Feyenoord 2008 - 2009
Het hangt van de positie af, denk ik. Een buitenspeler hoeft van mij niet per se 1.90 meter te zijn. Ik heb liever dat hij technisch sterk en snel is. Een controlerende middenvelder hoeft weer geen uitgebreide trucendoos te hebben maar moet duelkracht hebben, sterk in de passing en dynamisch zijn. Een creatieve middenvelder moet creatief zijn....et cetera.
Ik ben er overigens wel groot voorstander van om verdedigers te kopen die ook daadwerkelijk goed kunnen verdedigen. En die mogen dan ook best groot, sterk en snel zijn. Als ik Ogararu en Bruno Silva zie vraag ik me af wat ze toevoegen. Die voetballende types komen wel uit de jeugd.
Ik ben er overigens wel groot voorstander van om verdedigers te kopen die ook daadwerkelijk goed kunnen verdedigen. En die mogen dan ook best groot, sterk en snel zijn. Als ik Ogararu en Bruno Silva zie vraag ik me af wat ze toevoegen. Die voetballende types komen wel uit de jeugd.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Uiteraard.Jöhnk schreef:Het hangt van de positie af, denk ik. Een buitenspeler hoeft van mij niet per se 1.90 meter te zijn. Ik heb liever dat hij technisch sterk en snel is. Een controlerende middenvelder hoeft weer geen uitgebreide trucendoos te hebben maar moet duelkracht hebben, sterk in de passing en dynamisch zijn. Een creatieve middenvelder moet creatief zijn....et cetera.
Maar dan nog: met paardenlongen en spieren als draadstaal is niks mis. Neem Wesley Sneijder. Getalenteerd, maar ook klein en aanvankelijk een beetje lichtgewicht. Hij werd pas écht een topspeler toen hij aan specifieke looptraining ging doen en het krachthonk indook. Ineens kon 90 minuten lopen. Ineens kon hij tackelen. Ineens blijf niet de tegenstander, maar Sneijder overeind staan bij een botsing.
En hoe kwam dat? Omdat hij er zélf, op eigen initiatief aan gewerkt had...
Dat vind ik dus ongelooflijk. Bij een topclub als Ajax zou dat gewoon vast op het menu moeten staan. Een jongen als Van der Vaart werd bij HSV plotseling sterk. Bij Ajax is hij daar nooit toe gedwongen, en als zo'n jongen dan niet van zichzelf de mentaliteit heeft om een topatleet te willen zijn (zoals Sneijder), dan blijft het er dus bij. Dat is zonde. En amateuristisch. En uit de tijd.
Zo'n Van der Wiel heeft zijn fysiek mee, van nature. Sterke jongen. Werk daar een uurtje per dag extra aan, en je maakt een beul van 'm, een verdediger van gewapend beton. Waarom niet? Ze hebben na de training toch niks te doen...
K.
Still alive...
-
Biseswar willen ze nu gewoon (terecht) laten verlengen hoor. Herstel van de eerder gemaakte fout om hem weg te laten gaan.Justin schreef:Ik krijg bijna medelijden met dat Feyenoord. Een spitsenduo bestaande uit Michael Mols - de man die eigenlijk 2 jaar geleden wilde stoppen - en Biseswar - de man die eigenlijk allang weg mocht -.
Wat deed De Cler bij die 2-0?

Bij Feyenoord komt crisis dichtbij
Door SJOERD MOSSOU
NANCY - Zo diep treurig als twee jaar geleden werd het niet, maar opnieuw bood Nancy een droevige aanblik voor Feyenoord.
Roemloos ging de Rotterdamse club tenonder in het Stade Marcel Picot tegen een verre van indrukwekkende tegenstander. Twee goals binnen zes minuten bezorgden AS Nancy een verdiende zege: 3-0.
Ook het laatste vleugje vertrouwen dreigt Feyenoord uit de handen te glippen. Waar het in de eerste competitieweken nog kon wijzen op het bij vlagen bemoedigende spel, oogde de Rotterdamse ploeg in Nancy apathisch en kwetsbaar.
Met drie zware competitiewedstrijden in één week voor de deur (SC Heerenveen-thuis, Sparta-uit en Roda JC-uit), komt een serieuze crisis angstig dichtbij in de Kuip.
