Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Zou Contador het pillen doosje van Armsstrong gestolen hebben.Dan weet Armstrong dat als ie er Contador aan hangt hij zelf ook mee gaat hangen 

Blij met de punten ...
Contador: Volgende vraag
ANNECY - Alberto Contador wilde donderdag na zijn winst in de achttiende etappe van de Ronde van Frankrijk niet ingaan op een column van oud-Tourwinnaar Greg Lemond in de Franse krant Le Monde.
Lemond plaatst daarin vraagtekens bij de prestaties van de Spanjaard. „Zondag, in de beklimming naar Verbier heeft Alberto Contador een snelheidsrecord gerealiseerd. Hij heeft 8,5 kilometer bergop, met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,5, afgelegd in 20 minuten en 55 seconden. Nooit heeft een renner zo snel geklommen. Hoe verklaar je zo'n prestatie?“
Lemond haalt bovendien een voormalig Festina-trainer aan die voor een andere krant, Liberation, had uitgerekend wat Contadors VO2max, het maximale zuurstofopnamevermogen bij die klim, is geweest. Daar wordt het getal 99,5 aan gekoppeld. Lemond: „Een cijfer dat nog nooit door een atleet, in welke sport dan ook, is bereikt. Het is alsof een mooie Mercedes de autosalon verlaat en een formule 1-race wint.” Lemond vraagt Contador te bewijzen dat hij deze waarden kan bereiken zonder het gebruik van prestatiebevorderende middelen.
Tot drie keer toe weigerde Contador vragen over het bewuste artikel te beantwoorden.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 10/11
Interessante gegevens in die column van Lemond, maar bij die laatste vraag wordt het vervelend. Een renner is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Contador moet dus helemaal niets. Laat die suggestieve oproerkraaier van een Lemond zélf maar met de bewijzen komen. Zo werkt dat in een beschaafde wereld, niet andersom.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tsja. Niemand heeft ooit zo snel geklommen, maar wat zegt dat? 7 jaar geleden zei men dat bij Lance ook. En bij Pantani idem dito. Verder blijf ik erbij dat deze Tour ook lang zo zwaar niet is, dus men kon ook vol aan gaan op die Verbier.
Verder eens met Scherrer.
Verder eens met Scherrer.
Nou, ik vind dat " Een renner is onschuldig tot het tegendeel bewezen is " niet meer tellen in de wielersport.Daarvoor zijn we en worden we te veel keren besodemieterd ... nu, en over een tijdje weer met terugwerkende kracht ..
Blij met de punten ...
- peter
Wat een onzin, zeg. Telt altijd, maar ik moet zeggen dat een wielrenner soms als een oorlogsmisdadiger wordt gezien. Maar zelfs dan geldt het.
Tja, dat mag jij onzin vinden maar elke renner gebruikt in het peleton, de een wat meer de ander wat minder.Ik heb hier een tijdje terug mijn ervaringen en bevindingen geschreven, teksten die uit de mond kwamen van een trainer van de KNWU ( wel een hele poos geleden ) .. maar ik heb echt niet de illusie dat het in de tussentijd minder is geworden dat snoepen ..Peter schreef:Wat een onzin, zeg. Telt altijd, maar ik moet zeggen dat een wielrenner soms als een oorlogsmisdadiger wordt gezien. Maar zelfs dan geldt het.
Af en toe vraag ik me ook af of wielren fanaten daadwerkelijk open staan voor de misstanden in de wielersport of denken van . Jammer dan op naar mij volgende favoriet ..
Blij met de punten ...
- peter
Renners die gebruiken lopen tegen de lamp. Er worden er altijd wel een aantal gepakt, maar allemaal? Neuh, ik wil best wachten tot na de tour, maar 160 renners gaan ze never nooit niet pakken.
Misstanden zijn er, maar ik wil het wel eens zien als we dezelfde controles krijgen bij sporten als voetbal, zwemmen en tennis. Ik denk dat je je dood gaat schikken. Waar sport is, is doping. Of het nu atletiek of wielrennen is, is voor mij om het even.
