Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 12:28 pm

De sterkte van Emanuelson is gelijk zijn zwakte. Hij is multifuntioneel maar ook nergens echt goed in. Hij zal moeten accepteren dat hij als opvulling wordt gebruikt, want hij heeft nog op geen enkele positie laten zien dat Van Basten niet om hem heen kan. Wat overigens totaal geen schande is. Multifunctionele spelers zijn heel belangrijk voor een trainer.

Leuk dat Urby vertrouwen voelt van zijn medespelers, maar het werd een keer tijd kerel! Coaches stellen al jaren vertrouwen in jou maar je maakte het nooit waar. Nu speel je eindelijk naar behoren en krijg je meteen praatjes? Laat eerst maar eens langere tijd zien dat je in de basis hoort. Want als je concurrenten fit zijn en hun niveau halen sta je er terecht naast.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 2:14 pm

Giacomo Puccini schreef:Want als je concurrenten fit zijn en hun niveau halen sta je er terecht naast.
Vind ik niet, Urby doet het heel behoorlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 21, 2009 2:25 pm

Precies. Het zou belachelijk zijn als hij er naast zou komen te staan. Nee, Sulejmani mag dan gewoon even lekker de bank warmhouden.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 2:25 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Want als je concurrenten fit zijn en hun niveau halen sta je er terecht naast.
Vind ik niet, Urby doet het heel behoorlijk.
Dan zijn we het toch eens? Vermaelen, Aissati en Vertonghen spelen niet heel behoorlijk maar heel goed. Dat is het verschil met Urby. Sulejmani speelt onder zijn kunnen maar is talentvoller en vaak beslissend, die zou ik er ook niet naast zetten.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 2:30 pm

Hoelang wil je nog doormodderen met Sulejmani? Van Basten moet die jongen eens iets duidelijk maken, hoor. Het is niet langer uit te leggen dat Sulejmani alles mag. Urby zal ook denken: waarom word ik gewisseld en hij niet?

Met 'heel behoorlijk' bedoel ik dat Urby gewoon een basisplaats verdient. Beter dan 'heel behoorlijk' speelt eigenlijk niemand bij Ajax dit seizoen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 21, 2009 2:31 pm

Klopt, niemand speelt dit seizoen beter dan Urby. Zeker Vermaelen niet.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 2:46 pm

Heel behoorlijk spelen vind ik dus géén prestatie waarmee je een basisplaats verdient. De basisplaats van Urby dit seizoen valt te rechtvaardigen, maar niet meer dan dat. Meneer hoeft geen grenzeloos vertrouwen van zijn trainer te eisen, daarvoor heeft hij toch echt te weinig neergezet.

Sulejmani wordt naar mijn zin veel te hard aangepakt hier. Het slechte spel van Urby hebben we 3 jaar lang met de mantel der liefde bedekt, waarom zouden we dan Sulejmani na een half seizoen al afserveren? Mensen staren zich te veel blind op die transfersom die betaald is en verliezen uit het oog dat Sulejmani nog maar net 20 is en zijn talent alleen maar kan ontwikkelen door veel te spelen. Urby zat 2 jaar geleden in hetzelfde schuitje als Sulejmani, alleen speelde hij nog veel en veel slechter en qua talent blijft hij achter bij onze duurste aankoop ooit.
Ajax!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 2:51 pm

Jöhnk schreef:Klopt, niemand speelt dit seizoen beter dan Urby. Zeker Vermaelen niet.
Vermaelen zet wekelijks als een van de weinigen een goede prestatie neer. Topverdediger in wording.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 3:07 pm

Ik serveer Sulejmani niet af, maar hij speelt als een dweil. Hij zal zich moeten verbeteren, want anders valt niet meer uit te leggen dat hij altijd maar opgesteld wordt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 3:18 pm

Ik vind het niet zo slecht wat hij laat zien, voor een 20 jarige met 1 seizoen Eredivisie ervaring. Hij is vaak beslissend. Wel oogt hij niet fit genoeg en speelt hij onder zijn kunnen. Als Van Basten de indruk zou hebben dat dit te wijten is aan een verkeerde instelling, dan had hij Sulejmani er wel naast gezet. Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Het baart natuurlijk wel zorgen, mij ook. Er is immers veel geld mee gemoeid. Maar we hebben het hier over een jeugdspeler, niet over een gearriveerde vedette. Ik zou hem altijd opstellen, zijn klasse is onbetwist en kan alleen tot wasdom komen als hij vertrouwen door middel van speeltijd krijgt.

