Maar we zijn nu wel erg off-topic bezig. Laten we hiero maar weer verder gaan over H'veen.
Ik vind Heerenveen een ronduit matige ploeg hebben, vooral verdedigend. Vrijdag hadden ze net zo goed kunnen verliezen, ze kwamen gewoon goed weg. Het zou mij verbazen als Heerenveen aan het einde nog op de 4e plaats staat.Jöhnk schreef:In welk opzicht?
Volgens mij zat er nog één keer Henk bij, al maakt dat voor de strekking van het verhaal tuurlijk niks uit.Jöhnk schreef:Mwah, vorig seizoen verloor hij vijf keer van A3. Je moet het maar presteren.joey schreef:Ik vond Heerenveen vrijdag weer erg matig. Onder Verbeek speelden ze beter.
Mee eens, die 4 clubs hebben meer kwaliteit (Twente ietsjes meer), maar Groningen niet. Het voordeel is dat Heerenveen veel jonge spelers heeft die potentie hebben en misschien kunnen uitgroeien tot goede, erg goede spelers. Toptalenten komen niet elkaar jaar voorbij nl.joey schreef:Mij ook. AZ, Ajax, Twente, PSV en wellicht ook Groningen zijn beter. Europees voetbal halen wordt voor Heerenveen een hele klus.
De afgelopen jaren had Heerenveen met KJH, Alves en Sulejmani steeds iets extra's in huis. Nu niet meer.
Elyounoussi heb ik wel leuke dingen zien doen en ik geloof dat hij, als hij fysiek groeit, kan uitgroeien tot een leuke voetballer. Svec ben ik ook niet zeker van, maar die gaan we vanavond nog eens bekijken. En Popov ja, eerst dacht ik ´t van wel. Fysiek ontzettend ver voor zijn leeftijd, maar ´t positie kiezen is niet altijd je van het.Enganche schreef:Alleen het feit dat ze jong zijn betekent natuurlijk nog niet dat ze ook talentvol zijn, Chris. Ik zie Heerenveen niet iedere week spelen, maar ik heb jongens als Elyounoussi, Svec en Popov nog weinig goeds zien doen.
Dingsdag heb ik destijds alleen genoemd als een van de weinige redelijke opties in Nederland. Liep z'n contract bij Heerenveen destijds ook niet af?
Mwoah zo slecht is Wigan niet... Heeft net een Hongaars international verkocht voor €15 miljoen.. Maar ik begrijp je niet helemaal.. Vrolijk Fires zooitje? Er is nogal veel commentaar van 't Friese publiek..GangstaRiB schreef:Ik begin me steeds meer te irriteren aan dat vrolijk Friese zooitje dat Heerenveen heet. Er staan 8 tweederangs Scandinaviers in die bij Wigan niet zouden misstaan.
Zo slecht.
Ik kan het niet goed verklaren denk ik. Ze kopen daar per container een zooi scandi's en er loopt af en toe een verdwaalde Nederlander tussen.Chris schreef:Mwoah zo slecht is Wigan niet... Heeft net een Hongaars international verkocht voor €15 miljoen.. Maar ik begrijp je niet helemaal.. Vrolijk Fires zooitje? Er is nogal veel commentaar van 't Friese publiek..GangstaRiB schreef:Ik begin me steeds meer te irriteren aan dat vrolijk Friese zooitje dat Heerenveen heet. Er staan 8 tweederangs Scandinaviers in die bij Wigan niet zouden misstaan.
Zo slecht.
Ik begrijp wat je bedoelt. Elke keer staat er weer een nieuwe -son, -ov, -ynen of -ossy in het elftal en ze zijn allemaal blond met blauwe ogen.GangstaRiB schreef:
Ik kan het niet goed verklaren denk ik. Ze kopen daar per container een zooi scandi's en er loopt af en toe een verdwaalde Nederlander tussen.
Het zou niet mijn cluppie wezen.
Dan had je de scouts van Ajax allang de deur moeten wijzen... Zelfs Heerenveen kan niet elk seizoen met een "toptalent" op de proppen komen. Kwestie van geluk, durf, timing en het zien. Dat is nu ongeveer 3 seizoenen achter elkaar gelukt. M.i. heeft Ajax sinds Zlatan geen toptalent meer gescout...Giacomo Puccini schreef:Ach, de meeste Friezen weten ook wel dat Friesland weinig te bieden heeft, zo ook qua voetballers. Logisch dus dat ze het over de grenzen heen zoeken. Ik vind wel dat SC Heerenveen weinig spectaculaire voetballers heeft op dit moment - bij Pranjic houdt het wel op - en dat is wel eens anders geweest. De scouts mogen snel weer es met een tropische verrassing op de proppen komen.
Klopt, maar 't is een keuze. Dure toptalenten ophalen bij de provincieclubs die wel de gok aandurven en door je fans door het slijk gehaald worden dat je scouting niet werkt? Of zo nu en dan een topper oppikken tussen de talloze gokjes die in de voetballerij rondlopen en dan tenminste kunnen bogen op enigszins een "gerenomeerd" scoutingnetwerk.Enganche schreef:Maar daarnaast haalt Heerenveen natuurlijk ook heel veel prutsers binnen. Werkelijk bak-ken vol.