Evans is eigenlijk de enige wielrenner waar ik echt een hekel aan heb.. hij zou eens een keer in elkaar geslagen moeten worden.Evans: Ik walg van hem
XORRET DEL CATI - Na de beklimming van de verschrikkelijke muur van Xorret del Cati in de negende rit van de Vuelta ging de strijd aan de finish nog even door. Cadel Evans trok na het passeren van de meet woedend in de richting van Robert Gesink. Met een kopstoot naar de ribben van de Nederlander maakte hij zijn ongenoegen kenbaar. De Raborenner zou hem twee keer de pas hebben afgesneden in de eindsprint. De verongelijkte Australiër vond dat Gesink hem als leider van de Vuelta a España voorrang had moeten verlenen. Nu nam Alejandro Valverde het 'amarillo' van Evans over. "Ik walg van hem. Ik heb niks aardigs te zeggen tegen Gesink", foeterde de renner van Silence-Lotto.
Gesink haalde zijn schouders op over het voorval. "Hij probeerde me van mijn fiets te rijden. Ach, ik raak er niet van onder de indruk", reageerde de Raborenner nuchter op de koppende beweging van zijn collega, van wie het overigens niet de eerste keer is dat hij zijn helm gebruikt om zich af te reageren. In de Tour van vorig jaar gaf de Australiër ook een kopstoot in de richting van een VRT-camera.
Evans misdroeg zich nu dus opnieuw en ten onrechte, zo bleek uit de beelden. Gesink hield gewoon zijn lijn aan de binnenkant. "Evans rijdt toch achter me. Die wilde een gat induiken dat er niet was. Hij mag denken wat hij wil, maar ik ben hier niet om cadeautjes uit te delen. En trouwens, hij moet niet zeuren, want hij is zelf ook geen lieverdje", zo doelde de Varssevelder op Parijs-Nice van 2008. Gesink was op weg naar de ritzege op Le Mont-Ventoux, totdat zijn Australische schaduw hem in de laatste meters van de overwinning beroofde.
Gesink is, ondanks zijn 23 jaar, bereid het gevecht aan te binden met zijn concurrenten. Daarbij kreeg het talent bijval van niemand minder dan Valverde. "Gesink deed niets fout. Het is een sprint om secondes die duur zijn. Daarin gebeuren zulke dingen, maar hij heeft Evans zeker niet afgesneden", zo was het commentaar wellicht ook een beetje uit eigenbelang, aangezien Valverde dus Evans als leider afloste.
Telegraaf
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Evans heeft direct na de finish nog wel eens moeite om zich te gedragen. Inmiddels heeft hij over de situatie met Gesink zijn excuses gemaakt:
"Na Robert Gesink heeft ook Cadel Evans gereageerd op de 'aanvaring' die hij had in de Vuelta a España met de Nederlandse klassementsrenners.
Evans was boos op Gesink omdat de Nederlander hem gehinderd zou hebbben. Daardoor kon Evans zich niet mengen in de sprint om de bonificaties. Na afloop ging Evans verhaal halen bij de Rabobank-renner. Evans meldt nu op zijn website "geen wrok" te koesteren tegenover Gesink.
"In de finale strandde mijn poging om de leiderstrui te verdedigen door een 'raceincident' in de laatste 200 meter. Erg frustrerend voor mij. Ik liet het mijn tegenstander na afloop dan ook weten, waarschijnlijk iets teveel met mijn wedstrijddrift en frustratie. Ik koester geen wrok tegenover mijn collega en ik ga mijn excuses maken", reageert Evans."
Bron: Wielerupdate.nl
Overigens had ik het idee dat het probleem ontstond doordat de hekken niet zo handig stonden. Je ziet dat de hekken op het punt waar Evans over klaagde meer naar binnen stonden opgesteld. Daardoor werd het gaatje waar hij tussendoor had willen gaan te klein.
"Na Robert Gesink heeft ook Cadel Evans gereageerd op de 'aanvaring' die hij had in de Vuelta a España met de Nederlandse klassementsrenners.
