Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr jun 12, 2009 12:42 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Xabi Alonso moet aan de bak, zie ik. Hij vormt in zijn eentje het middenveld.
:drecul.gif:

Een slechtere voetballer-zonder-bal is er amper.

Barca is nu al kampioen van 09/10.
Inderdaad, dit is echt feest voor Barca... Waar die zich kunnen concentreren op het perfectioneren van de selectie doet Real Madrid echt gek!

Xabi Alonso als controlerende man?

Ik zou gaan voor dit elftal:

Casillas; Ramos, Pepe, Albiol, Marcelo; Diarra (Vitesse), Gago; Higuain, Kaka, Robben; Villa

En dan Sneijder als mannetje van alles..
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jun 12, 2009 12:56 pm

Ronaldo als pinchhitter?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » vr jun 12, 2009 7:13 pm

Vraag me ook af of de spaanse competitie nou echt zo geschikt is voor Kaka en Ronaldo.

Afijn, hier nog zo'n malloot ..
Blatter juicht transfer Ronaldo toe
JOHANNESBURG - Sepp Blatter maakt zich geen zorgen over de vele miljoenen die door Real Madrid worden betaald voor Cristiano Ronaldo. „Dit toont alleen maar aan hoe populair voetbal is”, zei de voorzitter van 's werelds overkoepelende federatie FIFA vrijdag in Johannesburg.

Joseph Blatter (FIFA)
Foto: EPA

De Spanjaarden betalen Manchester United 93 miljoen euro voor de aanvaller uit Portugal. Deskundigen spraken hun bezorgdheid uit over het exorbitante bedrag. Blatter: „Er is vraag naar sterren van dit kaliber. Daar is niks mis mee. Tien jaar geleden werden er ook al grote bedragen voor voetballers betaald. Er is niets nieuws onder de zon.”

De financiële wereld maakt moeilijke tijd door, erkent Blatter desondanks. „Maar ondanks de crisis blijft voetbal een fantastisch product. Het brengt emotie teweeg bij de mensen. Dat is wat ze willen.”

„Tien jaar geleden werd er meer dan 100 miljoen betaald voor een schilderij van Picasso”, vervolgt Blatter. „Sindsdien heeft niemand het werk meer gezien. Het is verstopt, omdat men bang is voor diefstal. Cristiano Ronaldo daarentegen is twee keer in de week te zien. Laten we de zaak daarom wel in het juiste verband zien.”
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 12, 2009 11:57 pm

Jinne schreef:Ronaldo als pinchhitter?
Robben gaat neem ik aan weg. Ronaldo dan op die plek.
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » za jun 13, 2009 1:42 pm

Villa derde topaankoop Real Van onze Telesportredactie
MADRID - Volgens de Spaanse sportkrant Marca heeft Real Madrid een derde topspeler aangetrokken. Voor 37 miljoen euro nemen de Madrilenen David Villa over van Valencia. De spits is daarmee een regelrechte bedreiging voor Klaas-Jan Huntelaar.

De transfer is nog niet officieel beklonken, omdat beide partijen nog over enkele details onderhandelen. Villa, topscorer van Europees kampioen Spanje tijdens het EK van 2008, is na Kaká en Cristiano Ronaldo de derde topaankoop voor Real Madrid. Voor de Braziliaan Kaká werd 65 miljoen euro overgemaakt naar diens club AC Milan, Manchester United kreeg een recordbedrag van 96 miljoen voor Ronaldo. Met de 37 miljoen van Villa heeft Real op dit moment dus bijna 200 miljoen uitgegeven.

De 27-jarige Villa was afgelopen seizoen 28 keer trefzeker voor Valencia. De Zuid-Spaanse club heeft echter zware financiële problemen en moet daardoor haar sterspeler wel verkopen. David Silva, de andere uitblinker bij Valencia, moet ook vertrekken.
Nou Messi nog en ze zijn compleet :excited.gif:

Feest

Bericht door Feest » za jun 13, 2009 1:53 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jun 13, 2009 2:33 pm

Daar heb je helemaal gelijk in. De duurste aankoop uit de voetbalgeschiedenis is niet Ronaldo maar Berbatov. Heeft 'maar' 35 miljoen gekost maar als ze hem verkopen levert hij nog maar 15 miljoen op en kun je alles bijelkaar een verlies van 50 miljoen noteren aan afschrijving, salaris, lage shirt verkoop, mislopen Champions League winst, etc.
Ajax!

