PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Rooie

Bericht door Rooie » do mar 19, 2009 12:23 pm

Zou voor zowel Salzburg als Adriaanse blijkbaar wel goed uitkomen, blijkbaar willen ze daar z'n contract niet verlengen en toch kan hij met opgeheven hoofd vertrekken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 19, 2009 1:04 pm

Inderdaad. Adriaanse kan daar beter vertrekken, want zijn houdbaarheidsdatum is blijkbaar verstreken.

Maar Adriaanse en PSV... Ik weet het niet, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » do mar 19, 2009 4:44 pm

joey schreef:Inderdaad. Adriaanse kan daar beter vertrekken, want zijn houdbaarheidsdatum is blijkbaar verstreken.

Maar Adriaanse en PSV... Ik weet het niet, hoor.
En waarom zou dat niet gaan ?.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 19, 2009 8:43 pm

joey schreef: PSV zou werkelijk een slechte keuze zijn van Adriaanse. Ik zie hem niet slagen in die cultuur van lange tenen.
Hij houdt het sinds AZ nergens langer dan een seizoen uit. Lijkt me een veeg teken.

Ben heel benieuwd hoe ie z'n spelletje met het materiaal van PSV denkt te kunnen spelen. Brechet en Ooijer die 1 op 1 moeten verdedigen? Dat wordt leuk.

Het PSV-klapvee is verwend met titels. Stevens kan het weten. Hoe zal het C.A. uit het gehate Amsterdam vergaan wanneer PSV aan het begin van het komende seizoen een aantal punten laat liggen? Hoe vergaat het de rücksichtlose C.A. binnen dat 'warme' en 'gezellige' PSV?

PSV moet gewoon voor Advocaat of Olsen gaan. C.A. past daar niet en PSV past niet bij hem.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 8:58 am

Adriaanse plaatst een open sollicitatie in de T. Hij deinst er zelfs niet voor terug om Jan Reker een veer in zijn reet te steken:

Adriaanse sluit PSV niet uit

SALZBURG - Volgens trainer Co Adriaanse (61), met Red Bull Salzburg fier koploper van de Oostenrijkse Bundesliga, is het 'volstrekt logisch' dat hij kandidaat is om bij PSV hoofdcoach te worden. "Als je naar mijn cv kijkt en het type voetbal dat ik breng is het normaal dat mijn naam naar voren komt in Eindhoven", zegt Adriaanse.

"Ik haal het maximale of meer uit een elftal èn het individu. Dat zie je aan de prestaties van mijn teams. Daarnaast kan ik wel twintig spelers opnoemen die, mede dankzij mij, miljonair zijn geworden."

De kandidatuur van Adriaanse is een verhit onderwerp in Zuid-Oost Brabant. Veel supporters zijn nog niet vergeten dat hij de nog steeds zeer populaire ex-voorzitter Harry van Raaij, jaren geleden voor sprekende lampenkap uitmaakte.

"Ik vond Van Raaij niet zo'n goede spreker en maakte op een besloten cabaretavond deze vergelijking. Een aanwezige journalist bracht het tegen de afspraken in naar buiten. Het is nooit mijn bedoeling geweest het moeizame spreken van Van Raaij belachelijk te maken. Zo zit ik niet in elkaar. Iedereen die me kent weet dat ik niet zo ben en daarom is het zeer spijtig dat ik het heb gezegd."

Adriaanse heeft tot op heden overigens geen officieel signaal uit Brabant gekregen. Het stoort hem niet. "Ik zit hier prima op mijn plaats. Deze club heeft mogelijkheden, ik zit in een prachtig land en heb een goede selectie waarmee ik kampioen kan worden. Ik voel geen drang om me nog eens in Nederland te bewijzen, dat heb ik allang gedaan, maar PSV is natuurlijk wel een aantrekkelijke club. Het is een eer om met zulke clubs in verband te worden gebracht. Ik ken de club alleen van de bezoekjes uit het verleden, maar heb bij de belangenvereniging Coaches Betaald Voetbal zeer prettig samengewerkt met Jan Reker. Een keiharde werker, die altijd vol met verrassende plannen zit."

Hoewel de trainer met Red Bull Salzburg op de landstitel afstevent, zegt Adriaanse in tegenstelling tot berichten in de Oostenrijkse kranten dat hij van het bestuur nog steeds geen aanbieding heeft ontvangen om zijn contract te verlengen. "Ik vind dat opmerkelijk. Ze moeten niet al te lang meer wachten, maar ik ben een correcte werknemer en wil Red Bull een kans geven."

Sinds bekend werd dat Adriaanse kandidaat is om bij PSV aan de slag te gaan is zijn eventuele komst onderwerp van gesprek in de Eindhovense kleedkamer. Zijn naam klinkt op De Herdgang met respect, maar tevens in één zucht met de angst voor de verharding van het gemoedelijke klimaat.

