Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Wordt Feyenoord weer kampioen, BZ?
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Jöhnk schreef:Wordt Feyenoord weer kampioen, BZ?
Heb ik dat gezegd? vind je dat AJAX weer goed speelt Johnk?
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Neuh, het blijft wisselvallig.

Feyenoord inmiddels op 3-1. We kunnen weer bang worden.
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Feyenoord heeft dit seizoen overigens maar net zo vaak verloren als PSV, in de competitie... :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Aristides

Bericht door Aristides »

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Feyenoord heeft dit seizoen overigens maar net zo vaak verloren als PSV, in de competitie... :hypocrite.gif:
In de beker en Europees minder nederlagen dan psv?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Spitsentrainer kan Makaay niets meer leren
Geschreven op maandag, 24 november om 19:16

John Lammers, spitsentrainer bij Feyenoord, kan Roy Makaay weinig meer leren. De 33-jarige Wijchenaar vond zo’n anderhalf jaar geleden zijn vijfde werkgever in zijn carrière en kan naar eigen zeggen weinig meer leren van een spitsentrainer.

In Sportweek gaat de aanvaller het gesprek aan over de functie, waarbij hij aangeeft zijn eigen manier van spelen te hebben. Volgens Lammers kan hij Das Phantom nog leren hoe hij het beste samen kan spelen met collega-aanvaller Jon Dahl Tomasson. “Dat samenspel hebben Jon en ik al aardig onder controle”, vindt Makaay zelf. “Jammer genoeg hebben we alleen nog niet zo vaak samengespeeld.”

“Maar als je kijkt naar de wedstrijden díé we hebben samengespeeld, zag je dat het klikte tussen ons. Ik denk dat wij een prima koppel vormen, als we allebei fit zijn. Daar hebben we geen spitsentrainer voor nodig”, aldus Makaay. Samen fit zijn is iets wat de tandem Tomasson-Makaay tot op heden nog weinig lukte. Het geroutineerde duo stond samen in het veld in de duels tegen Ajax, FC Groningen en het Zweedse Kalmar FF. Daarin vond alleen Tomasson tweemaal het net.

“Ik weet wel hoe ik een bal moet raken”, vervolgt Makaay, “hoe ik een bal tussen de palen krijg en hoe ik mijn loopacties moet maken. Niemand hoeft mij te vertellen hoe ik een doelpunt maak. Ik zeg dit in z’n algemeenheid, hoor. Ik heb niks tegen John, maar ik denk dat zo’n spitsentrainer er meer is voor de jonge jongens dan voor Makaay, Mols en Tomasson.”
voetbalzone.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens »

Dat kun je idd zien aan het feit dat Makaay al sinds hij bij feyenoord zit bovenaan staat op de topscorerslijst. :hypocrite.gif:
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Afbeelding

Zo zie je maar weer, Feyenoordsupporters zijn veel te veel verwend door het 'galory play' van de afgelopen jaren!
Beloki

Bericht door Beloki »

:drecul.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
jabu

Bericht door jabu »

Als je zo'n spandoek aan het maken bent zoek je, mocht je dat niet weten, toch wel even op hoe je gallery schrijft? :smallgrin.gif:
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Greene stapje dichter bij rentree
Serginho Greene heeft dinsdagmiddag weer zijn opwachting gemaakt op het trainingsveld van Feyenoord. De verdediger werkte in teken van het herstel na zijn knieoperatie een individuele training af.

Greene viel tegen Roda JC uit met een blessure aan het gewricht en moest vrijwel direct onder het mes. Ook Michael Mols en Diego Biseswar werkten naast de de rest van de Feyenoord-selectie aan hun herstel.