Dat is pech gehad voor Urby die het zo behoorlijk doet. Maar zijn geluk is dan weer zijn multifunctionaliteit en de vele blessures waardoor hij niet direct hoeft te vrezen voor de bank.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 3:31 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik vind het niet zo slecht wat hij laat zien, voor een 20 jarige met 1 seizoen Eredivisie ervaring. Hij is vaak beslissend. Wel oogt hij niet fit genoeg en speelt hij onder zijn kunnen. Als Van Basten de indruk zou hebben dat dit te wijten is aan een verkeerde instelling, dan had hij Sulejmani er wel naast gezet. Ik denk dat het daar niets mee te maken heeft. Het baart natuurlijk wel zorgen, mij ook. Er is immers veel geld mee gemoeid. Maar we hebben het hier over een jeugdspeler, niet over een gearriveerde vedette. Ik zou hem altijd opstellen, zijn klasse is onbetwist en kan alleen tot wasdom komen als hij vertrouwen door middel van speeltijd krijgt.
Tja, het geld... Ze hebben zich een poot laten uitdraaien door Heerenveen, dan zal inmiddels (bijna) iedereen wel inzien. Die zestien miljoen was veel te veel. Maar Sulejmani is natuurlijk geen jeugdspeler, hij was vorig seizoen al actief op dit niveau. Waarom maakte hij toen wel een fitte en scherpe indruk en nu niet? Hoe het ook zij, er moet sprake zijn van eerlijke concurrentie. Je kunt geen rekening blijven houden met de transferwaarde van die jongen. Als iemand die gratis is komen binnenlopen het beter doet, moet die erin.

Ik vind hem slap spelen, ongemotiveerd, zelfs zijn corners en vrije trappen lijken nergens meer op. Alles gaat werkelijk fout bij hem. Dinsdag was die niet te missen kans verzilveren zijn enige bijdrage. Voor de rest liep hij er verloren bij. Ik weet niet wat er met hem is, maar als ik deel uitmaakte van de technische staf zou ik daar snel proberen achter te komen. Het moet gewoon veel beter.

En ja, hij heeft talent. Maar dat garandeert niets.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 3:46 pm

Is wel degelijk nog een jeugdspeler, 20 jaar pas. Een terugval in het tweede seizoen is heel normaal bij een jeugdspeler.

Die transfersom, daar blijf jij maar op terugkomen. Feit is dat Ajax dat bedrag betaalt heeft om hem naar Amsterdam te kunnen halen. Zaak is nu er alles aan te doen om deze speler zo waardevol mogelijk voor Ajax te laten zijn. M.i. kan dat alleen als hij ervaring opdoet, wekelijks wedstrijden speelt.

Ben het er niet mee eens dat Sulejmani zo slecht voetbalt dat zijn plek in het elftal niet houdbaar zou zijn. Soms is het slecht, soms is het behoorlijk, regelmatig is hij beslissend. Zie hem ook erg goede dingen doen in wedstrijden, maar te weinig. Het moet veel beter kunnen, maar ik geloof niet dat hij niet zijn best doet. Het is gewoon een moeilijke fase waar hij doorheen moet. Ik zou hem het vertrouwen blijven geven en een minder talentvolle speler als Emanuelson slachtofferen.

Deeloorzaak van het probleem is trouwens het ontbreken van een spits. Sulejmani wordt daarom verkeerd gebruikt.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 4:02 pm

Hij is jong, maar geen jeugdspeler.

Tja, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind zijn spel dramatisch. Ook vind ik het niet terecht om Urby te slachtofferen, want die speelt namelijk wel goed.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 4:29 pm

Op welke positie vind je Emanuelson dan goed? Ik heb hem eigenlijk alleen als hangende linksbuiten behoorlijk zien spelen. Daar zijn zijn persoonlijke fouten minder fataal. Hij haalt daar constant een 6,5 soms zelfs een 7. Maar heeft weinig bijzondere kwaliteiten, geen scorend vermogen, geen perfecte voorzet, geen beslissende actie, geen lengte, zelden sneller dan zijn tegenstander. Blinkt wel uit in lopen met de bal. Ik vind Urby heel allround en multifunctioneel, een goeie selectiespeler, haast nooit geblesseerd. Mocht zelfs meedoen toen zijn nek zo stijf was dat hij niet kon omkijken! Nu wordt hij 3 keer terecht gewisseld en loopt hij te miepen over gebrek aan vertrouwen. Ik denk dat hij voelt aankomen dat hij straks buiten de boot gaat vallen als iedereen fit is. In plaats van daarover tegen een journalist te klagen zou hij beter stinkend zijn best op het veld kunnen blijven doen, zichzelf voetballend onmisbaar maken. Blijven werken aan de concentratie, waarmee hij op beslissende momenten nog vaak moeite heeft. Net als bij Stekelenburg, is bij Urby het moment aangebroken waarop hij niet meer als een jeugdspeler beoordeeld wordt, maar meer kritisch benaderd zal worden door zijn trainer. Daarmee zal hij op een andere manier moeten omgaan dan hij nu doet (klagen over wissels en de aanvoerdersband die niet naar hem maar naar Suarez ging). Anders hoeft Urby binnenkort inderdaad niet meer bang te zijn dat hij gewisseld wordt.
Ajax!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za mar 21, 2009 4:38 pm

