Leonardo Vitor Santiago

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2009 8:06 pm

Borst wordt 'voetbalanalyst' genoemd, dat vat ik niet. Het voetbal zelf analyseert ie immers niet. Een wedstrijdanalyse die hout snijdt, heb ik 'm nog nooit horen geven.

Hij schrijft en praat over mensen die werkzaam zijn in de voetballerij. Da's wat anders dan voetbalanalyst zijn. I.m.o. heeft ie weinig kijk op het spel en z'n schrijfstijl vind ik ook niet veel soeps.

Hoitink van Trouw, Onkenhout van de VK en Sintenie van het Parool hebben m.i. een goede kijk op het spel en verwoorden het goed.

Borst is eigenlijk net Leonardo: blinddoek om en schrijven maar.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za feb 28, 2009 8:54 pm

Hij weet tenminste niet te verwoorden dat Van Basten geen heldere spelopvatting heeft. Hij weet niet te verwoorden dat hij spelers de kans geeft om zich te bewijzen en zich niet koppig vasthoudt aan zijn eerdere oordeel als iemand zich ontwikkeld(ja absoluut!) heeft. Hij weet niet te verwoorden dat hij Leonardo gewoon erkent als een speler die meerwaarde heeft in deze selectie. Hij stelt tenminste wel zijn kijk op spelers bij, omdat hij weet dat hij er weleens naastzit.

Daarom moet je ook niet de toekomst verbinden aan perspectief die hij denkt te voorspellen, want hij zit er weleens naast. Helaas heeft dit ook tot gevolg dat mindere spelers weer denken toekomst te hebben, zoals Kennedy. Die ben je liever kwijt dan rijk, ik snap daarom ook niet dat hij Sarpong passeert ten faveure van Kennedy.

Hij weet ook niet te zeggen dat hij Sulejmani niet afschrijft omdat hij even zoekende is in het veld, terwijl veel mensen steeds minder geloven in zijn uitzonderlijkheid. Maar een Sulejmani heeft gewoon een hele goede functionele techniek, dat valt ook nu te zien. Ik ben benieuwd of hij die klasse ook doorziet of dat hij alleen kijkt naar het functioneren. Ik hoop op het eerste, maar vrees het tweede omdat hij in het verleden ook onverstandige beslissingen heeft genomen in het spelersbeleid. Hij kan er van hebben geleerd, maar ik vrees dat hij zich niet van deze fout bewust is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 01, 2009 2:20 pm

Wat een verschrikkelijke invalbeurt. Ik zal blij zijn als ie in Athene zit.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 01, 2009 2:21 pm

Inderdaad, zeg. Pupillenniveau.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 01, 2009 2:22 pm

wimpey schreef:Borst wordt 'voetbalanalyst' genoemd, dat vat ik niet. Het voetbal zelf analyseert ie immers niet. Een wedstrijdanalyse die hout snijdt, heb ik 'm nog nooit horen geven.

Hij schrijft en praat over mensen die werkzaam zijn in de voetballerij. Da's wat anders dan voetbalanalyst zijn. I.m.o. heeft ie weinig kijk op het spel en z'n schrijfstijl vind ik ook niet veel soeps.

Hoitink van Trouw, Onkenhout van de VK en Sintenie van het Parool hebben m.i. een goede kijk op het spel en verwoorden het goed.

Borst is eigenlijk net Leonardo: blinddoek om en schrijven maar.
By the way: Onkenhout doet al een tijdje geen sport meer hoor. Hij zit nu op de mediaredactie van de VK
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 01, 2009 2:28 pm

Borst is inderdaad geen analist, maar dat pretendeert hij ook niet. Hij is wel één van de betere schrijvers in de voetbalwereld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 01, 2009 2:34 pm

Ik hou niet zo van het cynisme en de rancune dat/die hij in zijn columns tentoonspreidt. Maar zijn boek over vaders en zonen is dan weer geweldig.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 2:45 pm

Borst is gewoon een roddeljournalist in de voetballerij.