Misstanden zijn er, maar ik wil het wel eens zien als we dezelfde controles krijgen bij sporten als voetbal, zwemmen en tennis. Ik denk dat je je dood gaat schikken. Waar sport is, is doping. Of het nu atletiek of wielrennen is, is voor mij om het even.
-
- AT Toto winner 15/16
Ben ik het wel mee eens. Toen ik vorige week zo'n Haussler zag rijden en dat al het hele jaar.. dan denk ik van ja vriend maar dat doe je niet op een bruine boterham. En zo'n Contador knalt die bergen op.. Pantani zou zich omdraaien in zn graf.999 schreef:Nou, ik vind dat " Een renner is onschuldig tot het tegendeel bewezen is " niet meer tellen in de wielersport.Daarvoor zijn we en worden we te veel keren besodemieterd ... nu, en over een tijdje weer met terugwerkende kracht ..
- peter
Tsja, zolang er niets wordt gevonden, is er dus niets aan de hand.
De wielrenbond doet er in ieder geval alles aan om dopingzondaars op te sporen. Kan bijna iedere sport wat van leren, want dat 28 internationale zomersportbonden tot 'bloedscreening' in het voorolympisch traject niet mee wilden werken is mij nog altijd bekend. Er waren vier federaties (atletiek, wielrennen, roeien en moderne vijfkamp) die wel gehoor aan de oproep mee te doen in deze strijd tegen bloeddoping door transfusies en epogebruik. Werden er mensen gepakt? Sowieso 6 inderdaad. Schumacher en Rebellin waren wielrenners, maar de rest niet.
Operacion Puerto? Misschien is het onzin, maar de wielrenners die op de lijst staan zijn veelal aangepakt of zelfs geschorst. Stonden meer dan 200 namen op het lijstje, waarvan 47 wielrenners. Weet iemand uberhaupt wie de andere 150 waren?
Ik vind het prima dat doping wordt aangepakt en dat men het wil uitbannen, maar die zwarte piet voor het wielrennen vind ik wat lachwekkend. Voer de controles van het wielrennen maar eens door, zou ik zeggen. Dat wordt voor veel atleten een hele onaangename verrassing.
De wielrenbond doet er in ieder geval alles aan om dopingzondaars op te sporen. Kan bijna iedere sport wat van leren, want dat 28 internationale zomersportbonden tot 'bloedscreening' in het voorolympisch traject niet mee wilden werken is mij nog altijd bekend. Er waren vier federaties (atletiek, wielrennen, roeien en moderne vijfkamp) die wel gehoor aan de oproep mee te doen in deze strijd tegen bloeddoping door transfusies en epogebruik. Werden er mensen gepakt? Sowieso 6 inderdaad. Schumacher en Rebellin waren wielrenners, maar de rest niet.
Operacion Puerto? Misschien is het onzin, maar de wielrenners die op de lijst staan zijn veelal aangepakt of zelfs geschorst. Stonden meer dan 200 namen op het lijstje, waarvan 47 wielrenners. Weet iemand uberhaupt wie de andere 150 waren?
Ik vind het prima dat doping wordt aangepakt en dat men het wil uitbannen, maar die zwarte piet voor het wielrennen vind ik wat lachwekkend. Voer de controles van het wielrennen maar eens door, zou ik zeggen. Dat wordt voor veel atleten een hele onaangename verrassing.
Precies, zo denk ik er ook over. Maar op één of andere manier willen mensen daar niet aan. Kennelijk kun je er als bond beter voor kiezen om er niet alles aan te doen om sporters te controleren. Dat lijkt beter te werken voor het imago van je sport.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Maar zeg eens eerlijk. Stel iemand zet een pistool op je hoofd en vraagt aan je of je denkt dat Contador gebruikt.. en je moet de waarheid vertellen..Peter schreef:Tsja, zolang er niets wordt gevonden, is er dus niets aan de hand.
Dit is toch een wielren topic, dus dat zwarte pieten snap ik niet zo.Als iemand jou een paar weken geleden had gevragen of dat Di Luca doping gebruikt zou je hetzelfde verhaaltje afratelen .. Maar goed, mijn ervaring is dat deze discussies weinig zin hebben .. al wil ik er dit nog wel over zeggen Peter .. De doping ( en de varianten ) zijn er altijd eerder dan de opsporings methode ..Peter schreef:Tsja, zolang er niets wordt gevonden, is er dus niets aan de hand.
Blij met de punten ...
- peter
Het blijft hoe dan ook gissen, al heb je bij sommige renners altijd wel twijfels. Bij Wiggins heb ik dat ook, maar dat heb ik ook altijd bij topsporters in het zwemmen of atletiek (die opeens uit het niets komen).brigade zuid schreef:Maar zeg eens eerlijk. Stel iemand zet een pistool op je hoofd en vraagt aan je of je denkt dat Contador gebruikt.. en je moet de waarheid vertellen..Peter schreef:Tsja, zolang er niets wordt gevonden, is er dus niets aan de hand.
Bij sommige wielrenners? Mwah...
Ik zal nooit mijn hand in het vuur steken voor welke topsporter dan ook. Topsport is nu eenmaal een bewustzijnsvernauwende business.
BTW, een beetje flauw van Lemond, want hoe zat het eigenlijk met hem? Fietste hij op druivensuiker?
Ik zal nooit mijn hand in het vuur steken voor welke topsporter dan ook. Topsport is nu eenmaal een bewustzijnsvernauwende business.
BTW, een beetje flauw van Lemond, want hoe zat het eigenlijk met hem? Fietste hij op druivensuiker?
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Kortom: Wielrenners zijn als Hells Angels wat jullie betreft? Het vermoeden bestaat dat ze dingen doen die niet door de beugel kunnen, maar zelden lopen ze tegen de lamp?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Geldt niet alleen voor wielrenners, maar ik denk dat zo de stand van zaken is, ja.
Wat niet wegneemt dat wielrenners een geweldige prestatie leveren. Of misschien gebruiken ze die doping juist omdat de eisen die de wielersport stelt aan de renners abnormaal zijn.
Wat niet wegneemt dat wielrenners een geweldige prestatie leveren. Of misschien gebruiken ze die doping juist omdat de eisen die de wielersport stelt aan de renners abnormaal zijn.
Lemond heeft gevraagd aan Contador of hij kan bewijzen dat hij die capaciteit kan leveren. Feitelijk heeft hij dat toch gedaan? Hij heeft de prestatie geleverd en is daarna ongetwijfeld op gebruik van doping gecontroleerd. Als daar niets uit komt moeten we voorlopig maar aannemen dat het in orde is. Kijk eens hoe streng renners in het algemeen en deze ploeg in het bijzonder is gecontroleerd. Als er dan niets gevonden kan worden dan zul je wat mij betreft toch een keer moeten accepteren dat het misschien wel legaal is gedaan.
Ik geloof niet in dopingvrije topsport. En ik ben me er ook van bewust dat de kans bestaat dat er middelen worden gebruikt die (nog) niet opspoorbaar zijn. Maar met het huidige niveau van controles doet de wielersport toch gewoon alles wat mogelijk is om doping tegen te gaan.
Overigens snap ik, even in zijn algemeenheid, persoonlijk nooit zo goed waarom mensen wel een sport volgen als ze er kennelijk zo'n afkeer van hebben. Alle principes uit het gewone leven tellen niet meer. Iedereen is schuldig ook als er geen bewijs is. Renners lijken soms wel de grootste criminelen. Als je er dan zo'n hekel aan hebt. Waarom steek je er dan energie in? Ik zou dan gewoon lekker ophouden met het kijken naar topsport en iets anders gaan doen.
