Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 3:17 pm

Of misschien zien sommige mensen gewoon niet zo goed dat die jongen over een behoorlijke dosis talent beschikt. :yes.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 10, 2008 3:18 pm

Als het al zo is, hoort het in zijn eigen topic thuis.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 5:30 pm

Thomas schreef:Of misschien zien sommige mensen gewoon niet zo goed dat die jongen over een behoorlijke dosis talent beschikt. :yes.gif:

Kan zijn, ik zie ook wel dat hij talent heeft, maar feit blijft dat hij heeeeel erg weinig heeft laten zien tot nu toe.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 5:39 pm

Mr. Ajax schreef:
Thomas schreef:Of misschien zien sommige mensen gewoon niet zo goed dat die jongen over een behoorlijke dosis talent beschikt. :yes.gif:

Kan zijn, ik zie ook wel dat hij talent heeft, maar feit blijft dat hij heeeeel erg weinig heeft laten zien tot nu toe.
Niet mee eens, Sarpong heeft absoluut overtuigd in de wesdtrijden. Hij is zonder bal heel belangrijk door veel goede loopacties en het maken van ruimte voor andere spelers. Daarnaast heeft hij een goede pass en duikt hij snel op voor het doel. De afronding is zeker iets wat beter moet!

Maar zet hem maar op links half in een goed draaiend elftal, genieten wordt dat!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 5:40 pm

Precies. Vergeet niet dat hij uit noodzaak op een positie speelt die niet de zijne is. Sarpong is op z'n best als halfspeler.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 6:45 pm

Thomas schreef:Precies. Vergeet niet dat hij uit noodzaak op een positie speelt die niet de zijne is. Sarpong is op z'n best als halfspeler.

Dat hij op een andere positie speelde is geen excuus voor zijn onthutsend zwakke balaaname in die wedstrijden. Hij heeft veel te veel balbehandelingen nodig voor hij de bal onder controle krijgt, als hij niet meteen van zijn voet springt. Als hij de bal eenmaal onder controel heeft, doet hij er zelden iets goeds mee omdat het zo'n zenuwlijer is. Ook vind ik dat hij veel te makkelijk van de bal te krijgen is, een simpele schouderduwtje en hij is weg. Dit dus in tegenstelling tot wat sommiggen hier vinden, Johnk zei een tijdje geleden dat hij 'potig' is en veel body met zich meebrengt. Dat vind ik dan absoluut niet het geval.

Hij is wel heerlijk dynamisch en maakt veel loopacties, maar dat weegt in mijn ogen niet op tegen zijn zwakke spel aan de bal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 7:38 pm

Sarpong wil juist veel teveel in een hoge versnelling doen, maar dan slaat tegenwoordig op het laatste moment de twijfel toe. Verder licht z'n kracht in het pendelen tussen beide strafschopgebieden, maar daar komt hij als aanvaller weinig aan toe. Dat hij best potig is ben ik met Jöhnk eens.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 9:03 pm

Thomas schreef: Dat hij best potig is ben ik met Jöhnk eens.

Zullen we de volgende wedstrijd dat hij speelt een beetje gaan tellen hoeveel keer hij van de bal wordt gezet?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 10, 2008 9:47 pm

Zullen we het daar lekker in zijn eigen topic over hebben? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 11:08 pm

Eens met mr. Ajax. - er is veel aan te merken op het spel van deze jongen. Best talentvol maar hij heeft mij nog niet dermate kunnen overtuigen dat ik voor hem toekomst zie bij een club met topclub aspiraties. Meer een middenmoter. Met Thomas ben ik eens dat hij amper op zijn positie heeft mogen spelen. Echter, ook in de speeltijd die hem op het middenveld werd gegund kwam hij niet bijster sterk uit de verf, het is allemaal net niet bij hem. Weinig echt sterke punten, weinig creativiteit, fysiek zozo, niet echt slim ook. Ik zou hem ervaring laten opdoen bij een Eredivisieclub.
Ajax!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 11:15 pm

Giacomo Puccini schreef:Eens met mr. Ajax. - er is veel aan te merken op het spel van deze jongen. Best talentvol maar hij heeft mij nog niet dermate kunnen overtuigen dat ik voor hem toekomst zie bij een club met topclub aspiraties. Meer een middenmoter. Met Thomas ben ik eens dat hij amper op zijn positie heeft mogen spelen. Echter, ook in de speeltijd die hem op het middenveld werd gegund kwam hij niet bijster sterk uit de verf, het is allemaal net niet bij hem. Weinig echt sterke punten, weinig creativiteit, fysiek zozo, niet echt slim ook. Ik zou hem ervaring laten opdoen bij een Eredivisieclub.
Zou Sarpong wel eens in combinatie willen zien met een echte spits!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 11:17 pm

Sarpong is juist erg slim, maar hij moet wel op een positie worden ingezet waar z'n loopacties meer nut hebben. En hij moet voor de goal kunnen komen.

