Feyenoord 2008 - 2009
Wat moeten we dan? Tot in de eeuwigheid blijven treuren over onze afgang tegen Volendam? Kom op zeg. Dit is een Ajax forum. Als de aartsrivaal stevig in de problemen zit kun je verwachten dat we daar om lachen.
Kijk, objectief gezien is het voor de competitie en voor Ajax natuurlijk goed als de concurrentie sterk is. Ik denk dat de meeste het daar wel over eens zijn. Maar als het zo ontzettend mis gaat bij de rivaal dan kun je wel verwachten dat Ajax supporters daar om moeten lachen.
Kijk, objectief gezien is het voor de competitie en voor Ajax natuurlijk goed als de concurrentie sterk is. Ik denk dat de meeste het daar wel over eens zijn. Maar als het zo ontzettend mis gaat bij de rivaal dan kun je wel verwachten dat Ajax supporters daar om moeten lachen.
Nil volentibus arduum
Kijk maar uit zodadelijk noemen ze je nog azijnzeikerbanjavi schreef:In feite doet Ajax het ook al vele jaren slechter dan Feyenoord.
Ajax komt constant met materiaal aanzetten waarmee je kampioen zou moeten kunnen worden en ze doen het al jaren achtereen niet.
Feyenoord heeft jaren lang dat materiaal niet en steken telkens op de plaats waar ze dan ook thuis horen... dus eigenlijk doet Ajax het slechter dan Feyenoord.

Blij met de punten ...
Ze moeten een keer degraderen, dat wil ik gewoon een keer meemaken. Daarna mogen ze op acceptabel niveau terugkomen.999 schreef:Tja, laat ik dan maar weer de enige zijn die hoopt dat Feyenoord wel weer in zijn " goede " doen gaat komen, of in ieder geval een acceptabel nivo gaat halen om zo onze concurent(en) het moeilijk te maken.
Wat een zielige reactie/vertoning hier ..Jöhnk schreef:Ze moeten een keer degraderen, dat wil ik gewoon een keer meemaken. Daarna mogen ze op acceptabel niveau terugkomen.999 schreef:Tja, laat ik dan maar weer de enige zijn die hoopt dat Feyenoord wel weer in zijn " goede " doen gaat komen, of in ieder geval een acceptabel nivo gaat halen om zo onze concurent(en) het moeilijk te maken.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Precies. En waarom gun je dat niet al die idioten daar in De Kuip met hun anti-Ajax geschreeuw. Als ze degraderen ben ik drie dagen dronken, en het interesseert me helemaal niks als dat door iemand kinderachtig gevonden wordt.brigade zuid schreef:Hoezo kinderachtig... er moet toch iemand degraderen.. voor Volendam is het net zo goed lullig.
Ik vond het vorig jaar ook leuk dat AZ zo slecht presteerde, zo werkt het nu eenmaal. Van leuke clubs vind ik het leuk dat ze goed presteren, van stomme clubs vind ik het leuk als ze slecht presteren.
Dit is natuurlijk ook weer zoiets.brigade zuid schreef:Hoezo kinderachtig... er moet toch iemand degraderen.. voor Volendam is het net zo goed lullig.
Als ik hier de vraag zou stellen wie willen jullie dat er degraderen Feyenoord, Volendam of Fc bal op het dak.Dan zou bijna iedereen voor Feyenoord kiezen, ongeacht of dat Volendem de degradant zou zijn ..
Blij met de punten ...
Ben ik blij dat jij precies aangeeft wat ik bedoel.Een club moet degraderen omdat supporters anti-AJAX liedje zingen.Niet omdat de club slecht speelt .. van mij mag je hoor ..Thijs schreef:Precies. En waarom gun je dat niet al die idioten daar in De Kuip met hun anti-Ajax geschreeuw. Als ze degraderen ben ik drie dagen dronken, en het interesseert me helemaal niks als dat door iemand kinderachtig gevonden wordt.brigade zuid schreef:Hoezo kinderachtig... er moet toch iemand degraderen.. voor Volendam is het net zo goed lullig.
Ik vond het vorig jaar ook leuk dat AZ zo slecht presteerde, zo werkt het nu eenmaal. Van leuke clubs vind ik het leuk dat ze goed presteren, van stomme clubs vind ik het leuk als ze slecht presteren.

Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik gun feyenoord gewoon helemaal niets Voets. De club niet, maar die supporters nog minder. Daarvoor is er gewoon te veel gebeurd. Weet ook dat als het andersom geweest was er nog harder gelachen zou zijn van rotterdamse kant. Ik vind het eigenlijk nog vrij mild hoe er hier gereageerd wordt. Ik gun ze een failissement, dat gun ik ze.
-
Ja, dat is toch logisch? FC Volendam is een leuk en sympathiek clubje, Feyenoord niet. We zeggen ook niet dat Feyenoord voor eens en voor altijd naar de Jupiler League moet afzakken, maar voor één jaar zou dat natuurlijk ontzettend lachen zijn.999 schreef: Als ik hier de vraag zou stellen wie willen jullie dat er degraderen Feyenoord, Volendam of Fc bal op het dak.Dan zou bijna iedereen voor Feyenoord kiezen, ongeacht of dat Volendem de degradant zou zijn ..
Nou, op zich gun ik het bepaalde spelers ook wel, met hun lijntjes naar de media. En ze spelen natuurlijk ook enorm slecht.999 schreef:Ben ik blij dat jij precies aangeeft wat ik bedoel.Een club moet degraderen omdat supporters anti-AJAX liedje zingen.Niet omdat de club slecht speelt .. van mij mag je hoor ..
Ook weer heel raar.Feyenoord is een onsympathiek clubje, en dat is na 1 jaar weer over ?.Nogmaals, op een enkeling na geef je precies aan waarom Feyenoord volgens de meesten hier moet degraderen, niet voor het spel .. nee .. omdat de supporters ( elkaar ) niet aan staan ..Thijs schreef:Ja, dat is toch logisch? FC Volendam is een leuk en sympathiek clubje, Feyenoord niet. We zeggen ook niet dat Feyenoord voor eens en voor altijd naar de Jupiler League moet afzakken, maar voor één jaar zou dat natuurlijk ontzettend lachen zijn.999 schreef: Als ik hier de vraag zou stellen wie willen jullie dat er degraderen Feyenoord, Volendam of Fc bal op het dak.Dan zou bijna iedereen voor Feyenoord kiezen, ongeacht of dat Volendem de degradant zou zijn ..
Blij met de punten ...
-
Nee, dat is na één jaar niet over, maar na dat ene jaar wil ik ze wel weer gewoon kunnen vernederen in De Kuip en Arena. Maar om ze een jaar langs sportpark Berg&Bos, de Langeleegte en het Mitshubishi Forklift-stadion te zien trekken, dat zou echt fantastisch zijn.999 schreef: Ook weer heel raar.Feyenoord is een onsympathiek clubje, en dat is na 1 jaar weer over ?.Nogmaals, op een enkeling na geef je precies aan waarom Feyenoord volgens de meesten hier moet degraderen, niet voor het spel .. nee .. omdat de supporters ( elkaar ) niet aan staan ..
Sorry, maar ik zal geen enkel medelijden voelen met die supporters. Ik gun ze de tranen. Zoals ook elke Feyenoord mij (en jou) de tranen gunt als wij dat ooit zouden doen.
Voor de club zou het toch ook gewoon het resultaat van vele jaren wanbeleid zijn? Het gaat echt niet alléén om de supporters hoor. Sterker nog, ik heb wel te doen met de echte supporters van die club. Ga er maar aan staan om daar iedere week naar te kijken.
Wel jammer trouwens dat we hier geen Feyenoorder meer in huis hebben na het vertrek van Steef. Dat zou de discussies toch wat leuker maken. En dan horen we ook eens hoe zij er nu tegenaan kijken.
Wel jammer trouwens dat we hier geen Feyenoorder meer in huis hebben na het vertrek van Steef. Dat zou de discussies toch wat leuker maken. En dan horen we ook eens hoe zij er nu tegenaan kijken.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Voetbal is emotie, Voets. Dat moet je met me eens zijn. En je beredeneert heel rationeel waarom het kinderachtig is wat sommigen onder ons (ik trouwens ook) posten.
Maar dat is het nu net: emotie en rationaliteit gaan niet samen. Als ik de zelfvoldane smoelen van F.-suporters op het netvlies heb, zoals na Beverwijk in het Journaal, en zij zich "onoverwinnelijk" achten en de jaren daarvoor en daarna een enorme haat betrachten tegen alles wat Neus is, dan geeft dat reactie, heel simpel. Dan misgun ik ze alles. Da's nou juist het idiote wat voetbal losmaakt; hoe rationeel of volwassen ik ook ben, als het over (de rivaliteit tussen Ajax en) F. gaat kan ik eigenlijk niet meer zo goed relativeren. En velen met mij niet. Vergeef ons...
Maar dat is het nu net: emotie en rationaliteit gaan niet samen. Als ik de zelfvoldane smoelen van F.-suporters op het netvlies heb, zoals na Beverwijk in het Journaal, en zij zich "onoverwinnelijk" achten en de jaren daarvoor en daarna een enorme haat betrachten tegen alles wat Neus is, dan geeft dat reactie, heel simpel. Dan misgun ik ze alles. Da's nou juist het idiote wat voetbal losmaakt; hoe rationeel of volwassen ik ook ben, als het over (de rivaliteit tussen Ajax en) F. gaat kan ik eigenlijk niet meer zo goed relativeren. En velen met mij niet. Vergeef ons...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
Precies. Voor mij is het dan geen Beverwijk, want toen was ik 13. Het is niet voor niets dat winnen in De Kuip eigenlijk het mooiste is wat je als Ajaxsupporter per jaar kan overkomen. (Okay, na kampioen worden)
Normaalgesproken zou ik ook zeggen: "Ah, alweer verloren. Wat klote zeg, het zit ze ook niet mee!" Maar nee, dat denk ik niet. Ik denk 'hahaha!'.

Normaalgesproken zou ik ook zeggen: "Ah, alweer verloren. Wat klote zeg, het zit ze ook niet mee!" Maar nee, dat denk ik niet. Ik denk 'hahaha!'.