Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Belachelijk17/2/2009 - 'Van der Zee op weg naar Chelsea'
(Gepost door SvdE)
BRON: AT5
Hans van der Zee, hoofd scouting buitenland van Ajax, vertrekt in het kielzog van Guus Hiddink naar Chelsea. Dat meldt AT5 althans in het programma FC Godenzonen. Van der Zee, die een goed netwerk in Zuid-Amerika zou hebben en eerder door Ajax werd weggekaapt bij PSV, kwam in De Arena nooit echt uit de verf. Eerder maakten ook Britse media al gewag van de belangstelling vanuit Londen voor Van der Zee.

Zoals Cvitanich en Enoh?Peter schreef:Van Basten haalt liever bekende spelers inderdaad.Arthur schreef:Jij denkt dat hij betere spelers heeft aangedragen, maar dat Van Basten liever prutsers haalde?
Ajax had toch interesse in die Henrique. Dat ging niet door maar geeft wel aan dat ze gekeken hebben op de Zuid-Amerikaanse markt. Misschien is het lastig om spelers daar vandaan te halen wegens allerlei (malafide) investeringsmaatschappijen?joey schreef:Wanneer dan? Dat is volgens mij al lang geleden.Neefkens schreef:Er zijn diverse signalen geweest dat AJAX in Brazilië en Argentinië is geweest om spelers te bekijken.joey schreef:Het is duidelijk genoeg dat Ajax zich richt op de Nederlandse markt, Neef. Dus onderhoudt VDZ zijn netwerk voor de kat z'n ***.
Heeft men in Zuid-Amerika gezocht naar een verdediger? Denk het niet, want daar moet je beter kunnen vinden dan Wielaert.
Precies. Met Cvitanich, Oleguer, Sulejmani, Aissati, Enoh, Wielaert en Sno (vergeet ik nog iemand?) is het totaalbeeld in mijn ogen al beter dan we in jaren gehad hebben.Jöhnk schreef:Bottom-line; het aankoopbeleid kun je beter beoordelen in zijn geheel. Missers zie je overal.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Totaalbeeld is beter en het scheelt dan ook..... 1 punt.
Enoh is hem niet bekend, maar komt wel uit een 'bekend filiaal'. Sno kende hij overigens ook niet zo heel goed, want die kon in het achterhoofd van van Basten in de spits spelen. Kleine misrekening, helaas.
Ik denk dat Ajax zo weinig doet met dat Zuid Amerikaanse gebeuren, omdat we altijd veel te laat zijn.
Enoh is hem niet bekend, maar komt wel uit een 'bekend filiaal'. Sno kende hij overigens ook niet zo heel goed, want die kon in het achterhoofd van van Basten in de spits spelen. Kleine misrekening, helaas.
Ik denk dat Ajax zo weinig doet met dat Zuid Amerikaanse gebeuren, omdat we altijd veel te laat zijn.
Als AZ een topkeeper kan halen voor minder dan een miljoen en transfervrij een prima centrale verdediger kan oppikken, dan zou Ajax dat ook moeten kunnen.Jabu schreef:Ajax had toch interesse in die Henrique. Dat ging niet door maar geeft wel aan dat ze gekeken hebben op de Zuid-Amerikaanse markt. Misschien is het lastig om spelers daar vandaan te halen wegens allerlei (malafide) investeringsmaatschappijen?joey schreef:Wanneer dan? Dat is volgens mij al lang geleden.Neefkens schreef: Er zijn diverse signalen geweest dat AJAX in Brazilië en Argentinië is geweest om spelers te bekijken.
Heeft men in Zuid-Amerika gezocht naar een verdediger? Denk het niet, want daar moet je beter kunnen vinden dan Wielaert.
@ Joey: Was in februari/maart 2008. Toen men ook naar Cvitanich ging kijken.
Eerst teruglezen voor je iets beweert, Neef. Wie heeft VDZ toen afgezeken?
Het stinkt aan alle kanten!
-
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Financiële zaken staat er in deze oude topic.
Stel dat KJH door RM wordt verkocht, zou Ajax dan nog het resterende bedrag van die extra € 7.000.000 ontvangen of zou Ajax ervan uit zijn gegaan dat KJH bij RM kon blijven of was die bonus gekoppeld aan het spelen bij RM?
Ik kan me de details niet herinneren en ook niet snel vinden.
Stel dat KJH door RM wordt verkocht, zou Ajax dan nog het resterende bedrag van die extra € 7.000.000 ontvangen of zou Ajax ervan uit zijn gegaan dat KJH bij RM kon blijven of was die bonus gekoppeld aan het spelen bij RM?
Ik kan me de details niet herinneren en ook niet snel vinden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Mag hopen dat Ajax dat heeft afgedekt, wetende dat Real 1 van de woeligste clubs ter wereld is waar trainers en spelers passanten zijn.
Ajax gaat de scouting volledig reorganiseren. Is al jaren een t-zooi en v/d Boog is absoluut niet tevreden over de scouting.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Bron?
Ik hoef geen namen, maar komt deze informatie vanuit Ajax?
Ik hoef geen namen, maar komt deze informatie vanuit Ajax?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Interessant, maar je moet wel weten hoe. Afgedankte hulptrainers bij de scouting betrekken is in elk geval geen goed begin.
- Daily Blind
Die man leest hier volgens mij echt mee..elliquido schreef:Ajax gaat de scouting volledig reorganiseren. Is al jaren een t-zooi en v/d Boog is absoluut niet tevreden over de scouting.
E.L. z'n bron had het v.w.b. Jol bij het juiste eind...Bertje schreef:Bron?
Alleen betreft het hier wel dezelfde bron? Dat wilde ik graag weten.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Bedankt.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wie zegt dat ze Witschge niet getest hebben? Mourinho was ook maar een tolk onder Louis van Gaaljoey schreef:Interessant, maar je moet wel weten hoe. Afgedankte hulptrainers bij de scouting betrekken is in elk geval geen goed begin.
IK GELOOF!!!!!!
Gewoon, omdat het KUT is, Rishi.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ze hebben Witschge getest, maar na de test bleek dat Witschge er geen zin in had, want zijn ambities liggen helemaal niet op het terrein van scouting. 

Ze hebben hem getest. Toen hij een blocnote en een regenjas zag, sloegen alle meters uit...