Evans was boos op Gesink omdat de Nederlander hem gehinderd zou hebbben. Daardoor kon Evans zich niet mengen in de sprint om de bonificaties. Na afloop ging Evans verhaal halen bij de Rabobank-renner. Evans meldt nu op zijn website "geen wrok" te koesteren tegenover Gesink.
"In de finale strandde mijn poging om de leiderstrui te verdedigen door een 'raceincident' in de laatste 200 meter. Erg frustrerend voor mij. Ik liet het mijn tegenstander na afloop dan ook weten, waarschijnlijk iets teveel met mijn wedstrijddrift en frustratie. Ik koester geen wrok tegenover mijn collega en ik ga mijn excuses maken", reageert Evans."
Bron: Wielerupdate.nl
Overigens had ik het idee dat het probleem ontstond doordat de hekken niet zo handig stonden. Je ziet dat de hekken op het punt waar Evans over klaagde meer naar binnen stonden opgesteld. Daardoor werd het gaatje waar hij tussendoor had willen gaan te klein.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ik denk trouwens wel dat Evans deze Vuelta gaat winnen.
Wat staat eigenlijk hoger aangeschreven, de Giro of de Vuelta?
Wat staat eigenlijk hoger aangeschreven, de Giro of de Vuelta?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat is toch echt de Giro. En nee, nu ben ik niet chauvinistisch.
Vuelta heeft veel last ook van hun huidige kalender. Vuelta wordt helaas veel te veel als een soort van opwarmertje voor het WK gezien.
Vuelta heeft veel last ook van hun huidige kalender. Vuelta wordt helaas veel te veel als een soort van opwarmertje voor het WK gezien.
Klopt, de Giro staat hoger aangeschreven. Ik moet overigens zeggen dat het parcours van deze Vuelta wel behoorlijk pittig is hoor. Maar bij de Vuelta is er minder druk en is de concurrentie doorgaans minder groot. Onder meer doordat sommige renners de ronde inderdaad zien als voorbereiding op het wk.
Wat Evans betreft, hoewel hij zeker één van de kanshebbers is betwijfel ik of hij gaat winnen. Hij schiet volgens mij vooral mentaal te kort. Zodra hij in de schijnwerpers komt te staan gaat hij gekke dingen doen. Het incident van gisteren met Gesink is wat dat betreft alweer het zoveelste voorbeeld in dat rijtje. Jammer, want het is gewoon een uitstekende renner. Hij moet eens wat gaan leren van zijn eigen fouten.
Wat Evans betreft, hoewel hij zeker één van de kanshebbers is betwijfel ik of hij gaat winnen. Hij schiet volgens mij vooral mentaal te kort. Zodra hij in de schijnwerpers komt te staan gaat hij gekke dingen doen. Het incident van gisteren met Gesink is wat dat betreft alweer het zoveelste voorbeeld in dat rijtje. Jammer, want het is gewoon een uitstekende renner. Hij moet eens wat gaan leren van zijn eigen fouten.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ik dacht ook al de Giro idd, al is het volgens mij wel zo dat de Giro ook wel wordt gezien als voorbereiding op de Tour.. net als de Vuelta voorbereiding op het WK.
Er zijn inderdaad wel renners die de Giro weer als voorbereiding op de tour zien. Kijk dit jaar maar naar Armstrong en in eerste instantie begon ook winnaar Menchov in Italië met als doel voorbereiding op de tour. Je kunt het niet tegenhouden maar ik vind het toch wel jammer. Alledrie de grote rondes zijn gewoon mooi en verdienen een strijd tussen de grote mannen.
Persoonlijk vind ik de tour enorm gehyped. Natuurlijk is het een ronde met een prachtige historie en is het doorgaans loodzwaar. Maar kijk je puur naar het parcours dan zijn zowel de Giro als de Vuelta soms gewoon interessanter. Daar zie je veel meer etappes waar de organisatie eens wat anders doet dan gebruikelijk.
