Feyenoord 2008 - 2009
Ik zat net Studio Voetbal te kijken en de conclusie daar was inmiddels toch ook wel dat Feyenoord een heel groot probleem heeft. Het gaat slecht en geld voor verbetering is er niet. Wat me opviel was dat Borst vorige week nog voorstelde om de overschatte oudjes die slecht zijn voor de sfeer eruit te knikkeren (Timmer, Hofland, De Cler, bijv.), terwijl hij vanavond weer aangaf dat Bosz, Jansen en Verbeek het veld moeten ruimen. Wel een hele bizarre draai van 180 graden.
- Ajaciedjuh
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik zou het als een absoluut hoogtepunt in mijn supportersbestaan ervaren...Peter schreef:Een rol in de marge lijkt me erg mooi, maar degraderen zou ik ook als minder prettig ervaren.
Serieus: als Feyenoord degradeert, dan organiseren Louis XIV en ik een knalfeest waar de vonken van af vliegen. Zou echt briljant zijn.
K.
Still alive...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dilemma hoor. De 'Klassieker' is voor mij namelijk wel één van de hoogtepunten van het jaar. Ik zou best een jaartje zonder kunnen, maar over de langere termijn liever niet. De vernedering is natuurlijk wel erg prettig, dus wat dat betreft heb je wel gelijk.Kowalczyk schreef:Ik zou het als een absoluut hoogtepunt in mijn supportersbestaan ervaren...Peter schreef:Een rol in de marge lijkt me erg mooi, maar degraderen zou ik ook als minder prettig ervaren.
Serieus: als Feyenoord degradeert, dan organiseren Louis XIV en ik een knalfeest waar de vonken van af vliegen. Zou echt briljant zijn.
K.
Niet dat dat wat zegt, maar Been heeft net bijgetekend bij NEC tot 1012.J.G. schreef:Zou De Kromme in het nieuwe seizoen de nieuwe trainert worden of zal Verbeek de 2e helft als iedereen daar weer terug is beter gaan presteren?
Ik zie Been nog niet instappen daar, die is toch niet gek?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Dat weet ik, maar dat zegt mij inderdaad niet zoveel. Als er een mooie club komt uit Engeland ozal hij vast gaan en als feyenoord komt als het er wat beter gaat ook.
Laatst gewijzigd door J.G. op ma dec 22, 2008 1:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De leiding heeft me als schild gebruikt en me laten besmeuren
Ik heb zaterdag mijn spelers verteld dat ik na dit seizoen opstap bij FC Utrecht. Dan zit mijn contract er op, goed moment dus om er een punt achter te zetten.
Volgens mij doe je er je club en je spelers een plezier mee als je ze tijdig van je plannen op de hoogte stelt. Zo was ik iets eerder al naar Hans Somers gestapt. Die jongen speelt onder mij niet en wilde daarom weg. Dat snapte ik wel, een positieve jongen, hij paste alleen niet in mijn elftal.
Ik heb hem gezegd dat hij geen overhaaste beslissing moet nemen omdat ik weg ga en hij onder een ander misschien wel kansen krijgt. Vond hij geweldig, dat ik hem dat kwam zeggen, maar da’s toch normaal? Ik voel me bij deze spelersgroep erg op mijn gemak en ik heb het idee dat dat wederzijds is.
En toch wil ik weg. Dat heeft te maken met de hele affaire rond de ontslagen trainers bij FC Utrecht. In die kwestie ben ik als schild gebruikt, meer een Kop van Jut, eigenlijk. Ze hebben me laten besmeuren terwijl het de leiding duidelijk was hoe het is gegaan. Vind ik niet erg, maar als je daarna geen enkel contact meer hebt met de eigenaar, de heer Van Seumeren, dan is dat triest.
Toen het besluit eraan kwam om die jongens te ontslaan, is mij contractverlenging aangeboden. Vond ik een beetje een slecht moment. Bovendien was ik er niet van overtuigd dat dat moest. Sindsdien krijg ik het gevoel dat de leiding, nu het weer rustig is, misschien ook wel van mij af wil, anders kan ik dat gebrek aan contact niet interpreteren. Nou, ik zal de baas een probleem besparen, ik stap straks gewoon zelf op. Is mijn eigen beslissing.
Maandagavond is er de arbitragezaak van Maarten Arts, de keeperstrainer. Ik zal daarin, als er me om gevraagd wordt, precies uitleggen hoe het allemaal gegaan is. Ik heb namelijk niks te verbergen hierin.
Het is voor de hele club heel goed geweest dat die sanering zo is gegaan. Mensen als Druppers en Van Loen zaten er te lang, waren negatief, geloofden niet meer in de club. Nou dan moet je wat doen. De heer Van Seumeren wilde op die bewuste maandag de hele groep er uit gooien en mij contractverlenging aanbieden.