999

Bericht door 999 » za jun 13, 2009 3:37 pm

Tja, ik hoorde op het sportjournaal van een RM en Spanje kenner dat deze bedragen door een bank gefinancierd worden.Dat begrijp ik dan weer niet.Met al die verkoop van shirtjes, gadgets zou, gezien al die vedetten die RM de laaste jaren heeft gehad, er toch allang een positief saldo moeten zijn waarmee je de halve ( ik overdrijf een beetje ) wereld zou moeten kunnen kopen ..
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » za jun 13, 2009 3:39 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » za jun 13, 2009 4:39 pm

Wij hebben nog eigen geld zat .. :onfire.gif: zegt men ...
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » za jun 13, 2009 10:35 pm

Huntelaar kan het denk ik wel schudden in Madrid. Valencia zou er goed aan doen om Huntelaar te polsen voor een overgang. Een andere goede optie is Kalinic en die is waarschijnlijk nog veel goedkoper ook.

999

Bericht door 999 » zo jun 14, 2009 11:44 am

Problemen rond transfer Villa

Het is nog lang niet zeker dat David Villa de volgende aankoop wordt van Real Madrid. De onderhandelingen met Valencia, de club van de topscorer van het EK van 2008, zijn vastgelopen. Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca.

Nadat eerder Kaká en Cristiano Ronaldo door Florentino Perez al naar de Spaanse hoofdstad waren gehaald, moest Villa de derde topaankoop van Real Madrid worden. Het transferbedrag voor de spits zou 37 miljoen euro moeten bedragen.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » ma jun 15, 2009 7:48 am

Barcelona mengt zich in strijd om Villa
BARCELONA - FC Barcelona heeft zich gemengd in de strijd om David Villa. Rafael Yuste, vice-voorzitter van de winnaar van de Champions League, bevestigde zondag op de Spaanse radio dat Barcelona zich bij Valencia heeft gemeld voor de gewilde spits.

Ook Real Madrid jaagt op de handtekening van Villa. Voorzitter Florentino Perez wil in navolging van Kaká en Cristiano Ronaldo ook de topscorer van het laatste EK naar Madrid halen. Perez zou echter zijn afgeschrikt door de vraagprijs van 42 miljoen euro. Spaanse kranten meldden zondag dat Barcelona een bod van 35 miljoen euro op Villa voorbereid.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 16, 2009 10:59 am

Steef schreef:Ik zie het probleem niet zo.

Je kan toch beter een hele goeie kopen voor 90 miljoen, dan steeds net-nietjes voor 20 a 30 mln? Die kosten je qua cumulatieve salarissen, bonussen etc. nog meer ook...en je haalt er amper rendement uit.
Mee eens. Huntelaar, die was pas duur. Een speler als Zidane is destijds elke cent waard geweest.

The Guardian meldt dat alle Nederlanders weg moeten.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jun 16, 2009 11:01 am

Elke cent? Van die 450 miljoen die de stad moest betalen voor een complex omdat Madrid het anders niet meer zou redden?
I think I lost my fucking headache

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jun 16, 2009 12:06 pm

joey schreef:
Steef schreef:Ik zie het probleem niet zo.

Je kan toch beter een hele goeie kopen voor 90 miljoen, dan steeds net-nietjes voor 20 a 30 mln? Die kosten je qua cumulatieve salarissen, bonussen etc. nog meer ook...en je haalt er amper rendement uit.
Mee eens. Huntelaar, die was pas duur. Een speler als Zidane is destijds elke cent waard geweest.

The Guardian meldt dat alle Nederlanders weg moeten.
Mooi, krijgt Ajax weer opleidingskosten.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 16, 2009 2:03 pm

Hoe zit dat nu met al die extra premies ( toch zo een 10 miljoen dacht ik zo) die Real aan Ajax zou betalen bij bepaalde prestaties van KJH?
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » di jun 16, 2009 2:07 pm

