N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 19, 2008 10:51 am

Ja, ik begrijp dat ook niet... hij wilde graag laten zien dat hij in God gelooft ofzo... laat dat shirt verdomme gewoon aan!... kan me er ook gruwelijk aan ergeren...

Maargoed... zo erg heb ik me niet geërgerd om er toch een feestje van te maken.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 19, 2008 12:13 pm

Harm schreef:Maar wat was het een tenenkrommend voorbeeld van het poldermodel om het hele team als MotM uit te roepen zeg.
Hebben ze bij Ajax ook wel eens gedaan. Volgens mij was dat in de tijd van Co Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 19, 2008 1:12 pm

NEC - HAMBURG SV

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 19, 2008 1:25 pm

Mooie loting voor NEC. Heel wat beter dan een Oosteuropese club.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr dec 19, 2008 1:34 pm

Kunnen ze hebben!
Bertje for President!

Jesse

Bericht door Jesse » vr dec 19, 2008 1:38 pm

Gefeliciteerd, Banjavi, Ramona en de rest! :necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 1:49 pm

Eerst zien, dan geloven...

Harm...misschien zie je jezelf nog terug... sfeerfoto's...

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 1:56 pm

NEC loot HSV !!
vrij. 19 december 2008

Bij de loting voor de derde ronde van de Uefa Cup vanmiddag is NEC gekoppeld aan Hamburger SV. We spelen eerst thuis op woensdag 18 februari of donderdag 19 februari. De return in Hamburg zal op donderdag 26 februari plaats vinden. Mocht NEC ook de derde ronde overleven dan zullen we in de vierde ronde aan moeten treden tegen de winnaar van Bordeaux-Galatasaray. Ook dan is de eerste wedstrijd thuis.

Hamburger SV kennen we nog uit de eerste ronde, toen ze met ons meereisden naar Boekarest, om in een voorstad aldaar met een 2-0 overwinning Unirea uit het toernooi te gooien, dit na een 0-0 gelijkspel in de HSH Nordbank Arena. In de groepsfase werden achtereenvolgens Zilina (2-1 uit), Slavia Praag (2-0 uit) en Aston Villa (3-1 thuis) over de knie gelegd, tussendoor werd nog een thuisnederlaag tegen Ajax geleden (0-1).

Het stadion van HSV beschikt over 57000 plaatsen, waarvan 10000 staanplaatsen. Op basis van de Uefa regel dat 5% van de capaciteit voor de bezoekende club is zouden we dus recht hebben op 2850 kaarten, maar naar alle waarschijnlijkheid is dat aantal lager omdat de capaciteit voor Europese wedstrijden lager zal zijn omdat staanplaatsen niet toegestaan zijn en omgebouwd worden tot zitplaatsen. Maar op minimaal 2500 kaarten zullen we wel kunnen rekenen.

Afbeelding
Been en Jol (HSV) samen op het vliegveld in Boekarest

Afbeelding
El-Ak samen met Mathijsen (HSV).

Bron: http://www.detrouwehonden.nl/

Harm

Bericht door Harm » vr dec 19, 2008 2:02 pm

Ramona schreef:Eerst zien, dan geloven...

Harm...misschien zie je jezelf nog terug... sfeerfoto's...
We staan hier net niet op. We zaten meteen aan het gangpad, maar dan bij X. Dus net iets meer naar links.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 19, 2008 3:09 pm

Mwah, foto 4 vond ik meteen op je lijken hoor. Maar, toegegeven, dat ben je niet.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Harm

Bericht door Harm » vr dec 19, 2008 3:40 pm

Vuil sekreet ;-)

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 3:54 pm

Had jij geen roze onderbroek? :eusa_liar.gif: :666.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 19, 2008 3:58 pm

:smallgrin.gif: Niet zomaar een roze onderbroek hoor Ramoon, eentje met prachtig kant en lovely strikjes. Echt des Harms.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 4:06 pm

:smallgrin.gif:

...je kunt niet zeggen dat-ie niet genoten heeft iig... :666.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 19, 2008 4:11 pm

Tja, ik weet nou eenmaal dat hij dat slipje het liefst dagenlang draagt. Ik denk dat het een geluksslipje is, daarom heeft NEC gewonnen.

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 4:13 pm

:baaa.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 19, 2008 4:17 pm

:biggrin.gif:

Zullen we eens thee gaan drinken samen?

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 4:36 pm

Gezellie... :dance.gif:

jabu

Bericht door jabu » vr dec 19, 2008 4:45 pm

Lekker is dat, zo wordt natuurlijk de hele topic verkloot! Ik wil ellenlange stuken van Forzanec en detrouwehonden lezen en niet dit gekeuvel over Harm zijn slipje. (Hoe weet Syl dit trouwens allemaal?)

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 19, 2008 4:50 pm

Euuh...
Ja. Ik zal Ramoon PM'en.

