Kerlon Mauro Souza

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Jöhnk » di sep 01, 2009 9:41 am

LouisXIV & co schreef:Die Kerlon is natuurlijk een flop, dat zie je aan alle signalen (opvallende dribblaar wiens ontwikkeling op zijn 21e al is gestagneerd en die we gratis en voor niks mogen huren). Gevalletje Leonardo dat eens in de 3 maanden een leuke goal maakt - als het al 3-0 staat (ok, Leo heeft ook belangrijke goals gemaakt). Die ander vind ik wel een spannende aankoop. In elk geval weer eens een jong talent dat niet eerst naar Groningen gaat. Ben benieuwd.

Maar waarom we alleen middenvelders kopen is mij nog steeds een raadsel. Daar hebben we er toch al 100 van?
Ik deel je voorgevoel. Aan de andere kant kost het Ajax niet veel. Als hij in de Kuip bij een stand van 0-2 de zeehondendribbel eruit gooit, dan is hij zijn geld al waard.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di sep 01, 2009 9:45 am

Jöhnk schreef:
LouisXIV & co schreef:Die Kerlon is natuurlijk een flop, dat zie je aan alle signalen (opvallende dribblaar wiens ontwikkeling op zijn 21e al is gestagneerd en die we gratis en voor niks mogen huren). Gevalletje Leonardo dat eens in de 3 maanden een leuke goal maakt - als het al 3-0 staat (ok, Leo heeft ook belangrijke goals gemaakt). Die ander vind ik wel een spannende aankoop. In elk geval weer eens een jong talent dat niet eerst naar Groningen gaat. Ben benieuwd.

Maar waarom we alleen middenvelders kopen is mij nog steeds een raadsel. Daar hebben we er toch al 100 van?
Ik deel je voorgevoel. Aan de andere kant kost het Ajax niet veel. Als hij in de Kuip bij een stand van 0-2 de zeehondendribbel eruit gooit, dan is hij zijn geld al waard.
Haha, ok dan! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Jeroen126

Re: Kerlon Mauro Souza

Bericht door Jeroen126 » di sep 01, 2009 9:46 am

Die zeehondendribbel plus Pantelic die zich misdraagt bij zijn wissel in de kuip. Veel mooier gaat het niet worden hoor :biggthumpup.gif:

Harm

Bericht door Harm » di sep 01, 2009 9:55 am

hannes. schreef:
WP_LeGeNd schreef:Gebasseerd op zijn prestaties de afgelopen 2 jaar is het een flop ja! maar hij is vaak geblesseerd... man van glas zullen we zeggen.

Maar hij heeft wel degelijk talent! Als onze wonder medische staf hem fit kan krijgen dan word ik graag verrast.
Vaak geblesseerd? De beste man heeft vorig jaar een zware enkelblessure gehad, dat is maarliefst 1 blessure. Die Pool uit Belgie is ook het hele seizoen uitgeschakelt, maar niet bepaald van glas, ofwel? Beetje nutteloze opmerking dunkt me.

In ieder geval leuk dat we gebruik mogen maken van het Raiola netwerk, misschien levert ons dit eindelijk de Alexjes en Gomezjes op waar PSV dikke mazzel mee heeft gehad.
Mocht Ajax eerst dan geen gebruik maken, of wilde ze dat misschien niet? Klinkt als veel investeringsvehikels, net zoals al die namen die nu bij PSV opduiken.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di sep 01, 2009 9:57 am

hannes. schreef:
WP_LeGeNd schreef:Gebasseerd op zijn prestaties de afgelopen 2 jaar is het een flop ja! maar hij is vaak geblesseerd... man van glas zullen we zeggen.

Maar hij heeft wel degelijk talent! Als onze wonder medische staf hem fit kan krijgen dan word ik graag verrast.
Vaak geblesseerd? De beste man heeft vorig jaar een zware enkelblessure gehad, dat is maarliefst 1 blessure. Die Pool uit Belgie is ook het hele seizoen uitgeschakelt, maar niet bepaald van glas, ofwel? Beetje nutteloze opmerking dunkt me.