Rishi schreef:Hoe zit dat nu met al die extra premies ( toch zo een 10 miljoen dacht ik zo) die Real aan Ajax zou betalen bij bepaalde prestaties van KJH?
Ik vraag me even af hoe het zit met de transfer van Huntelaar. De deal was 27 miljoen Euro waarvan 20 miljoen meteen en 7 miljoen op termijn nav resultaten vanaf het nieuwe seizoen. Die resultaten blijven nu uit dus mag Ajax die 7 miljoen bij de verkoop van Huntelaar meteen ontvangen. Ik denk ook dat er een clausule in de overgang staat dat bij eventuele snelle doorverkoop een gedeelte van de opbrengst naar Ajax moet gaan. Bij niet naleven van de deal - KJH terug naar Ajax, toch? Mogen ze die 7 miljoen van ons houden.
Misschien is dit de oplossing :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » di jun 16, 2009 3:10 pm

Real leent 150 miljoen euro

MADRID - Real Madrid heeft voor een bedrag van circa 150 miljoen euro geld geleend bij twee Spaanse banken. Daarmee kon de Koninklijke de onwaarschijnlijke transferbedragen betalen voor het aantrekken van Kaká en Cristiano Ronaldo.

De Spaanse media melden verder, dat Kaká, die overkwam van AC Milan, 65 miljoen euro heeft gekost. Voor spits Ronaldo van Manchester United telde Real Madrid de record-transfersom van 94 miljoen euro neer.

Naar verluidt zou Real zowel bij Grupo Santander als Caja Madrid een lening hebben afgesloten.
Tja, die moet je toch gewoon een licentie weigeren, gewoon uitsluiten van de Champions L...

Dit gedrag, schuld, salaris en transfer vergoedingen bij sommige clubs gaat toch echt nergens meer over ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jun 17, 2009 8:52 am

Alle Nederlanders op verkooplijst Real
Uitgegeven: 17 juni 2009 09:49
Laatst gewijzigd: 17 juni 2009 09:49

AMSTERDAM - Sinds de komst van voorzitter Florentino Pérez was het al een hardnekking gerucht, maar dinsdag werd pas echt duidelijk dat Real Madrid van al zijn Nederlandse spelers af wil.

De Spaanse club stuurde een fax naar een aantal Engelse clubs, waarin alle zes Nederlandse spelers te koop worden aangeboden. In totaal wil Real negen spelers kwijt.

Naast Royston Drenthe, Klaas-Jan Huntelaar, Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, wil de Koninklijke ook af van Gabriel Heinze, Mahamadou Diarra en Javier Saviola.

Robben en Sneijder

De Engelse krant The Guardian, die de fax wereldkundig maakte, meldt dat Real het meeste geld wil binnenhalen met transfers van Robben en Sneijder.

De oud-PSV'er werd in 2007 voor 36 miljoen euro overgenomen van Chelsea, terwijl oud-Ajacied Sneijder in datzelfde jaar 27 miljoen euro kostte.

Nu

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jun 17, 2009 9:13 am

Tja, zo gaat dat. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo jun 17, 2009 9:26 am

Mwa, met name met betrekking tot Huntelaar is het wel een beetje vreemd. Die jongen zit er net een half jaar en heeft, in ieder geval wat aantal doelpunten betreft, het niet slecht gedaan.
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jun 17, 2009 9:50 am

LucaS schreef:Mwa, met name met betrekking tot Huntelaar is het wel een beetje vreemd. Die jongen zit er net een half jaar en heeft, in ieder geval wat aantal doelpunten betreft, het niet slecht gedaan.
Nee dat klopt, maar heb je ook gezien hoe hij het spel aan het vertragen was bij Real? Dat zat me al dwars toen ie bij Ajax speelde, maar bij Real is het niveauverschil gewoon té duidelijk.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » wo jun 17, 2009 11:21 am

GangstaRiB schreef:
LucaS schreef:Mwa, met name met betrekking tot Huntelaar is het wel een beetje vreemd. Die jongen zit er net een half jaar en heeft, in ieder geval wat aantal doelpunten betreft, het niet slecht gedaan.
Nee dat klopt, maar heb je ook gezien hoe hij het spel aan het vertragen was bij Real? Dat zat me al dwars toen ie bij Ajax speelde, maar bij Real is het niveauverschil gewoon té duidelijk.
Nee dat vertragen heb ik niet mee gekregen, wel het feit dat bij RM het zelfde speelde als bij AJAX namelijk dat het egoisme om zelf te willen scoren voor bepaalde spelers belangrijker is/was dan een mede-teamgenoot de bal te gunnen ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jun 17, 2009 12:46 pm

Nee hoor. Gewoon niet goed genoeg. Madrid kan beter krijgen.

Dit kon je zien aankomen. Madrid is te hoog gegrepen voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie