Ik ook, ik denk dat het gewoon klopt wat Bernard Kohl heeft beweerd over de Rabo.Jöhnk schreef:(al denk ik dat er bij rabo wel degelijk sprake was/is van structureel dopinggebruik)
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Kohl heeft nooit gezegd dat er structureel doping werd/wordt gebruikt bij Rabo.
Kohl heeft wel enkele namen genoemd van voormalige Rabo renners (Boogerd en Rasmussen), alleen Rabo renner Mensjov noemde hij ook. Verder gaf hij aan dat de opleidingsploeg van Rabo schoon is en dat er wel iets zou spelen bij Rabo, aangezien enkele renners naar Wenen zijn gegaan voor interviews betreffende de zaak Kohl.
Die laatste uitspraak van Kohl is onzin, dat mensen verdacht worden maakt ze natuurlijk geen dader.
Verder zijn Mensjov en Ten Dam vrijgesproken, is Boogerd al jaren gestopt en werd Rasmussen al een tijd geleden ontslagen bij Rabo.
Het is mogelijk dat er structureel doping wordt gebruikt bij Rabo, maar vooralsnog lijkt de ploeg aardig schoon te zijn.
Kohl heeft wel enkele namen genoemd van voormalige Rabo renners (Boogerd en Rasmussen), alleen Rabo renner Mensjov noemde hij ook. Verder gaf hij aan dat de opleidingsploeg van Rabo schoon is en dat er wel iets zou spelen bij Rabo, aangezien enkele renners naar Wenen zijn gegaan voor interviews betreffende de zaak Kohl.
Die laatste uitspraak van Kohl is onzin, dat mensen verdacht worden maakt ze natuurlijk geen dader.
Verder zijn Mensjov en Ten Dam vrijgesproken, is Boogerd al jaren gestopt en werd Rasmussen al een tijd geleden ontslagen bij Rabo.
Het is mogelijk dat er structureel doping wordt gebruikt bij Rabo, maar vooralsnog lijkt de ploeg aardig schoon te zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
Boogerd kwam van de zomer in dat programma van Smeets niet goed op mij over in deze zaak. Op de vraag of Kohl een leugenaar is... kreeg je zoiets als... 'euh, eh.. tja.. eh.. euh.. ja als je het zo wilt stellen wel ja..' als antwoord.
www.pzc.nlErik Breukink weggepromoveerd
DEN HAAG - De bezem gaat door de Rabobank-ploeg. Erik Breukink wordt als technisch directeur van de wielerformatie verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie, het wedstrijdprogramma en aansturing van de ploegleiders.
Breukink, tot dit jaar ploegleider, noemt het een nieuwe uitdaging, denkt dat de Rabo-ploeg er een volgende stap vooruit mee kan zetten. Breukink maakt promotie zou een naïeveling zeggen. Dat hij is weggepromoveerd is echter een meer reële voorstelling van zaken.
Het management van de wielerploeg kon onmogelijk tevreden zijn over het afgelopen wielerjaar. In het voorjaar raakte de klassiekerploeg onder leiding van Erik Dekker over zijn toeren, Erik Breukink had in de Tour de pech dat eerst Robert Gesink uitviel en daarna de rest van de bankploeg matig presteerde. De enige die echt succes boekte was Adri van Houwelingen. Hij coachte Denis Mentsjov naar het roze in de Giro. Hoewel bij monde van algemeen directeur Harold Knebel gedurende het seizoen geregeld werd gesuggereerd dat er niets te klagen viel, werd wel duidelijk dat het binnen de huidige groep ploegleiders aan chemie ontbrak.
Erik Breukink was duidelijk niet meer op zijn plek. Nadat Theo de Rooij in 2007 na de roemruchte Rasmussen-affaire in de Tour zijn conclusies getrokken had en de ploeg de rug toekeerde, bleef Breukink op zijn post. De ploegleider erkende weliswaar geweten te hebben dat Rasmussen niet in Mexico verbleef, maar werd door het management niet opzij gezet. Breukink was nadien echter wel een goed deel van zijn geloofwaardigheid kwijt, kwam vaker dan goed was weifelend over.
Breukink was als renner soms al wat al te nuchter, die houding had hij ook als ploegleider. Breukink sprak netjes, beschaafd. Hij zou, volgens hemzelf, geregeld met zijn vuist op tafel slaan. Maar Breukink als inspirator....weinigen konden zich er iets bij voorstellen.
Hoe anders is dat met Verhoeven. Misschien niet zo gelauwerd als Breukink - al won Verhoeven in 1987 wel een Touretappe - maar wel een man die zoveel meer klare wielertaal spreekt. Vraag Verhoeven iets over de koers en hij komt met heldere uiteenzettingen. Zijn analyses zijn vaak een openbaring, een mooi inkijkje in het peloton. Vraag hem iets over zijn renners en hij legt haarfijn uit wat beter kan of juist zo goed is. En nooit smoesjes. Als hij iets niet wil vertellen, zegt hij dat gewoon, en draait er niet omheen. Dat nu is, ook voor renners, prettig werken.
