Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co »

Jöhnk schreef:Koeman (carriereplanner bij uitstek) zei gisteren: bij NEC kan het niet beter en bij Feyenoord kan het niet slechter, dus dit is het ideale moment om te verkassen.
Zie daar het arbeidsethos van Koetje in een notendop. Alles voor zijn eigen carrière.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
joey
Erelid

Bericht door joey »

LouisXIV & co schreef:
Jöhnk schreef:Koeman (carriereplanner bij uitstek) zei gisteren: bij NEC kan het niet beter en bij Feyenoord kan het niet slechter, dus dit is het ideale moment om te verkassen.
Zie daar het arbeidsethos van Koetje in een notendop. Alles voor zijn eigen carrière.
Werkelijk niets bijzonders in de voetbalwereld. Loyaliteit is doorgaans ver te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Zeker, maar Koeman spreekt het uit. Heb ik eigenlijk wel respect voor.
LouisXIV & co

brigade zuid schreef:Fnoord schijn je te kunnen kopen voor 100 miljoen en cheque wist te melden dat er een groep Nederlanders is die dat willen gaan doen ofzo... nou veel plezier ermee zou ik zeggen. :excited.gif:
Ik denk serieus dat dit binnenkort gaat gebeuren. Ajax laat zien dat als je effe flink investeert, weer gewoon aan de top kan meedraaien. Achterban heeft feyenoord genoeg en latent is het zelfs nog meer (als de successen terugkomen). Feyenoord is dus wel degelijk een interessante investering. Zeker omdat je de club nu voor een prikkie kunt binnenhengelen.
LouisXIV & co

Jöhnk schreef:Zeker, maar Koeman spreekt het uit. Heb ik eigenlijk wel respect voor.
Volgens mij heeft Been net uitgespoken dat hij bij NEC blijft. Daar heb ik dus wel even net iets meer respect voor. Loyaliteit bestaat dus wel.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Er is een crisis, de financiële wereld ligt op zijn gat maar investeerders willen honderd miljoen in F. stoppen? Wat een waanzin. :excited.gif:

@Jöhnk: vind ik ook. Zo gaat het toch gewoon? Trainers en spelers zijn planners. Logisch ook, want een keer een slechte keuze en je carrière zit in het slop. Kijk maar (hoe ironisch) naar Koe en zijn avontuur bij Valencia.
LouisXIV & co

joey schreef:Er is een crisis, de financiële wereld ligt op zijn gat maar investeerders willen honderd miljoen in F. stoppen? Wat een waanzin. :excited.gif:
Er zijn nog steeds genoeg mensen met heul veul geld. En juist nu moet je zoeken naar alternatieven om je geld te beleggen. Een ideale tijd om in bepaalde zaken te investeren. Feyenoord ligt voor het oprapen.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Volgens mij blijken voetbalclubs over het algemeen matige investeringen, maar dat weet ik niet zeker.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Inderdaad, Thomas. In een voetbalclub investeren, dat is geld in het water gooien. Zeker als die club F. heet. :neutral.gif:

Die geruchten gaan al jaren, maar er is nooit iets van waar gebleken.
Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- »

Toch frapant dat die selectie niet het vertrouwen had gevestigd in de trainer, ondanks dat hij met SCH de afgelopen seizoenen hoger is geeindigd dan Feyenooit. Dan teer je echt op jouw verleden als je zo respectloos hem wegwerkt. Ik denk dat Verbeek met zijn methode wel zorgt voor progressie in de selectie, alleen dachten de spelers blijkbaar dat ze al goed genoeg waren geworden en dat ze alleen ritme nodig hadden. Tsja, vandaar val je de afgelopen seizoen ook buiten de top-5. :smallgrin.gif:

Ik weet denk ik wel wat de aanleiding was: het slechte functioneren van Tim de Cler door de taktiek van Verbeek, die hem vervolgens niet van de voorkeur liet genieten. Toen moeten die spelers wel hebben gedacht: onder Van Marwijk voldeed hij wel, het zou wel aan Verbeek liggen. Toen vervolgens de resultaten ook niet hoopgevend waren dachten zij het beter te weten dan de trainer. En als de trainer de grip kwijt is dan is hij nutteloos.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op ma jan 19, 2009 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LouisXIV & co

Laat ik het anders zeggen: als je graag een voetbalclub als speeltje wilt kopen, is dit de tijd. En feyenoord een ideale club. Een radeloze achterban die nu snel tevreden zal zijn als het weer begint te lopen. Dat de eigenaar dan een Russische sjeik ofzo is, zal niemand boeien.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Volgens de T. blijft Been in Nijmegen. Goed nieuws, dan komt plek 16 echt in zicht!
joey
Erelid

