Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Lionel

Bericht door Lionel »

Hij heeft er pas een teringzooi van gemaakt! Hij had ook betere spelers hoor. Kuijt, Kalou, Castelen...
IK GELOOF!!!!!!
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Rishi schreef:Hij heeft er pas een teringzooi van gemaakt! Hij had ook betere spelers hoor. Kuijt, Kalou, Castelen...
Goede spelers inderdaad die tot wasdom onder Gullit kwamen. Zijn aankopen waren erg matig, maar hij moest het toen ook doen met wat grijpstuivers. Inventief bezig zijn is niet zijn ding inderdaad. Daarna werd er veel geld in gepompt, maar alle miljoenen voor Makaay, Hofland, De Cler, El Ahmadi, Landzaat, Tomasson en Gio zijn echt hopeloos in de sloot gegooid. Hij er een teringzooi van gemaakt? Feyenoord mocht serieus willen dat ze nog in die tijd leefden, want de situatie is nu nog erger.
Toppie

Bericht door Toppie »

Van de Herik was toch de boosdoener, die heeft ze in de al eerdere slechste periode Feyenoord uit de slop gehaald. En denken ze dat er weer 1 of andere Haven baron op staat in deze tijd. :excited.gif:

Laat ze lekker doodvallen daar in Zuid als het met Ajax was gebeurd willen die laatste natrap ook wel komen geven. Ik heb geen medelijden met die Kakkerlakken club uit Zuid.

1000% Anti KK bah, daarvoor heb ik teveel mee gemaakt bij Feye%$% uit.
Lionel

Bericht door Lionel »

Peter schreef:
Rishi schreef:Hij heeft er pas een teringzooi van gemaakt! Hij had ook betere spelers hoor. Kuijt, Kalou, Castelen...
Goede spelers inderdaad die tot wasdom onder Gullit kwamen. Zijn aankopen waren erg matig, maar hij moest het toen ook doen met wat grijpstuivers. Inventief bezig zijn is niet zijn ding inderdaad. Daarna werd er veel geld in gepompt, maar alle miljoenen voor Makaay, Hofland, De Cler, El Ahmadi, Landzaat, Tomasson en Gio zijn echt hopeloos in de sloot gegooid. Hij er een teringzooi van gemaakt? Feyenoord mocht serieus willen dat ze nog in die tijd leefden, want de situatie is nu nog erger.
Klopt. Maar spelers als Kuijt, Kalou en Castelen zouden sowieso wel doorgebroken zijn. Ze hadden gewoon niet beter. Hij zal heus wel iets goeds gedaan hebben...maar veel is het niet..
IK GELOOF!!!!!!
jabu

Bericht door jabu »

Het contracteren van Bandalovski, Gibbs, Östlund, Bruno Basto, Song, Bosschaart, Van den Berg, Collen, De Graaf, Owoeri, Hofs, Ekramy, Saidi, Ghaly, Boussaboun, Buijs, Lazovic, De Ceulaer, Abubakari, Greene, Lensky, Huysegems, Léonard en vele andere miskopen, was vast ook niet gratis....
peter

Bericht door peter »

Klopt, maar die waren ook lang niet allemaal van Gullit natuurlijk.
jabu

Bericht door jabu »

Vast niet allemaal, maar hij heeft er een heel aantal van op z'n naam staan. Hij heeft dus ook heel wat miljoenen in de sloot gegooid. Gullit deed het slecht bij Feyenoord, zijn opvolgers ook. Omdat het nu nog slechter gaat heeft Gullit het niet opeens goed gedaan.
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Preses Feyenoord snapt kritiek op bestuur niet
Geschreven op maandag, 22 december om 23:17

De supporters zetten hardop vraagtekens bij de kracht van de selectie en ook voorzitter Dick van Well moet toegeven dat Feyenoord in een zogenaamde crisis zit. Toch kan de preses zich niet vinden in de kritiek van de fans. “Ik vind dat er juist uitstekend met geld is omgegaan”, zei Van Well in een vraaggesprek met AD/Sportwereld. De kritiek die Peter Bosz te verwerken krijgt is volgens Van Well dan ook niet terecht. Het weinige geld dat er is, is in goede handen van de technisch directeur, zo meent het bestuurslid. “Ik las laatst weer iets over Charisteas. Maar hij is voor meer geld verkocht dan hij heeft gekost”, zei de opvolger van Jorien van den Herik. “Dus dat heeft Bosz uitstekend gedaan. Natuurlijk gaat het soms mis. Lee was niet het grootste succes, maar ik ben tevreden over wat de directie doet.’’