Niet voor niets was Verhoeven in zijn rol als opleider bij de Continental-ploeg van de Rabobank zeer populair. Het is geen geheim dat tal van renners - ook na hun overstap naar de profs - hem de afgelopen jaren nog telkens consulteerden. Lars Boom liet zich onlangs op het WK tijdrijden nog door Verhoeven begeleiden. Verhoeven werkte, en dat zal een groot pre blijken, als opleidingscoach al nadrukkelijk met nagenoeg alle talenten die de Rabo-ploeg nu herbergt. De andere ploegleiders Erik Dekker, Frans Maassen en Jan Boven kunnen dat niet zeggen.
De formatie gaf gisteren bij monde van algemeen directeur Harold Knebel aan veel tijd te gaan investeren in talentontwikkeling. Die rol is Verhoeven én met name ook Adri van Houwelingen op het lijf geschreven. Van Houwelingen zal door de koerswijziging in de hiërarchie klimmen. De vakbekwame ploegleider raakte op een zijspoor toen Jan Raas het management van de wielerploeg moest neerleggen en Theo de Rooij de scepter ging zwaaien. Hoewel wielerkenners altijd al wisten dat Van Houwelingen van alle ploegleiders veruit de meeste knowhow had, kreeg hij maar zelden de belangrijkste koersen. Dat nu zal komend seizoen veranderen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Je vergeet Thomas Dekker.Baseman schreef:Verder zijn Mensjov en Ten Dam vrijgesproken, is Boogerd al jaren gestopt en werd Rasmussen al een tijd geleden ontslagen bij Rabo.
Nou, als hij zo op jou overkomt moeten we hem maar gelijk schuldig bevinden!brigade zuid schreef:Boogerd kwam van de zomer in dat programma van Smeets niet goed op mij over in deze zaak. Op de vraag of Kohl een leugenaar is... kreeg je zoiets als... 'euh, eh.. tja.. eh.. euh.. ja als je het zo wilt stellen wel ja..' als antwoord.
-
- AT Toto winner 15/16
Nee hoor dat moet je helemaal zelf weten, ik neig er naar om dat Berhard Kohl verhaal te geloven.. maar dat is mijn mening maar.
In Italië is men begonnen aan het slot van het wielerseizoen. Zo won Gilbert al de Coppa Sabatini en er staan nog een paar mooie koersen op het programma. Morgen de Ronde van Emilië, zondag de GP Beghelli en dan op donderdag nog de Ronde van Piemonte. Stuk voor stuk mooie koersen maar ze staan natuurlijk wel in het teken van de voorbereiding op zaterdag. Dan sluiten we het wegseizoen af met de Ronde van Lombardije. Wat mij betreft één van de mooiste en zwaarste klassiekers en in Nederland nogal ondergewaardeerd.
Kans op revanche voor de renners die tegen vielen bij het WK en kans voor Evans om zich te tonen in de regenboogtrui. Voor Nederland zit er misschien nog wel wat in het vat via Gesink en ik sluit niet uit dat Johnny Hoogerland nog een keer in de aanval gaat. In ieder geval nog een mooie wielerweek. Alleen wel erg jammer dat het daarna voorlopig klaar is.
Oh ja, je zou het bijna vergeten met al dat italiaanse geweld maar zondag is ook nog Parijs Tours. De laatste aankomst op de Avenue de Grammont. De lange brede aankomst die vaak garant staat voor een massasprint.
Kans op revanche voor de renners die tegen vielen bij het WK en kans voor Evans om zich te tonen in de regenboogtrui. Voor Nederland zit er misschien nog wel wat in het vat via Gesink en ik sluit niet uit dat Johnny Hoogerland nog een keer in de aanval gaat. In ieder geval nog een mooie wielerweek. Alleen wel erg jammer dat het daarna voorlopig klaar is.
Oh ja, je zou het bijna vergeten met al dat italiaanse geweld maar zondag is ook nog Parijs Tours. De laatste aankomst op de Avenue de Grammont. De lange brede aankomst die vaak garant staat voor een massasprint.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Of Gilbert? Of Pozzato?
Ja, ik denk serieus dat ze een goede kans maken. En anders Farrar.
De Ronde van Lombardije is geweldig. Eén van de allermooiste inderdaad.
De Ronde van Lombardije is geweldig. Eén van de allermooiste inderdaad.
Ik ben altijd voor de aanvaller. Dus als iemand als Gilbert of Pozzato er in slaagt om een 'Dekkertje' te doen vind ik het prachtig. Pozzato is goed in vorm want hij won afgelopen zaterdag nog een koers in Italië.Peter schreef:Of Gilbert? Of Pozzato?
Ja, fantastisch. Ik heb 'm eerder dit jaar zelf gereden en de omgeving is echt schitterend maar ook loodzwaar. Daar winnen alleen renners die op het einde van het jaar echt nog goed zijn. Lombardije kun je niet stelen. Voorzover dat uberhaupt kan met een klassieker natuurlijk.Peter schreef: De Ronde van Lombardije is geweldig. Eén van de allermooiste inderdaad.