Er zijn nog maar 7 wedstrijdjes te gaan en Urby's contract loopt over twee jaar af - een klassiek vertrekmoment. Die hoeft dus niet op z'n woorden te passen, want volgend seizoen speelt ie toch ergens anders waar de salarissen een stuk hoger zijn dan bij Ajax.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 4:43 pm

Ik zou hem voor de keuze stellen: verlengen of verkocht worden (uiteraard alleen bij een goed bod). Het geld investeren in een goede spits.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 4:51 pm

En als hij niet wil verlengen en ook niet wil vertrekken, GP?
666 schreef:Er zijn nog maar 7 wedstrijdjes te gaan en Urby's contract loopt over twee jaar af - een klassiek vertrekmoment. Die hoeft dus niet op z'n woorden te passen, want volgend seizoen speelt ie toch ergens anders waar de salarissen een stuk hoger zijn dan bij Ajax.
Ik denk ook dat hij vertrekt. Ik verwacht komende zomer een behoorlijke leegloop.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 5:06 pm

joey schreef:En als hij niet wil verlengen en ook niet wil vertrekken, GP?
Mag hij toekijken vanaf de bank. Hopend op een wissel in plaats van vrezend voor een wissel. Voor de verdediging en het middenveld is hij te licht, als aanvaller is het rendement te laag. Helaas pindakaas.

Slechts als multifunctionele, 12e man, zie ik plek voor hem. Bij blessures komt hij goed van pas. Net als Dario en Lindgren. Kunnen ze zich hier niet in schikken, dan kunnen ze beter vertrekken.
Ajax!

peter

Bericht door peter » za mar 21, 2009 5:08 pm

Urby wordt hier weggezet alsof hij de slechtste man van Ajax is en dat terwijl hij juist recht van spreken heeft. Sulejmani kan in potentie beter zijn, maar Urby presteert vele malen beter.

Maar we hebben dus weer een spits nodig. Laat me raden? Berg zeker haha.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 5:19 pm

Ja we hebben een spits nodig. Met de 2 competitiedoelpunten van Urby wordt je geen kampioen. Urby heeft twee keer zoveel minuten gespeeld als Sulejmani maar toch heeft Sulejmani er al 7 in liggen en een hoop assists. En die speelt volgens iedereen slecht. Kun je nagaan als hij goed gaat spelen.
Ajax!

peter

Bericht door peter » za mar 21, 2009 5:24 pm

Jij vindt Sulejmani goed spelen? Beter dan Urby?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za mar 21, 2009 5:32 pm

Nee. Voorgaande posts graag beter lezen.
Ajax!

peter

Bericht door peter » za mar 21, 2009 7:21 pm

Ik lees prima, hoor. Je wordt geen kampioen met de goals van Urby en Sulejmani heeft er meer in liggen. Ergo, als je kampioen wil worden, dan moet je Urby dus niet opstellen. Dat kan ik hier heel logisch uit op maken. Nou, ik heb liever Urby als linksbuiten en Sulejmani op de bank. Sulejmani is al wekenlang de slechtste man van het veld en Urby de beste.

Harm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Harm » wo apr 22, 2009 6:27 am

Voorgevoel van Emanuelson blijkt juist

20/04/2009 18:51

Ajax-trainer Marco van Basten kreeg een dag na de pijnlijke nederlaag bij PSV positief nieuws over de blessure van Urby Emanuelson, wiens voorgevoel juist bleek te zijn.

Nader onderzoek heeft uitgewezen dat er sprake is van een verzwikte enkel. Ajax verwacht de Oranje-international zondag tegen AZ te kunnen gebruiken. 'Het valt allemaal erg mee. Er is geen interne schade', zegt technisch manager Danny Blind tegen Voetbal International.

Emanuelson verliet zondag in de uitwedstrijd tegen PSV in de eerste helft per brancard het veld. De linkspoot had te veel last van een enkelblessure na een duel met Ibrahim Afellay. Na afloop van het met 6-2 verloren duel sprak hij de verwachting uit niet lang uit de roulatie te zijn.
Sjeezus zeg, wat een mietje. Hij was de beste en gevaarlijkste speler aan Ajax-zijde. Een verzwikte enkel zal best even hinderlijk zijn, maar dan laat je je toch niet per brancard van het veld afdragen?

Toppie

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Toppie » wo apr 22, 2009 7:49 am

Urby maakt leuke draai bewegingen maar tot de 16 een drama, geen rendement met afgeven middelmatige voetballer

Plaats reactie