Jong Ajax
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Net even via aegon.ajax.nl gekeken en daar was het klasseverschil wel erg groot. De hele voorhoede snijdt daar door de verdediging van Twente heen alsof ze er niet staan. Het is toch wel opmerkelijk als ik zo'n Martina langs de lijn zie snellen, terwijl die jongen dus eigenlijk gewoon verhuurd hoort te zijn. Geldt voor meer jongens, overigens.
- Daily Blind
Is volgens mij geblesseerd geraakt.Peter schreef:Bodul deed in de samenvatting ook wel weer aardige dingen. Ben benieuwd of hij van de partij zondag. Cvita is namelijk nog altijd onzeker (en moet eerst ritme op doen lijkt me) en Suarez is geschorst. Het kan imo bijna niet anders dan dat Bodul er bij moet zijn.
-
- Daily Blind
Ajax biedt clubloze Bobson tijdelijk onderdak
Kevin Bobson is te aanschouwen op het trainingsveld van Ajax. De Amsterdamse club biedt de aanvaller de gelegenheid fit te blijven.
In afwachting van een nieuwe werkgever houdt Bobson de komende maanden zijn conditie op peil bij Ajax. De 28-jarige linksbuiten zit zonder club na zijn vertrek bij Red Bull Salzburg in januari. De aanvaller kwam van 1999 tot 2001 tot acht wedstrijden voor de Amsterdammers.
'Er moet verder niets achter worden gezocht', zegt technisch manager Danny Blind in Voetbal International. 'Jong Ajax begon met ongeveer negentien spelers aan dit seizoen, maar inmiddels is die groep wat kleiner. Daarom kan het geen kwaad dat er iemand meetraint.'
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Yes, mijn vingers waren een beetje te koud om jullie live op de hoogte houden maar het is inderdaad 1-2 geworden.
Ajax had al in de 1e minuut tweemaal op 0-1 kunnen komen maar de keeper van Utrecht redde prima. In de 5e minuut scoorde Skoubo de 1-0, en daarna was Ajax in de eerste helft oppermachtig. Tweemaal een doelpunt afgekeurd wegens buitenspel, waarbij in ieder geval de tweede absoluut onterecht afgekeurd werd. Ajax had bij rust eigenlijk met 1-4 moeten leiden, maar het bleef 1-0.
Na rust speelde Ajax wat minder dwingend, maar kwam in de 47e minuut toch op gelijke hoogte via Bodul. De 1-2 viel rond de 70e minuut, mooi schot van Daylon Claasen. Utrecht kon niet echt een vuist maken, ook al ontsnapte Ajax in de slotfase nog wel aan de gelijkmaker. In de 60e minuut was er een driedubbele wissel, Blind/Alderweireld/Silva eruit voor Hasselbaink/Supusepa/Kappelhof.
Sarpong speelde goed, Bodul ook. Ik zie het wel zitten in die jongen.
Ajax had al in de 1e minuut tweemaal op 0-1 kunnen komen maar de keeper van Utrecht redde prima. In de 5e minuut scoorde Skoubo de 1-0, en daarna was Ajax in de eerste helft oppermachtig. Tweemaal een doelpunt afgekeurd wegens buitenspel, waarbij in ieder geval de tweede absoluut onterecht afgekeurd werd. Ajax had bij rust eigenlijk met 1-4 moeten leiden, maar het bleef 1-0.
Na rust speelde Ajax wat minder dwingend, maar kwam in de 47e minuut toch op gelijke hoogte via Bodul. De 1-2 viel rond de 70e minuut, mooi schot van Daylon Claasen. Utrecht kon niet echt een vuist maken, ook al ontsnapte Ajax in de slotfase nog wel aan de gelijkmaker. In de 60e minuut was er een driedubbele wissel, Blind/Alderweireld/Silva eruit voor Hasselbaink/Supusepa/Kappelhof.