De AD wisselt prima artikels af met columns en verhalen van het niveau story en prive.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo mar 01, 2009 2:50 pm

Peter schreef:
Scherrer schreef:Haha, voordat ik de column van Borst zelf las, las eerst de reactie van Joey ('Goed verhaal van Borst.') en wist toen dus al meteen dat de column anti-Van Basten zou gaan zijn.

Is er trouwens nog íemand die in Borst z'n dekmantel van Sparta-fan gelooft? Ik ken redelijk wat Spartanen en wat mij bij hun opvalt is dat ze nooit een hekel aan Ajax hebben. Aan Amsterdam soms nog wel, maar niet aan Ajax. Hoe anders is dat bij Borst, die komt een dag na Europees succes van Ajax met zo'n kinderachtige, gefrustreerde column. Wat laat je je dan kennen, zeg.

Kakkerlak, die Hugo, no doubt.
Ik vind die column gewoon hout snijden. Ik zie geen haat jegens Ajax, namelijk. Het is gewoon een column die twijfelt aan de visie van vBasten. Ik zie die visie ook niet, hoor. De visie is in ieder geval zwaar onderhevig aan winst of verlies.
Peter, léés die column eerst, voordat je jezelf voor schut zet met deze reactie. Als je die column gewoon netjes had gelezen, had je gezien dat die column over Leonardo gaat en - buiten een half alinea-tje - niet over Van Basten. Nu val je wel erg hard door de mand. :smallgrin.gif:
joey schreef:Het is ook te gemakkelijk om bij de minste kritiek te roepen dat degene die de kritiek uit anti-Ajax is.

Borst geeft een rake beschrijving van Leonardo.
Weet je wat nog véél makkelijker is? Bij álles over Van Basten gaan zeuren, zanikken en klagen. Dat is wel het makkelijkste dat er is.

Natuurlijk is het wel anti-Ajax bedoeld als je precíes nadat Leonardo een belangrijk doelpunt maakt, hem volledig afmaakt in de media. Is er eindelijk iets positiefs over die jongen te melden, kom je met zo'n stukje karaktermoord aan zetten. Dat heeft maar één doel, die jongen kapot maken. Het slaat werkelijk nergens op om daar nú mee te komen, behalve dat je weet dat je er nu aandacht mee krijgt en je makkelijk over de rug van een ander kunt scoren. Kakkerlak is disguise, zonder twijfel.

peter

Bericht door peter » zo mar 01, 2009 2:54 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:
Scherrer schreef:Haha, voordat ik de column van Borst zelf las, las eerst de reactie van Joey ('Goed verhaal van Borst.') en wist toen dus al meteen dat de column anti-Van Basten zou gaan zijn.

Is er trouwens nog íemand die in Borst z'n dekmantel van Sparta-fan gelooft? Ik ken redelijk wat Spartanen en wat mij bij hun opvalt is dat ze nooit een hekel aan Ajax hebben. Aan Amsterdam soms nog wel, maar niet aan Ajax. Hoe anders is dat bij Borst, die komt een dag na Europees succes van Ajax met zo'n kinderachtige, gefrustreerde column. Wat laat je je dan kennen, zeg.

Ik vind die column gewoon hout snijden. Ik zie geen haat jegens Ajax, namelijk. Het is gewoon een column die twijfelt aan de visie van vBasten. Ik zie die visie ook niet, hoor. De visie is in ieder geval zwaar onderhevig aan winst of verlies.
Peter, léés die column eerst, voordat je jezelf voor schut zet met deze reactie. Als je die column gewoon netjes had gelezen, had je gezien dat die column over Leonardo gaat en - buiten een half alinea-tje - niet over Van Basten. Nu val je wel erg hard door de mand. :smallgrin.gif:
Huh? Ik heb het toch over het laatste stuk? Daar gaat het wél over vBasten en wat hij daar zegt snijdt gewoon hout. Tuurlijk gaat de column vooral over Leonardo, maar daar heb ik dan ook geen mening over.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mar 01, 2009 3:07 pm

