Gregory van der Wiel
Moderator: mods
Hoezo niet Thomas? Blijkbaar traint hij gewoon niet zwaar genoeg. Hij moet rondjes rennen :-))
Dat Van Basten vindt dat Van der Wiel beter is dan Marcellis maakt me niet uit, ik vind het alleen dom van hem om het in de Sportweek op te laten tekenen. Misschien werken deze psychologische trucjes bij voetbalmiljonairs, maar waarom treedt je er zo openlijk mee in de media? Heeft hij iets te bewijzen ofzo? Van Basten moet zich afvragen hoe het kan dat iemand zonder talent zoveel beter presteert dan Van der Wiel en hoe hij Van der Wiel net zo goed kan maken.
Dat Van Basten vindt dat Van der Wiel beter is dan Marcellis maakt me niet uit, ik vind het alleen dom van hem om het in de Sportweek op te laten tekenen. Misschien werken deze psychologische trucjes bij voetbalmiljonairs, maar waarom treedt je er zo openlijk mee in de media? Heeft hij iets te bewijzen ofzo? Van Basten moet zich afvragen hoe het kan dat iemand zonder talent zoveel beter presteert dan Van der Wiel en hoe hij Van der Wiel net zo goed kan maken.
Met iets minder zwaar trainen dan Gabri blijf je ook fit, als je naast het veld maar gezond leeft. Laat ik het daar maar op houden.Harm schreef:Hoezo niet Thomas? Blijkbaar traint hij gewoon niet zwaar genoeg. Hij moet rondjes rennen :-))
En toch vind ik hier wel wat irritatie uit spreken hoor. Van Basten zegt notabene nog expliciet dat hij Marcellis een goede voetballer vindt.Harm schreef:Dat Van Basten vindt dat Van der Wiel beter is dan Marcellis maakt me niet uit, ik vind het alleen dom van hem om het in de Sportweek op te laten tekenen. Misschien werken deze psychologische trucjes bij voetbalmiljonairs, maar waarom treedt je er zo openlijk mee in de media? Heeft hij iets te bewijzen ofzo? Van Basten moet zich afvragen hoe het kan dat iemand zonder talent zoveel beter presteert dan Van der Wiel en hoe hij Van der Wiel net zo goed kan maken.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax.nlContractverlenging Gregory van der Wiel
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Gregory van der Wiel over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe en verbeterde verbintenis met de 20-jarige verdediger gaat met terugwerkende kracht in op 1 januari 2009 en loopt tot en met 30 juni 2013.
De Amsterdammer maakte zijn debuut voor de hoofdmacht van Ajax op 11 maart 2007 in de wedstrijd FC Twente – Ajax (1-4). Van der Wiel speelde tot nu toe 42 officiële wedstrijden in het eerste elftal. Hij won met Ajax tweemaal de KNVB Beker en tweemaal de Johan Cruijff Schaal in 2006 en 2007.
- Ajaciedjuh
Leuk voor hem!KNVB schreef:Braafheid en Van der Wiel in Oranjeselectie
Edson Braafheid (25) en Gregory van der Wiel (21) zijn voor het eerst opgeroepen voor de selectie van het Nederlands elftal. Het duo is, samen met nog negentien andere spelers, door bondscoach Bert van Marwijk uitgenodigd voor de interland van woensdag in en tegen Tunesië.
Braafheid kwam in totaal zestienmaal uit voor Jong Oranje. Hij maakte ook deel uit van de Jong Oranje-selectie - met onder meer Huntelaar, Schaars en De Zeeuw in de gelederen - die in 2006 in Portugal Europees kampioen werd. Afgelopen najaar debuteerde de verdediger van FC Twente in Nederland B.
Van der Wiel doorliep de vertegenwoordigende teams Onder 19, Onder 21, Jong Oranje en het Olympisch elftal. Een blessure stond in november echter zijn debuut in Nederland B in de weg.
Verder keren Arjen Robben, doelman Maarten Stekelenburg en Stijn Schaars na langere afwezigheid terug in het Oranjekeurkorps.
Tunesië-Nederland begint woensdag om 20.30 uur.