Opgelost!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr dec 19, 2008 5:02 pm

Gelezen op het NEC forum:

Reactie Van Beukering op de loting: "Ik verheug me nu al op de confrontatie met die Hamburgers"

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr dec 19, 2008 5:04 pm

:biggrin.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 19, 2008 5:06 pm

:blush.gif:

Uh...komt-ie Jabu...

Reacties van Mario Been en diverse spelers op loting HSV
Uitgegeven op 19 december 2008 14:09

Direct na de loting van N.E.C. in de UEFA Cup tegen Hamburger SV hebben trainer Mario Been en een aantal spelers (telefonisch) een eerste reactie gegeven op de volgende tegenstander van N.E.C. Meer (supporters)informatie over de wedstrijd volgt zodra deze bekend is!
Mario Been: "Hele mooie loting dit. Super voor het publiek ook, lekker dichtbij. Er lopen ook een paar Hollanders, dat is ook leuk. Ik had niet echt een voorkeur al had ik misschien liever geen Duitse ploeg gehad. Ik vind dat zij altijd iets extra’s hebben, stukje meer werklust en inzet. Maar aan de andere kant: je krijgt nu al helemaal geen 'makkies' meer. Dit worden leuke wedstrijden!"

Peter Wisgerhof: "Mooi hè! Echt een mooie loting. Of het goed of slecht is voor ons weet je toch niet. Ik had niet echt een voorkeur, maar voetballen in februari in Moskou had ik toch minder gevonden."

Bas Sibum: "Met Martin Jol, haha. Zo, die ligt er ook uit! Grapje natuurlijk. Met een mindere tegenstander hadden we misschien meer kans gehad om nóg een ronde verder te komen, maar dit is wel een hele mooie ervaring voor ons allemaal. Bovendien, iedereen heeft ons al voor gek verklaard en we wonnen ‘gewoon’ van Spartak Moskou en Udinese dus wie weet wat dit ons weer gaat brengen"

Lorenzo Davids: "Goed man! Haha, tegen Nigel de Jong... In Boekarest kwamen we HSV al tegen op het vliegveld. We zullen wederom alles moeten geven. Maar ja, Ajax won ervan, dan kunnen wij dat toch ook?!"

Youssef El-Akchaoui: "Dit worden twee hele leuke wedstrijden. Ik ken Martin Jol van toen hij mijn trainer was bij Maroc Profs tegen Ajax en ook Joris Mathijsen en Nigel de Jong ook wel. Een echte voorkeur had ik niet, we zien het wel denk ik dan. Daar ben ik vrij simpel in. Ik schat de kans in op 50-50 en denk dat we in onze thuiswedstrijd uit kunnen maken wie er door zal gaan."

Jhonny van Beukering: "Mooie wedstrijden hoor. Eigenlijk had ik liever geen Duitse tegenstander gehad, daar wordt niet echt mijn favoriete voetbal gespeeld. Maar HSV is natuurlijk een mooie ploeg. Ik hoop dat we thuis een goed resultaat neer kunnen zetten, dan kunnen we daar zeker met vertrouwen naartoe."

Collins John: "Dit is echt top! Het was mijn droom om tegen HSV te loten en tegen hen te spelen. Ik zei het gisteren na de wedstrijd tegen Udinese al. HSV had mijn absolute voorkeur. Nigel de Jong ken ik goed. We hebben samen gespeeld bij Oranje onder 17, onder 18, onder 19 en Jong Oranje ook nog. In de jeugd speelden we juist vaak tégen elkaar. Tuurlijk wordt het moeilijk, maar liever dit dan tegen een Franse ploeg met allemaal van die snelle donkere jongens of tegen Italianen zoals gisteren."

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Jol: "We moeten NEC niet onderschatten"
Door: Steven | Gepubliceerd: Vandaag 14:44 | Laatst bewerkt: Vandaag 15:50 | 1 reactie

Op de officiële site van HSV, geeft Martin Jol zijn eerste reactie op het treffen met NEC voor de UEFA Cup. ''Ik denk dat we tevreden zijn met de loting. NEC is een kleinere club in Nederland, maar toch moeten we ze niet onderschatten. Defensief staan zij zeer goed en via de counter kan NEC erg gevaarlijk zijn. Het is in ieder geval een voordeel dat we eerst de uitwedstrijd spelen.''

Voorzitter Bern Hoffmann vindt dat de loting gunstig heeft uitgepakt. ''NEC Nijmegen is zeker een tegenstander die is te verslaan. Voor onze Nederlandse spelers is deze wedstrijd zeker weer een bijzondere. Mochten wij ons voor de achtste finale plaatsen, dan wacht Bordeaux of Galatasaray, wat ook weer tot een zeer atractief treffen zal leiden.''

Dietmar Beiersdorfer, Technisch Directeur van HSV: ''NEC zijn we dit seizoen al een keer tegengekomen op de luchthaven in Boekarest. Nu komen we elkaar weer tegen. Duels tussen HSV en Hollandse teams zijn altijd mooi. Natuurlijk willen wij onze favorietenrol waarmaken.''