In ieder geval leuk dat we gebruik mogen maken van het Raiola netwerk, misschien levert ons dit eindelijk de Alexjes en Gomezjes op waar PSV dikke mazzel mee heeft gehad.
Meer dan 1 blessure hoor...
He was picking up injuries long before he moved to Chievo. Kerlon was the star of the show in the 2005 South American Under-17s. He was top scorer and top man in a Brazil side that included the likes of Anderson, Marcelo, Denilson and Renato Augusto. Then came an ankle injury and two serious knee injuries and he left Cruzeiro to join Chievo without having come close to establishing himself as a senior first team player.
The goals he was banging in at Under-17 level were coming in all shapes and sizes - free kicks, combination play, shots from range, outpacing the defence. It all got overshadowed, though, by his own invention, the remarkable 'seal dribble,' where he lifts the ball up to his forehead and runs while balancing it there. It's a fantastic thing, but it might have proved counter-productive - it's something that needs to be used sparingly, and at the right moment - for example on the edge of the area, rather than for showboating on the touchline.
He's 21 next month. Here's hoping it's not too late for him to regain the momentum of 2005.

BBC

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di sep 01, 2009 10:02 am

Het is officieel, dus ik verplaats deze topic.
Ajax huurt Kerlon

01 september 2009
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Internazionale over de huur van Kerlon Mauro Souza. De aanvallende middenvelder tekent in Amsterdam een huurcontract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot 30 juni 2010. Er is voor Ajax tevens een optie tot koop in de overeenkomst opgenomen.
Kerlon werd geboren op 27 januari 1988 in Ipatinga, Brazilië. De Braziliaan staat bij Internazionale onder contract en speelde daarvoor voor het Braziliaanse Cruzeiro EC en het Italiaanse Chievo Verona. De 21-jarige middenvelder doorliep alle jeugdselecties van Brazilië.

,,Ik ben blij met zijn komst'', vertelt Martin Jol over zijn nieuwste aanwinst. ,,Hij heeft laten zien dat hij fantastisch kan voetballen, maar we weten ook dat hij veel blessureleed heeft gehad. Kerlon begint daarom bij Jong Ajax. Het is een mooie gelegenheid om een talent als hij onder deze voorwaarden aan ons te kunnen binden. Ik hoop dat hij een lange periode fit blijft en veel wedstrijden kan spelen. Ik heb er vertrouwen in dat hij daarna van grote waarde kan zijn voor het eerste elftal.”
ajax.nl

Daniel

Bericht door Daniel » di sep 01, 2009 10:07 am

Zozo, zelfs een optie tot koop! Als deze jongen opbloeit doen we hier goede zaken mee.
Nu maar hopen dat hij zichzelf kan ontwikkelen en blessurevrij blijft. Bem-vindo Kerlon!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 01, 2009 10:18 am

Gewoon een hele goede deal van Ajax. Ajax kan hem rustig bekijken dit seizoen. Blijft hij blessure gevoelig of voldoet niet, dan is het kostenloos exit na 1 seizoen. Gaat hij zijn talent waarmaken, dan kunnen we hem kopen.

Welkom Kerlon :ajaxscarf.gif:

Ik hoop dat je je talent gaat verzilveren bij Ajax en dat we van je kunnen genieten. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di sep 01, 2009 10:22 am

Hier kunnen we ons toch geen buil aan vallen? We huren 'm gratis, optie tot koop, laten we rustig afwachten en kijken wat het wordt. Zo niet, dan niet. En zo wel, briljant.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 10:23 am

Hij is niet gratis hoor. Inter krijgt niets, maar Raiola natuurlijk wel. Ik zal wel weer allerlei mensen over me heen krijgen, maar hoe vaak hebben jullie een club een speler cadeau zien doen?
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di sep 01, 2009 10:24 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di sep 01, 2009 10:24 am

En dat er dan sommige supporters nog lopen te mekkeren ook. Klassieke win-win situatie, want hij kost ons sowieso niets.