Sarpong speelde goed, Bodul ook. Ik zie het wel zitten in die jongen.
Fijn dat we kampioen worden, mogen dan nu de jonge spelers af en toe meedoen?
Ik denk dat Ajax er sterker door wordt door jeugd ervaring te laten opdoen in Jong Ajax, dan maar geen kampioenschap. Nieuwe spelers als Bodul, Claassen kun je beoordelen door ze te laten spelen, maar Gentenaar? Kennedy? Sno? Organiseer dan maar een oefenwedstrijd voor die spelers, maar laat de eigen jeugd spelen. De uitblinker gaat naar Ajax 1, anderen kunnen een jaar later worden uitgeleend, de rest kan worden verkocht o.i.d. (Blessures e.d. niet meegewogen)
Ik denk dat Ajax er sterker door wordt door jeugd ervaring te laten opdoen in Jong Ajax, dan maar geen kampioenschap. Nieuwe spelers als Bodul, Claassen kun je beoordelen door ze te laten spelen, maar Gentenaar? Kennedy? Sno? Organiseer dan maar een oefenwedstrijd voor die spelers, maar laat de eigen jeugd spelen. De uitblinker gaat naar Ajax 1, anderen kunnen een jaar later worden uitgeleend, de rest kan worden verkocht o.i.d. (Blessures e.d. niet meegewogen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik zie anders Kappelhof, Danilo, Claassen, Bodul, Sarpong, Will, Alderweireld, Padt, Supusepa, Blind, Martina en Hasselbaink voorbij komen. Maar dat zijn dus allemaal dertigers volgens jou, terwijl ik dacht dat ze nog vrij jong waren.Aristides schreef:Fijn dat we kampioen worden, mogen dan nu de jonge spelers af en toe meedoen?

Ach we wonnen ook met jeugdspelers? als Delorge, Leonardo en Schilder! Wat leren die nog in Jong Ajax?Peter schreef:Heel af en toe, maar ik zie vaker dit:
Opstelling Jong Ajax:
Dennis Gentenaar; Bruno Silva, Toby Alderweireld, Daley Blind, Robbert Schilder; Evander Sno, Ismaïl Aissati, Jeffrey Sarpong; Javier Martina, Darko Bodul en Kennedy.
En daar word ik niet vrolijk van.
In een wedstrijd waarin je kunt zien hoe ver spelers staan ten opzichte van de top, kiest Ajax er dit seizoen voor met spelers uit het eerste te spelen. In de wedstrijd tegen directe concurrnet (iedereen blij we wonnen met 1-0 dankzij een strafschop van Kennedy) deden er bij Ajax o.a. Gentenaar, Oleguer, Sno, kennedy en Martina mee. Bij feyenoord deed uit de eerste selectie alleen Greene mee. feyenoord speelde met A-junioren en verloor. Ik weet wel welke spelers het meeste hebben geleerd die wedstrijd, niet Oleguer etc.
Het moet bij Ajax om opleiden gaan, niet om de winst. Het tien minuten laten meespelen van Kappelhof in een wedstrijd tegen nummer vijftien uit de stand levert niet zo veel op.
@goodfellaIk zie anders Kappelhof, Danilo, Claassen, Bodul, Sarpong, Will, Alderweireld, Padt, Supusepa, Blind, Martina en Hasselbaink voorbij komen. Maar dat zijn dus allemaal dertigers volgens jou, terwijl ik dacht dat ze nog vrij jong waren.
Let niet op wie het post, maar op de inhoud. In mijn bericht accentueer ik juist dat nieuwe jonge spelers als Bodul en Claassen moeten spelen, m.a.w. waarom je die namen opsomt? Geen idee.
Wil je even aantonen waar ik schrijf dat ik "jouw rijtje" dertigers noem? Jij blinkt vooral uit in het verkeerd citeren. Jij presteerde het zelfs om "door ??? verzonnen berichten als mijn citaat te presenteren, zuiverheid in de berichtgeving "goodfellow" .