De overige Feyenoorders prepareerden zich op het trainingsveld voor het UEFA Cup-treffen met Deportivo La Coruña. Het was de laatste oefensessie in Nederland voordat de selectie naar Spanje vertrekt.
voetbalprimeur.nl

Goed nieuws... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

26/11/2008 - TV Rijnmond zendt Deportivo - Feyenoord live uit
(Gepost door K)

BRON: www.rijnmond.nl

TV Rijnmond zendt donderdagavond het duel tussen Deportivo la Coruna en Feyenoord live uit. TV Rijnmond is de enige zender waarop het derde duel van de Rotterdammers in de groepsfase van de UEFA Cup te zien is. De tv-uitzending begint om 20.45 uur, de wedstrijd een kwartier later. Gert van 't Hof presenteert de speciale voetbaluitzending. De analyse wordt verzorgd door Emile Schelvis. Het commentaar bij Deportivo-Feyenoord is van Etienne Verhoeff.

Ook Radio Rijnmond is bij deze wedstrijd. Tijdens een speciale uitzending van 20:00 uur tot 23:00 uur zullen verslaggevers Jan Dirk Stouten en Ruud van Os een live verslag brengen van de wedstrijd Deportivo la Coruña – Feyenoord.

Feyenoord moet in deze derde en voorlaatste wedstrijd winnen in het Riazor-stadion van Deportivo la Coruña om in de UEFA-Cup te blijven.
Feyenoord Netwerk
Radio Rijnmond is te beluisteren op:
- 93.4 FM (in de regio Zuid-Holland-Zuid)
- 96.1 (landelijk via de kabel)
- www.rijnmond.nl

TV Rijnmond is te ontvangen via:
- kanaal 63, frequentie 808 (in de regio Zuid-Holland-Zuid via de kabel)
- de ASTRA satelliet (landelijk ASTRA 23.5 OOST: 11914.50 MHz, horizontaal, 27.5 Msymb)
- UPC (landelijk op zendernummer 710)
- Digitenne. Check www.digitenne.nl voor de juiste kanaalnummers en frequenties
FN

Vreemde zaak, want ik zie in mijn tv-gids dat NED 3 Feyenoord ook uitzendt, om kwart voor vijf.
LucaS

Bericht door LucaS »

Dat zou een primeur zijn, de wedstrijd uitzenden voor hij begint!
I think I lost my fucking headache
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Intussen in La Coruna... 3-0.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
M..

Bericht door M.. »

En de politie moet optreden in het vak van de havenslaven.. in de rust een wedstrijdje stoeltje gooien geweest
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Zo, hier valt ook weer genoeg te lachen zie ik!
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Nee, jij bent een feestnummer... :666.gif: ;)

Genoeg te lachen...nou ja...sneu gedoe weer... :excited.gif:

Feyenoord-directeur wordt moedeloos van 'fans'
Uitgegeven: 28 november 2008 06:30
Laatst gewijzigd: 28 november 2008 06:40

LA CORUNA - Algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord heeft het wangedrag van een klein deel van de Feyenoord-aanhang donderdagavond in het stadion van Deportivo la Coruña scherp veroordeeld.

"Het was te achterlijk voor woorden. Het is om moedeloos van te worden", verzuchtte hij na de kansloze nederlaag van zijn club in Estadio Riazor (3-0).

Tijdens de rust en aan het begin van de tweede helft vernielden 'fans' van Feyenoord tientallen stoeltjes. Ze wierpen de gesloopte spullen over de hekken en relingen van hun vak heen.

Daarbij raakte niemand gewond, ook al doordat Spaanse supporters in de onderste vakken snel een veilig heenkomen zochten.

Videobeelden

"Hoe verzin je het om met stoeltjes te gaan gooien?", sprak Gudde hoofdschuddend. "Dat kan toch niet normaal zijn? Dat hoort in geen enkel stadion thuis. Of ik me schaamde? Wat dacht je?"

"Ik heb begrepen van onze veiligheidsmensen dat het om een relatief klein groepje van tien tot vijftien man gaat. We hebben videobeelden van ze gemaakt. Ze kunnen uiteraard rekenen op een stadionverbod. Ook zullen we de schade op hen verhalen. Misschien schakelen we ook nog de politie in Nederland in."