Bericht door joey »

LouisXIV & co schreef:Laat ik het anders zeggen: als je graag een voetbalclub als speeltje wilt kopen, is dit de tijd. En feyenoord een ideale club. Een radeloze achterban die nu snel tevreden zal zijn als het weer begint te lopen. Dat de eigenaar dan een Russische sjeik ofzo is, zal niemand boeien.
Dat niet, maar die sjeik kan van dat geld ook een Engelse club kopen. Dat is de kortste weg naar wereldwijde aandacht. De Nederlandse competitie heeft amper uitstraling.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

De Cler heeft nog nooit gefunctioneerd, dus ik kan me niet voorstellen dat ze daarom gingen wijzen naar Verbeek. Het ging er vooral om dat Verbeek een 'topsportklimaat' wilde neerzetten met daarin veel ruimte voor kracht en fysieke gesteldheid. Toen de hele selectie in de lappenmand lag werd hij daar op aangevallen. Hij heeft toen alleen wat voorbeelden uitgelegd en met name Hofland werd hier even op zijn nummer gezet. Kan hij uiteraard niet hebben en dat was reden om de trainer tegen te gaan werken.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Tim de Cler, schei uit, zeg. :excited.gif:

De nepvedetten van F. kunnen het niet waarmaken en geven de trainer de schuld. Kunnen ze zelf blijven zitten.
Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- »

Peter schreef:De Cler heeft nog nooit gefunctioneerd, dus ik kan me niet voorstellen dat ze daarom gingen wijzen naar Verbeek. Het ging er vooral om dat Verbeek een 'topsportklimaat' wilde neerzetten met daarin veel ruimte voor kracht en fysieke gesteldheid. Toen de hele selectie in de lappenmand lag werd hij daar op aangevallen. Hij heeft toen alleen wat voorbeelden uitgelegd en met name Hofland werd hier even op zijn nummer gezet. Kan hij uiteraard niet hebben en dat was reden om de trainer tegen te gaan werken.
Ik denk dat het blootleggen de tekortkomingen van De Cler, niet het enige geval, door de niet-volmaakte taktiek van Verbeek heeft gezorgd voor wantrouwen. Met deze selectie hoort Feyenoord trouwens ook niet zo ongelofelijk kwetsbaar te zijn, maar dat was het wel.

En daarmee zeg ik niet dat het supermateriaal is, want de beperkingen-die slechts verstandige mensen kunnen herkennen als ze wel functioneren- van de spelers zijn overduidelijk tot uiting gekomen. Dit is trouwens ook de reden waarom ik altijd heb gezegd dat Urby stukken beter is dan De Cler.

Het lag niet zo dat de spelers niet wilden werken voor hun geld, alleen de oudjes dachten dat ze niet in de ontwikkelingsfase meer zitten en gewoon nog veel voetbalritme nodig hebben om succesvol te worden. Dat ze dat nog nodig hebben is overduidelijk, maarja zij denken er blijkbaar anders over.. :ajaxsmiley.gif:
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Hoe zit het eigenlijk met Manteiga? Ziet Vlemmix het een beetje in hem zitten?
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Aan wie vraag je dat? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

LouisXIV & co schreef:
De laatste keer bleek die trein toch heel anders te rijden dan gedacht. Terwijl je toen toch voor NEC PSV in kon vullen en voor Feyenoord Valencia.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Lekkere zooi daar in Zuid:

Feyenoord is rijp voor een coup

Door SJOERD MOSSOU

[ANALYSE] Feyenoord speelt dinsdag in de KNVB-beker thuis tegen SC Heerenveen. Grote vraag in de Kuip is: wie heeft het daar bij de club nu eigenlijk voor het zeggen?

De secretaresse van Dick van Well zegt het bloedserieus. De hoogste commissaris van Feyenoord, ook bestuursvoorzitter van bouwbedrijf Dura Vermeer, zit voor zaken in het buitenland en hij is zijn mobiele telefoon kwijt. Via email is hij misschien te bereiken. Misschien ook niet.

Zomaar een voorbeeld van de stuurloosheid bij Feyenoord. Of Van Well zijn telefoon werkelijk kwijt is of dat hij zich verstopt voor de media, doet in dat kader niet eens terzake. Elke vorm van leiderschap ontbreekt bij Feyenoord, zowel intern als in de richting van de achterban.

Klik hier voor een uitvergroting van het organigram van Feyenoord.

Chaos en onduidelijkheid regeren in de Kuip. Niemand weet daar nog wie de baas is. En de mensen die dat formeel gezien zijn, weten ook zo snel niet wat ze moeten zeggen. Directieoverleg bij Feyenoord telt nog twee mensen: Eric Gudde en de financiële man Onno Jacobs. Alle andere koersbepalers - Peter Bosz, Gertjan Verbeek, Wim Jansen en Chris Woerts – zijn vertrokken.