Kappelhof, Danilo, (...), Sarpong, Will, Alderweireld, Padt, Supusepa, Blind, Martina en Hasselbaink blijven over.
Danilo, Kappelhof, Blind en Padt zijn A-junior. Prima dat zij in Jong Ajax spelen, daar kunnen ze beter worden (al betwijfel ik dat van Blind en Danilo), maar wat doet een Hasselbaink daar nog in? Hij speelde als A-junior al regelmatig in Jong Ajax en mag dit seizoen nu en dan invallen. Hij had of al moeten verhuurd (als Ajax van zijn talenten is overtuigd, maar het er nog niet uitkomt) of al in de selectie van Ajax 1 moeten zitten of ergens richting hoofdklasse moeten gaan.
Nathaniel Will en Christian Supusepa spelen al voor het tweede seizoen af en toe in Jong Ajax. Wie ziet er progressie? Welke opleidingsfunctie is er? Ik snap dat je ± 14 spelers nodig hebt, aangevuld met A-junioren en iemand van Ajax 1 die terugkomt van een blessure.
Het feit dat jij "die groep spelers" voorbij ziet komen, wordt niet gestaafd door data. Ik zie natuurlijk ook de opstellingen van Jong Ajax, was tevreden over die onlangs tegen Jong Utrecht, maar ik zie de door jou genoemde namen wel erg vaak als invaller voor het laatste kwartier staan. Heet dat opleiding? op de reservebank zitten!
Cvitanich begreep niet waarom hij in Jong Ajax moest spelen, in Argentinië gebeurt dat niet en ik heb niet de indruk dat Argentinië een derderangs voetballand is.
Ajax zou er beter aan doen als ze spelers ritme willen laten opdoen door iedere week/twee weken een oefenwedstrijd te laten spelen voor dergelijke spelers (Siem de Jong? is hij geblesseerd? wat leert hij dit seizoen?) Ik weet dat LvG Jong Ajax regelmatig tegen tweede teams uit Duitsland liet oefenen, fysiek hard voetbal, daar kan een Ajacied iets van leren.
Jong Ajax! bekijk de selectie op ajax.nl en zie dat daar spelers staan als Aslan (nog steeds geblesseerd?) Lazic, MacIntosh (terug van een blessure) Manucharyan (wat doet hij daar?) Ouwerkerk (nooit gekeept?) en Schell. tel de minuten op die zijn hebben gespeeld dit seizoen en concludeer dan of ze iets geleerd kunnen hebben.
@iedereen
Jong Ajax kampioen? maar sommigen beweren om de een of andere reden dat MvB in Ajax 1 juist wel rustig aan doen, hoeft geen kampioen te worden, mag in februari al naar het volgend seizoen kijken, wordt hem niets kwalijk genomen, omdat hij maar dertien/veertien Ajaxwaardige spelers heeft (terwijl hij zelf erg veel spelers heeft gekocht!) enz. Ik draai het om.
Jong Ajax hoeft voor mij niet zo sterk mogelijk te zijn, de spelers moeten er zoveel mogelijk leren, o.a. winnen, daar MOET je in februari al naar het volgende seizoen kijken. Ajax 1 moet over de beste spelers beschikken en altijd om de titel strijden, niet drie maanden voor het einde van het seizoen al uitgeschakeld zijn. Deze afwijkende mening (afwijkend van de praktijk dit seizoen) zal ik wel handhaven, ik zie niet hoe spelers anders beter kunnen worden.
De weg moet m.i. zijn:
A1 (een jaar), Jong Ajax (een jaar) en dan of uitlenen of eerste selectie of weg. Je zult dan waarschijnlijk nooit kampioen worden, maar je voorkomt wel dat spelers voor het derde achtereenvolgende jaar (jaar-Goossens) in Jong Ajax spelen. Langdurige blessures uitgezonderd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!