De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 8:08 pm

brigade zuid schreef:
'Samen lachen, samen huilen en als we van Feyenoord verliezen, dan winnen we hopelijk de volgende wedstrijd wel
Vooral deze vind ik vrij treurig.
Ik begrijp wel dat hij dit soort holle dingen zegt hoor, maar daarnaast zou ik graag willen horen wat volgens vd Boog het probleem is, en vooral wat we daaraan gaan doen.

Selectie te jong, lees ik wel. Nou, daar ben ik het al niet mee eens. De selectie is vooral te slecht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 09, 2009 8:10 pm

Precies, heeft niets met leeftijd te maken.

Ik heb overigens niet de behoefte om hem daarover te horen. Wat moet hij er nou voor zinnigs over vertellen? Hij is toch geen voetbalman?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 8:12 pm

Nee, maar ik neem aan dat hij het daar met Van Basten over heeft. Ik ga er dus gemakshalve van uit dat Van Basten vindt dat de selectie te jong is. Dat vind ik een verkeerde conclusie.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 8:12 pm

Zo onervaren is deze groep niet. De meeste spelers lopen al een tijd mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 09, 2009 9:47 pm

joey schreef:Zo onervaren is deze groep niet. De meeste spelers lopen al een tijd mee.
Klopt. Maar ten dele.

Remember een paar seizoenen geleden, Joey? We riepen om ervaren spelers, want jongens als VdV, Heintinga en Sneijder werd het aanvoerderschap "opgedrongen". En ze waren er te jong voor; op hun leeftijd hadden ze zelf nog een leider nodig. En die kwamen: Stam, Davids. Zowaar dachten we even kamioen te worden (wat dus ook bijna lukte...).

Daarna werd het minder; Stam en Davids waren in feite al te oud. En zijn weg. En wie zijn hun opvolgers? Lindgren en Wielaert. Een introverte Scandinavier en een speler die wel de juiste leeftijd heeft, maar niet de juiste ervaring (leuk voor de subtop, maar wat weet hij nou van de druk van internationaal voetbal?) Geen jongens die van nature met de scepter zwaaien.

En dus missen we ze wéér. Spelers die de rest aanjagen, die iedereen bij de les houden en die bij een 1-0 achterstand de mouwen opstropen, in plaats van de navel te staren. En van dat soort jongens moet er in ieder geval een bij in de verdediging en op het middenveld.

Vraag mij niet wie dat zouden moeten worden. Ik volg Ajax als een waanzinnige, maar heb eenvoudig te weinig tijd om het (inter)nationale voetbal intensief te volgen. Maar zelfs dán... Blijk ik in staat om vantevoren al redelijk in te schatten dat een bepaalde ad hoc aankoop niet Ajax-waardig is (als in het Ajax van meer dan 10 jaar geleden).

En dat stemt mij somber; hoe het mogelijk is dat we niet meer capabel kunnen scouten; De Chivu's, de Maxwell's, de Zlatans... Ze moéten er zijn. Maar Ajax vindt ze niet meer. Ik krijg steeds meer de indruk dat ons scoutingsapparaat niet verder reikt dan de tegenstander bekijken die tegen ons in het veld staat. We scouten bij de subtop. En met name de kakkies hebben in het verleden al bewezen dat spelers kopen van de Nederlandse subtop gelijk staat aan slecht voetbal; gewoon, omdat die spelers dat niet aankunnen.

Tel daarbij op dat onze jeugdopleiding al een serieus aantal jaar geen échte toptalenten heeft voortgebracht, maar allemaal spelers die het vermoedelijk gaan maken bij clubs als De Graafschap of Heracles, en het verhaal is duidelijk: Ajax is méér dan ziek. De scouting, de opleiding.. zijn ernstig ziek.

Ik blijf hopen op verandering. En hou me vast aan clubs als PSV en Porto, die de afgelopen jaren met soortgelijke of zelfs minder hoge begroting dan die van Ajax Europees aan de weg wisten te timmeren. Het kán dus wel. Maar niet zoals het nú gaat.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 09, 2009 11:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ik blijf hopen op verandering. En hou me vast aan clubs als PSV en Porto, die de afgelopen jaren met soortgelijke of zelfs minder hoge begroting dan die van Ajax Europees aan de weg wisten te timmeren. Het kán dus wel. Maar niet zoals het nú gaat.
Heb er weinig vertrouwen in, ik denk dat we de komende paar jaar ook gewoon kutjaren tegemoet gaan. Zijn er soms aanwijzingen dat het beter zal gaan? Waar ik ook bang voor ben.. vroeg of laat is net als bij fnoord ook bij ons het geld op.