Ik geloof niet in dopingvrije topsport. En ik ben me er ook van bewust dat de kans bestaat dat er middelen worden gebruikt die (nog) niet opspoorbaar zijn. Maar met het huidige niveau van controles doet de wielersport toch gewoon alles wat mogelijk is om doping tegen te gaan.
Overigens snap ik, even in zijn algemeenheid, persoonlijk nooit zo goed waarom mensen wel een sport volgen als ze er kennelijk zo'n afkeer van hebben. Alle principes uit het gewone leven tellen niet meer. Iedereen is schuldig ook als er geen bewijs is. Renners lijken soms wel de grootste criminelen. Als je er dan zo'n hekel aan hebt. Waarom steek je er dan energie in? Ik zou dan gewoon lekker ophouden met het kijken naar topsport en iets anders gaan doen.
Nil volentibus arduum
Dat vind ik een onterecht verwijt. Niet de liefhebbers van wielrennen (die met argwaan) maken de wielersport ongeloofwaardig, dat doen de gedrogeerde wielrenners zelf. Want ze weten verdomd goed dat ze in de fout gaan. Ze staan niet voor niets keihard voor de camera te liegen.
Zijn de nog niet betrapte wielrenners trouwens ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Of geldt dat alleen voor moordenaars?
Natuurlijk is het probleem ontstaan vanuit de sport. Ik bedoel het ook niet als verwijt naar mensen toe die kritisch zijn. Ik snap gewoon oprecht niet dat mensen dan blijven kijken en zeuren. Als ik op zo'n manier naar een sport kijk dan heb ik er geen lol meer aan en ga ik wat anders doen.joey schreef:Dat vind ik een onterecht verwijt. Niet de liefhebbers van wielrennen (die met argwaan) maken de wielersport ongeloofwaardig, dat doen de gedrogeerde wielrenners zelf. Want ze weten verdomd goed dat ze in de fout gaan. Ze staan niet voor niets keihard voor de camera te liegen.
Wat ik mensen wel verwijt is dat ze volstrekt ongenuanceerd naar het wielrennen kijken. Alle prestaties worden in één moeite door afgedaan alsof het niets is. Iedereen is schuldig aan dopinggebruik en omdat ze allemaal gebruiken is het geen kunst wat ze presteren. Effe een epo kuurtje en we vliegen tegen de bergen op. Tja, zo simpel ligt het dus allemaal niet.
Nil volentibus arduum
Wielrennen is nu eenmaal een prachtige sport. Zodra je die mannen de Mont Ventoux op ziet ploegen, ben je die dopingperikelen weer vergeten.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat de Tour wél eerlijk is, omdat ze allemaal gebruiken.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat de Tour wél eerlijk is, omdat ze allemaal gebruiken.
- peter
Mooi punt, Marillion. EPO is goed voor het uithoudingsvermogen. In duursporten heb je er dus profijt van, maar veelal wordt er gedaan alsof je na een spuitje EPO opeens veel harder kan fietsen, maar dat is dus niet zo. Sterker nog, ik denk dat veel mensen denken dat ze met EPO opeens zelf ook tot wonderlijke prestaties in staat zijn haha.
Wat mij betreft wel, maar niet iedereen is diezelfde mening toegedaan:M schreef:Zijn de nog niet betrapte wielrenners trouwens ook onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Of geldt dat alleen voor moordenaars?
brigade zuid schreef:Ben ik het wel mee eens. Toen ik vorige week zo'n Haussler zag rijden en dat al het hele jaar.. dan denk ik van ja vriend maar dat doe je niet op een bruine boterham. En zo'n Contador knalt die bergen op.. Pantani zou zich omdraaien in zn graf.999 schreef:Nou, ik vind dat " Een renner is onschuldig tot het tegendeel bewezen is " niet meer tellen in de wielersport.Daarvoor zijn we en worden we te veel keren besodemieterd ... nu, en over een tijdje weer met terugwerkende kracht ..