Gertjan Verbeek blijft kalm onder de druk, maar ook de coach zal voelen dat het steeds lastiger wordt om zijn ploeg de goede kant op te duwen. Hoe gericht en hard de trainer ook werkt met zijn elftal, een negatieve spiraal is alleen met resultaat te doorbreken.
Tegen een matige Franse ploeg als AS Nancy bleef dat opnieuw uit, voor de zoveelste keer dit seizoen. Van de elf officiële wedstrijden die Feyenoord dit seizoen speelde, verloor het er al zeven.
Lichtpuntjes waren er nauwelijks voor de Rotterdammers. Roy Makaay viel weer in na zijn blessureperiode en dat was het eigenlijk wel in Frankrijk. Veel meer dan hopen op een onverwachte rugwind kan Feyenoord dezer dagen niet, met SC Heerenveen als eerstvolgende tegenstander.
Op zijn beurt vierde Nancy een onbezorgd feestje. De aanhang van Feyenoord had keurig gehoor gegeven aan het verzoek thuis te blijven, na de waanzinnige rellen van twee jaar geleden. Het duel verliep daardoor zonder wanklank. Fans van Feyenoord waren er nauwelijks. Ook in de binnenstad van Nancy bleef het rustig.
De Rotterdamse clubleiding op de tribune haalde daarover opgelucht adem, maar zag tegelijk het contrast met het vorige Europese uitduel tegen Kalmar FF. In Zweden (2-1 winst) werd Feyenoord gedragen door een luidruchtig Legioen, in Nancy bleef die steun uit.
Vraag is of het gisteren had uitgemaakt. Feyenoord droeg de vijftiende plaats in de competitie zichtbaar op zijn schouders mee, zoals ook de Franse nummer zestien lange tijd worstelde.
Het is dat er een blauw UEFA Cup-bord ter hoogte van de middellijn stond, anders had de nietsvermoedende toeschouwer zich bij een degradatieduel gewaand.
Vanaf de eerste minuut stond er stroom op 22 paar benen. Het rommelige schouwspel op het veld deed bij vlagen pijn aan de ogen. Aan beide kanten regende het slordigheden en zelden viel er een vloeiende aanval te ontdekken. Halve kansen waren er wel. Nancy was na twintig minuten twee keer gevaarlijk, met een vrije trap en een kopkans.
Giovanni van Bronckhorst kon twee keer vrij uithalen, maar scoorde niet. Aan het eind van de tweede helft kreeg Feyenoord zijn beste kans, na een goede aanval over de linkerkant. Tim de Cler bereikte Michael Mols, maar de spits gleed onderuit toen hij weg wilde draaien.
Niet lang daarna opende Nancy de score, kort na rust. Feret verstuurde een knappe pass door het hart van Rotterdamse defensie, Zerka omspeelde Henk Timmer en scoorde: 1-0.
Een treffer die Nancy steun gaf en Feyenoord verlamde. Steeds nadrukkelijker wankelde de Rotterdamse defensie en na 54 minuten was het opnieuw raak. Feret reageerde als enige goed op een voorzet van Tsafack en schoot simpel raak: 2-0. Wanhopig hief Timmer zijn handen ten hemel.
Feyenoord probeerde het nog wel, maar een echte wedstrijd werd het nooit meer. Op een forse kans voor Georginio Wijnaldum na kwam Nancy geen moment meer in de problemen, de bezoekers knokten tegen beter weten in.
Dramatisch oogde de Rotterdamse verdediging in de 85ste minuut, toen verdediger Helder zomaar door mocht lopen en de eindstand bepaalde: 3-0.
Met de hoofden diep gebogen liepen de Feyenoorders daarna van het veld.
www.sportwereld.nlOm je diep voor te schamen
Chris van Nijnatten
Bij Feyenoord vinden ze van elkaar dat ze lekker bezig zijn.
Op technisch gebied schijnen er goede vorderingen te worden gemaakt. Het moeten vormen van vooruitgang zijn, geboekt door roodwitte microben, waarneembaar met een microscoop. Met het blote oog is pijnlijk zichtbaar dat de club vijftiende staat in de eredivisie. En gisteren werd de degradatiekandidaat in Nancy door de nummer zestien van Frankrijk volkomen belachelijk gemaakt.
