Beenhakker niet benaderd, wel betrokken
WARSCHAU - Feyenoord heeft Leo Beenhakker nog niet om hulp gevraagd nu de club zonder technische leiding zit. Volgens de Nederlandse bondscoach van Polen is zijn komst naar Rotterdam-Zuid momenteel helemaal niet aan de orde.
Maar zijn handen jeuken: “Natuurlijk jeuken ze. Het blijft een fantastische uitdaging om zo’n club weer terug aan de top te krijgen. Zulke klussen vind ik altijd prachtig.”
Dramatisch
Beenhakker heeft de ontwikkelingen bij Feyenoord op afstand gevolgd. “Het is dramatisch, met name voor Gertjan Verbeek. Dit is slecht voor de club en dat gaat me aan het hart. Feyenoord is en blijft mijn cluppie.”
“Het is wel zo dat Feyenoord nooit verloren zal gaan. Daarvoor zitten de wortels veel te diep. Vergelijk het met een boom van honderd jaar oud. De blaadjes worden bruin en vallen eraf, maar je krijgt die boom nooit om.”
Arie Haan
Beenhakker (66) vergelijkt de huidige situatie met november 1997, toen hij in De Kuip Arie Haan opvolgde. “Toen was het ook niet best. Maar met Jorien van den Herik en Rob Baan hebben we verstandige dingen gedaan, onder meer een goed transferbeleid gevoerd.”
“We haalden Tomasson, Paauwe, Kalou, Van Vossen. Een jaar later stonden we op de Coolsingel. Daarna hebben we Champions League gespeeld en Bert van Marwijk heeft er nog een verlengstuk aan gemaakt. Daar zat nog een UEFA Cup bij. Het gaat bij een topclub met pieken en dalen.”
Poolse bond
Beenhakker, die tot november onder contract staat bij de Poolse bond, ontving nog geen telefoontje uit Rotterdam, maar wijst op voorhand niets af. “Ach, ik ben een praktisch mens. Als men bij Feyenoord vindt dat er een rol voor mij is weggelegd, heb ik nog tijd genoeg om daarover na te denken.”
De geboren Rotterdammer werkte in de jaren zeventig als jeugdtrainer al bij Feyenoord. Hij keerde in 1997 voor ruim twee jaar terug in De Kuip en nam in 2007 voor welgeteld zeven dagen de leiding op zich om als interim-opvolger van Erwin Koeman Feyenoord via de play-offs aan Europees voetbal te helpen. Dat mislukte, waarna Van Marwijk terugkeerde als hoofdtrainer.
Juiste plaats
“Het is nu belangrijker dan ooit om bij de club de juiste mensen op de juiste plaats te zetten”, vindt Beenhakker. “Er moet op, naast en boven het veld verstandig beleid gevoerd worden. Natuurlijk jeuken mijn handen, ik weet wat er leeft en heb er een beetje ervaring mee. Maar ik denk dat Feyenoord eerst rustig moet nadenken, dan komt de oplossing vanzelf.”
(c) ANP
Feyenoord 2008 - 2009
Zei ik het niet? Don Leo staat te springen. Die zie ik zomaar thuiskomen, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik vind het allemaal prima. Koeman en Hanegem kunnen er geen klote van. Leo is een interim die zijn eigen specifieke kwaliteiten heeft, maar na zijn vertrek stort het net zo hard weer in. Been is een prima coach, maar onervaren. Mocht hij gaan, dan graag per direct. Goed voor Ajax zondag.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Dit is natuurlijk een win win situatie. De spelers kunnen het nooit goed doen. Werken ze zich een slag in de rondte en halen ze resultaat, wekken ze de indruk dat ze min of meer bewust hebben zitten muiten, gaan ze zo door hebben ze zichzelf nogal voor lul gezet door hun wanprestaties aan de trainer toe te schuiven!
I think I lost my fucking headache
-
Dat zei Rene van der Gijp maandag ook al bij voetbal international, 'waarschijnlijk hadden ze met Bassie & Adriaan als trainers een paar plaatsen hoger gestaan'joey schreef:Tja, dat hebben ze aan zichzelf te wijten. Wil je dat ik medelijden heb?
Zonder trainer had deze groep nog wel twaalfde kunnen worden.

-
- AT Toto winner 15/16
Wat een misselijk mannetje is die van hanegem toch
Van Hanegem: Verbeek ouderwets Van onze Telesportredactie
Gertjan Verbeek
ROTTERDAM - Willem van Hanegem heeft felle kritiek geleverd op Gertjan Verbeek, die woensdag door Feyenoord op non-actief werd gesteld.
“Als trainer moet je niet alleen ouderwets, maar ook flexibel zijn", zei 'De Kromme' in een programma van Radio 538. "Het kan niet zo zijn dat een jongen van 18 jaar hetzelfde moet doen als een speler van 31. Daar zit bijna een voetballeven tussen. Op sommige momenten moet je daar rekening mee houden, dat is toch heel normaal?”
Van Hanegem bood vervolgens zijn hulp aan Feyenoord aan. De onlangs oefenmeester van FC Utrecht wil voor de rest van het seizoen als tussenpaus fungeren, waarna hij NEC-coach Mario Been als ideale opvolger ziet.
De T
I think I lost my fucking headache
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik heb het even van v-bal.nl maar ik neem aan dat het bericht wel klopt.Feyenoord spelers logen over ontslagDoor pieter op 15-01-2009 om 14:30
De Feyenoord selectie heeft zelf met journalisten van het AD gebeld, om te vertellen dat Verbeek ontslagen was. Toen dit gebeurde was Verbeek nog lang niet ontslagen. Toen de krant het nieuws op internet zette, verspreide het bericht zich zo snel dat het bestuur met de rug tegen de muur kwam.
Dit heeft Giovanni van Bronckhorst toegegeven. De aanvoerder was aanwezig op de persconferentie en sprak daarna met RTV Rijnmond. Tegenover die zender vertelde hij dat het verhaal klopt. De spelers brachten dus de leugen naar buiten dat Verbeek ontslagen was. Ze hoopten hiermee dat het bestuur het bericht zou volgen. Van Bronckhorst liet weten het gebeuren te betreuren. Vanmiddag zal het gesprek te zien zijn op RTV Rijnmond en te horen op Radio Rijnmond. Daar spreekt 'Gio' openhartig over de crisis bij Feyenoord.
Echt, on-ge-lofelijk.
Walgelijk, als dit waar is.Thijs schreef:Ik heb het even van v-bal.nl maar ik neem aan dat het bericht wel klopt.Feyenoord spelers logen over ontslagDoor pieter op 15-01-2009 om 14:30
De Feyenoord selectie heeft zelf met journalisten van het AD gebeld, om te vertellen dat Verbeek ontslagen was. Toen dit gebeurde was Verbeek nog lang niet ontslagen. Toen de krant het nieuws op internet zette, verspreide het bericht zich zo snel dat het bestuur met de rug tegen de muur kwam.
Dit heeft Giovanni van Bronckhorst toegegeven. De aanvoerder was aanwezig op de persconferentie en sprak daarna met RTV Rijnmond. Tegenover die zender vertelde hij dat het verhaal klopt. De spelers brachten dus de leugen naar buiten dat Verbeek ontslagen was. Ze hoopten hiermee dat het bestuur het bericht zou volgen. Van Bronckhorst liet weten het gebeuren te betreuren. Vanmiddag zal het gesprek te zien zijn op RTV Rijnmond en te horen op Radio Rijnmond. Daar spreekt 'Gio' openhartig over de crisis bij Feyenoord.
Echt, on-ge-lofelijk.
Het stinkt aan alle kanten!