FC Utrecht - Ajax 06-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Re: FC Utrecht - Ajax 06-12-2009

Bericht door Kowalczyk »

joey schreef:Dan kan natuurlijk niet. Ajax móet de CL halen. Denk eens aan dat kostuum van ons.
Van mij hoeft het niet.

Ik zou graag zien dat Ajax een kleinere 'jas' aantrekt, en aangezien ze dat niet vrijwillig zullen doen, mag het voor mij flink mis gaan, financieel.

Ik denk dat Ajax met een 'kleinere jas' weer terug zal vallen op de kernwaarden van weleer, omdat er dan geen andere keus meer is. Dan is de club weer kleiner en intiemer en leuker, en boeken we er nog meer succes mee ook.

Maar als nummer twee van Nederland de CL in? Van mij hoeft het niet. Zou mij geen plezier schenken.

Een ieder mag daar voor zichzelf anders over denken, uiteraard. Maar dit is wat ík denk.

K.
Still alive...
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik hoop dat Jol en Boog zich aan hun woorden houden. Dan heb ik er wel vertrouwen in. Ook in de CL.
IK GELOOF!!!!!!
Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

Rishi schreef:Ik hoop dat Jol en Boog zich aan hun woorden houden. Dan heb ik er wel vertrouwen in. Ook in de CL.
Ik heb er ook wel vertrouwen in. Ik vind dat Ajax stappen maakt, als club op de goede weg is. Ik vind het scorebordjournalistiek om puntenaantallen te vergelijken met vorig seizoen. Het ene seizoen is het andere niet. Ik vind dat Ajax beter voetbalt en als club stabieler is. Meer 'op koers'. Jol verdient de tijd om zijn werk af te maken, en het huidige bestuur en management ook.

Maar geheel los daarvan: ik weet niet of ik - als Ajacied - nog wel zo zit te wachten op krampachtige pogingen om de Champions League-top (financieel) bij te houden. Ik wil gewoon lekker landskampioen worden en Ajax zijn. Tot wat voor prestaties dat internationaal leidt, zien we vervolgens vanzelf wel.

Ik wil geen 'doelstellingen' meer. Ik wil dat we gewoon weer Ajax worden en gaan voetballen. Dat we de ambitie hebben om landskampioen te worden en 'Europa' als een leuk toetje beschouwen, net als vroeger. Ambitie? Ach, wat betekent dat woord nog? Als we het weer zo gaan doen als vroeger, en dus een forse financiële stap terug doen, kan het hooguit tot net zo weinig prijzen leiden als het voorbije decennium... Het volgende decennium kan hooguit net zo kut worden als het voorbije, welke koers je ook kiest.

Ik wil het gewoon niet meer, zoals het nu gaat. Ik wil dat die club weer iets voor me gaat betekenen, of dat nou in de Eredivisie, in de Champions League of de Hoofdklasse Zaterdag is. Wat kan mij het schelen tegen wie we spelen? De tegenstander boeit me niet; ik wil Ajax ruiken. Ik wil dat het weer leuk wordt, waarbij zij opgemerkt dat ik het dit seizoen al een stuk leuker vind dan in de seizoenen hiervoor.

K.
Still alive...
Lionel

Bericht door Lionel »

Mee eens. Al wil ik wel de CL in hoor. Als AZ al bijna (zonde van die laatste minuten) kan doorkomen dan moet het voor Ajax ook wel mogelijk zijn.
IK GELOOF!!!!!!
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

Afbeelding

Afbeelding

Hulde.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Lionel

Bericht door Lionel »

Heel mooi inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!
elliquido

Bericht door elliquido »

Kowalczyk schreef:
Rishi schreef:Ik hoop dat Jol en Boog zich aan hun woorden houden. Dan heb ik er wel vertrouwen in. Ook in de CL.
Ik heb er ook wel vertrouwen in. Ik vind dat Ajax stappen maakt, als club op de goede weg is. Ik vind het scorebordjournalistiek om puntenaantallen te vergelijken met vorig seizoen. Het ene seizoen is het andere niet. Ik vind dat Ajax beter voetbal en als club stabieler is. Meer 'op koers'. Jol verdient de tijd om zijn werk af te maken, en het huidge bestuur en management ook.

Maar geheel los daarvan: ik weet niet of ik - als Ajacied - nog wel zo zit te wachten op krampachtige pogingen om de Champions League-top (financieel) bij te houden. Ik wil gewoon lekker landskampioen worden en Ajax zijn. Tot wat voor prestaties dat internationaal leidt, zien we vervolgens vanzelf wel.

Ik wil geen 'doelstellingen' meer. Ik wil dat we gewoon weer Ajax worden en gaan voetballen, landskampioen willen worden - en 'Europa' als een leuk toetje beschouwen. Net als vroeger. Ambitie? Ach, wat betekent dat woord nog? Als we het weer zo gaan doen als vroeger, en dus een forse financiële stap terug doen, kan het hooguit tot net zo weinig prijze leiden als het voorbije decennium...