Niettemin schijnt het zó goed te gaan dat Peter Bosz een contract voor onbepaalde tijd kan tekenen. De technisch manager zou zich na het zetten van zijn nieuwe handtekening zelfs technisch directeur mogen noemen; meepraten op directieniveau.
Stel nu dat dit allemaal terecht is op basis van ontwikkelingen die aan de buitenkant voor geen mens zichtbaar zijn. Dat kan. Ik geloof er niks van, máár, het kan. Dan nóg is het een gotspe om in deze periode met zo’n mededeling naar buiten te komen.
Het is zelfs nog meer een provocatie dan een brutaliteit. Geen supporter begrijpt dat zonder nadere uitleg.
Feyenoord presteert meer dan zwaar onder de maat. Oké, er breken wat jonge spelers enigszins door, maar dat gebeurt alleen maar omdat de ouden van dagen (oh ja: ‘met alle respect’) geblesseerd zijn. Het is een teken van licht op basis van louter toeval. Zoals het hele spel van Feyenoord er de schijn van heeft dat toeval de belangrijkste factor is.
De gekwelde aanhanger van Feyenoord moet het doen met een aardig thuiswedstrijdje tegen Ajax, een overwinning op Volendam, een goede tweede helft tegen Willem II en een hartveroverend duel op een kunststof tapijt in Zweden. Of Gertjan Verbeek het nu wil of niet, en of het nu aan hem ligt of niet, het is toch écht iets om je héél diep voor te schamen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik ging helemaal stuk! En wat dacht je van Hofland bij de 3-0 dan! Ook om je rot te lachen hoor!Thomas schreef:Biseswar willen ze nu gewoon (terecht) laten verlengen hoor. Herstel van de eerder gemaakte fout om hem weg te laten gaan.Justin schreef:Ik krijg bijna medelijden met dat Feyenoord. Een spitsenduo bestaande uit Michael Mols - de man die eigenlijk 2 jaar geleden wilde stoppen - en Biseswar - de man die eigenlijk allang weg mocht -.
Wat deed De Cler bij die 2-0?Hij begint alvast met weglopen omdat hij denkt dat de bal door zal schieten, vergeet op die manier Feret te dekken, die weer drie uur krijgt om om te draaien en de bal erin te knallen.
IK GELOOF!!!!!!
Vroeger had ik gedacht: die crisis wenden ze nog net af. Zoals twee jaar geleden onder Koeman gebeurde. Maar nu geloof ik daar niet meer in. De selectie is veel te slecht.Duke schreef:www.sportwereld.nlBij Feyenoord komt crisis dichtbij
-
- AT Toto winner 15/16
- Ajaciedjuh
Daar hoort Verbeek zich toch helemaal niet druk over te maken. Hij hoeft zich pas druk te maken, als er een Nederland F wordt opgericht.VI schreef: Verbeek wil geen spelers afstaan aan B-elftal van Oranje
24/10/2008 16:12
Gertjan Verbeek ziet helemaal niets in de herinvoering van het Nederlands B-elftal. 'Ik ben er geen voorstander van. Ik vind het zelfs onzin', liet hij vrijdag weten.
De trainer van Feyenoord was verbaasd over de aanstelling van Patrick Lodewijks als keeperstrainer. 'Wij wisten van niets bij Feyenoord', vertelde hij het ANP. 'Tenminste, ik was hiervan niet op de hoogte. Dat bevreemdt mij. Hij is tenslotte in dienst van Feyenoord.'
Verbeek staat geen spelers af, als dat niet verplicht is. 'Wij passen voortaan strikt de FIFA-regels toe. Als we onze spelers niet hoeven af te staan op basis van de reglementen, zullen we dat ook niet meer doen. Wij werken nergens meer aan mee. In het belang van Feyenoord uiteraard.'
'Ik ben al mijn internationals al vaak genoeg kwijt gedurende het seizoen. Je houdt steeds je hart vast hoe ze terugkomen. Makaay en De Guzman hielden blessures over aan de Olympische Spelen in Peking. Daar hebben we nu bij Feyenoord nog steeds last van', vervolgt Verbeek.
'Met zo'n B-elftal raak ik doordeweeks nog meer spelers kwijt. Ik houd ze veel liever bij de club. Wij kunnen hen een veel beter trainingsprogramma aanbieden dan de bondscoach.'

-