De voorzitter snapt dan ook niet waarom de fans met een beschuldigende vinger naar het bestuur wijzen. “Ze moeten op iemand boos worden”, denkt Van Well. “Ik begrijp dat ze iemand verantwoordelijk stellen. Dan roepen ze ‘bestuur’ en wie het bestuur is, weten ze misschien niet eens helemaal. Maar laten we duidelijk zijn: de nummer twaalf is dit seizoen nog niet geblesseerd geweest. De supporters hebben geen last van hamstrings en zijn er altijd, dus daar mogen we best tevreden over zijn.’’

Voorlopig kan het trouwe Legioen forse versterkingen echter nog wel even vergeten, benadrukt de preses. “René Froger, een goede bekende van me, zat laatst in het programma ‘Effe geen cent te makken’. Dat is bij ons op dit moment ook zo. Financieel is dit het moeilijkste jaar van Feyenoord. We komen van 37 miljoen euro schuld, waar de belastingclaim niet in zat. We zitten nu op 16 of 17 miljoen waar die claim - met rente erbij is dat zeven miljoen - wél in zit. In die zin hebben we stappen gemaakt.’’

Van Well heeft goede hoop dat Feyenoord na de winter weer gaat presteren. “Ik zie elke wedstrijd en dat is niet altijd een feest. Maar mijn insteek is dat tachtig, negentig procent van de geblesseerde spelers na de winterstop weer kan voetballen. Dan staat er eindelijk een elftal dat er moet staan.’’
zo kan je het ook zien natuurlijk...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

’Er is prima met geld omgegaan’
Door WIETSE DIJKSTRA

Dick van Well is sinds anderhalf jaar president-commissaris van Feyenoord. In tegenstelling tot zijn illustere voorganger Jorien van den Herik wil hij niet het boegbeeld van de club zijn. In de huidige crisis laat hij die rol vooral over aan trainer Gertjan Verbeek.

Is het nog leuk om Feyenoord-supporter te zijn?
Van Well: ,,Ik zie elke wedstrijd en dat is niet altijd een feest. Maar mijn insteek is dat tachtig, negentig procent van de geblesseerde spelers na de winterstop weer kan voetballen. Dan staat er eindelijk een elftal dat er moet staan.’’

De supporters richten hun woede vooral op ‘het bestuur’. Wat vindt u daarvan?
,,Ze moeten op iemand boos worden. Ik begrijp dat ze iemand verantwoordelijk stellen. Dan roepen ze ‘bestuur’ en wie het bestuur is, weten ze misschien niet eens helemaal. Maar laten we duidelijk zijn, de nummer twaalf is dit seizoen nog niet geblesseerd geweest. De supporters hebben geen last van hamstrings en zijn er altijd, dus daar mogen we best tevreden over zijn.’’

Wat kunt als bestuurder aan deze crisis doen?
,,René Froger, een goede bekende van me, zat laatst in het programma ‘Effe geen cent te makken’. Dat is bij ons op dit moment ook zo. Financieel is dit het moeilijkste jaar van Feyenoord. We komen van 37 miljoen euro schuld, waar de belastingclaim niet in zat. We zitten nu op 16 of 17 miljoen waar die claim - met rente erbij is dat zeven miljoen - wél in zit. In die zin hebben we stappen gemaakt.’’

Technisch directeur Peter Bosz is bij de fans de kop-van-jut. Ben u wel tevreden over hem?
,,Ja. Maar dat is wat anders dan dat ik tevreden ben over de plek waar Feyenoord staat. Ik vind het te simpel om te zeggen dat Feyenoord een verkeerde keuze heeft gemaakt door voor oudere spelers te kiezen.’’

Dus het weinige geld dat Feyenoord heeft, is bij Bosz in goede handen?
,,Ik vind dat er uitstekend met geld is omgegaan. Ik las laatst weer iets over Charisteas. Maar hij is voor meer geld verkocht dan hij heeft gekost. Dus dat heeft Bosz uitstekend gedaan. Natuurlijk gaat het soms mis. Lee was niet het grootste succes, maar ik ben tevreden over wat de directie doet.’’

Waarom horen we eigenlijk zo weinig van u?
,,Omdat Feyenoord een paar jaar geleden voor een model heeft gekozen waarbij de raad van commissarissen op veel grotere afstand zit dan Jorien ooit heeft gezeten. De directie moet de winkel runnen. Als ik het boegbeeld had moeten worden, had ik het niet gedaan.’’