999

Bericht door 999 » di feb 10, 2009 1:37 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik blijf hopen op verandering. En hou me vast aan clubs als PSV en Porto, die de afgelopen jaren met soortgelijke of zelfs minder hoge begroting dan die van Ajax Europees aan de weg wisten te timmeren. Het kán dus wel. Maar niet zoals het nú gaat.
Je bedoelt dat we zo'n jaartje of 3 - 4 kampioen worden, of 1 jaar minder maar dan toch wel in ieder geval tot het einde mee gedaan te hebben ?.

Met MVB ?.Ik weet niet hoor, ik zie in MVB niet de trainer die er een elftal van kan maken wat als een blok cement er staat.Eerder, met veel vlieg en kunstwerk en geluk op het nippertje kampioen worden om daarna weer finaal in elkaar te donderen ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 10, 2009 9:06 am

Zeer slechte zaak dat supporters serieus worden genomen bij dit soort zaken. Van Basten krijgt de onvoorwaardelijke steun van iedereen en als nu alles in elkaar dondert... mag hij nog steeds blijven want iedereen heeft hem die onvoowaardelijke steun gegeven!!

Supporters moeten serieus genomen worden, maar tot een zeker hoogte.

Dit gaat echt nergens over. Het lijkt erop dat het bestuur het niet meer weet en dat de supporters het veto hebben over beslissingen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 10, 2009 9:08 am

Ik ben juist blij dat ze dit doen. Je hoeft niet alles op te volgen, maar je kan op z'n minst naar ze luisteren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 9:16 am

Ze zullen het nooit meer doen, EC. :hypocrite.gif:
De supporters beloofden niet om in de toekomst het speelveld niet meer te betreden of de bus nogmaals tot stoppen te dwingen. "In principe gebeurt dat nooit, dus daar hoefden we ook geen afspraken over te maken."
De T.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 10, 2009 9:25 am

Nee, er staat juist dat ze het niet beloofd hebben. Soms zijn zulke acties gewoon even nodig, het zet iedereen weer even op scherp. We zijn de afgelopen jaren nog heel erg mild geweest eerlijk gezegd.

Harm

Bericht door Harm » di feb 10, 2009 9:32 am

Marillion schreef:Precies, heeft niets met leeftijd te maken.

Ik heb overigens niet de behoefte om hem daarover te horen. Wat moet hij er nou voor zinnigs over vertellen? Hij is toch geen voetbalman?
Huh? Maar volgens Neefkens is het rapport Coronel goed uitgevoerd en daarin stond toch echt dat de AD een voetbalman moest zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 9:32 am

Het is een tegenstrijdig bericht, maar ik zie niet in hoe Daniél Dekker op dit punt iets zou kunnen beloven. Diekerel moet ophouden namens anderen te praten.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 10, 2009 9:34 am

El Clavo schreef:Ik ben juist blij dat ze dit doen. Je hoeft niet alles op te volgen, maar je kan op z'n minst naar ze luisteren.
Ik ben bang dat dit de besluitvorming bemoeilijkt.

Als nu bljikt dat Van Basten inderdaad een knoeier eerste klas is en dat je hem zo snel mogelijk wil lozen.

Maar ja... ga dat maar eens verklaren als je net met je supporters op één lijn zit..

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 10, 2009 9:35 am

Ik denk ook niet dat Daniël Dekker met z'n capuchon op op het trainingsveld stond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 10, 2009 9:40 am

Dekker vertegenwoordigt de "Supporters Club Card achterban. Met alle respect hoor, maar dat zijn nou niet de meest loyale Ajacieden. Die kopen af en toe eens een kaartje en zijn veel minder begaan met de club.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 10, 2009 10:38 am

El Clavo schreef:Dekker vertegenwoordigt de "Supporters Club Card achterban. Met alle respect hoor, maar dat zijn nou niet de meest loyale Ajacieden. Die kopen af en toe eens een kaartje en zijn veel minder begaan met de club.
Ik heb zelf ook een Supp. club card en ik vind mezelf best loyaal hoor.

Vergeet niet dat er zo'n 80.000 supp. club card houders zijn. Ze zijn vast niet allemaal even loyaal, maar al is het maar 50% van die 80.000.... dan is het toch heel wat.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 10:42 am

En al die 80.000 supporters zijn het hiermee eens, GangstaRib?
"De fans staan onvoorwaardelijk achter Van Basten", zegt Daniël Dekker, voorzitter van de Supporters Vereniging Ajax.
"Er is geen supporter die aan zijn kwaliteiten twijfelt. Ook niet als we zondag van Feyenoord verliezen. We zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers", aldus Dekker. "We hebben Marco gevraagd niet zelf de handdoek te gooien en de directie verzocht Marco te steunen.
Ik ben in elk geval blij dat ik geen lid ben van die club. Kan die vent ook niet namens mij praten.