"Ik ben een warm, sociaal mens. Niet hard, maar wel heel duidelijk. Ik maak altijd hele normale afspraken en die bewaak ik. Dat doe ik in het belang van het team."
Verrassende plannen heeft Reker inderdaad, hehe... :666.gif:

De bekende opschepperij van Adriaanse weer.

generaal

Bericht door generaal » vr mar 20, 2009 1:23 pm

Hij haalt het maximale of meer uit een elftal? Wat een grappenmaker is dit zeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 20, 2009 1:35 pm

Het maximale is nog zwak uitgedrukt, generaal. We hebben het wel over een genie. :hypocrite.gif:

Hopelijk gaat het door. Wordt nog lachen met Adriaanse bij PSV. Ik zie het helemaal zitten. :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 20, 2009 8:18 pm

Joey, je kunt niet voorbij gaan aan z'n prestaties bij Willem II, AZ en Porto. Die waren prima. Ik zie Red Bull hier wel eens op de Oostenrijker ballen, dat ziet er ook niet slecht uit. Hij is als trainer een vakman...

.... maar als mens totaal onhandig. Dát brak hem bij Ajax ook op.

Hij lijkt me allesbehalve dom, maar hij is totaal inflexibel en niet pragmatisch. En daar is ie al een aantal keren over gestruikeld. Zit er dik in dat dat bij PSV ook zou gebeuren: de rechtlijnige Adriaanse versus die 'warmte' en 'gezelligheid', het lijkt me een combi van niks.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr mar 20, 2009 8:35 pm

joey schreef:Het maximale is nog zwak uitgedrukt, generaal. We hebben het wel over een genie. :hypocrite.gif:

Hopelijk gaat het door. Wordt nog lachen met Adriaanse bij PSV. Ik zie het helemaal zitten. :headbang.gif:
Ik niet. PSV streeft AJAX dan in een rap tempo voorbij.

MvB vs van Gaal en Co = -12 punten.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 1:20 pm

Op PN zeggen ze dat Cocu, Van Kraaij en Van der Kuylen het niet zien zitten in Adriaanse. Wat er van waar is weet ik niet.

Adriaanse is blijkbaar niet populair bij zijn spelers.

LucaS

Bericht door LucaS » za mar 21, 2009 5:54 pm

Een trainer hoeft helemaal niet populair te zijn bij zijn spelers. Dat moet alleen maar als het bestuur/directie de trainer niet dekt.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 21, 2009 6:13 pm

Dat is daar ook niet het geval, want hij heeft ook het bestuur tegen zich in het harnas gejaagd. Dus zal hij wel vertrekken.

Denk trouwens dat een trainer niet veel bereikt als zijn spelers een hekel aan hem hebben.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 21, 2009 9:43 pm

PSV heeft geen last van Vitesse
Geschreven op zaterdag, 21 maart om 21:39

PSV weigert de strijd om een directe plaats in de UEFA Cup op te geven. De Eindhovenaren profiteerden zaterdagavond optimaal van de eerdere misstap van SC Heerenveen door Vitesse opzij te zetten. Ibrahim Afellay en Ola Toivonen waren de doelpuntenmakers in een wedstrijd die slechts sporadisch wist te boeien: 2-0.

Dankzij de overwinning verkleint PSV de achterstand op nummer vier Heerenveen, dat vrijdagavond onderuit ging bij De Graafschap, tot vijf punten. Met nog zes wedstrijden voor de boeg geen onoverbrugbaar verschil, maar Dwight Lodeweges weet dat er nog voldoende werk aan de winkel is. PSV was in eigen huis weliswaar duidelijk sterker dan Vitesse; het liet zich in bepaalde fases meeslepen door het magere spel van de gasten. In deze periodes was de wedstrijd het aanzien niet waard.

Er waren echter ook positieve noten te kraken. Zo begon PSV goed aan de wedstrijd en kreeg het al snel een goede kans via Balàzs Dszudszak, die Toivonen echter over het hoofd zag en zonder succes op doel schoot. Niet veel later mocht PSV alsnog juichen toen Afellay de score opende. De spelmaker werd bij de tweede paal gevonden door Otman Bakkal en knikte raak. Piet Velthuizen zag er bij deze treffer niet helemaal goed uit.

Minder kans had de goalie op een knap schot van Toivonen, vlak na rust. De aanvaller beproefde zijn geluk met een harde poging en zag zijn inzet op de paal terecht komen. Het leek een voorbode voor een enthousiaste tweede helft te gaan worden, maar niets bleek minder waar. De wedstrijd ging in een rustig tempo verder en de supporters vermaakten zich enkel met humorvolle spreekkoren richting de clubleiding. Toivonen zorgden ervoor dat er nog gejuicht kon worden toen hij de 2-0 binnenschoot.

Vitesse, dat voor de treffer van uitblinker Toivonen al nauwelijks in de wedstrijd had gezeten, gaf zich na de treffer definitief gewonnen. PSV kreeg daardoor de mogelijkheid om de score uit te breiden, maar Velthuizen had een goede redding in huis op een inzet van Toivonen en hield ook in het restant zijn doel schoon. De 2-0 bleef zonder problemen staan, maar de fluitconcerten na afloop vertelden veel over het vertoonde spel.
Speciaal voor wimpey. :)

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 22, 2009 7:21 am

Hij doet het errug goed tegen ploegen uit het rechterrijtje, Peter! :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » zo mar 22, 2009 10:51 am

Hadden wij zo'n jongen maar. :smallgrin.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 22, 2009 12:15 pm

Vitesse heeft volgens mij gewoon geen zin meer.

