Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk »

Scherrer schreef:
Dan is Sastre wel erg egoïstisch, die gaat de Giro toch niet winnen,
We zullen zien. Sastre is in de derde week doorgaans erg sterk.

Ik vond het stiekem ook wel leuk, BZ. Maar kan me tegelijkertijd voorstellen dat de actie in Belgica iets minder geapprecieerd wordt.
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

brigade zuid schreef:
Scherrer schreef:De ploegleider van die Belg zet zichzelf inderdaad grenzeloos voor lul. Mijn god, dan begrijp je er niets van.
Mooi he.. keek je ook op de Belg? Die gasten zaten zichzelf helemaal op te vreten. Er werd opgeroepen om in Belgie geen Cervelo producten meer te kopen.
Erg mooi inderdaad. De fanclub van Sastre in België werd er nog bijgesleept haha.

Mooie etappe gezien, al ging Basso een klim te vroeg naar mijn idee. Hij heeft nu wel een jasje uitgedaan en zal dat morgen moeten bekopen. Menchov was overigens weer erg sterk, hoor. Het zal een strijd tussen hem en Di Luca zijn, denk ik. Leipheimer is niet goed genoeg.
peter

Bericht door peter »

Ik ben wel benieuwd morgen, zeg. Verwacht weer een vroege vlucht, al zullen er dit keer ook wat grotere namen de sprong proberen te wagen. Simoni, Kessiakoff, Voigt, Masciarelli en misschien zelfs Armstrong wel.

Liquigas gaat morgen frontaal in de aanval, denk ik. Pellizotti zal het moeten gaan doen.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Ik vind Liquigas tactisch niet sterk vooralsnog. Basso is ook gewoon niet top. Vandaag bleef hij op een gegeven moment hangen tov een kopgroep die al de hele dag bezig was.

Ik denk dat het grote gevaar toch van Sastre komt.
peter

Bericht door peter »

Sastre zie ik ook nog wel wat doen. Pellizotti en Sastre.

Vandaag rijden ze in ieder geval door mijn vakantiegebied van dit jaar heen. :headbang.gif:

En dan nog dit:
Dopingzondaar Kohl neemt afscheid van wielrennen
Uitgegeven: 25 mei 2009 11:41
Laatst gewijzigd: 25 mei 2009 11:41

WENEN - Dopingzondaar Bernard Kohl neemt afscheid van het wielrennen.

Dat heeft de 27-jarige Oostenrijker, die voor twee jaar werd geschorst na zijn bekentenis het verboden middel CERA te hebben gebruikt, maandag in Wenen bekendgemaakt.

Nu
Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer »

brigade zuid schreef:
Scherrer schreef:De ploegleider van die Belg zet zichzelf inderdaad grenzeloos voor lul. Mijn god, dan begrijp je er niets van.
Mooi he.. keek je ook op de Belg? Die gasten zaten zichzelf helemaal op te vreten. Er werd opgeroepen om in Belgie geen Cervelo producten meer te kopen.
Ja, kijk dagelijks op de Belg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel even van m'n stoel stuiterde van het lachen toen die Belg met gemak de sprint van de achtervolgende groep won. Je hoorde de commentatoren toen echt verbijsterd kreunen en iets van 'ja lap zeg' uitroepen. Geniale TV.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mooie finale vandaag hoor. Popovych met daarachter Cunego rijden nog vooruit na een vroege uitval en daarachter Sastre in de aanval terwijl Menchov aan het pokeren is met Di Luca. Voorlopig ziet Menchov er prima uit.
Nil volentibus arduum
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Popovych op zoek naar een parkeerplaats en Sastre nu aan de leiding. Straffe kost van zijn kant.

Ik denk dat Menchov en Di Luca nu toch wel wat zullen gaan samenwerken om het verschil niet te groot te laten worden. Sastre krijgt boven namelijk ook nog 20 seconden bonificatie.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Knap gereden van Sastre. Ik had even twijfels toen Pauwels zo hard aanging.

Di Luca geeft amper wat toe op Menchov, maar zal wel weten hoelaat het is. Hij kan die dekselse Rus er immers maar niet af rijden. Nu krijgt hij op de finish nog 5 seconden aan zijn broek ook. Volgende keer dan maar volledig het bordje leegeten van Menchov is mijn advies.

Lance was verbazingwekkend sterk, trouwens. Die schrijf ik op voor de Tour.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Tactisch uitstekend gereden van rabobank. Je kunt wel merken dat Erik Dekker niet achter het stuur zit.

Di Luca kan wel het bordje van Mensjov leeg willen eten, maar zijn tweede plaats is altijd eerder in gevaar dan de roze trui.

Liquigas is volgens mij geen team. Als Pellizotti niet goed is, moet hij aan gaan op de voorlaatste beklimming. Dan was rabo in zwaar weer gekomen, durf ik te zeggen.

Sastre; toch mee oppassen. Die wordt alleen maar beter.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jöhnk schreef:Di Luca kan wel het bordje van Mensjov leeg willen eten, maar zijn tweede plaats is altijd eerder in gevaar dan de roze trui.
Zo is het. Menchov is gewoon te sterk voor Di Luca. Hij kan hopen op een complete off-day of een hongerklop maar dat soort zaken uitgesloten gaat Menchov de Giro binnenhalen. Menchov had Sastre waarschijnlijk ook wel kunnen volgen alleen was dat niet nodig. Het was slimmer om niet te counteren want dan moet hij, als diesel, continu blijven reageren.

Rabobank had de zaken vandaag uitstekend voor elkaar. Mijn complimenten!
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Iemand van de liefhebbers hier die weet waar je de officiele roze trui van D&G kan kopen?
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Te koop in de officiële Giro shop:

http://www.tifoshop.com/schedagiro.asp? ... m=GDIStore
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Marillion schreef:Te koop in de officiële Giro shop:

http://www.tifoshop.com/schedagiro.asp? ... m=GDIStore

Prachtig shirt, helaas is dit wel een replica. Die Menchov nu draagt is net iets anders..
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Klopt, hij is inderdaad iets anders. Dit is 'm volgens mij wel:

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Santi ... 360042069/

Ik heb zelf wel eens wat spullen bij Wiggle bestelt. De site op zich is dus betrouwbaar. Maar let op, het is een tekening dus als je 'm bestelt zou ik wel eerst even informeren of hij precies gelijk is aan de officiële versie.
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Afbeelding
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is volgens mij degene zoals die bij Wiggle op de site staat, als tekening dan tenminste. Mocht je overigens zo'n shirt willen kopen let dan even op de maatvoering (staat er bij op de site). De fietskleding van Santini, de producent van het shirt, valt namelijk over het algemeen nogal klein.
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Bedankt voor de tip.. Het is alleen jammer dat er geen Dolce & Gabbana op het shirt bij wiggle staat.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dat is maar een tekening he. Op de site staatdat ze nog niet op voorraad zijn (verwachting begin juni) dus ze hebben daardoor waarschijnlijk ook nog geen foto. Je hebt dus prima kans dat het wél op het shirt zal staan.
Nil volentibus arduum
Daily Blind

Marillion schreef:Dat is maar een tekening he. Op de site staatdat ze nog niet op voorraad zijn (verwachting begin juni) dus ze hebben daardoor waarschijnlijk ook nog geen foto. Je hebt dus prima kans dat het wél op het shirt zal staan.
In dat geval ga ik maar eens alles opmeten..
peter

Bericht door peter »

Wie had dat verwacht zo'n etappe. Di Luca pakt weer ietsje terug op Menchov en daar valt dan alsnog hoop uit te putten. Menchov had namelijk het verzet te zwaar staan, maar moest toch ook wel serieus breken op die laatste meters. Pellizotti pakt een hele mooie overwinning en Sastre is dus gezien.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb op een stream gekeken dus het is wat lastiger te zien. Maar ik had het idee dat Menchov bij de sprint een probleem met z'n derailleur had waardoor hij niet goed kon schakelen.

Maar goed, maakt voor hem op zich niet zo veel uit. Hij heeft nog 26 seconden staan. We krijgen nog een aankomst op de Vesuvius en de afsluitende tijdrit. Dat is genoeg voor hem om het roze in handen te houden. Wel weer een aardige etappe in ieder geval. Di Luca die alles geeft, Armstrong die zichzelf een keer test.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Ik dacht dat hij te zwaar stond, maar dat hij ook macht tekort kwam. Neemt niet weg dat hij het gewoon moet kunnen gaan redden, natuurlijk. Op de Vesuvius zal Di Luca weer alles geven en zal hij een minuutje proberen te pakken. Dat Garzelli nog nog 4 seconden voor zijn neus weg snoept is wel zuur, trouwens. Het zou 'em gebeuren, zeg.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik heb het nog even teruggezien en heb inderdaad de indruk dat hij gewoon wat te zwaar stond. Dat is me al een paar keer eerder opgevallen tijdens de Giro. Bijvoorbeeld ook bij de demarrage van Di Luca toen hij in het roze een etappe won en Menchov op het einde ook een paar tellen moest prijsgeven.

Overigens is Menchov ook één van de renners waar je gewoon niet of nauwelijks aan kunt zien dat hij verschrikkelijk afziet. Pas als hij breekt valt het op maar 5 seconden daarvoor kan hij de schijn nog ophouden. Dat maakt het wel eens moeilijk om in te schatten.

Vrijdag is de laatste kans voor Di Luca om bij de aankomst op de Vesuvius nog wat te proberen. Maar dan kan het ook zomaar zijn dat hij moet passen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Sastre vandaag. Ik verwacht in ieder geval geen grote verschillen. Als Menchov en Di Luca elkaar daar wat ontlopen is het secondenwerk. En daar heeft Di Luca niet genoeg aan want zondag verliest hij weer seconden in de tijdrit. Ik heb vandaag overigens wel weer genoten van zijn strijdlust. Heerlijk om te zien.

Minpunt van de dag was het gedrag van een deel van het italiaanse publiek ten opzicht van Menchov en Garzelli. Laat dat soort onzin maar bij het voetballen alsjeblieft.

