhnk schreef:Zeker. Ik zie dat Sparta voorstaat, dus al de zaken zo blijven als ze zijn zakt Feyenoord naar plekkie 15. Maar de middag is nog lang.
Sparta is de club van Rotterdam!
peter

Bericht door peter »

Ik lees dat de topper De Cler weer in de fout ging?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Klopt. Vreselijk overschat, die man.

Gregroire, wat doe je nu? dat had de 2-0 moeten wezen.

Als Feyenoord ooit kon degraderen dan is het dit seizoen.
Thijs

Bericht door Thijs »

En volgende week komt Heerenveen, en dan twee keer uit naar Sparta en Roda JC.
Haha, dat kan nog eens mooi worden.
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Jöhnk schreef:Klopt. Vreselijk overschat, die man.

Gregroire, wat doe je nu? dat had de 2-0 moeten wezen.

Als Feyenoord ooit kon degraderen dan is het dit seizoen.
Ik zat gisteravond in een kroeg een beetje te praten met een vriend van mij die seizoenskaarthouder is bij Feyenoord. Een hele reële gast, helemaal niet verblind door clubliefde of haat tegen Ajax. Maar hij zei letterlijk het volgende: 'Als Feyenoord ooit kampioen kan worden dan is het dit seizoen.' Tja, ik viel bijna van m'n kruk af. Maargoed, als híj dit zegt, dan moeten er wel tienduizenden Feyenoord-tokkies zijn die dit in veel grotere maten geloven. Bizar, dat ze niet inzien dat de selectie van Feyenoord aanvallend en verdedigend van het niveau van een lage middenmoter is.
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Scherrer schreef:Een hele reële gast, helemaal niet verblind door clubliefde of haat tegen Ajax. Maar hij zei letterlijk het volgende: 'Als Feyenoord ooit kampioen kan worden dan is het dit seizoen.'
Mijn God... Dan ben je het wel behoorlijk kwijt, ja.

K.
Still alive...
Thijs

Bericht door Thijs »

Het is wel een groot verschil tussen het Feyenoordpubliek en het Ajaxpubliek hoor. Feyenoord verloor met 0-2 van NEC, stond 14e en je leest overal reacties als 'Ach, die punten komen vanzelf wel' en 'het spel was niet eens zo slecht'.

Ajax speelde vorig jaar in oktober met 0-0 gelijk thuis tegen NEC en er was een Derde Wereldoorlog uitgebroken buiten. Hoofdingang bestormd, ME-busjes die zigzaggend over de pleinen crossten, hier wordt dit gewoon echt niet gepikt.

Ik zou me als Feyenoordsupporter toch echt honderd keer meer genaaid voelen dan als Ajacied, en dat zegt toch wel wat.
peter

Bericht door peter »

Kowalczyk schreef:
Scherrer schreef:Een hele reële gast, helemaal niet verblind door clubliefde of haat tegen Ajax. Maar hij zei letterlijk het volgende: 'Als Feyenoord ooit kampioen kan worden dan is het dit seizoen.'
Mijn God... Dan ben je het wel behoorlijk kwijt, ja.

K.
Ik heb er een weddenschap op staan. Afgestudeerd WO'er en er heilig van overtuigd dat Feyenoord dit jaar kampioen wordt, vanwege de spectaculaire aankopen. Het geraamte was, zoals gezegd, al sterker dan ieder ander team. Ik de namen opnoemen en volgens hem had Feyenoord op 7 posities betere spelers dan Ajax. Tsja.
Gesloten