Nigel de Jong, één van de Nederlanders bij HSV, is ook tevreden over de loting. ''Ik denk dat we met NEC een goede loting hebben gehad. Ik verheug mij er natuurlijk op, nadat we al tegen Ajax hebben gespeeld, weer een Nederlandse club te treffen.''

Middenvelder Romeo Castelen waakt voor onderschatting en vindt de Nijmegenaren goed spelen. ''Nijmegen is een kleinere club in Nederland, maar speelt zeer goed voetbal. Ze hebben laatst zelfs tegen Udinese met 2-0 gewonnen. Trainer Mario Been richt zich op jonge spelers, die zich zeer goed ontwikkelen onder hem. Ondanks dat het stadion klein is, heerst er gegarandeerd een goede sfeer daar.''

Bron: http://www.forzanec.nl/

En idd, Thijs...Burgerking zal happy zijn... :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 19, 2008 6:42 pm

Thijs schreef:Gelezen op het NEC forum:

Reactie Van Beukering op de loting: "Ik verheug me nu al op de confrontatie met die Hamburgers"

Hahaha :drecul.gif: :666.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 20, 2008 8:24 am

Hij vreet ze op... :headbang.gif:

Vooruitblik: NEC - ADO Den Haag
vrij. 19 december 2008

Wakker worden allemaal! Terwijl idereen nog even rustig bovenop die roze wolk zit na te genieten staat het volgende duel al weer voor de deur. Zondagochtend wacht ADO Den Haag in de Goffert en de Hagenaars hebben al aangegeven graag te willen profiteren van de vermoeidheid die het treffen met Udinese heeft gebracht. Geen gekke gedachte want de vorige thuiswedstrijd, tegen Utrecht, viel na de stunt in Moskou en bracht een vermoeid NEC op de mat. Het zou niet de eerste keer zijn dat ADO profiteert van Europese beslommeringen want de laatste nederlaag in eigen huis was vijf jaar geleden, drie dagen na het bezoek aan Krakow. Enige verschil is dat we het hebben over Europese uitwedstrijden, de vermoeienissen na de vorige Europese thuiswedstrijd (Spurs) bleken minder groot, Volendam werd compleet weggeblazen. Ook dat gevoel is bij Den Haag bekend, twee jaar geleden speelde een ontketend NEC onder aanvoering van David Jones ADO na rust helemaal zoek.

Afbeelding

De Hofstedelingen beleven een wisselvallig seizoen. De start was met twee klinkende overwinningen (5-2 bij Sparta en 3-0 tegen AZ) zeer voortvarend, maar daarna kwam de klad er in. In de elf duels die volgden werden slechts 4 punten behaald, waarvan drie thuis tegen Volendam (2-0). In de andere tien duels maakten de mannen van trainer Wetzel, die vorig jaar vakkundig oude werkgever VVV liet degraderen ten faveure van de nieuwe werkgever ADO, slechts vier goals. Twee weken terug echter hadden de hagenaars slechts één duel nodig voor een dergelijk aantal. In Breda kreeg NAC met 0-4 op de broek. Ook van Roda werd niet verloren (1-1), waardoor het gat met de nummer laatst nu weer comfortabel (6 punten) is.

De wedstrijd is door de autoriteiten weer van een extreem veiligheidsrisico voorzien en dat betekent dat we ons vlak na het ontbijt al moeten melden voor de aftrap. Regelmatig worden stadions versiert met spandoeken met de tekst 12.30 uur = kut, maar daar heeft de KNVB natuurlijk geen boodschap. In Den Haag begint de 'instapprocedure' zelfs al om 9 uur! Elke keer weer verbazingwekkend dat er toch nog mensen meekomen. Desondanks zal van NEC kant iedereen er wel weer zijn, al was het maar om de helden van Been nog eeens te bedanken voor al het moois in 2008. Kom op NEC!!

29-04-2007 NEC - ADO Den Haag 3-2
22-01-2006 NEC - ADO Den Haag 5-0
13-02-2005 NEC - ADO Den Haag 1-1
28-09-2003 NEC - ADO Den Haag 1-2
19-11-1997 NEC - ADO Den Haag 2-1
14-08-1993 NEC - ADO Den Haag 0-1 1e divisie

meer statistieken

Zowel NEC als Den Haag kennen nauwelijks personele problemen. Het is nog even afwachten hoe iedereen 'Udinese' heeft overleeft, maar het lijkt er op dat we weer in de sterkste samenstelling kunnen aantreden. Dat geldt ook voor Den Haag, dat alleen Van Hese mist met een hamstringblessure. Voor El Akchaoui wordt het een weerzien met zijn oude club, bij Den Haag spelen geen ex NEC'ers, al zullen Rankovic en Knopper ongetwijfeld een warm welkom krijgen.

Afwezig
Rutger Worm (schouderblessure)
Joey brock (knieblessure)

Vermoedelijke opstelling NEC

Babos,
Dani, Zomer, Wisgerhof, El Akchaoui,
Sibum, Davids, Schöne
Saidi, Janssen, Bouaouzan

Bron: http://www.detrouwehonden.nl

Gesloten