Analyse

Gudde wilde in Spanje nog niet vooruitlopen op mogelijk ingrijpende maatregelen tegen de eigen aanhang. "Ik wil eerst alle feiten op een rijtje hebben en daarvan een grondige analyse maken. Daarna kunnen we pas goede conclusies trekken. We hebben nog wel even de tijd, want we zijn nu toch uitgeschakeld in Europa."

Gudde sprak de verwachting uit dat de tuchtcommissie van de UEFA het deze keer bij een (flinke) boete voor Feyenoord zal laten. Volgens de algemeen directeur verkeert zijn club niet meer in een proeftijd.

Nancy

Feyenoord werd twee jaar geleden uit de UEFA Cup gezet wegens ernstig wangedrag van hooligans in Nancy. Bij de uitwedstrijd vorige maand opnieuw in Nancy (3-0 verlies) nam Feyenoord uit voorzorg geen supporters mee. Daardoor verliep die beladen wedstrijd zonder enig probleem.

"Of het optie is om blijvend geen fans meer mee te nemen naar het buitenland? Voor die conclusie is het nu nog te vroeg", sprak Gudde diplomatiek.

Bron: www.nu.nl
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

"Of het optie is om blijvend geen fans meer mee te nemen naar het buitenland? Voor die conclusie is het nu nog te vroeg", sprak Gudde diplomatiek
Voorlopig zou ik vooral geen spelers meer mee nemen naar het buitenland. Eventjes pas op de plaats in Rotterdam en de komende jaren focussen op de competitie. Al die schertsvertoningen hoef ik namelijk niet meer te zien.
Aristides

Bericht door Aristides »

Voorlopig zou ik vooral geen spelers meer mee nemen naar het buitenland.

:drecul.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
J.G.

Bericht door J.G. »

Begint wel echt een seriues probleem te worden, die supporters van hen in het buitenland. Bij ons gaat het meestal in de stad ook wel even los maar stadion valt meestal mee (nou weet ik niet wat er was gebeurd als we gisteren een pak slaag hadden gehad, of eigenlijk weet ik dat wel....).

Ik snap niet dat als je helemaal de trip naar Spanje maakt, Nancy nog vers in het geheugen je het in je botte hoofd (hersens hebben ze niet) haalt zoiets te doen.

En op het veld was het ook weer drama wat ik hoorden, ben benieuwd hoe ze dit oppakken in de competitie...
J.G.

Bericht door J.G. »

De UEFA heeft Feyenoord na afloop van het duel tegen Deportivo la Coruña een compliment gegeven voor het optreden van de eigen stewards en een groot gedeelte van de aanhang. Enkele tientallen Feyenoord supporters vonden het nodig na de derde treffer van de Spanjaarden stoeltjes te slopen en hiermee te gaan gooien. Het optreden van de stewards van Feyenoord, alsmede het goede gedrag van de overige fans stemde de Uefa tevreden.

Bron: RTV Rijnmond
Belonen en benoemen van goed gedrag, heel goed.

Ben wel benieuwd of er nog een straf, boete o.i.d. komt.
Daniel

Bericht door Daniel »

Denk het niet, dit keer kon de club er zelf helemaal totaal niks aan doen.
J.G.

Bericht door J.G. »

Eensch, en ik vind dat ook terecht.
Zelfde als in nancy wat kon de club daar tegen doen?

Wat dat betreft worden clubs vaak te makkelijk gestraft voor wangedrag van de 'fans'. Het raakt de club maar de 'fans' die het veroorzaken niet (dat lieten die 20 kakkerlakken die rotzooi trapten gisteravond maar weer eens zien).
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

'Feyenoord slechtste ploeg aller tijden'
Door SJOERD MOSSOU

LA CORUNA - Iedereen bij Feyenoord trok na de nederlaag tegen Deportivo La Coruña deze conclusie: in Europa heeft de club niets te zoeken. ,,Negen tegendoelpunten in drie wedstrijden en nul punten, dat zegt genoeg,’’ aldus trainer Verbeek.