Persoonlijk vind ik de tour enorm gehyped. Natuurlijk is het een ronde met een prachtige historie en is het doorgaans loodzwaar. Maar kijk je puur naar het parcours dan zijn zowel de Giro als de Vuelta soms gewoon interessanter. Daar zie je veel meer etappes waar de organisatie eens wat anders doet dan gebruikelijk.
Nil volentibus arduum
Je kijkt naar de tour voor de groten. Armstrong, Contador. Dat duel wordt daar uitgevochten, niet in de Giro.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- peter
Ik vind de Giro vele malen mooier, trouwens. Giro heeft over het algemeen het mooiste parcours ook. Verder vind ik de beleving er om heen ook wat leuker en is de strijd ook vaak wat spannender.
Ik zie ook veel liever de Giro. Overigens is het duel daar over het algemeen vele malen spannender dan bij de tour hoor. Er zijn vaak meer kanshebbers, de koers is veel minder gereguleerd en het parcours is meestal vele malen schoner.
Komend jaar wil ik in mei naar Italië gaan. Doel is dan om zelf een cyclo te rijden en ook de Giro te bezoeken. Lekker even sfeer proeven in een land wat echt wielergek is. Alleen nog even afwachten wanneer het parcours bekend is en dan zoeken naar een mooie gelegenheid. Vaak kun je bijvoorbeeld inschrijven om een dolomieten etappe te rijden. Die doe je dan de dag voor of na de profs. Je krijgt dan exact hetzelfde parcours onder de wielen en kunt dus dan mooi zien hoeveel sneller de profs daar over heen rijden....
Komend jaar wil ik in mei naar Italië gaan. Doel is dan om zelf een cyclo te rijden en ook de Giro te bezoeken. Lekker even sfeer proeven in een land wat echt wielergek is. Alleen nog even afwachten wanneer het parcours bekend is en dan zoeken naar een mooie gelegenheid. Vaak kun je bijvoorbeeld inschrijven om een dolomieten etappe te rijden. Die doe je dan de dag voor of na de profs. Je krijgt dan exact hetzelfde parcours onder de wielen en kunt dus dan mooi zien hoeveel sneller de profs daar over heen rijden....

Nil volentibus arduum
De Vuelta is inderdaad niet zoveel. Kort dat ding maar in tot 1 week, en maak van de ronde van Duitsland een drieweekse ronde.
Nee, doe dat maar niet. Drie weken tussen die hysterische duitsers? Als er dan weer een renner doping heeft gebruikt dan zenden ze ineens niets meer uit. De Vuelta heeft een mooie historie en het parcours is ook gewoon prachtig.
Nil volentibus arduum
De ronde van Duitsland bestaat niet eens meer.
-
- AT Toto winner 15/16
De Tour moet ophouden met die flauwekul zoals ze het dit jaar gedaan hebben met die nep bergetappes dat Freire nog meedoet voor de overwinning.. gewoon een handvol etappes met 4 of 5 grote bergen er in en aankomst bovenop.Marillion schreef: Persoonlijk vind ik de tour enorm gehyped. Natuurlijk is het een ronde met een prachtige historie en is het doorgaans loodzwaar. Maar kijk je puur naar het parcours dan zijn zowel de Giro als de Vuelta soms gewoon interessanter. Daar zie je veel meer etappes waar de organisatie eens wat anders doet dan gebruikelijk.
-
- AT Toto winner 15/16
Oscar Freire kondigt afscheid aan
Oscar Freire wil eind volgend jaar de
wielersport vaarwel zeggen.De 33-jarige
Spanjaard kondigde zijn afscheid aan in
het Spaanse dagblad El Mundo."Dan loopt
mijn contract met Rabobank af.Dat is
een mooi moment om er mee te stoppen."
Freire,momenteel actief in de Ronde van
Spanje,sleepte drie keer de wereldtitel
op de weg in de wacht,in 1999,2001 en
2004.Voorts was hij twee keer de beste
in Milaan-San Remo (2004 en 2007) en
boekte hij vier etappezeges in de Tour
de France en zeven in de Vuelta.