EDIT

De uitleg van Menchov:

Menchov: 'Moeite om mijn ritme te vinden'

Klassementsleider in de Giro Denis Menchov bleef in de klim van Blockhaus lang in het spoor van zijn naaste belager Danilo Di Luca, maar verloor in de slotmeters toch wat tijd. Di Luca pakte acht seconden bonificatie en reed nog eens vijf tellen extra bij de Rus vandaan. Menchov heeft nu nog 26 seconden voorsprong en was al bij al nog best tevreden, meldt hij op Rabosport.nl.

,,De rustdag is me niet goed bevallen. Het lichaam voelde anders aan dan in alle andere etappes tot nu toe. De overschakeling naar de koers ging moeilijk en stroef. Bovendien was het een korte etappe. Ik had daardoor moeite om mijn ritme te vinden. Ook op de Blockhaus."

Bron: wielerrevue.nl
Nil volentibus arduum
999

Bericht door 999 »

Oostenrijkse politie stuit op bankiersploeg in dopingonderzoek

RABOBANK OP KORREL

AMSTERDAM, donderdag

„Er zijn gegronde redenen om enkele renners van Rabobank te verhoren.” Met deze verklaring van Gerald Tatzgern van de Oostenrijkse recherchegroep SoKo Doping, die de affaire rond de Weense bloedbank HumanPlasma onderzoekt, is de Rabobankploeg nu ook officieel betrokken in de Oostenrijkse dopingzaak. Het management van de bankiersploeg heeft enkele weken geleden een brief van onderzoeksrechter Andreas Holzer gekregen met de vraag of een aantal renners van de Rabo-ploeg gehoord kan worden. De ploeg bevestigde dat de betrokken renners die momenteel nog onder contract staan, hier vrijwillig aan zullen meewerken.

Een bron bij justitie uit Wenen bevestigde dat er namen van diverse sporters in documenten zijn gevonden en dat Bernard Kohl een groot aantal namen aan het ’Bundeskriminalamt’ genoemd heeft. Daarmee begint deze dopingaffaire een gelijke omvang als Operación Puerto aan te nemen, waar sporters ook met bloeddoping behandeld werden. Naast wielrenners worden ook de namen van een groot aantal atleten, biatleten en langlaufers in verband met deze zaak gebracht.

In de Duitse en Oostenrijkse media zijn tot dusverre de namen van de ex-renners van Rabobank Michael Rasmussen, Michael Boogerd en Thomas Dekker genoemd. Van de coureurs die momenteel onder contract staan, doen de namen van Denis Menchov, Joost Posthuma en Pieter Weening de ronde. Voor de Nederlandse ploeg komt het uitlekken van deze informatie uiterst ongelegen nu kopman Menchov in de Giro d’Italia in roze leiderstrui rijdt en op weg lijkt om de Italiaanse rittenkoers te winnen.

Zowel Rabobank als de Oostenrijkse recherche weigert de namen van de opgeroepen renners bekend te maken. „Bij ons is echter geen enkele informatie die erop duidt dat de betreffende renners betrokken zijn in deze dopingaffaire”, verklaarde woordvoerder Luuc Eisenga van de ploeg. Weening zei vanaf het trainingskamp op de Sierra Nevada dat hij het nadrukkelijke verzoek van de ploeg heeft om geen mededelingen over de zaak te doen.Alleen Rasmussen bevestigde gisteravond tegenover deze krant dat zijn advocaat via Eric Vilé, de advocaat van Rabobank, benaderd is over het feit dat de Oostenrijkse politie met hem wil praten.

„Dat is het enige wat ik uit Wenen heb gehoord”, aldus Rasmussen. „Ik heb ook in de media gelezen dat het parket in Wenen een strafrechtelijk onderzoek naar mij gestart zou zijn. Dat ik tegen betaling een centrifuge voor bloeddoping ter beschikking zou hebben gesteld aan andere sporters. Buiten de berichten in de pers heb ik daarover niks gehoord.” Boogerd benadrukte gistermiddag dat hij via de officiële kanalen nog helemaal niets vernomen heeft.

Vorig jaar januari deed de Oostenrijkse politie een inval bij de Weense bloedbank HumanPlasma. Dit naar aanleiding van een groot onderzoek naar het gebruik van doping bij Oostenrijkse langlaufers en biatleten tijdens de Winterspelen van 2006 in Turijn. HumanPlasma zou overigens sinds medio 2006, toen de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes werd opgepakt, gestopt zijn met het drogeren van sporters.

Vooral de uitspraken van Kohl kunnen voor Rabobank belastend zijn. De Oostenrijker, die vorig jaar na zijn derde plaats in de Tour de France betrapt werd op Cera, verklaarde maandag dat hij sinds zijn 19e reeds doping gebruikt. Op zijn 21e en 22e zat de voormalige winnaar van de bolletjestrui in de opleidingsploeg van Rabobank. Bij sommige renners uit dat team was het bekend dat Kohl met behulp van verboden middelen in 2004 de Ronde van Pyreneeën op zijn naam schreef.
Blij met de punten ...
Plaats reactie