Ik ben helemaal niet boos over de inzet (of het gebrek daaraan) van de spelers. Daar zit niet het probleem.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 10, 2009 10:59 am

Seizoenskaarthouders zijn al niet eens lid. Dat zijn er 40.000. Dan blijven er voor die 80.000 mensen voor het gemak 10.000 kaarten per wedstrijd over. Weinig wedstrijden zijn uitverkocht, misschien een stuk of 4,5 per seizoen. Ik twijfel niet aan jou hoor, maar 12,5% die een kaartje kan krijgen en weinig uitverkochte wedstrijden zeg ik, ze zijn niet zo loyaal. Veel mensen weten niet eens meer dat ze nog lid zijn. Die 10 euro per jaar die ook nog eens automatisch afgeschreven wordt, dat merkt niemand.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 10, 2009 11:13 am

joey schreef:En al die 80.000 supporters zijn het hiermee eens, GangstaRib?
"De fans staan onvoorwaardelijk achter Van Basten", zegt Daniël Dekker, voorzitter van de Supporters Vereniging Ajax.
"Er is geen supporter die aan zijn kwaliteiten twijfelt. Ook niet als we zondag van Feyenoord verliezen. We zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers", aldus Dekker. "We hebben Marco gevraagd niet zelf de handdoek te gooien en de directie verzocht Marco te steunen.
Ik ben in elk geval blij dat ik geen lid ben van die club. Kan die vent ook niet namens mij praten.

Ik ben helemaal niet boos over de inzet (of het gebrek daaraan) van de spelers. Daar zit niet het probleem.
Joey, ik had het alleen over de opmerking dat mensen met een supp. club card niet loyaal zouden zijn.

Ik ben het niet eens met de uitspraken van Dekker. Ik ben het op dit moment met niemand eens die Ajax of de supporters groepen vertegenwoordigd.

Ze praten elkaar allemaal na en ze zijn net zo vaag als Van Basten. We moeten hem de tijd, rust en het vertrouwen geven...... Nou ja.. weer een seizoen verkloot.. het begint te wennen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 10, 2009 11:22 am

"Er is geen supporter die aan zijn kwaliteiten twijfelt. Ook niet als we zondag van Feyenoord verliezen. We zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers", aldus Dekker
Deze is ook lekker.. we zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers maar er is niemand die twijfelt aan de kwaliteiten van van Basten.. nou ik geloof dat Marco toch ook verantwoordelijk is voor de resultaten. Kijk van mij hoeft ie niet weg hoor.. maar ik heb wel mn twijfels over zn kwaliteiten, dus die DJ Daniel Dekker moet gewoon lekker voor zichzelf lullen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di feb 10, 2009 11:24 am

brigade zuid schreef:
"Er is geen supporter die aan zijn kwaliteiten twijfelt. Ook niet als we zondag van Feyenoord verliezen. We zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers", aldus Dekker
Deze is ook lekker.. we zijn boos over de resultaten en de inzet van de spelers maar er is niemand die twijfelt aan de kwaliteiten van van Basten.. nou ik geloof dat Marco toch ook verantwoordelijk is voor de resultaten. Kijk van mij hoeft ie niet weg hoor.. maar ik heb wel mn twijfels over zn kwaliteiten, dus die DJ Daniel Dekker moet gewoon lekker voor zichzelf lullen.
Ik weet niet wat de strategie is, maar het is duidelijk dat Ajax de rijen gesloten houdt. Van mij mogen ze, maar dat ze dit soort onzin allemaal uitkramen in de landelijke pers is dom want je weet zeker dat deze opmerkingen straks om je oren geslagen worden.

Kom op... ik denk dat iedereen binnen Ajax twijfelt over Van Basten.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 10, 2009 11:27 am

Vreemde uitspraken inderdaad. Is Van Basten dan niet verantwoordelijk voor de resultaten van het elftal? Wie dan wel?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di feb 10, 2009 11:34 am

Ach, die supportersgroepen hebben nu ook weer hun minuut hall of fame ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 10, 2009 11:35 am

De spelers natuurlijk. Die kunnen de geniale tactiek van onze trainer niet uitvoeren.

Het lijkt bij Ajax wel een struisvogelfokkerij. Kijk, ik kan me voorstellen dat ze graag de steun van de supporters hebben, maar je kunt de kritiek op Van Basten toch niet afdoen als 'emoties'?

Plaats reactie