Ik heb het overigens nergens gehad over een rol voor Sarpong bij een Europese topclub, voor het geval dat misverstand is ontstaan.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 11:20 pm

Top Eredivisie bedoel ik hoor. Voor een rol op het middenveld achter de spits is zijn scorend vermogen niet goed genoeg.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 11:23 pm

Een Sarpong in goede doen en die op de juiste manier speelt scoort juist makkelijk.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 11:34 pm

Als je bedoelt dat de makkelijke ballen er wel invliegen, ok. Maar dit is geen jongen die er 15 per seizoen gaat inleggen. En dat moet toch minstens op die positie. Nee, centraal zie ik voor hem geen rol weggelegt. De creativiteit en explosiviteit voor de vleugelposities mist hij ook. Blijven over de posities Gabri en Lindgren, waar ik hem het beste vind renderen. Zou hem een jaartje verhuren. Misschien dat hij het Lindgren traject kan doorlopen.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 11:39 pm

Dat lijkt me een goed idee, GP. Sarpong is zeker niet klaar voor een basisplaats op 10. Hij lijdt nog veel en veel teveel balverlies.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di nov 11, 2008 3:06 am

Thomas schreef:Sarpong is juist erg slim, maar hij moet wel op een positie worden ingezet waar z'n loopacties meer nut hebben. En hij moet voor de goal kunnen komen.

Ik heb het overigens nergens gehad over een rol voor Sarpong bij een Europese topclub, voor het geval dat misverstand is ontstaan.
Just curious; als je in Ajaxtalenten capaciteiten ziet, komt dat dan omdat ze die volgens jou écht hebben, of omdat je hóópt dat ze die hebben en dus een Ajaxtraditie in ere houden van zelf fantastische spelers opleiden?

In het algemeen (dus vat dit niet zozeer persoonlijk op) worden er hier op AT aan spelers als De Jong, Sarpong c.a. nogal eens kwaliteiten toegedicht die ik er in ieder geval nog niet in gezien heb, als ik ze in de Arena zie voetballen. Ik hoop dat Sarpong het helemaal gaat maken, maar zie dat vooralsnog niet in hem.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

999

Bericht door 999 » di nov 11, 2008 8:36 am

Zlatan Son of God schreef:
Giacomo Puccini schreef:Eens met mr. Ajax. - er is veel aan te merken op het spel van deze jongen. Best talentvol maar hij heeft mij nog niet dermate kunnen overtuigen dat ik voor hem toekomst zie bij een club met topclub aspiraties. Meer een middenmoter. Met Thomas ben ik eens dat hij amper op zijn positie heeft mogen spelen. Echter, ook in de speeltijd die hem op het middenveld werd gegund kwam hij niet bijster sterk uit de verf, het is allemaal net niet bij hem. Weinig echt sterke punten, weinig creativiteit, fysiek zozo, niet echt slim ook. Ik zou hem ervaring laten opdoen bij een Eredivisieclub.
Met Eto'o, Drogba enz bedoel je ...
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di nov 11, 2008 11:46 am

Voetske schreef:
Een voetballende spits, tenminste niet met een type Huntelaar.

999

Bericht door 999 » di nov 11, 2008 1:04 pm

Voetske schreef:
Zlatan Son of God schreef: Zou Sarpong wel eens in combinatie willen zien met een echte spits!

Een voetballende spits, tenminste niet met een type Huntelaar.
Tja, wat zou KJH in zijn nopjes zijn als ie wel ballen precies op maat aangespeeld zou krijgen.Verder voetbalt KJH veel meer mee dan jij blijkbaar wil zien.
Blij met de punten ...

Zuidema

Bericht door Zuidema » di nov 11, 2008 1:32 pm

Voetske schreef:
Tja, wat zou KJH in zijn nopjes zijn als ie wel ballen precies op maat aangespeeld zou krijgen.Verder voetbalt KJH veel meer mee dan jij blijkbaar wil zien.
Mwah, ik het dit seizoen KJH toch al een flink aantal ballen precies op maat zien krijgen. Volgens mij heeft ie zo zeker een tiental opgelegde kansen verknald de afgelopen wedstrijden. Het is inderdaad wel waar, dat ie veel meer meevoetbalt, maar het zal toch moeizaam blijven. Huntelaar combineert nogal slecht op snelheid en erg balvast vind ik hem ook niet als aanspeelpunt voorin.

En als we het toch over de nadelen van KJH hebben: vaak zie ik ook een dieptepass op hem, die op zich best wel in orde is, maar die hij niet haalt omdat zijn sprintsnelheid niet bepaald geweldig is. Verder zijn een goede dribble, een mannetje uitspelen of een keeper (zoals laatst) ook niet echt aan hem besteed. Veel beperkingen al met al voor een midvoor van Ajax.

Maar misschien ben ik wel te kritisch en mag Ajax gezien zijn positie in de internationale transferhierarchie de handjes dichtknijpen dat het een (normaal gesproken) zo veel scorende spits in zijn selectie heeft.

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 12, 2008 11:01 am

'Ajax wil groot Fins talent binnenhalen'
Het Finse sportweekblad IS Veikkaaja meldt dat Ajax een van de grote clubs is die het 17-jarige Finse talent Lauri Dalla Vallea volgen. Ajax zou de Fin al in de winterstop naar Amsterdam willen halen. De speler heeft nog een contract bij Liverpool tot 2011, maar deze club wil hem verkopen
AN

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 12, 2008 11:10 am

Hmmm. Even opgezocht en het is een aanvallende middenvelder. De zoveelste.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo nov 12, 2008 11:14 am

De nieuwe Jari :ajaxsmiley.gif:

Het gekke is dat mijn hart altijd ietsje sneller gaat kloppen van een Fin of een Roemeen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 12, 2008 11:17 am

Het stinkt aan alle kanten!

Gesloten