Scherrer schreef:Natuurlijk is het wel anti-Ajax bedoeld als je precíes nadat Leonardo een belangrijk doelpunt maakt, hem volledig afmaakt in de media. Is er eindelijk iets positiefs over die jongen te melden, kom je met zo'n stukje karaktermoord aan zetten. Dat heeft maar één doel, die jongen kapot maken. Het slaat werkelijk nergens op om daar nú mee te komen, behalve dat je weet dat je er nu aandacht mee krijgt en je makkelijk over de rug van een ander kunt scoren. Kakkerlak is disguise, zonder twijfel.
Ach gut. Nou, Leonardo heeft het aan zichzelf te wijten, hoor. Het is ikke, ikke, ikke bij die jongen.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » zo mar 01, 2009 3:10 pm

Na zijn invalbeurt van vandaag zal vBasten wel weer blij zijn dat hij vertrekt in ieder geval. Ik zou die jongen overigens alleen nog brengen (minuutje 80) als je achter staat. Voor de rest hoef ik die jongen niet meer te zien.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 01, 2009 3:53 pm

Biseswar is beter en jonger dan Leonardo gewoon die gratis ophalen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2009 8:17 pm

Duke schreef:Borst is inderdaad geen analist, maar dat pretendeert hij ook niet. Hij is wel één van de betere schrijvers in de voetbalwereld.
Vind je? Ik vind het helemaal niets. Voetbal meets boulevard. Ik kan er niets mee. Het gaat voor 99% over personen in de voetballerij, niet over voetbal zelf.

Dat stukje over Leonardo, dan denk ik: ja, dat weten we nou wel. Is al 100 keer verteld.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 3:05 pm

Wel raar dat je slecht speelt na de zoveelste teleurstelling. En ga niet zeggen dat hij zich niet voortreffelijk opstelt, want hij doet er wel alles voor Ajax als het er op aan komt. Verder accepteert hij de keuzes van de trainer, al vind hij wel dat de beweegredenen verkeerd zijn. Hoe kan het zo zijn dat een trainer de opstelling maakt uit eigen belang(zijn aankoop moet slagen) terwijl er anderen in de selectie zitten die meer inbreng hebben? Als je met hem aan de slag wil dan doe je dat in een potje dat niet belangrijk is(Volendam bijvoorbeeld, maar juist toen koos hij voor Leonardo). Hij voelt heus wel aan dat hij het niet belangrijk vind dat de -op dat moment- beste speler speelt in de topwedstrijden, logisch dat je dan niet gaat knallen als je speeltijd bij minder grote wedstrijden krijgt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 02, 2009 4:26 pm

Vedette-10- schreef:Wel raar dat je slecht speelt na de zoveelste teleurstelling. En ga niet zeggen dat hij zich niet voortreffelijk opstelt, want hij doet er wel alles voor Ajax als het er op aan komt. Verder accepteert hij de keuzes van de trainer, al vind hij wel dat de beweegredenen verkeerd zijn. Hoe kan het zo zijn dat een trainer de opstelling maakt uit eigen belang(zijn aankoop moet slagen) terwijl er anderen in de selectie zitten die meer inbreng hebben? Als je met hem aan de slag wil dan doe je dat in een potje dat niet belangrijk is(Volendam bijvoorbeeld, maar juist toen koos hij voor Leonardo). Hij voelt heus wel aan dat hij het niet belangrijk vind dat de -op dat moment- beste speler speelt in de topwedstrijden, logisch dat je dan niet gaat knallen als je speeltijd bij minder grote wedstrijden krijgt.
Dus hij is gewoon een cry-baby die zelf niet doorheeft dat hij 30 minuten maximaal kan pieken. Leo heeft nog nooit 90 minuten goed gevoetbald (achter elkaar). Ideale speler voor de laatste 30 minuten, net zoals Babel dat is voor Liverpool.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 4:34 pm

Misschien moet hij gewoon de spanning voelen, vind hij dat lekker. In het begin van de wedstrijd wordt de wedstrijd niet beslist, dan moet hij in de wedstrijd een gevoel opbouwen dat hij moet knallen. Ik zou ook minder trek hebben in speeltijd als je weet dat de trainer de andere speler hoe dan ook opstelt in de komende belangrijke wedstrijd. Dat het niet uitmaakt wat je laat zien, de trainer ziet liever iemand anders slagen dan dat het team optimaal presteert.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 02, 2009 4:45 pm