,,De slechtste ploeg die in tijden hier heeft gespeeld,’’ schreef de sportkrant Depor. ,,Inclusief de bekerwedstrijd tegen Elche, één van de zwakste ploegen in de tweede divisie.’’

De rapportcijfers ernaast onderstreepten de mening van de Spaanse pers: met een 4 kwam Georginio Wijnaldum er nog het best vanaf. De overige Feyenoorders kregen een 3 of een 2 (Dwight Tiendalli).

De focus van Feyenoord moet de komende maanden op de eredivisie liggen, vond aanvoerder Giovanni van Bronckhorst. Zondag wacht het uitduel met Vitesse. ,,In de competitie waren we de laatste weken wel gewoon goed bezig. Dat moeten we niet opeens uit het oog verliezen.’’

Zeldzame opsteker was in Spanje de rentree van aanvaller Andélé Slory, die behoorlijk inviel op de rechtervleugel. Ook Theo Lucius keerde terug, als invaller voor Tiendalli in de tweede helft. ,,Dwight zat niet lekker in de wedstrijd,’’ aldus Verbeek, die erkende dat meer spelers in aanmerking kwamen voor een wissel.

De wissels van Karim El Ahmadi en Georginio Wijnaldum waren vooral uit voorzorg, aldus Verbeek. ,,Georginio loopt op zijn tandvlees. We moeten voorzichtig zijn met hem, want fysiek nadert hij zijn grens.’’

Roy Makaay, de spits die in de slotfase hartstochtelijk werd toegezongen door de aanhang van zijn oude club, was er ziek van. Zo graag was de aanvaller op een mooie manier teruggekeerd op het veld van Riazor. ,,Dit Deportivo was een paar maten te groot,’’ zei Makaay. ,,Zo eerlijk moet je zijn.’’

Over het wangedrag in het vak met Feyenoord-supporters was de spits al net zo helder. Makaay zag de onrust vanuit zijn ooghoek. ,,Daar houden de mensen hier helemaal niet van,’’ aldus Makaay. ,,Spanjaarden gaan hier met de hele familie naar het voetbal. Het is een dagje uit voor ze. Dit soort dingen begrijpen ze totaal niet.’’

De UEFA gaat de komende dagen beslissen over het lot van Feyenoord. De rust keerde in de laatste fase van de wedstrijd terug in het Rotterdamse vak en ook in de stad bleven ernstige rellen later uit. Maar krediet heeft Feyenoord al lang niet meer bij de Europese voetbalbond. ,,Geen idee wat ons te wachten staat,’’ aldus Gudde. ,,Dat beslissen ze bij de UEFA in Nyon. Er staat geen voorwaardelijke straf meer uit, maar het is afwachten of onze voorgeschiedenis een rol gaat spelen.’’

Intern is het een reële optie om voortaan maar helemaal geen supporters mee te nemen naar Europese uitwedstrijden. In Nancy ging dat eerder dit seizoen vlekkeloos, toen Feyenoord zijn fans opriep om thuis te blijven. ,,Over de verschillende scenario’s denken we voortdurend na,’’ aldus Gudde. ,,Maar eerst wil ik de feiten kennen, vervolgens analyseren we alles en pas daarna trekken we conclusies. Primair reageren, is op momenten als deze het slechtste wat je kunt doen.’’
AD
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

J.G. schreef:Eensch, en ik vind dat ook terecht.
Zelfde als in nancy wat kon de club daar tegen doen?

Wat dat betreft worden clubs vaak te makkelijk gestraft voor wangedrag van de 'fans'. Het raakt de club maar de 'fans' die het veroorzaken niet (dat lieten die 20 kakkerlakken die rotzooi trapten gisteravond maar weer eens zien).

Clubs zijn verantwoordelijk, klaar! Dan moeten ze het tuig gewoon niet meer toestaan!
Gesloten