Kutteam.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mar 22, 2009 12:54 pm

Vitesse heeft nooit zin om tegen PSV te spelen..

Ik kan niet wachten tot Vitesse helemaal kapot gaat.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mar 22, 2009 1:41 pm

Doe niet zo zielig zeg... :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 23, 2009 9:36 am

'Marcellis niet blij met PSV'

AMSTERDAM - Dirk Marcellis is teleurgesteld in de clubleiding van PSV. De Limburgse verdediger kan zich niet vinden in het contractvoorstel dat de Brabantse club hem heeft gedaan.

Hoewel zowel club als speler het eens zijn dat de international een opwaardering van zijn huidige verbintenis verdient, denkt Marcellis duidelijk in andere bedragen dan zijn werkgever, meldt De Telegraaf.

Marcellis tekende zijn huidige verbintenis toen hij nog bankzitter was bij de regerend landskampioen. Inmiddels heeft zich opgewerkt tot vaste basiskracht.

De onderhandelingen worden over twee weken weer hervat.
nu.nl

Zou dat iets te maken hebben met de vermeende belangstelling van Everton voor deze speler?

Haha, volgens mij is Van Raaij nog steeds beledigd:

http://www.hetgesprek.nl/archief/1918

zie vanaf minuut 38 ongeveer.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 24, 2009 10:30 am

Als ik de berichtgeving op PN begrijp wordt het toch Rutten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 24, 2009 12:42 pm

Dat werd gisteren door de snor ook gezegd. Opvallend: Rutten zou de eerste keus van Reker zijn, Adriaanse de eerste keus van de RvC. Daarmee wordt het gerucht dat Reker buitenspel zou zijn gezet bij het zoeken van de nieuwe coach ontkracht.

Derksen veegde trouwens de vloer aan met Van Raaij. Die zou PSV in staat van financiele ontbinding hebben achtergelaten en moest vooral niet over zijn graf heen regeren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 24, 2009 1:22 pm

Het zou inderdaad beter voor PSV zijn als Van Raaij zich er niet meer mee bemoeide.

Bij PSV zullen er wel een paar mensen zijn die het in hun broek doen voor Adriaanse. :666.gif:

VOH terug?

http://www.nusport.nl/20090324/eredivis ... -vennegoor

Is wel een favorietje van Adriaanse.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mar 24, 2009 1:47 pm

'PSV richt pijlen op Beerens, Vennegoor en Elia'
Geschreven op dinsdag, 24 maart om 08:01

PSV houdt de situatie van Jan Vennegoor of Hesselink nauwlettend in de gaten. Het contract van de aanvaller van Celtic loopt komende zomer af. Eerder werd de bonkige aanvaller, die geen uitnodiging ontving van bondscoach Bert van Marwijk, reeds in verband gebracht met FC Twente,
net als PSV een voormalig werkgever.

Vennegoor (30) kan qua productiviteit terugkijken op een tegenvallend seizoen. De aanvaller kwam mede door blessureleed maar zestien competitiewedstrijden binnen de lijnen en scoorde daarin slechts twee keer. De doelpunten vielen bovendien in één wedstrijd, op 27 september 2008 thuis tegen Aberdeen (3-2).

Celtic-manager Gordon Strachan wil de Nederlander graag behouden. "Het is aan hem om te bepalen wat hij wil. Als hij ergens een ton per week wil gaan verdienen, dan heb ik er niets over te zeggen. Hij weet in ieder geval dat wij hem bij Celtic willen houden. De spelersgroep en trainersstraf lopen met John weg. Iedere speler gaat wel eens door een moeilijke periode heen, waar de vorm niet altijd even goed is."

Bij een recent bezoek aan Eindhoven liet de spits de clubleiding van PSV weten na zijn periode bij Celtic terug naar Nederland te willen keren. Afgelopen zomer werd de negentienvoudig international in verband gebracht met onder andere Feyenoord en Galatasaray. Toentertijd gaf hij de voorkeur aan een langer verblijf in Glasgow.

Op spelersgebied heeft PSV volgens Voetbal International de pijlen tevens gericht op het aantrekken van twee specifieke vleugelspelers, namelijk Roy Beerens van SC Heerenveen en Eljero Elia van FC Twente. In het centrum van de aanval moet Vennegoor, die tussen 2001 en 2006 in Eindhoven speelde, plaats gaan nemen.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 24, 2009 1:56 pm

Als ik naar de huidige samenstelling van de PSV-selectie kijk zou Vennegoor nou niet direct de eerste naam op mijn lijstje van versterkingen zijn.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di mar 24, 2009 1:59 pm

2 vleugelspelers? Tsja, Amrabat valt een beetje tegen, maar dat had ik voorafgaande aan dit seizoen al voorspeld.

Gesloten