Maar u bent toch de baas van Feyenoord?
,,Officieel is de algemeen directeur de baas. Hij moet aan mij en mijn vier collega-commissarissen verantwoording afleggen. Maar het betekent niet dat ik me de hele dag met zijn werk bezig zal houden. Binnen Feyenoord hoort de directie heel veel van mij. Buiten Feyenoord is dat mijn rol niet. Dat moeten Eric (Gudde, red.), Peter en met name Gertjan doen. Toen ik hem zondag zag optreden toen hij Tiendalli voor een tweede gele kaart behoedde, dacht ik ‘daar staat in elk geval een vent met ballen.’ Onze supporters herkennen dat ook.’’

Moet u in crisistijden toch niet meer de leiding nemen?
,,Het allerlaatste wat commissarissen moeten doen, is zich bemoeien met de dagelijkse gang van zaken. Als dat gebeurt bij grote ondernemingen gaat het onmiddellijk mis, want dan ontstaat er onduidelijkheid over wie daar nu de baas is. De belangrijkste baas in de Kuip is de directie. Zij moet het ook doen.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
jabu

Bericht door jabu »

Financieel is dit het moeilijkste jaar van Feyenoord. We komen van 37 miljoen euro schuld, waar de belastingclaim niet in zat. We zitten nu op 16 of 17 miljoen waar die claim - met rente erbij is dat zeven miljoen - wél in zit. In die zin hebben we stappen gemaakt.’’
Of ze dus degraderen of niet, lang zullen ze niet meer bestaan. Als de KNVB consequent is krijgen zij natuurlijk nooit een licentie voor volgend jaar. Sterker nog, waarom hebben ze dit jaar een licentie gekregen?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Jabu schreef:Het contracteren van Bandalovski, Gibbs, Östlund, Bruno Basto, Song, Bosschaart, Van den Berg, Collen, De Graaf, Owoeri, Hofs, Ekramy, Saidi, Ghaly, Boussaboun, Buijs, Lazovic, De Ceulaer, Abubakari, Greene, Lensky, Huysegems, Léonard en vele andere miskopen, was vast ook niet gratis....
Precies. Gullit heeft er enorm veel onnodig geld doorheen gejast.

Kowalczyk schreef:
Jabu schreef:,,Vorig jaar om deze tijd stond ik als trainer met Feyenoord bovenaan met 36 punten en moesten we kampioen worden.''
Niet chique om zulke dingen te gaan roepen. Valt me van Van Marwijk tegen. Ik zou het eerder verwachten van een figuur als Ruud Gullit.

K.
Steef gaf altijd aan dat hij Van Marwijk een enorm achterbakse hielenlikker vond. Misschien had hij wel gelijk.
peter

Bericht door peter »

Jabu schreef:Vast niet allemaal, maar hij heeft er een heel aantal van op z'n naam staan. Hij heeft dus ook heel wat miljoenen in de sloot gegooid. Gullit deed het slecht bij Feyenoord, zijn opvolgers ook. Omdat het nu nog slechter gaat heeft Gullit het niet opeens goed gedaan.
Je hebt gelijk. Ik druk me verkeerd uit in die zin dat ik beoog te zeggen dat Gullit het nog het minst slecht heeft gedaan in de afgelopen jaren.
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Van Marwijk heeft toch geen ongelijk? Verbeek zal zelf ook vinden dat hij te laag staat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Enganche schreef:Steef gaf altijd aan dat hij Van Marwijk een enorm achterbakse hielenlikker vond. Misschien had hij wel gelijk.
Blijkbaar is er iets voorgevallen?

Van wie moest Van Marwijk kampioen worden? Van Bosz?
Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi »

Jabu schreef:
Financieel is dit het moeilijkste jaar van Feyenoord. We komen van 37 miljoen euro schuld, waar de belastingclaim niet in zat. We zitten nu op 16 of 17 miljoen waar die claim - met rente erbij is dat zeven miljoen - wél in zit. In die zin hebben we stappen gemaakt.’’
Of ze dus degraderen of niet, lang zullen ze niet meer bestaan. Als de KNVB consequent is krijgen zij natuurlijk nooit een licentie voor volgend jaar. Sterker nog, waarom hebben ze dit jaar een licentie gekregen?
Sinds wanneer is de KNVB consequent? Tuurlijk pakken ze de licensie van Feyenoord niet af.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
goodfella

Bericht door goodfella »

Hopelijk blijven ze in deze crisis steken en stikken ze er uiteindelijk in. Lachen toch.
Arwin

Bericht door Arwin »

Jabu schreef:
Waarom zou je geen licentie moeten krijgen als je schulden hebt? Pas wanneer de schuldenlast zo hoog is dat Feyenoord niet aan de rentenlasten kan voldoen, komen ze echt in de problemen en kan de licentie ingepakt worden.
jabu

Bericht door jabu »

Dat lees ik niet in de uitleg die de KNVB zelfgeeft over de licenties. Wellicht had ik er nog een knipoog achter moeten zetten om het wat te verduidelijken.
LucaS

Bericht door LucaS »

Jöhnk schreef:
Enganche schreef:Steef gaf altijd aan dat hij Van Marwijk een enorm achterbakse hielenlikker vond. Misschien had hij wel gelijk.

