Demy de Zeeuw

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Harm

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door Harm » di okt 27, 2009 10:19 am

Maar De Zeeuw had toch ook kunnen zeggen dat hij toe was aan een nieuwe uitdaging en dat hij aan zichzelf merkte dat hij moeite had om zich in het nieuwe seizoen te motiveren omdat alles al bereikt was waardoor hij niet meer kon groeien. Maar dat hij AZ dankbaar was voor de ontwikkeling die hij door had mogen maken?
Dat hij de trainingen als minder scherp ervoer hoeft helemaal niet aan Koeman te liggen, maar het kan ook aan hem liggen.

Dat laat onverlet dat de spreekkoren van het AZ-publiek beneden alle peil waren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 27, 2009 11:11 am

Ach, hij zei gewoon wat hij dacht. Ik heb dat liever dan dat ik word voorgelogen.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 27, 2009 11:16 am

Sterker nog, als je de verhalen mag geloven is hij bepaald niet de enige die er zo over denkt.

Ik snap overigens niet waarom er zo'n gedoe is over zijn uitspraken. Wat heeft hij nou heel gezegd? Koeman is geen Van Gaal. Tja, dat is toch geen nieuwtje of zo? En dat de spelers van AZ niet hetzelfde brengen als afgelopen jaar lijkt me nou ook niet zo'n gewaagde uitspraak.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 27, 2009 11:31 am

Het ging toch ook om de rol die Koeman voor hem in gedachten had? Hij wilt niet rechts aan de buitenkant spelen?

Snapte het ook niet. Koeman gaf ergens in een interview aan dat ze er met Mendes centraal op vooruit waren gegaan....
IK GELOOF!!!!!!

Cedric
Contacteer:

Bericht door Cedric » do okt 29, 2009 3:32 pm

De T. schreef: do 29 okt 2009, 14:05
Excuses AZ voor De Zeeuw

ALKMAAR - Directie en bestuur van AZ hebben excuses aangeboden aan Ajacied Demy de Zeeuw voor de spreekkoren die zondag tot hem werden gericht tijdens de competitiewedstrijd tussen AZ en Ajax. De supporters van de landskampioen beledigden de voormalige speler van AZ op grove wijze, voor de aanklager betaald voetbal van de KNVB aanleiding tot een vooronderzoek.

AZ laat op de website weten dat bestuur en directie van de club zich schamen voor het deel van de supporters dat zich zondag beledigend heeft uitgelaten tegenover De Zeeuw. „AZ is namelijk een club die bekend staat om het meestal correcte gedrag van haar supporters”, aldus de verklaring. Directeur voetbalzaken Marcel Brands heeft namens de club contact opgenomen met de middenvelder van Ajax om excuses over te brengen.
De Alkmaarders hebben de KNVB in een verklaring laten weten dat tijdens de wedstrijd alle procedures zijn gevolgd. De stadionspeaker riep de supporters zondag herhaaldelijk op de spreekkoren te stoppen, overigens zonder al te veel succes. Scheidsrechter Bas Nijhuis vond de liederen van de AZ-aanhang na overleg met De Zeeuw geen aanleiding om het duel te staken.
"Geef Ajax z'n goede reputatie terug!"

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 28, 2009 2:14 pm

De Zeeuw houdt concurrent Van Bommel spiegel voor

Hugo Borst.
Nu kan ik al verlangen naar februari, maart en april. De dagen lengen, de Champions League bevindt zich in de knock-outfase. Het spant erom. Afgelopen dinsdag en woensdag, de cruciale poulewedstrijden werden gespeeld, kon je het al een beetje voelen. Afwachten kan niet meer. We kregen echt voetbal te zien!
Ik vond het om twee redenen een leerzame week:

1) Aad de Mos was de eerste die het zei: voetbal spelen van een andere planeet. Het moet een jaar of twintig geleden zijn dat KV Mechelen de pannen van het dak (dat klinkt wat aardser) speelde.
Barcelona deed dat dinsdag. Tegen Inter nog wel. Het was imponerend en dat verbaasde omdat het elftal van Pep Guardiola in de Primera División niet zo lekker draait de laatste weken. Real Madrid, dat maar wat doet, is zelfs koploper geworden.