In de raad van commissarissen ontbreekt bovendien de nodige voetbal-knowhow. Niet voor niets is oud-speler Sjaak Troost een serieuze optie geworden om het bestuursorgaan te versterken. Ook een plek in de directie is niet uitgesloten voor de voormalige Feyenoord-manager.

De trainer die rust had moeten brengen, Mario Been, werd eind vorige week door een tussenpersoon op de hoogte gesteld van de interesse. Vanuit de clubleiding, of dat nu de directieleden zijn of de commissarissen, hoorde hij niks. Daardoor kon Been volhouden dat hij officieel niets had gehoord. Gisterochtend besloot Been toen maar om zelf duidelijkheid te scheppen: hij blijft NEC dit seizoen trouw.

Bijkomend probleem is de penibele financiële situatie bij Feyenoord. Een aantal sponsors en geldschieters zegt bij te willen springen als er snel een nieuwe trainer moet worden gehaald, maar zonder harde garanties kan de club feitelijks niets. Ook de raad van commissarissen mengt zich inmiddels steeds actiever in de zoektocht naar geld.

Hoe moet het beleidsmatig verder met Feyenoord? Dat is een vraag die niemand binnen de club kan en wil beantwoorden. Gudde voelt dat hij als algemeen directeur aan een zijden draadje bungelt en verstopt zich al dagen. Hij werd vorige week volledig overruled door de raad van commissarissen, toen opnieuw bleek dat de relatie tussen Verbeek en spelersgroep volledig stuk was.

Veel te lang bleven Gudde en technisch directeur Peter Bosz volhouden dat het wel goed zou komen. Met noodverbanden en halve maatregelen hoopte het duo dat de storm over zou waaien, ondanks een reeks noodsignalen vanaf de werkvloer. Totdat het te laat was en de hele club op zijn gat lag.

De positie van Gudde staat zwaar onder druk. Op de achtergrond beraden investeerders, rijke supporters, commissarissen en clubmensen zich op een machtsovername. Nu Feyenoord stuurloos ronddobbert, is dit hét moment voor een coup.

Benno Leeser, afgelopen zomer afgetreden als voorzitter van de businessclub, zegt de boel graag overeind te willen trekken. ,,Ik weet dat er een zekere vrees bestaat dat ik Jorien van den Herik terugbreng, maar dat slaat nergens op,’’ aldus Leeser, die met zijn businessclub-bestuur opstapte uit onvrede over het beleid van Gudde co. ,,Ik ken Jorien goed, maar als ik iets ga doen bij Feyenoord, betekent het toch niet meteen dat ik hem meeneem?’’

Amper twee jaar na de vorige, is een grondige renovatie nu alweer onvermijdelijk bij Feyenoord. Leo Beenhakker is een logisch en haalbaar boegbeeld om dat proces een gezicht te geven. De bondscoach van Polen kan als tussenpaus en als technisch directeur uit de voeten, terwijl hij een behoorlijk draagvlak heeft bij de achterban. Met Beenhakker als blikvanger én bliksemafleider kan de club in relatieve rust bouwen aan een nieuwe beleidsstructuur. De geboren Rotterdammer komt graag naar de Kuip, maar ook hij zegt nog niets gehoord te hebben.

Een overname door een vermogende partij is zeker niet uitgesloten, maar het tijdperk van economische rampspoed helpt daar niet bij; zelfs Roman Abramovitsj houdt bij Chelsea de hand op de knip.

Geld verdienen met Feyenoord lijkt bovendien een utopie. In Rotterdam-Zuid biedt alleen het nieuw te bouwen stadion een eventueel investeringsperspectief.

Bij het eerste elftal telt voorlopig alleen de waan van de dag, nu het seizoen al zo goed als mislukt is. Vanavond tegen SC Heerenveen (aanvang 20.45 uur) kan Feyenoord in de eigen Kuip de laatste strohalm grijpen in het bekertoernooi, maar een acceptabel voetbaljaar wordt het nooit meer. Interim-coach Leon Vlemmings plukt de dag met volle overgave, maar hij heeft geen idee hoe zijn wereld er volgende week uitziet. ,,Ik zie het wel. De clubleiding heeft bewust geen termijn geplakt op mijn positie. Of het een optie is om mij het seizoen af te laten maken, weet ik ook niet.’’

Op voetbaltechnisch gebied wordt Feyenoord omringd door vraagtekens, uitgerekend in een maand waarin de transfermarkt open is. Of het vertrek van Timothy Derijck en Danny Buijs kan worden opgevangen, is onduidelijk, laat staan dat er al een speler klaarstaat om de selectie te versterken.