Vedette-10- schreef:Misschien moet hij gewoon de spanning voelen, vind hij dat lekker. In het begin van de wedstrijd wordt de wedstrijd niet beslist, dan moet hij in de wedstrijd een gevoel opbouwen dat hij moet knallen. Ik zou ook minder trek hebben in speeltijd als je weet dat de trainer de andere speler hoe dan ook opstelt in de komende belangrijke wedstrijd. Dat het niet uitmaakt wat je laat zien, de trainer ziet liever iemand anders slagen dan dat het team optimaal presteert.
Ja het zal allemaal wel. Leonardo is dan al 5 jaar bezig om dat te voelen. Iedereen ziet dat hij opzich een goede voetballer is, maar gewoon een aantal essentiele dingen mist. Overzicht en concentratie. En vooral dat laatste breekt hem op. Als hij vanaf de eerste minuut speelt wordt het gewoon niks.

En daarom snap ik jou niet helemaal. Je zegt dat hij de spanning moet voelen (dus vanaf minuut 60 is hij top, zeg maar). Maar aan de andere kant, zodra hij in de basis begint voelt hij zich gepiepeld omdat het zogenaamd onbelangrijke wedstrijden zijn..... Tsja... misschien een tip voor Leo: Als je altijd laat zien dat je de beste bent, dan ga je automatisch meer spelen. Maar dat doet Leo niet.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mar 02, 2009 4:50 pm

Weet je: ookal is hij in de eerste minuten nog niet zo op dreef, over de hele wedstrijd heeft hij momenteel alsnog meer inbreng dan Sulejmani. En dan moet je niet alleen kijken naar rendement, maar meer naar zijn actieve spel waardoor de rest minder last draagt.

Ik ben het met je eens dat je geen desinteresse moet hebben in fases, je moet altijd indruk willen maken. Maar dat doet hij ook wel als hij merkt dat dat de voorwaarde is voor een basisplaats, maar nu kiest hij onvoorwaardelijk voor Sulejmani. Ookal speelt hij de hele tijd belabberd, de volgende wedstrijd is weer een nieuwe kans. Als Leonardo zou zien dat goed spel wordt beloond en slecht spel afgestraft dan was hij niet zo ongemotiveerd. Maar het rare is: Sulejmani speelt ook niet met veel inzicht en is ook niet onvermoeibaar. Hij heeft het vaak nog lastiger dan Leonardo.

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 02, 2009 5:18 pm

Ik wil ook zo'n baan waar je alleen het laatste half uur moet knallen voor het zelfde geld. Kan je de rest van de dag zelf leuke dingen doen :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma mar 02, 2009 6:15 pm

Al eens aan vakkenvullen bij de AH gedacht? Bij onze AH doen ze altijd tikkertje tussendoor.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di mar 03, 2009 9:05 pm

Als dat voldoende is om op jouw vakterrein zeer waardevol te zijn voor jouw baas dan zou hij er niet aan denken om jou te wisselen, is het niet?

Toppie

Bericht door Toppie » do mar 05, 2009 2:18 pm

http://www.youtube.com/watch?v=eF1x6qDD ... re=channel

Voor de liefhebbers ook die laatste zit erbij :ajaxsmiley.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za mar 07, 2009 4:36 am

Scherrer schreef:Is er trouwens nog íemand die in Borst z'n dekmantel van Sparta-fan gelooft? Ik ken redelijk wat Spartanen en wat mij bij hun opvalt is dat ze nooit een hekel aan Ajax hebben. Aan Amsterdam soms nog wel, maar niet aan Ajax. Hoe anders is dat bij Borst, die komt een dag na Europees succes van Ajax met zo'n kinderachtige, gefrustreerde column. Wat laat je je dan kennen, zeg.

Duidelijk ja. Maar hij doet het wel vrij slim zodat het gros van de mensen er nog instinkt.

Toppie

Bericht door Toppie » zo mar 08, 2009 2:44 pm

Leo was vandaag au au au DRAMATISCH :1evil.gif:

Plaats reactie