N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Nihad

Bericht door Nihad »

De meeste supporters zullen hun reis naar Nijmegen combineren met een dagje uit in Amsterdam
:smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

brigade zuid schreef:Hoe zit het nou dan.. hebben ze genoeg aan een gelijkspel?
Het is mogelijk dat ze winnen en toch uitgeschakeld zijn.

Het is ook mogelijk dat ze verliezen en toch door zijn
Lionel

Bericht door Lionel »

Als ze winnen zijn ze gewoon door hoor...
IK GELOOF!!!!!!
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Oke Rishi, wat jij wil Rishi.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ze staan nu toch 3e? Als je 3e bent ga je toch door?

Als NEC wint en tottenham verliest van Spartak is NEC toch gewoon door?

Aha, ik zie het al. Je hebt gelijk :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

Ramona schreef:

UEFA Cup poule D: Hoe zit 't nou precies?
Uitgegeven op 16 december 2008 20:27

In Groep D van de UEFA Cup is donderdagavond nog alles mogelijk. Zo is alleen Udinese zeker van de volgende ronde en kan zelfs nummer laatst Dinamo Zagreb nog Europees overwinteren. Donderdag worden de wedstrijden N.E.C. - Udinese en Tottenham Hotspur - Spartak Moskou tegelijkertijd gespeeld. Hieronder staan de verschillende scenario’s en wat dit kan betekenen voor N.E.C.

Huidige situatie
De tweede ronde van het UEFA Cup toernooi is een groepsfase waarin de drie clubs met de meeste punten doorstromen naar de derde ronde. Als er clubs in de groep het gelijke aantal punten verzamelen, geeft het doelsaldo van de clubs de doorslag. In Groep D staan momenteel Dinamo Zagreb, Spartak Moskou en N.E.C. op evenveel punten. Dinamo Zagreb staat door een doelgemiddelde van -5 en een wedstrijd meer gespeeld momenteel onderaan. N.E.C. en Spartak Moskou hebben beide een doelsaldo van -1, maar omdat N.E.C. meer doelpunten heeft gemaakt, is N.E.C. in de huidige situatie de nummer drie en door naar de volgende ronde.

Afbeelding

De regels bij een gelijk aantal punten

* ° Het doelsaldo; Het team met het beste doelsaldo gaat door naar de volgende ronde.
* ° Aantal doelpunten voor; Bij een gelijk doelsaldo geeft het aantal doelpunten dat het team in de groepsfase gemaakt heeft de doorslag.
* ° Aantal doelpunten in uitwedstrijden; Bij een gelijk aantal doelpunten voor geeft het aantal doelpunten gemaakt in een uitwedstrijd de doorslag.
* ° Aantal overwinningen; Als het aantal doelpunten ook in uitwedstrijden gelijk is geeft het aantal overwinningen de doorslag
* ° Aantal uitoverwinningen; Als ook dit gelijk is geeft het aantal uitoverwinningen de doorslag.

Scenario’s

Scenario 1:
N.E.C. wint, Tottenham Hotspur wint -> N.E.C. door naar de volgende ronde.

Scenario 2: N.E.C. - Udinese en Tottenham Hotspur - Spartak Moskou worden een gelijkspel -> Het doelsaldo geeft hier de doorslag.

* ° N.E.C. en Spartak Moskou spelen hetzelfde resultaat -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. speelt met een hoger aantal doelpunten gelijk dan Spartak Moskou -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. speelt met twee doelpunten minder gelijk dan Spartak Moskou -> Spartak Moskou door naar de volgende ronde.

Scenario 3: N.E.C. wint, Spartak Moskou wint ->Het doelsaldo van N.E.C., Spartak Moskou en Tottenham Hotspur is nu van belang:

* ° N.E.C. en Spartak Moskou winnen met dezelfde uitslag -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. wint met een groter doelpunten verschil dan Spartak Moskou -> N.E.C. door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. wint met één of meer doelpunten minder dan Spartak Moskou -> Spartak Moskou door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. en Spartak Moskou winnen met meer dan 2 doelpunten verschil -> Beide teams gaan door naar de volgende ronde.