Freire,die in 2003 Mapei verruilde voor
Rabobank,zegt te dromen van een vierde
wereldtitel:"Misschien eind deze maand
in Zwitserland.Dat zou geweldig zijn."
nos tt
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Of Hoogerland heeft een enorme moraal, of hij rijdt zichzelf volledig in de vernieling. Nu ligt ie weer op kop, en virtueel aan de leiding in het algemeen klassement.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 15/16
Oke dan, ligt ie alleen op kop? Wat is zn voorsprong?
Moraal heeft Johnny altijd. Hij zit op kop met 2 medevluchters, Moncoutié (alweer) en Txurruka. Jammer dat het maar drie man is maar het zijn wel drie geschikte renners voor zo'n avontuur. De voorsprong is nu 8 minuut 40 met nog ongeveer 105km te gaan. Nog een hele lange weg dus.
Nil volentibus arduum
- peter
Niko Eeckhout wint de Rik van Steenbergen Memorial.
Wordt overigens een kansloze missie voor Johnny, want het gat is nog maar 3 minuten (op 60 km).
Wordt overigens een kansloze missie voor Johnny, want het gat is nog maar 3 minuten (op 60 km).
Wat betreft het stoppen van Freire. Dat kon wel eens een goed idee van hem zijn. Ik heb een beetje het gevoel dat de echte scherpte weg is bij hem. Dit jaar presteert hij gewoon teleurstellend. Waar hij normaal gesproken altijd wel een paar belangrijke overwinningen wist te pakken komt hij dit seizoen niet eens in de buurt.
Ik ben wel benieuwd of Rabobank gaat proberen om een nieuwe sprinter te halen. Graeme Brown is niet goed genoeg en Theo Bos is er ook nog niet klaar voor om hem uit te spelen in een grote ronde. Voor mij hoeven ze het overigens niet te doen. Als je niet een echte topper in huis hebt zie ik liever dat ze voor aanvallers kiezen. Het heeft niet zoveel zin om je ploeg te laten werken om vervolgens toe te zien hoe een renenr als Cavendish er met de bloemen vandoor gaat.
Ik ben wel benieuwd of Rabobank gaat proberen om een nieuwe sprinter te halen. Graeme Brown is niet goed genoeg en Theo Bos is er ook nog niet klaar voor om hem uit te spelen in een grote ronde. Voor mij hoeven ze het overigens niet te doen. Als je niet een echte topper in huis hebt zie ik liever dat ze voor aanvallers kiezen. Het heeft niet zoveel zin om je ploeg te laten werken om vervolgens toe te zien hoe een renenr als Cavendish er met de bloemen vandoor gaat.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Lekker hoor Gesink! Als je iets eerder was aangegaan had je de etappe gewonnen.. maar toch een paar secondjes gepakt op Valverde.
Nu nog op slechts 18 seconden van leider Valverde.
Mooi dat hij zo wat tijd weet te sprokkelen. Zo komt hij iets vaster op het podium te staan. Ik zou het overigens wel leuk vinden als hij er in zou slagen om een etappe te winnen. Misschien zaterdag of zondag iets eerder aanvallen. Als hij serieus voor de 1e plaats wil gaan zal hij dat toch moeten doen. Er komt immers ook nog een tijdrit waarin hij nog wat zal verliezen.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Heb het idee dat Valverde helemaal niet zo sterk is.. vandaag had ik dat idee vooral. Halverwege die klim toen Danielson ging en Gesink erachteraan ging hadden ze ff een gaatje van 5 meter, als Gesink toen had overgenomen hadden ze misschien zomaar weg kunnen rijden.. maargoed hij moet het ook maar kunnen natuurlijk. Dit weekend nog 2 kansen.
Valverde is inderdaad niet goed. Hij heeft tijd nodig tov Evans, en hij doet.....niks.
En dat terwijl er gratis seconden op de eindstreep liggen. Ideaal voor een renner als hij.
En dat terwijl er gratis seconden op de eindstreep liggen. Ideaal voor een renner als hij.