Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

J.G.

Bericht door J.G. » ma dec 01, 2008 9:05 am

Ik begreep het ook wel hoor, maar vroeg mij af of jullie het ook zo zagen en of het vervolgens zo ging als Van Basten het had voorzien...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 01, 2008 11:30 am

Thomas schreef:Kwam doordat Utrecht de sterke opbouwers vaak goed afdekte. Van Basten geeft de voorkeur aan opbouw vanuit het centrum en ik vond het zelf dan ook niet meer dan logisch dat hij Van der Wiel en Oleguer omwisselde. Had hij dat niet gedaan dan had Van der Wiel als rechtsback waarschijnlijk weer niet de vrijheid gekregen die Oleguer daar wel kreeg.
Ik snapte het juist totaal niet. De backs van Utrecht hadden hun handen vol aan onze aanvallers. En van der Wiel komt veel meer op dan Oleguer en is voetballend daarnaast ook nog veel sterker. Ajax had van hieruit veel meer druk kunnen zetten op utrecht. Daarnaast denk ik dat Utrecht dan ook snel met een man minder had gespeeld.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma dec 01, 2008 11:34 am

Inderdaad, nu was het voor Utrecht nog simpeler om Oleguer de opbouw te laten verzorgen. En ging het spel helemaal in de trechter.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 01, 2008 3:37 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik snapte het juist totaal niet. De backs van Utrecht hadden hun handen vol aan onze aanvallers. En van der Wiel komt veel meer op dan Oleguer en is voetballend daarnaast ook nog veel sterker. Ajax had van hieruit veel meer druk kunnen zetten op utrecht. Daarnaast denk ik dat Utrecht dan ook snel met een man minder had gespeeld.
Dat laatste had sowieso moeten gebeuren. Wat een smeerlappen, die Utrechters.

We hadden het hier laatst over de voetbalfilosofie van Van Basten. Nou, het opbouwen vanuit het centrum van de verdediging is daar duidelijk een onderdeel van.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma dec 01, 2008 4:23 pm

Vind ik dus een manco. Het meesterbrein van de ploeg hoort te staan op het middenveld, alleen vanuit daar kan je het spel maken. Dat er zoveel kritiek is op spelers als Oleguer -die best verzorgd voetbalt als er meer initiatef vanaf het middenveld wordt genomen- is een teken aan de wand, evenals dat de lange trap van Vertonghen en de techniek VDW zo onmisbaar zijn.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma dec 01, 2008 5:03 pm

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik snapte het juist totaal niet. De backs van Utrecht hadden hun handen vol aan onze aanvallers. En van der Wiel komt veel meer op dan Oleguer en is voetballend daarnaast ook nog veel sterker. Ajax had van hieruit veel meer druk kunnen zetten op utrecht. Daarnaast denk ik dat Utrecht dan ook snel met een man minder had gespeeld.
Dat laatste had sowieso moeten gebeuren. Wat een smeerlappen, die Utrechters.

We hadden het hier laatst over de voetbalfilosofie van Van Basten. Nou, het opbouwen vanuit het centrum van de verdediging is daar duidelijk een onderdeel van.
Daarvoor heeft hij Vertonghen toch naar het centrum gehaald? Laat de snelheid en gevaar die we met van der Wiel hebben aub op de vleugels..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di dec 02, 2008 12:02 pm

Vertonghen werd constant afgedekt door Utrecht.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 02, 2008 12:04 pm

Thomas schreef:Vertonghen werd constant afgedekt door Utrecht.
Oleguer werd inderdaad vrij gelaten, want een ieder heeft gezien dat die jongen opbouwend niets voorstelt. Ajax was gewoon veel te traag ook en gaf Utrecht bakken de tijd. Je kunt zo'n jongen met gemak vrij spelen, want hij werd afgedekt door één enkele spits.

peter

Bericht door peter » di dec 02, 2008 12:08 pm

Verder moet het je te denken geven dat je tactisch concept zo naar de mallemoer kan worden geholpen door één simpele zet. Dek Vertonghen af bij de opbouw en Ajax stelt niets voor, aangezien ze die bal tergend langzaam rondspelen daar achterin.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 12:09 pm

Uh, daarom zette Van Basten het dus om en kwam Wiel in het centrum te spelen. Van Bastens concept werd dus niet naar de mallemoer geholpen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di dec 02, 2008 12:12 pm

Die wisseling pakte dramatisch uit. vdWiel heeft geen bal goed geraakt in die tweede helft. Heel Ajax was toen ontregeld.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 12:14 pm

Dat zag ik toch anders. Het probleem lag zondag voorin. Oleguer was aan de zijkant slecht, ja, maar Oleguer is overal slecht.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di dec 02, 2008 12:21 pm

Het was op zich een verstandige wissel. Pakte alleen niet geweldig uit.