Nil volentibus arduum
- peter
Fantastisch parcours. Met de Madonna del Ghisallo moet je erbij zijn, al is het alleen maar voor de sfeer en daarna blijft het mooi. Ik denk dat Cunego deze keer niet zal winnen, trouwens. Met het WK in het achterhoofd zou ik dan eerder op Rodriguez gokken ofzo.
- peter
Mooie overwinning.Gesink wint Ronde van Emilië
Uitgegeven: 10 oktober 2009 17:13
Laatst gewijzigd: 10 oktober 2009 17:13
BOLOGNA - Raborenner Robert Gesink heeft zaterdag de Ronde van Emilië op zijn naam geschreven, zijn eerste zege dit seizoen.
De Nederlander klopte in de eindsprint van de Italiaanse semiklassieker zijn medevluchters, de Deen Jakob Fuglsang en de Zweed Thomas Lövkvist. Wereldkampioen Cadel Evans werd op 25 seconden achterstand vierde.
Nu
Leuk, echt een knappe zege hoor. Dit soort wedstrijden staat in Nederland niet zo in de belangstelling maar het is gewoon een hele zware rit waar het lastig winnen is.Hier wat beelden van de finale voor de liefhebber.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Dit was pas zn eerste overwinning van het seizoen lees ik net.
Klopt, hij heeft nog wel eens wat moeite om het af te maken. Niet bepaald in het bezit van een explosieve sprint. Maar hopelijk smaakt dit naar meer. Laat maar eens zien wat er te halen valt in Lombardije.
Nil volentibus arduum
- peter
Oooh wat mooi van Gilbert.
Bozic flikt Boonen.
Bozic flikt Boonen.

Zo! Gilbert verslaat Boonen in de sprint met hulp van Bozic (Vacansoleil) en pakt zo Parijs Tours. Gilbert is op papier de minste sprinter maar profiteert omdat Bozic het laat lopen met Boonen in z'n wiel.
Leuk dat Gilbert weer een overwinning pakt. Goede aanvallende renner die je het hele jaar ziet.
Leuk dat Gilbert weer een overwinning pakt. Goede aanvallende renner die je het hele jaar ziet.
Nil volentibus arduum
Bozic kreeg het gat gewoon niet dicht.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
En krijgt leuk wat centjes? Aaaah! Eindelijk weer eens congsies in het wielrennen! Zo hoort het!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Omstreden Van Gogh wint baantitel
ALKMAAR - Natuurlijk zijn er scheve gezichten, uiteraard wordt er achter haar rug gepraat. Natalie van Gogh, 34 jaar geleden geboren als man, maakt zich er niet druk om. De Nieuw-Vennepse veroverde bij de NK baanwielrennen de titel op het onderdeel scratch.
Nathalie van Gogh ontvangt zondag een gouden medaille na haar overwinning op het onderdeel scratch tijdens het NK baanwielrennen in Sportpaleis Alkmaar. Eva Heijmans werd tweede en Adriene Snijder eindigde op de derde plaats.
Al twee jaar komt ze uit voor de Swabo Ladiesploeg in wegwedstrijden. Haar entree leverde gemengde reacties op. Oneerlijke concurrentie, werd er gezegd over de vrouw die vier jaar geleden nog een man was. Ook op de baan in Alkmaar werd er dit weekeinde gesmoesd. Ze liet zich er niet door van de wijs brengen. „Iedereen heeft recht op een eigen mening.”
Zo'n vier jaar geleden onderging ze een geslachtsoperatie. Veel wilde ze er zondag niet over kwijt. „Het is een privézaak, maar ik schaam me er niet voor. Ik snap dat mensen dit succes opmerkelijk vinden, voor mij is het een normaal verhaal.”
Ze ging sporten omdat ze na de operatie te zwaar werd. „Eerst ben ik gaan lopen, dat vond ik niks, toen werd het mountainbiken en nu dus fietsen.” Op de weg is ze inmiddels een bekende verschijning. Op internet wordt veelvuldig gediscussieerd over haar status. „Achter je rug wordt er van alles gezegd. Bijvoorbeeld dat ik veel meer testosteron in mijn lichaam zou hebben. Daar is absoluut geen sprake van. En het is ook helemaal niet zo dat ik vaak win.”
Zondag gebeurde dat wel. Ze klopte na 7,5 kilometer Eva Heijmans en Adriene Snijder in de sprint. „Voor mij is ze gewoon een concurrente, verder denk ik er niet zo over na”, reageerde Heijmans met wie ze traint bij Team Sprinters Velodome Amsterdam. „Ik doe er net zo veel voor als die andere meiden, misschien nog wel meer”, vertelde Van Gogh, in het dagelijks leven software-engineer. „Maar ik leef als een profsporter.”

Blij met de punten ...
Laatst gewijzigd door Feest op ma okt 12, 2009 9:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Serieus????
Zeker en vast.
Zie de smiley onder de post van 999.
Da's toch wel even schrikken zeg. Een treurig einde voor iemand die eigenlijk nooit om heeft kunnen gaan met de talenten die hij had en de druk die hij er gratis bij kreeg.
Nil volentibus arduum