De contractbesprekingen met Diego Biseswar, één van de meest waardevolle spelers, liggen stil nu Bosz is vertrokken. ,,Ik heb nog geen gelegenheid gehad me daarmee bezig te houden,’’ zegt Vlemmings over het al dan niet versterken van de huidige selectie. ,,Daar zal ik een dezer dagen met de directie over praten.’’

Gudde zegt - via een woordvoerder – zijn tijd volledig te willen besteden aan het ‘dagelijkse werk’. Er valt weinig te melden zolang er nog geen duidelijkheid is over de koers, zo luidt impliciet de verklaring.
ad
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

Feyenoord ligt echt volledig op z'n gat:

Afbeelding
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

Legioen wil weer twaalfde man zijn

ROTTERDAM - Langzamerhand gaat het gezonde verstand weer zegevieren bij de achterban van Feyenoord. Tenminste als de internetfora en de sfeer rond de trainingen van Feyenoord een juiste afspiegeling zijn van de gevoelens bij het legioen.

Tot ontsteltenis van velen werden de spelers van Feyenoord in Heerenveen in de steek gelaten door de meegereisde fans. De supporters kozen de kant van de weggestuurde Gertjan Verbeek, hoewel hij na naamgenoot Pim Verbeek met afstand de slechtst presterende trainer in De Kuip is sinds de invoering van het betaalde voetbal. Niemand is groter dan de club, maar het belang van Feyenoord werd in het Friese Haagje even op het tweede plan gezet voor individuen.

Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen daden, maar de beleidsbepalers hebben met hun gedrag rond het ontslag van Verbeek onverantwoord gehandeld richting de spelersgroep en Feyenoord tekort gedaan. Vanwege dramatisch communicatiebeleid werd er een bijzonder eenzijdig beeld geschetst, waar te veel aanhangers gevoelig voor waren. Alsof er een eerstejaarsstudent communicatie aan de knoppen zat.

Ten eerste werd de persconferentie over het ontslag van Verbeek tegelijkertijd gepland met de door de fans aangekondigde verzameling voor het Maasgebouw om opheldering te vragen over de gang van zaken in De Kuip. Voor de massaal toegestroomde media gunde directeur Eric Gudde de ontslagen Verbeek en opgestapte Peter Bosz achter de tafel alle ruimte om hun straatje schoon te vegen en de spelersgroep de zwartepiet toe te spelen.

In plaats van de falende Verbeek via de achteruitgang te laten verdwijnen naar Jubbega, mocht hij met toestemming van de leiding als een held door de voordeur vertrekken. Wat volgde was dat de martelaar als een volksmenner met de handen omhoog het toegestroomde volk nog even opzette tegen de spelers. Gudde stond ernaast, keek ernaar en oogde net zo bedroefd als de aanwezige fans. Terwijl z'n communicatieadviseur evenverderop met z'n handen over elkaar de zaak uit de hand liet lopen.

Gudde had beter direct op adequate wijze kunnen anticiperen. Met een juiste inschatting en daarop afgestemd communicatiebeleid zouden de reacties bij de achterban anders zijn geweest en zou het belang van Feyenoord werkelijk zijn gediend, in plaats van individuele motieven van Verbeek, Gudde en Bosz te laten prevaleren.

Inmiddels lijkt het kwartje gevallen bij het legioen en is de verwachting dat het elftal vanavond massaal wordt gesteund in de jacht op de enig overgebleven hoofdprijs, de nationale beker. Uiteindelijk is iedereen bij Feyenoord alleen daarbij gebaat. Inmiddels heeft de Feyenoord Supportersvereniging de fans opgeroepen weer de twaalfde man te zijn tegen Heerenveen. Daarbij werd fijntjes verwezen naar 1991, toen de Rotterdammers er net zo beroerd voor stonden, maar gesteund door duizenden fans in Eindhoven een heroïsche bekerzege boekten in de halve finale tegen kampioen PSV. Achteraf bleek het de grote ommekeer.
Jammer hoor... het ziet er naar uit dat we de leukste weken wel hebben gehad... H'veen zal wel weer onder de indruk zijn en er kansloos afgaan.
El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo »

Ik denk ook dat ze vanavond wel winnen. Zondag hebben ze ook een makkie tegen Willem2, maar daarna is het alweer uit met de pret!
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

:necsjaal.gif:
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Vanavond weer D-Day voor Feyenoord. Ben ik de enige ramptoerist of zijn er meer die hopen dat het gierend uit de klauwen loopt daar? :smallgrin.gif:
Gesloten