Van het legioen natuurlijk! Want je weet, het legioen = feyenoord en feyenoord ≠het legioen! Dat laatste is volgens mij wel weg gesercureerd
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Kowalczyk schreef:
Peter schreef:Een rol in de marge lijkt me erg mooi, maar degraderen zou ik ook als minder prettig ervaren.
Ik zou het als een absoluut hoogtepunt in mijn supportersbestaan ervaren...

Serieus: als Feyenoord degradeert, dan organiseren Louis XIV en ik een knalfeest waar de vonken van af vliegen. Zou echt briljant zijn.

K.
hehe.. mag ik ook komen? :headbang.gif:
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Hier nog 1 hoor. Dan maar een jaar geen Klassieker. In eigen huis is er eigenlijk al jaren weinig meer aan, behalve die bevlieging van kuyt en kalou wat jaartjes terug. Ik zie het nog wel gebeuren ook trouwens, of in ieder geval nacompetitie. Het mooie is dat de ploegen die vooraf als degradatiekandidaat te boek stonden bijna allemaal boven ze staan (Ado op 1 punt achterstand. Uitzondering zijn Volendam en De Graafschap. Vitesse en Roda zie ik nog wel klimmen, maar feyenoord? Het schema:

competitie: Feyenoord - NAC Breda
competitie: SC Heerenveen - Feyenoord
beker: Feyenoord - Heerenveen
competitie: Feyenoord - Willem II
competitie: NEC - Feyenoord
competitie: Feyenoord - Sparta
competitie: Feyenoord - FC Groningen
competitie: Ajax - Feyenoord

Wat zullen ze gaan pakken? 7 punten, max?

:smallgrin.gif:
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog »

brigade zuid schreef:
Kowalczyk schreef:
Peter schreef:Een rol in de marge lijkt me erg mooi, maar degraderen zou ik ook als minder prettig ervaren.
Ik zou het als een absoluut hoogtepunt in mijn supportersbestaan ervaren...

Serieus: als Feyenoord degradeert, dan organiseren Louis XIV en ik een knalfeest waar de vonken van af vliegen. Zou echt briljant zijn.

K.
hehe.. mag ik ook komen? :headbang.gif:
Aha... dus daar wacht je op voor de organisatie van het grote AT Spring- en Hupsfeest!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

LucaS schreef:
Jöhnk schreef:

Van het legioen natuurlijk! Want je weet, het legioen = feyenoord en feyenoord ≠het legioen! Dat laatste is volgens mij wel weg gesercureerd
Haha, maar serieus: de opmerking van Van Marwijk komt rancuneus op mij over. Alsof hij Bosz nog even iets duidelijk wil maken.
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Jöhnk schreef:Want je weet, het legioen = feyenoord en feyenoord ≠het legioen!
EN NIET ANERSOM!!

:drecul.gif:

K.
Still alive...
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

El Clavo schreef:Hier nog 1 hoor. Dan maar een jaar geen Klassieker. In eigen huis is er eigenlijk al jaren weinig meer aan, behalve die bevlieging van kuyt en kalou wat jaartjes terug. Ik zie het nog wel gebeuren ook trouwens, of in ieder geval nacompetitie. Het mooie is dat de ploegen die vooraf als degradatiekandidaat te boek stonden bijna allemaal boven ze staan (Ado op 1 punt achterstand. Uitzondering zijn Volendam en De Graafschap. Vitesse en Roda zie ik nog wel klimmen, maar feyenoord? Het schema:

competitie: Feyenoord - NAC Breda
competitie: SC Heerenveen - Feyenoord
beker: Feyenoord - Heerenveen
competitie: Feyenoord - Willem II
competitie: NEC - Feyenoord
competitie: Feyenoord - Sparta
competitie: Feyenoord - FC Groningen
competitie: Ajax - Feyenoord

Wat zullen ze gaan pakken? 7 punten, max?

:smallgrin.gif:
Stel je voor hé, haha. NAC 1-2, Heerenveen-uit 3-1, Heerenveen-thuis 1-0 (laat ze nog maar even in de waan), Willem II thuis 0-0, NEC-uit 2-0, Sparta-thuis 2-0, Groningen thuis 1-1, Ajax uit 3-0.

Geen heel gek scenario. Feyenoord op plek 17 ofzo, hehe.
Gesloten