Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Precies. Clubs als Rode Ster of Steaua kent ook iedereen. Ik heb ze nog nooit iets zien presteren, maar de grote naam blijft.
joey moet die Franse jongen maar uitleggen dat Ajax die club is die meer heeft gewonnen dan alle Franse clubs bij elkaar.
joey moet die Franse jongen maar uitleggen dat Ajax die club is die meer heeft gewonnen dan alle Franse clubs bij elkaar.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 13, 2009 6:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat was vóórdat Marco aan de macht kwam en JC zijn club weer in de steek liet. Een wereld van verschil.Jöhnk schreef:Goh, in je reisverslagen las ik iets heel anders:
De CL de norm? Waarom dan niets van PSV?Hallo allemaal!
Ik zit nu op Ambon. De burgeroorlog hier is voorbij, maar je ziet nog overal de gevolgen (=kogelgaten). Op een paar Nederlanders na met Molukse banden zie je hier geen toeristen. Wel is iedereen hier heel bekend met Nederlanders. De Molukse voetballers uit Nederland zijn hier heel populair en ik heb gisteren alleen al drie personen met Ajax-attributen (pet, shirt, trainingsshirt)gezien. (Niets van Psv pf FCLK, hehe. )Zaterdag komt Ajax opnieuw rechtstreeks op TV. Helaas midden in de nacht.
We reizen nog een beetje verder. Dit is een interessante omgeving. Balkenende zou hier ook eens heen moeten. De Nederlanders hebben hier veel sporen nagelaten. Ze hebben de Molukken in handen gekregen door een flink deel van de oorspronkelijke bevolking uit te moorden en te vervangen door slaven. En vervolgens hielden ze de wind eronder: wie lastig deed werd levend begraven of gevierendeeld. Ja, toen hadden we nog eens de handelsgeest.
Veel plezier met Ajax en tot de volgende keer. Die kan wel even op zich laten wachten.
Klopt, maar is het voor jonge spelers ook nog een reden om misschien voor die clubs te kiezen? Dat denk ik niet meer.Jöhnk schreef:Precies. Clubs als Rode Ster of Steaua kent ook iedereen. Ik heb ze nog nooit iets zien presteren, maar de grote naam blijft.
Ajax had bij sommige jonge spelers een tijdje wel een streepje voor omdat die lichting was opgegroeid ten tijde van onze CL winst. Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat Zlatan daar een voorbeeld van is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n jongen dan blind naar Amsterdam kwam maar het was wel een plusje op de balans.
Dat voordeel hebben we nu niet meer omdat het inmiddels te lang geleden is. De grote naam blijft natuurlijk wel gewoon bestaan. Die raken we niet meer kwijt.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik weet nog goed dat die Henrique kon kiezen uit Leverkusen of Ajax. Nou, toen wist ik al te melden dat hij naar Leverkusen zou gaan. Achteraf bleek ik gelijk te hebben, maar dan is het altijd 'ja, maar dit is één geval. Andere jongens kiezen heus liever voor Ajax, vanwege de naam'. Nou geloof mij nou maar. In 95% van de gevallen gaan die jongens voor het geld en voor de competitie en dan ben je gewoon gezien. Ajax kwam ook in het nieuws dat het toptalenten van topclubs wilde gaan huren. Nou, tot dusverre hebben we er niets van gezien.
Nee hoor, ik geloof je helemaal niet.
Henrique wilde gewoon in de voetsporen van Lucio c.s. treden bij Leverkusen. Dat geval is niet representatief.
Natuurlijk zijn er heel veel die puur voor het geld gaan. Maar er zijn er ook die echt aan hun carriere willen werken en een verstandige zaakwaarnemer hebben en dan is AJAX door de goede naam van het opleidingsinstituut een serieuze kandidaat.