Scenario 4: Udinese wint, Tottenham Hotspur wint -> Het doelsaldo van N.E.C., Spartak Moskou en Dinamo Zagreb is nu van belang.

* ° N.E.C. en Spartak Moskou verliezen met een verschil van meer dan vier doelpunten -> Dinamo Zagreb door naar de volgende ronde.
* ° N.E.C. en Spartak Moskou verliezen met dezelfde uitslag en minder dan vier doelpunten verschil -> N.E.C. door de volgende ronde.
* ° N.E.C. verliest met een kleiner doelpunten verschil dan Spartak Moskou en minder dan vier doelpunten verschil -> N.E.C. door na de volgende ronde.
* ° N.E.C. verliest met een groter doelpunten verschil dan Spartak Moskou en minder dan vier doelpunten verschil -> Spartak Moskou door naar de volgende ronde.

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

Ik zal hard voor jullie cluppie duimen morgen Moon' en Banj'!! :hupajax.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Jesse

Bericht door Jesse »

Waar zijn de NEC-sjaaltjes?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Jesse schreef:Waar zijn de NEC-sjaaltjes?
Wil je er eentje hebben dan?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Ramona

Bericht door Ramona »

Thnx WiekentCees... :biggthumpup.gif: brrrrrrrrrrrrrrrr... en voor Jesse... :hupajax.gif: :necsjaal.gif:
Jesse

Bericht door Jesse »

banjavi schreef:Wil je er eentje hebben dan?
Ik bedoelde de emoticon, Banjavi.

Maar ze bestaan gelukkig gewoon nog: :necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Lekker scherp van me, ik dacht dat alles gisteravond werd gespeeld. Ik zocht me bij thuiskomst rot naar de uitslagen van Twente en NEC. :blush.gif:
Ramona

Bericht door Ramona »

Nee...ik mag vanavond nog...en hopelijk speelt NEC wel de sterren van de hemel... :eusa_pray.gif:

Mario Been: "We spelen voor de winst"
Uitgegeven op 17 december 2008 13:44

Woensdagmiddag vond in het McDOS Goffertstadion de UEFA Persconferentie plaats in de aanloop van de wedstrijd tegen Udinese, die donderdagavond wordt gespeeld. Trainer Mario Been, aanvoerder Peter Wisgerhof en Lasse Schöne namen plaats achter de tafel om de vragen van de pers te beantwoorden en vooruit te blikken op deze belangrijke wedstrijd voor N.E.C. Been ging ook nog in op vragen over zijn eigen toekomst.

Afbeelding

Trainer Mario Been opende het perspraatje en gaf aan dat hij met zijn ploeg voor de winst gaat spelen. "Het heeft weinig zin om te kijken naar die andere wedstrijd, en daar je spel ieder keer op aan te passen. Dat geeft alleen maar onrust en is heel moeilijk te coachen. Alleen als het echt noodzakelijk is zullen wij de spelers tijdens de wedstrijd informeren."

Over tegenstander Udinese zei Been het volgende: "Het is een hele goede ploeg, die we veelvuldig hebben geanalyseerd. Met name hun omschakeling is heel erg gevaarlijk. We weten niet met wie en hoe ze gaan spelen, maar als ik de verhalen mag geloven zullen zij voor de groepswinst gaan. Het is voor ons zaak ons eigen spel te spelen en niet met z'n allen voor de bal te gaan lopen. Dan loop je namelijk kans hun in de kaart te spelen en kan één tegenaanval met hun spitsen dodelijk zijn."

Been vervolgde: "Het zou voor onze jonge spelersgroep en voor de hele club geweldig zijn als we zouden overwinteren."