@ Enganche, Inter hoopt natuurlijk op een mooie som mocht Kerlon ineens gaan presteren. Die zal wel 6, 7, 8 miljoen zijn.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op di sep 01, 2009 10:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronald!

Bericht door Ronald! » di sep 01, 2009 10:24 am

Ajax huurt Kerlon

01 september 2009
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Internazionale over de huur van Kerlon Mauro Souza. De aanvallende middenvelder tekent in Amsterdam een huurcontract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van één seizoen, tot 30 juni 2010. Er is voor Ajax tevens een optie tot koop in de overeenkomst opgenomen.
Kerlon werd geboren op 27 januari 1988 in Ipatinga, Brazilië. De Braziliaan staat bij Internazionale onder contract en speelde daarvoor voor het Braziliaanse Cruzeiro EC en het Italiaanse Chievo Verona. De 21-jarige middenvelder doorliep alle jeugdselecties van Brazilië.

,,Ik ben blij met zijn komst'', vertelt Martin Jol over zijn nieuwste aanwinst. ,,Hij heeft laten zien dat hij fantastisch kan voetballen, maar we weten ook dat hij veel blessureleed heeft gehad. Kerlon begint daarom bij Jong Ajax. Het is een mooie gelegenheid om een talent als hij onder deze voorwaarden aan ons te kunnen binden. Ik hoop dat hij een lange periode fit blijft en veel wedstrijden kan spelen. Ik heb er vertrouwen in dat hij daarna van grote waarde kan zijn voor het eerste elftal.”
ajax.nl

Daniel

Bericht door Daniel » di sep 01, 2009 10:25 am

Zou het realistisch zijn om de mogelijkheid aan te houden dat Ajax miljoenen en miljoenen aan een zaakwaarnemer betaald? Ik weet het niet, het is altijd al geweest dat de zaakwaarnemer meepikt, maar ik vraag me af of dat om astronomisch grote bedragen zou gaan.

Thom

Bericht door Thom » di sep 01, 2009 10:31 am

Jöhnk schreef:@Steef: kan hij er wat van, of is het een pure circusattractie?
@ Steef, waarom, wist jij dat niet??
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Thom

Bericht door Thom » di sep 01, 2009 10:33 am

Dubbel schreef:
Duke schreef:Klinkt een beetje als paniekvoetbal.
Misschien wel ja. Naadje dat een verdediger halen niet is gelukt. Maar als twee van deze drie spelers er direct staan dan heeft Ajax met vrij weinig middelen toch nog aardig wat gedaan. Pantelic is een zekerheidje en Kerlon een groot talent. Hopelijk maken die twee het verschil voor ons.
Pantelic is nog niet binnen volgens mij hoor.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di sep 01, 2009 10:34 am

Afbeelding

Afbeelding

hehehe!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 01, 2009 10:43 am

Jeroennaarbeneden schreef:En dat er dan sommige supporters nog lopen te mekkeren ook. Klassieke win-win situatie, want hij kost ons sowieso niets.

@ Enganche, Inter hoopt natuurlijk op een mooie som mocht Kerlon ineens gaan presteren. Die zal wel 6, 7, 8 miljoen zijn.
Hij is volgens mij dus niet van Inter, Jeroen. Net zoals Zé Eduardo (straks) niet meer van Cruzeiro is.

Daniel

Bericht door Daniel » di sep 01, 2009 10:48 am

Volgens jou niet van Inter? Maar waarom zou Inter dan een transfersom van 8 miljoen voor hem betaald hebben?