Saillant is dat tegen Inter Ibrahimovic en Messi niet meededen. Je kunt moeilijk beweren dat de Zweed en de Argentijn modale voetballers zijn. Het zijn individualisten, solisten, primadonna's. Maar zonder hen speelde Barcelona beter dan ooit. Thierry offerde zich in de spits op voor al die beweeglijke, technisch begaafde, sluwe middenvelders van wie Andres Iniesta weer de allerbeste was. Gisteren verlengde hij zijn contract tot en met 2015, waarmee Barcelona een voorschot neemt op minstens drie Champions League-zeges op rij.

2) Willem van Hanegem had een beetje op Mark van Bommel zitten letten tijdens Bayern München tegen Maccabi Haifa. Geen goed woord had hij bij Sport1 over voor die jongen.

Ik betrapte me erop dat ik instemmend zat te knikken toen De Kromme zijn beklag deed. Ik had me eveneens geërgerd. Nu roept een speler als Van Bommel al snel gevoelens van onbehagen op, maar wat hem aan te rekenen valt is dat hij als aanvoerder en, vooruit, spelmaker in een thuiswedstrijd niet eens in staat blijkt het verschil te maken tegen het slechtste elftal in de Champions League. Dat geeft toch te denken.

Hoe Bayern München in de Bundesliga vaart is algemeen bekend. Van Bommel deed een tijdje niet mee vanwege een blessure. Maar voor en na die kwetsuur speelde/speelt hij ook niet goed.
Van Gaals leven als coach is in gevaar en hij heeft niets aan zijn landgenoot. Een Nederlands international, 32 jaar oud, zou veel beter moeten presteren in zo'n crisissituatie. Al wat Van Bommel doet is zuigen en kaarten pakken. De galbak uithangen is geen kunst - ik weet er alles van - maar een fatsoenlijke pass geven of je man behoorlijk dekken, dáár gaat het om.

De manier waarop Van Bommel in de thuiswedstrijd tegen Girondins Bordeaux Yohann Gourcuff liet lopen (kopbal 0-1) getuigde van onwetendheid of arrogantie; de Franse nummer 10 maakt veel kopgoals namelijk.

Tegen Maccabi Haifa sprong Van Bommel expres op de voet van een tegenstander. De vertraagde beelden spraken boekdelen: opzettelijk. Als de tuchtcommissie van de UEFA die bestudeert, kan hij een schorsing krijgen.

Wie vertelt Van Bommel dat hij eens moet stoppen met het geforceerd in stand houden van zijn imago van bad guy? Het levert niets op. Sterker, het werkt contraproductief.

De waardeloze verrichtingen van Van Bommel contrasteren met de geweldige vorm waarin Demy de Zeeuw al weken verkeert. Zijn ontbreken bij AZ laat zich voelen, zijn aanwezigheid bij Ajax ¿ dat beter presteert dan vorig jaar ¿ inspireert.

De Zeeuw onderschept, creëert, gaat diep, scoort. Zijn veelzijdigheid verbaast zelfs zijn criticasters. Hij maakt bovendien 'nuttige' overtredingen, geen smerige zoals Van Bommel. Daarmee kun je spel van je tegenstander ook ontregelen.

Zo houdt De Zeeuw zijn concurrent in Oranje een spiegel voor. De Zeeuws energie is positief, enthousiasmerend. Als Van Bommel zijn spel en zijn houding niet verbetert en De Zeeuw houdt deze bloedvorm vast dan heeft bondscoach Bert van Marwijk een moreel dilemma. (HUGO BORST)

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 28, 2009 2:19 pm

Hoezo een dilemma? Als Van Marwijk niet aan nepotisme doet laat hij die overschatte schoonzoon van hem buiten het elftal.

Van Basten snapt er weinig van, maar mbt Van Bommel had hij het goed gezien. Van Gaal daarentegen heeft het nog steeds niet door.

wimpey

Bericht door wimpey » za nov 28, 2009 2:30 pm

joey schreef:Hoezo een dilemma? Als Van Marwijk niet aan nepotisme doet laat hij die overschatte schoonzoon van hem buiten het elftal.
Vergeet het. BvM selecteert o.b.v. reputaties. En niet, zoals hij zelf beweert, o.b.v. prestaties.