Ik vond dat nogal wat, maar Van Seumeren wilde in één keer van alle gezeur af zijn. Toch viel op die maandag niet de beslissing. Op donderdagochtend, de dag van dé persconferentie, zei voorzitter Van Dop, toen we op trainingscomplex Zoudenbalch zaten, dat hij het ontslag wilde cancellen. Hij zat ermee. En ik zat er uit menselijk oogpunt ook heel erg mee.
Later die dag bleek Van Seumeren toch voet bij stuk te hebben gehouden; de rest moest eruit. Die beslissing, ik herhaal het, was goed voor de club. Maar ik wist dus pas op donderdag dat het besluit definitief was.
Daar is in het rumoer daarna onduidelijkheid over blijven bestaan en ik heb het gevoel dat dat de leiding niet zo slecht uitkwam. Nu was ik de gebeten hond. Ik voel me dan te groot om te vragen om even opening van zaken te geven. Nu de onzin aan mijn adres is geluwd, vind ik het een mooi moment om er nog één keer op terug te komen en te zeggen dat ik ermee stop.
Ik probeer er met FC Utrecht een mooie tweede seizoenshelft van te maken. Daar hebben we alle gelegenheid voor. Ik geloof in de spelers die we hebben. We kunnen, als alles een beetje meezit en iedereen ter beschikking is, heel aardig voetballen. En na dit seizoen komt er weer wel wat voorbij bij me. Dat weet ik héél erg zeker.
AD.NL
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wordt een hele mooie opstelling in dat geval.21/12/2008 - Ondanks schorsingen verandert Verbeek niet van systeem
(Gepost door tomasson25)
BRON: Radio Rijnmond
Ondanks dat Feyenoord vrijdag tegen NAC Breda Karim El Ahmadi, André Bahia en Luigi Bruins moet missen vanwege een schorsing, zal Gert-Jan Verbeek niet van zijn 4-5-1 systeem veranderen. Dat liet de geplaagde coach weten na de nederlaag tegen PSV(1-0)tegenover Radio Rijnmond.
Feyenoord Netwerk
El Ahmadi en Bahia kregen beide zondag tegen Psv hun vijfde gele kaart van het seizoen en zijn er zodoende op tweede kerstdag in De Kuip niet bij. Voor Bruins was het zijn derde kaart van het seizoen, maar hij had er nog twee open staan van de vorige voetbaljaargang. Diego Biseswar, Kevin Leerdam en Kevin Wattamaleo zijn waarschijnlijk de vervangers
FN
Roy Makaay
Biseswar Lucius Fer Leerdam Wijnaldum
van Bronckhorst Wattamaleo Derijck Tiendalli
Timmert/van Dijk
Wat een gigantisch baggerelftal, zeg. Lachwekkend gewoon.
Dat gaan ze uitgeven aan al die Zuid-Amerikanen die ze gescout hebben en alleen nog maar voor een prikkie moeten ophalen. 
Van Marwijk heeft overigens ook een mening over Feyenoord:
Misschien kan Van Marwijk ons ook nog even vertellen op welke plaats hij met Feyenoord eindigde.

Van Marwijk heeft overigens ook een mening over Feyenoord:
ADVan Marwijk verbaasd over Feyenoord
HILVERSUM - Bondscoach Bert van Marwijk van het Nederlands elftal is verbaasd over hoe het verwachtingspatroon bij Feyenoord in een jaar tijd is veranderd. ,,Vorig jaar om deze tijd stond ik als trainer met Feyenoord bovenaan met 36 punten en moesten we kampioen worden.''
,,Nu staat vrijwel dezelfde selectie, met twee goede spelers als Karim el Ahmadi en Jon-Dahl Tomasson erbij, op de dertiende plaats met 16 uit 16 punten en is iedereen blij als ze het linkerrijtje halen. Dat verbaast me wel.''
Van Marwijk, vorig jaar trainer bij Feyenoord, zei dat maandagavond bij het programma Sport aan Tafel van Eredivisie Live.
Van Marwijk zei ook dat hij Edwin van der Sar niet meer belt als over twee jaar het WK plaatsvindt in Zuid-Afrika. De bondscoach van Oranje nam twee maanden geleden contact op met de keeper van ManUnited, nadat Ajax-doelman en vaste nummer 1 bij Oranje Maarten Stekelenburg een blessure had opgelopen.
,,Ik ben tevreden over de keepers met wie ik nu werk,'' zei Van Marwijk bij Eredivisie Live. ,,Het heeft geen zin te discussiëren over wat er in de toekomst mogelijk gebeurt, maar ik ben tevreden over hoe Maarten Stekelenburg zich ontwikkelt. Hij wordt steeds sterker en zal er in 2010 gewoon staan. Het heeft er ook niets mee te maken dat Edwin van der Sar heeft bijgetekend bij Manchester.''
Misschien kan Van Marwijk ons ook nog even vertellen op welke plaats hij met Feyenoord eindigde.