Volledige selectie:
Ibrahim Afellay (PSV), Ryan Babel (Liverpool), Mark van Bommel (Bayern München), Edson Braafheid (FC Twente), John Heitinga (Atlético Madrid), Klaas Jan Huntelaar (Real Madrid), Nigel de Jong (Manchester City), Dirk Kuyt (Liverpool), Dirk Marcellis (PSV), Joris Mathijsen (HSV), David Mendes da Silva (AZ), André Ooijer (Blackburn Rovers), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Real Madrid), Stijn Schaars (AZ), Wesley Sneijder (Real Madrid), Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord), Rafael van der Vaart (Real Madrid), Gregory van der Wiel (Ajax), Demy de Zeeuw (AZ).
-
-
-
-
- AT Toto winner 15/16
UIt de VI:
Was al eerder aangegeven, maar Wiel vindt de communicatie van Van Basten dus prima.Van der Wiel: 'Ik vind Van Basten altijd heel duidelijk'
18/02/2009 11:41
Het zijn roerige tijden voor Gregory van der Wiel. Middenin de crisistijd bij zijn club vierde de twintigjarige verdediger zijn debuut in het Nederlands elftal tijdens de oefenwedstrijd tegen Tunesië (1-1). Vier dagen later won Van der Wiel met Ajax de beladen Klassieker tegen Feyenoord (2-0).
Donderdagavond staat de heenwedstrijd in het toernooi om de UEFA Cup tegen Fiorentina op het programma. Voetbal International blikt met de jonge Ajacied terug op de voorbije periode.
Vorig seizoen pakte je incidenteel een wedstrijd mee, tegenwoordig speel je alles. Nog geen verschijnselen van overbelasting?
Gregory Van der Wiel: 'Dat valt mee. De trip met het Nederlands elftal was puur genieten. Ik wist van tevoren niet dat ik speelminuten zou krijgen. Ik ben dankbaar dat het uiteindelijk gebeurde. Doordat het allemaal zo mooi was, kreeg ik er juist energie van. En de wedstrijd tegen Feyenoord heeft me eerlijk gezegd ook niet zo veel kracht gekost. Ik heb nu drie Klassiekers gespeeld en zo zwak als afgelopen zondag heb ik Feyenoord nog niet meegemaakt.'
Was je verrast door de beginopstelling, met onder anderen Kennedy Bakircioglu?
'Een beetje wel ja. Maar het lijkt me normaal dat wanneer je vier wedstrijden op rij niet wint, de basisopstelling op sommige plekken verandert. En we hebben nog altijd te maken met blessures, dus kan de trainer soms niet anders dan schuiven in de opstelling.'
De blamage tegen Vitesse (4-1) van anderhalve week geleden hebben jullie intern uitgebreid nabesproken. Laat jij dan ook van je horen?
'Ik ben van mezelf niet zo'n prater, maar als ik het ergens niet mee eens ben laat ik me horen. We stonden die wedstrijd onder grote druk, omdat er niet collectief werd meegedaan bij balverlies. Het is ontzettend belangrijk dat aanvallers zich niet alleen maar met aanvallen bezig houden. Gelukkig ging dat tegen Feyenoord stukken beter.'
In welk opzicht heb jij dit seizoen de meeste progressie geboekt?
'In de vorige wedstrijd tegen Feyenoord, vijf maanden geleden, stond ik verkeerd, dekte ik niet kort en verdedigde ik niet meedogenloos genoeg. Volgens mij ben ik sindsdien in alle opzichten beter en sterker geworden. Die verdedigende aspecten vormen de basis van mijn spel. Als dat gedeelte goed gaat kan ik me ook in aanvallend opzicht meer laten gelden.'
Trainer Marco van Basten heeft gezegd dat hij anders gaat communiceren met zijn spelers. Waar schortte het aan?
'Ik vind zijn uitleg altijd heel duidelijk. Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten, ik sta tot nu toe vast op de rechtsbackpositie. Voor jongens die minder zekerheid over hun positie hebben of de Nederlandse taal niet zo goed spreken, ligt het misschien anders. Als zij baat hebben bij een andere manier van communiceren, is dat een goede zaak.'