Van Basten had dat idd goed gezien. Van Bommel is een liability. When the going gets tough, Van Bommel gets going. Prima speler hoor, europese subtop. Maar geen speler voor Barca, Bayern en Oranje.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 28, 2009 2:39 pm

Klopt, hij heeft niet voor niets heeeeel lang in Nederland gespeeld. In Nederland kon hij de vedette uithangen, maar voor buitenlandse topclubs is hij niet goed genoeg. En een bloedirritante jongen is hij ook nog. Met dat nepfanatisme van hem.

Van Gaal moet oppassen dat hij niet teveel aan Van Bommel hecht. Hij kan deze chronische underachiever niet aan de top van de pikorde laten.

Harm

Bericht door Harm » za nov 28, 2009 6:42 pm

e waardeloze verrichtingen van Van Bommel contrasteren met de geweldige vorm waarin Demy de Zeeuw al weken verkeert. Zijn ontbreken bij AZ laat zich voelen, zijn aanwezigheid bij Ajax ¿ dat beter presteert dan vorig jaar ¿ inspireert.
Ajax heeft welgeteld 2 punten meer dan vorig seizoen tegen dezelfde tegenstanders. Als De Zeeuw echt het verschil had gemaakt, dan had Ajax nu bovenaan gestaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 28, 2009 6:48 pm

Maar Jol maakt ook al zoveel verschil. Allebei een punt dan maar?

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 28, 2009 7:20 pm

Jöhnk schreef:Maar Jol maakt ook al zoveel verschil. Allebei een punt dan maar?
hahaha. :biggthumpup.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » za nov 28, 2009 8:10 pm

Harm schreef:
e waardeloze verrichtingen van Van Bommel contrasteren met de geweldige vorm waarin Demy de Zeeuw al weken verkeert. Zijn ontbreken bij AZ laat zich voelen, zijn aanwezigheid bij Ajax ¿ dat beter presteert dan vorig jaar ¿ inspireert.
Ajax heeft welgeteld 2 punten meer dan vorig seizoen tegen dezelfde tegenstanders. Als De Zeeuw echt het verschil had gemaakt, dan had Ajax nu bovenaan gestaan.
De Zeeuw staat gewoon heel aardig te ballen dit seizoen. Geen Europese top hoor, net zoals van Bommel.

Harm

Bericht door Harm » za nov 28, 2009 9:22 pm

De Zeeuw heeft het de afgelopen wedstrijd leuk gedaan. Maar hij heeft ook genoeg wedstrijden ontzettend slap gespeeld. Lees de wedstrijdtopics maar na. Tegen AZ en Twente was De Zeeuw echt niet de man die het verschil maakte op het middenveld.

De Zeeuw is een aardige voetballer en Van Bommel is inderdaad een stuk minder dan vroeger, maar hij is er wel een lange periode uitgeweest, misschien moet hij er in komen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 28, 2009 9:25 pm

Nog minder dan vroeger?

Ik vind het wel een treffende vergelijking die Goodfella maakt. Van Bommel is minder gaan presteren sinds hij de defensieve middenvelder uithangt. Hij moet het, net als de Zeeuw, hebben van zijn diepgang.

goodfella

Bericht door goodfella » za nov 28, 2009 9:35 pm

Harm schreef:De Zeeuw heeft het de afgelopen wedstrijd leuk gedaan. Maar hij heeft ook genoeg wedstrijden ontzettend slap gespeeld. Lees de wedstrijdtopics maar na. Tegen AZ en Twente was De Zeeuw echt niet de man die het verschil maakte op het middenveld.

De Zeeuw is een aardige voetballer en Van Bommel is inderdaad een stuk minder dan vroeger, maar hij is er wel een lange periode uitgeweest, misschien moet hij er in komen.
Jij vindt van Bommel Europese top en ik vind de Zeeuw geen Europese top. Van Bommel blijft het lievelingetje van Eindhoven. :smallgrin.gif:

Harm

Bericht door Harm » zo nov 29, 2009 2:06 am

Waar zeg ik dan dat Van Bommel Europese top is. Natuurlijk is hij dat niet.