Het probleem is ook dat Oleguer gewoon te beperkt is aan de bal. Het is niet redelijk, het is hemeltergend. En hij kan dat bovendien niet compenseren met zijn verdedigende gaven (die ik wel redelijk vind, maar dat is niet genoeg).

Overigens is die Douglas ook een drama aan de bal.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 02, 2008 12:22 pm

Jöhnk schreef:Het was op zich een verstandige wissel. Pakte alleen niet geweldig uit.

Het probleem is ook dat Oleguer gewoon te beperkt is aan de bal. Het is hemeltergend. En hij kan dat bovendien niet compenseren met zijn verdedigende gaven.

Overigens is die Douglas ook een drama aan de bal.
Ja en? Laten we eindelijk eens gaan voor een verdediger die kan verdedigen. Sterk is in de duels en heerst in de lucht!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 02, 2008 12:51 pm

Jöhnk schreef:Overigens is die Douglas ook een drama aan de bal.
Klopt. Sowieso lijkt het me zaak om een manier te vinden om zowel Vertonghen als Van der Wiel in een meer centrale rol van achteruit de ballen te laten inspelen. Je bent dan qua opbouw niet meer afhankelijk van één man, wat je een stuk sterker maakt. Als centrale verdedigingsduo zijn ze wellicht wat wankel, dus zou je één van de twee iets voor de verdediging kunnen laten spelen. Zoals Cocu bij PSV speelde, bijvoorbeeld.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » di dec 16, 2008 8:54 pm

Ajax wil talenten langer aan zich binden Tell-a-Friend print nieuwsartikel

--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 16-dec-2008 18:58

Door Bart Vlietstra

EXCLUSIEF - Ajax hoopt de komende weken zaken te doen met Gregory van der Wiel (foto, links). De verdediger ligt vast tot 2010. Afgelopen maandag stond er een gesprek gepland tussen manager technische zaken Danny Blind en Hakim Slimani, de zaakwaarnemer van Van der Wiel. Maar Slimani was ziek waardoor het werd uitgesteld.

"Dat gesprek zou gaan over mogelijke contractverlenging van Gregory. Dat wil Ajax graag," bevestigt Blind. Ajax overweegt ook Leonardo een contractverlenging te offreren. Het contract van de Braziliaan loopt in de zomer van 2009 af. "We zijn zeer tevreden over hem. Als er een club komt in de winterstop laten we hem zeker niet voor een habbekrats vertrekken. Sterker nog: we beraden ons momenteel of we hem langer aan ons gaan proberen te binden." Leonardo heeft geen haast. "Ik wacht rustig af."

Ook Daley Blind en Toby Alderweireld, die tot 2010 aan de Amsterdamse club verbonden zijn, kunnen aanstonds een aanbieding verwachten. De beide talenten blijven ook na de winterstop bij het eerste meetrainen.

Sportweek

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 19, 2008 8:02 am

ANN <=> Telegraaf schreef:19/12/2008 - 'Van der Wiel op hoofdlijnen akkoord over contractverlenging'
(Gepost door RvN)

De Telegraaf meldt dat Ajax en Gregory van der Wiel gistermiddag op hoofdlijnen een akkoord hebben bereikt over de verlenging van zijn tot 2011 lopende contract. "Ajax is voor mij dé club. Hier wil ik voorlopig nog zo lang mogelijk blijven, want dat is goed voor mijn ontwikkeling. Op mijn leeftijd is het belangrijk om veel te spelen en onder deze trainer krijg ik die kans. Het voelt heerlijk, ik heb het naar mijn zin in de ArenA en vind mezelf veel te jong om nu al naar een andere club te gaan."
Goede zaak! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 19, 2008 8:51 am

Volgens mij moeten wat mensen terugkomen op hun woorden over van der Wiel

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr dec 19, 2008 9:15 am

Lekkerrrrrrrrrr

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 19, 2008 9:41 am

Nu nog leren verdedigen.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 19, 2008 9:56 am

... en minder nonchalant te worden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 19, 2008 10:33 am

joey schreef:Nu nog leren verdedigen.
Het inzicht heeft ie al aardig onder de knie. Nu met name nog een stuk sterker worden en zich wat beter opstellen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 19, 2008 11:28 am

Goede zaak. :headbang.gif:

999

Bericht door 999 » vr dec 19, 2008 12:20 pm

LucaS schreef:Volgens mij moeten wat mensen terugkomen op hun woorden over van der Wiel
Leg eens uit Lucas ?.Waarom moeten wat mensen terug komen op hun woorden over van de Wiel ?.Omdat ie een verbeterd contract heeft gekregen ?.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » vr dec 19, 2008 12:23 pm

Nee, er was een maand geleden het bericht dat van der Wiel zei dat hij geen haast had met verlengen. Daarop waren er hier reacties als verwend jochie, naast zijn schoenen lopen en dergelijke te lezen

Plaats reactie