Henrique wilde gewoon in de voetsporen van Lucio c.s. treden bij Leverkusen. Dat geval is niet representatief.
Natuurlijk zijn er heel veel die puur voor het geld gaan. Maar er zijn er ook die echt aan hun carriere willen werken en een verstandige zaakwaarnemer hebben en dan is AJAX door de goede naam van het opleidingsinstituut een serieuze kandidaat.
- peter
Ja, Henrique lag helemaal anders, want die had een sterkere band met Leverkusen. Een Gourcuff ging terug naar Bordeaux, want dat is zijn eigen land en mensen als Ivanovic en Breno zijn onhaalbaar vanwege de poet. Er zullen er heus wat zijn die puur voor hun carrière naar Ajax gaan, maar het zijn er naar mijn idee bar weinig. Uiteraard in samenwerking met de beroerde scouting die weinig tot niets weet aan te brengen.
Daar is idd geen reet van terecht gekomen, hoop poeha, maar de echt interessante komen toch niet. En degenen die wel komen, zijn "wat minder". Ik zag net de beelden van de wedstrijd tegen Stuttgart op ajax.tv en daar maakte Oleguer weer zo'n fout dat je denkt hoe IS het mogelijk. Ik krijg de zenuwen van die man. Alleen daarom al is Wielaert meer dan welkom.Peter schreef:Terwijl we nog wel zulke goede banden hadden met Barcelona.
- peter
Je verhuurt hem omdat hij nog niet goed genoeg voor de basis is van Barca. Als je realistisch bent, dan is de kans groter dat je die stap weet te maken, dan in plaats van Leverkusen. Tenminste, als je kijkt naar doorstroming an sich.
Marco wilde in de zomer talenten weghalen bij topclubs, maar ik denk ook dat hij voor een dichte deur is komen te staan. Topclubs willen niet? Mwah, misschien ook, maar toptalenten willen ook niet naar Ajax toe. Die spelen liever gewoon in een topcompetitie (alleen dan een stapje lager).
Marco wilde in de zomer talenten weghalen bij topclubs, maar ik denk ook dat hij voor een dichte deur is komen te staan. Topclubs willen niet? Mwah, misschien ook, maar toptalenten willen ook niet naar Ajax toe. Die spelen liever gewoon in een topcompetitie (alleen dan een stapje lager).
- peter
En dat is mijn punt dus. Over dit stuk (behalve de keuze voor Wielaert) zijn we het helemaal eens.Neefkens schreef:Daar is idd geen reet van terecht gekomen, hoop poeha, maar de echt interessante komen toch niet. En degenen die wel komen, zijn "wat minder". Ik zag net de beelden van de wedstrijd tegen Stuttgart op ajax.tv en daar maakte Oleguer weer zo'n fout dat je denkt hoe IS het mogelijk. Ik krijg de zenuwen van die man. Alleen daarom al is Wielaert meer dan welkom.Peter schreef:Terwijl we nog wel zulke goede banden hadden met Barcelona.

Dan houden we dat gevoel vast.Peter schreef:En dat is mijn punt dus. Over dit stuk (behalve de keuze voor Wielaert) zijn we het helemaal eens.Neefkens schreef:Daar is idd geen reet van terecht gekomen, hoop poeha, maar de echt interessante komen toch niet. En degenen die wel komen, zijn "wat minder". Ik zag net de beelden van de wedstrijd tegen Stuttgart op ajax.tv en daar maakte Oleguer weer zo'n fout dat je denkt hoe IS het mogelijk. Ik krijg de zenuwen van die man. Alleen daarom al is Wielaert meer dan welkom.Peter schreef:Terwijl we nog wel zulke goede banden hadden met Barcelona.

Ik heb hem bij Leverkusen maar een paar wedstrijden zien ballen, maar goed om te lezen dat je het met mijn inschatting van de zomer eens bent. Ik weet nog dat Rishi moord en brand schreeuwde omdat ik hem niet echt vond wat we zochten.wimpey schreef:Dat zal ie ook nooit worden trouwens...Peter schreef:Je verhuurt hem omdat hij nog niet goed genoeg voor de basis is van Barca.

Wat vind je nu je hem kent verder, Wimpey, was hij het type verdediger dat we voorafgaand aan dit seizoen nodig hadden? En probeer de uiteindelijke aankoop van Oleguer bij deze analyse uit het hoofd te laten, wil je.

Nee. Hij kan van alles wat, maar van alles te weinig. Vreemd dat Barca daar miljoenen in pompt. Geen killer, geen out and out mandekker, matige tackle. Opbouwend wel vrij goed... Maar Leverkusen moest wat omdat ze Thiago Silva niet kregen. Ze gingen met 3 man naar Brazilie en waren zeker dat ze 'm hadden. Net als HSV een half jaar eerder. Niet dus. Als Ajax al aan die jongen heeft gedacht, konden ze dat bij voorbaar shaken.Enganche schreef: Wat vind je nu je hem kent verder, Wimpey, was hij het type verdediger dat we voorafgaand aan dit seizoen nodig hadden?
Ik las trouwens dat Twente ene Soares van Nacional op proef heeft, een CV. En dat men Joao Carlos (?) van Genk gescout heeft. Ook een CV. Zeggen die namen je iets??