Maar je hoeft geen Europese top te zijn om bij een topclub naar behoren te kunnen spelen. Zoals een speler als Rommedahl gewoon van pas kan komen bij Ajax, of Koevermans bij PSV.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 12, 2010 4:31 pm

KNVB blundert met gele kaart De Zeeuw
Uitgegeven: 12 april 2010 17:16
Laatst gewijzigd: 12 april 2010 17:23
ZEIST - De gele kaart die Demy de Zeeuw vorige week zondag in de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag van scheidsrechter Jan Wegereef kreeg, is niet geregistreerd. Dat maakte voetbalbond KNVB maandag bekend.

© ANP
Door een fout van de arbitrage kwam de kaart van de middenvelder niet op het wedstrijdformulier terecht.
De onafhankelijke aanklager van de KNVB ziet op basis van de reglementen geen grond om de kaart alsnog te registreren.
De bond zegt de gang van zaken te betreuren en zal een voorstel doen om de reglementen voor volgend seizoen aan te passen.
Ditewig
Ajax won het duel in Den Haag met 1-0 door een doelpunt in de slotfase van Toby Alderweireld. De Zeeuw speelde een hoofdrol.
Doelman Barry Ditewig kreeg een kwartier voor tijd een rode kaart toen hij de international van zich afduwde. Ditewig had net daarvoor de geblesseerde keeper Robert Zwinkels vervangen. Na de rode kaart voor Ditewig nam voetballer Ricky van den Bergh plaats in het doel.
Geen schorsing
Als de kaart van De Zeeuw wel geregistreerd was, zou dat voor hem geen directe gevolgen hebben gehad. De oud-AZ'er staat dit seizoen, de gele kaart tegen ADO niet meegerekend, op zeven gele prenten. Bij negen gele kaarten volgt een schorsing.
Nu.nl
:smallgrin.gif: sukkels
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 12, 2010 4:33 pm

KNJB :hypocrite.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di apr 13, 2010 9:39 am

Waarvoor kreeg hij dan geel? Ik kan het me niet herinneren.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di apr 13, 2010 10:22 am

Volgens mij bij dat opstootje waarbij Bosschaart hem in zijn nek grijpt.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do apr 22, 2010 12:40 pm

De Zeeuw had bijna zes maanden lang last van amandeloperatie
de Zeeuw is in zijn eerste seizoen bij Ajax direct uitgegroeid tot een belangrijke speler, maar de middenvelder verwacht voor komend seizoen meer van zichzelf. De international laat weten dat hij bijna een half jaar last had van zijn amandelen, waardoor hij minder lucht had en niet altijd de box-to-box-speler kon zijn die hij graag wilde zijn. Dat zegt hij in Sportweek.

De Zeeuw liet in november zijn amandelen laten verwijderen en had daar naar eigen zeggen flinke naweeën van. “Mijn holtes bleven ontstoken”, legt de middenvelder uit. “Soms had ik het gevoel dat mijn hoofd helemaal vol zat en ik had een piep in mijn oor. Dat voetbalde niet prettig. Pas sinds een week zijn die klachten afgenomen."

Ondanks de klachten miste De Zeeuw nauwelijks duels van Ajax. De Amsterdammers speelden tot dusver 33 competitiewedstrijden in dit seizoen en in 31 van die duels deed de van AZ overgekomen middenvelder mee. “Als je minder lucht hebt, moet je doseren, terwijl mijn spel toch gebaseerd is op loopvermogen. Toch ben ik niet vaak door een ondergrens gezakt. Dat is winst", zegt de middenvelder.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 22, 2010 6:38 pm

Toch ben ik niet vaak door een ondergrens gezakt. Dat is winst, zegt de middenvelder.
Hoe laag ligt je ondergrens is in dat geval de vraag. :smallgrin.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 11, 2010 10:44 am

Iemand de Zeeuw nog gezien in Wegmisbruikers gisteren? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma okt 11, 2010 11:24 am

beelzebub schreef:Iemand de Zeeuw nog gezien in Wegmisbruikers gisteren? :ajaxsmiley.gif:
Indien je het gemist hebt: geen probleem!

Kom d'r maar in!

Trouwens, Beelzebub, hoe weet jij zo zeker dat het Demy de Zeeuw is? Hij is onherkenbaar toch? :smallgrin.gif:

K.
Still alive...

Plaats reactie