Afbeelding
Trainer Mario Been

Aanvoerder Peter Wisgerhof was het daarmee eens: "Ik speel al lang in Nijmegen en dit hele Europese avontuur is een hoogtepunt voor ons. Je merkt aan alles dat het enorm leeft. Kijk alleen maar naar de pers die hier nu is. Normaal raken we al in paniek als er een camera naast het trainingsveld staat, nu staan er hier vier. Ook wordt er veel over gepraat en zie je ook in de stad dat het leeft, alles is rood-groen-zwart."

Afbeelding
Peter Wisgerhof

Lasse Schöne werd gevraagd of hij verbaast is over hoe goed het nu met de club gaat. Hij antwoordde daarop het volgende: "Ik ben niet verbaasd, we hebben een goede spelersgroep met veel kwaliteiten. Qua club zijn we misschien wel kleiner en minder dan b.v. Spartak Moskou en Dinamo Boekarest, maar qua spelers zijn we zeker niet minder. Tot nu toe was alleen Tottenham duidelijk verder dan wij, maar de andere tegenstanders niet. Alleen Zagreb hebben we uit handen gegeven."

Afbeelding
Lasse Schöne

Been zei ook nog wat over die wedstrijd: "Bij vlagen waren wij beter dan zij, alleen waren we in de slotfase te naief. Dat zie je, nu we steeds meer op dit niveau spelen, ook veranderen, al krijgen we nog steeds treffers tegen uit dode-spelsituaties. Dat is met onze mandekkers absoluut onnodig en mag niet gebeuren, daar blijven we op hameren."

Schöne gaf ook nog aan zich flink ontwikkeld te hebben bij N.E.C.: "Ik heb het goed naar mijn zin en voel me iedere dag beter worden. Er wordt toch op een hoger niveau getraind en gespeeld dan bij De Graafschap en ook van deze Europese duels leer je ontzettend veel."

Tot slot ging Been ook nog in op vragen over zijn eigen toekomst, waarover de laatste dagen in de media diverse berichten verschenen. N.E.C. en Been zouden op het moment staat het contract met elkaar open te breken en te verlengen. Daarover was Been duidelijk: "We zijn er zo goed als uit, het gaat alleen nog om het aantal consumptiebonnen dat ik per wedstrijd krijg....... Nee, ik heb het enorm goed naar mijn zin, ik zie veel perspectief, wil doorgroeien en wil hier graag nog een aantal jaren blijven werken. Ik heb veel vertrouwen in de toekomst. Die ziet er ongelooflijk mooi uit. De kern van de spelersgroep ligt langere tijd vast. We kunnen ons ook gericht versterken, zelfs al in de winterstop. De kogel kan ieder moment door de kerk zijn." "Natuurlijk wil ik ooit trainer van Feyenoord worden, maar dat hoeft nu nog niet", verwijst Been naar geruchten in die richting."

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

verbaasT? :hypocrite.gif:
Ramona

Bericht door Ramona »

Zenuwen...zenuwen, El Clavo... :hypocrite.gif:
Hoeladans

Bericht door Hoeladans »

Nou, ik ben benieuwd wat NEC laat zien tegen Udinese B.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

De wedstrijd is overigens te zien op Eredivisie live. Het staat nog 0-0 in Nijmegen.
Nil volentibus arduum
Daniel

Bericht door Daniel »

Wat een vervelend knijpend stemmetje heeft die commentator van TV Gelderland zeg. :excited.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Udinese speelt niet met de sterkste 11 zie ik. Moet dan wel te doen zijn, hoor.
Daniel

Bericht door Daniel »

Spartak overigens met 0-1 voor in Londen, zou betekenen dat Spartak door is nu en NEC niet.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

0-2 Spartak, gaat een moeilijk verhaal worden..
Daniel

Bericht door Daniel »

Ben bang dat het Europese sprookje voor NEC afgelopen is. Jammer.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Alles is nog open.
Daniel

Bericht door Daniel »

NEC moet minimaal 2 keer scoren.
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Jöhnk schreef:Alles is nog open.
Mwah vermoed dat de Spurs met een B-team spelen en zie Nec niet zo gauw winnen, laat staan met 2 doelpunten verschil.
Gesloten