999

Bericht door 999 » di sep 01, 2009 2:55 pm

Tis wel een kop grage voetballer, maar kan ie wat met zijn voeten ?.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 01, 2009 3:42 pm

Kerlon wil geschiedenis schrijven
Afbeelding
01 september 2009
Kerlon glimlacht van oor tot oor bij de overhandiging van het Ajax-shirt. ,,Heel gelukkig ben ik’’, zegt de Braziliaan. ,,Het is voor mij een droom die uitkomt. Ik hoop hier zo goed mogelijk mijn werk te kunnen doen.’’ De kersverse nummer 39 in de Ajax-selectie is voor een seizoen gehuurd van Internazionale, met een optie tot koop.
Spelen in het Ajax-shirt is voor Kerlon een droom die uitkomt. ,,Ik volg de club al sinds mijn jonge jaren. Grote spelers in de voetbalwereld komen hier vandaan en ik ben daarom heel blij dat ik deel mag uitmaken van de Ajax-selectie. Ajax heeft een rijke historie en ooit hoop ik ook geschiedenis te kunnen schrijven bij Ajax.’’

De Braziliaan heeft maandag al kennis kunnen maken met Martin Jol. ,,Ja, de trainer heb ik al ontmoet’’, beaamt hij. Van afstand heeft Kerlon het elftal gevolgd. ,,Ik heb veel vertrouwen in het team. Ik denk dat we kampioen van Nederland kunnen worden en dat we lang kunnen meedraaien in de Europa League. Het is belangrijk is dat ik mijn steentje kan bijdragen.’’

De favoriete positie van Kerlon is op het middenveld. ,,Ik speel het liefst aanvallend’’, zegt hij. ,,Maar of het nu links of rechts op het middenveld is, maakt mij niet uit. Zolang ik maar kan spelen.’’

Hij omschrijft zichzelf als een felle speler. ,,Ik hou van dribbelen, aanvallers bedienen, goede voorzetten geven. En ik hou ervan om veel te bewegen in het zestienmetergebied’’, zegt hij enthousiast.

De 21-jarige Kerlon staat wereldwijd bekend om de ‘zeehondendribbel’. Terwijl hij de bal koppend hooghoudt, loopt hij ogenschijnlijk simpel over het veld. De voetbaltruc leverde hem de bijnaam Foquinho op. ,,Ik wil de wereld veroveren met mijn manier van spelen, acties en mooie doelpunten. Niet vanwege de trucjes op het veld.’’ Maar lachend vervolgt hij: ,,Als de mogelijkheid zich voordoet dan doe ik het.’’

Afbeelding
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 01, 2009 3:43 pm

Een optie voor de plek van Rommedahl in een 4-4-2?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 01, 2009 3:54 pm

Zou mooi zijn als hij inderdaad rechts op het middenveld uit de voeten kan.

Heb alweer wat meer vertrouwen!

Suarez-Pantelic

Aissati-Zeeuw-Enoh-Kerlon

Urby-Vertonghen-Alderweireld-Wiel

Vermeer

Met dit team moet je toch godverdomme iedereen oprollen in Nederland! Ervan uitgaande dat die Kerlon en Pantelic zo goed zijn als men beweerd.
IK GELOOF!!!!!!

martijn401

Bericht door martijn401 » di sep 01, 2009 3:56 pm

Vermeer??
Zolang je er maar 1 meer inschiet dan de tegenstander! :ajaxscarf.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di sep 01, 2009 3:57 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 6:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » di sep 01, 2009 3:58 pm

Rishi schreef:Zou mooi zijn als hij inderdaad rechts op het middenveld uit de voeten kan.

Heb alweer wat meer vertrouwen!

Suarez-Pantelic

Aissati-Zeeuw-Enoh-Kerlon

Urby-Vertonghen-Alderweireld-Wiel

Vermeer

Met dit team moet je toch godverdomme iedereen oprollen in Nederland! Ervan uitgaande dat die Kerlon en Pantelic zo goed zijn als men beweerd.
Heb je de verdediging gezien :baaa.gif: En niet op korte termijn denken , maar lange termijn daar red je het toch niet mee

Plaats reactie