Dat zijn ze allemaal bij Ajax.brigade zuid schreef:Ik vind hem briljant!LucaS schreef:Ik ook, ik vind hem erg sterk overkomen.

@Peter: inderdaad. Logisch ook, want Van den Boog is een nobody in de voetballerij.
Moderator: mods
Dat zijn ze allemaal bij Ajax.brigade zuid schreef:Ik vind hem briljant!LucaS schreef:Ik ook, ik vind hem erg sterk overkomen.
Op wie had jij gehoopt dan? Keje Molenaar? Sjaak Swart? Johan Cruijff? Tscheu La Ling?joey schreef:Ja, maar dat is lang geleden. We hebben er nu weinig meer aan dat Cruijff meer dan twintig jaar geleden trainer was.![]()
Ik zie van Basten als een Milan-man. Zijn spelopvatting is ook Italiaans.
Maar dit terzijde. Ik had gehoopt op een AD met aanzien. Nu zitten we met een omhooggevallen wiskundeleraar opgescheept. Die kan duizend keer roepen dat hij de baas is, maar dat gelooft niemand.
Jij, opmakende uit deze reactie, dus ook niet. Ik vind het dus des te kwalijker dat je deze man nu al zo afbrand en weet te verkondigen dat hij er niets van bakt als AD.joey schreef:Wie kent Van den Boog nou?
joey schreef:Van Basten beleefde zijn hoogtijdagen elders. Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld.
Maar goed, als je dit zelfs wilt ontkennen...
Bertje schreef:joey schreef:Van Basten beleefde zijn hoogtijdagen elders. Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld.
Ja, dat wil ik ontkennen.joey schreef:Van Basten beleefde zijn hoogtijdagen elders. Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld.
Wat probeer je nou te doen? Wat is voor jou Ajax? Wat maakt de liefde voor Ajax voor jou? Waardoor vind jij de club Ajax zo mooi?joey schreef:Gullit? Dat zegt wel genoeg.
Gullit, Van Basten en Rijkaard, ze worden met name met Milan geassocieerd. Waarbij moet worden opgemerkt dat Rijkaard heel wat jaren voor Ajax heeft gespeeld, veel langer dan Van Basten. En met Ajax ook de CL heeft gewonnen.
Van Basten is een Utrechtse jongen die voor de lokale FC was, maar ter wille van zijn carrière een paar jaar voor Ajax heeft gespeeld. Een blauwe maandag de A1, toen meteen het eerste. Niet te vergelijken met Cruijff, want die is bij Ajax opgegroeid.
Europacupje van niets? Laat joey je maar niet horen:Aristides schreef:Ik vond het zonde dat MvB zo jong al moest stoppen, hij had nog zoveel prijzen kunnen winnen, maar wel met Milan en niet met Ajax, want hoe goed hij ook was, zijn successen waren bij Milan, dat Europacupje 2 neemt niemand serieus.
Of is het wel een serieuze prijs bij Cruijff en niet bij Van Basten?joey schreef:Cruijff heeft een mooie Europese beker in de prijzenkast laten bijzetten. Noem dat maar eens niets.En als jij of ik optik dat JC faalde met jongens als MVB, Schip, Vanenburg, Koeman, Rijkaard, Bosman enz. dan is dat natuurlijk niet waar.
Wanneer je er maar genoeg maatstaven op na houdt, heb je altijd 'gelijk'.
Ken het bericht niet, maar dit zou ook de CL bij Barcelona kunnen zijn.Of is het wel een serieuze prijs bij Cruijff en niet bij Van Basten?
Ajax speelde Mechelen niet weg, al was Preudhomme wel in vorm (bal Bosman?) De overtreding van DB was halverwege de eerste helft (niet opgezocht, mijn geheugen) en niet zo dicht bij het strafschopgebied, had voorkomen kunnen worden.Daarin speelde het Mechelen weg, ondanks het feit dat Ajax grotendeels met tien man speelde
Het moet toch niet veel gekker worden zo onderhand....joey schreef:Cruijff heeft, wat je verder ook van hem vindt, bijna twintig jaar voor Ajax gespeeld, was de belangrijkste speler van het grootste team dat Ajax ooit gehad heeft enis, als Ajacied, uitgeroepen tot Europees voetballer van het jaar. Later won hij als trainer ook nog eens een EC.
Daarbij steken de prestaties van Van Basten pover af. Van Basten beleefde zijn hoogtijdagen elders. Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld.
Ongeliefd? Door wie? Snel vergeten? Zal lastig zijn als hij de komende drie jaar nog coach is van Ajax. Zelfs iemand die dat ± 15 maanden is geweest wordt nog dagelijks van alles verwetenVan Basten was enkel de op een na beste speler die ooit het Ajax-shirt heeft gedragen. Ongeliefd, snel vergeten.
En toch als je vraagt naar MVB wat betreft AJAX dan zal 95% uitkomen bij de omhaal tegen Den Bosch, misschien nog een enkeling zijn goals tegen Feyenoord en in de EC2 finale, maar verder ?.Ben bang dat de meesten dan afhaken ...wimpey schreef:Het moet toch niet veel gekker worden zo onderhand....joey schreef:Cruijff heeft, wat je verder ook van hem vindt, bijna twintig jaar voor Ajax gespeeld, was de belangrijkste speler van het grootste team dat Ajax ooit gehad heeft enis, als Ajacied, uitgeroepen tot Europees voetballer van het jaar. Later won hij als trainer ook nog eens een EC.
Daarbij steken de prestaties van Van Basten pover af. Van Basten beleefde zijn hoogtijdagen elders. Veel voetballiefhebbers weten niet eens dat hij voor Ajax heeft gespeeld.
Nee hoor, dat gaan we echt niet ontkennen.![]()
Van Basten was enkel de op een na beste speler die ooit het Ajax-shirt heeft gedragen. Ongeliefd, snel vergeten.
Nou nou... Waarom zou Ajax nu nog krom gaan liggen voor Cruijff? Het is nu toch wel duidelijk dat hij zich onmogelijk heeft gemaakt? Het is een icoon voor de club en dat moet vooral zo blijven. Maar zodra hij zich met lopende zaken gaat bemoeien, gaat het steevast fout. Kan me voorstellen dat Van den Boog daar klaar mee is,.joey schreef:Die finale tegen Lok zal weinig mensen buiten Amsterdam zijn bijgebleven.
Van den Boog vindt het nodig om denigrerend te doen over Cruijff. Wat denkt hij wel? Maar ach, het komt wel vaker voor dat mensen mensen rare dingen doen als ze bij Ajax zitten. Blijkbaar ondervindt hij veel weerstand van de Cruijffianen binnen de club.
Joey, de manier waarop jij reageert, is exemplarisch voor de afgelopen jaren bij Ajax. Allerlei groeperingen die elkaar naar het leven staan.joey schreef:Ach, Van Basten is zogenaamd briljant, alleen omdat hij een een goede voetballer was. Hoe briljant moet Cruijff dan niet zijn, want die was als voetballer nog beter.
Van den Boog kan beter zijn mond houden over clubiconen. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Ik begrijp wel dat hij serieus genomen wil worden, maar dat gaat niet lukken op deze manier.