Ik wil het gewoon niet meer, zoals het nu gaat. Ik wil dat die club weer iets voor me gaat betekenen, of dat nou in de Eredivisie, in de Champions League of de Hoofdklasse Zaterdag is. Wat kan mij het schelen tegen wie we spelen? De tegenstander boeit me niet; ik wil Ajax ruiken. Ik wil dat het weer leuk wordt, waarbij zij opgemerkt dat ik het dit seizoen al een stuk leuker vind dan in de seizoenen hiervoor.

K.

Eens
En niet zo snel opgeven nu , alles is nog mogelijk tot het einde seizoen.

Hebben we eigenlijk een overzicht van alle 74? contractspelers op dit moment.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 »

Dat is ook zo'n Derksen-fabeltje: het merendeel daarvan zijn gewoon jeugdspelers. Natuurlijk staan er te veel (dure) spelers onder contract, maar daat heeft het getal 74 (of iets in die richting) niets mee te maken.
Lionel

Bericht door Lionel »

Inderdaad. Ajax heeft een stuk of 10 spelers die echt weg moeten en een stuk of 30 jeugdspelers.
IK GELOOF!!!!!!
LucaS

Bericht door LucaS »

Zo klinkt het of het erg meevalt. 10 overbodige spelers met een contract voor de A-selectie betekent ongeveer tien miljoen kosten per jaar!
I think I lost my fucking headache
Lionel

Bericht door Lionel »

Het is ook heel erg. Maar als je 74 contractspelers hoort of leest denk je dat Ajax 50 spelers teveel heeft....
IK GELOOF!!!!!!
Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

elliquido schreef:En niet zo snel opgeven nu , alles is nog mogelijk tot het einde seizoen.
Nou nee, dat denk ik dan weer niet.

Twente kan op zichzelf wel negen punten verliezen, en PSV wel zeven, maar dat ze dat allebei gaan doen? Die kans acht ik heel klein.

Bovendien: stél dat PSV en Twente allebei zo veel punten verliezen, dan moet Ajax zonder puntverlies blijven. Vooral dat zie ik niet gebeuren. Als Ajax nog één keer verliest, dan moet Twente al twaalf punten verliezen en PSV tien. Twee Ajax-nederlagen? Dan wordt het al vijftien en dertien. Et cetera.

Ik ga er van uit dat PSV en Twente in de pratijk ieder vijftien punten moeten verspelen om Ajax weer in beeld te laten komen.

Zie ik niet gebeuren. Nee, wat mij betreft is het over, qua titel. Of we wel of niet tweede worden, is voor mij persoonlijk irrelevant. De CL kan me gestolen worden. Ik wil landskampioen worden. De beste van Nederland zijn.

K.
Still alive...
LucaS

Bericht door LucaS »

Dat is de negatieve kant! Je kunt natuurlijk ook stellen dat Twente en PSV verliezen in Amsterdam en tegen elkaar gelijk spelen! Dan is het gat nog maar 4 en 2 punten! ;)
I think I lost my fucking headache
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 »

Als we geen eerste kunnen worden wil ik tweede worden, klaar. Ik mis die buikpijn de dag van een cl-wedstrijd. Natuurlijk zou het nog mooier zijn als we dat gewoon bereiken 'zoals het hoort', maar dat gaat dus niet meer lukken.
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op ma dec 07, 2009 2:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lionel

Bericht door Lionel »

Mwah, volgend jaar gelijk de beste van Europa en de titel zie ik ook wel zitten hoor :hypocrite.gif:

Als PSV nou begint met komend weekend. Verliezen ze die van die kaasboeren dan helpen die ons al enorm. PSV wint dan van Twente, Ajax rolt ze allebei op. Been heeft gelijk wat betreft Makaay. Die is echt een fantastisch mens een een gruwelijk geweldige voetballer, die schiet er ook wel 2 in tegen die clubs. Bahia en Schenkelveld stoppen vervolgens Doedszak, Koevermans, Affelay, Perez, Ruiz en N'Kufo en hoppa.... het wordt spannend!
IK GELOOF!!!!!!
Thijs

Bericht door Thijs »

A-selectie:

Stekelenburg, Vermeer, Verhoeven, van der Wiel, Oleguer, Wielaert, Alderweireld, Ogararu, Anita, Atouba, Vertonghen, Silva, Lindgren, Donald, Aissati, Gabri, Enoh, de Jong, Sarpong, Blind, de Zeeuw, Emanuelson, Pantelic, Suarez, Sulejmani, Rommedahl, Kennedy, Cvitanich, Kennedy, Martina, Zeegelaar.

Dat zijn er 31

Jong Ajax:
Bizot, Padt, Aslan, Kappelhof, Shakison, Supusepa, van der Meulen, Will, Bonevacia, Candan, Claasen, Lazic, Overtoom, Schell, Castillion, Danilo, Jongebloet, Özbiliz, Suk

Dat zijn er 18

Overige junioren:
De Sa, Hahn, Bartels, Denswil, Klaassen, Bouy, Sporkslede, Boere, Eriksen, Boilesen, (verder kom ik effe niet, dan moet ik echt gaan spitten..)

Zijn er dus 10

Vergeten we nog Manucharyan, Luque die hier officieel nog een contract heeft, Sno. Ik zit nog pas op 62. Missen we nog een stuk of tien jeugdspelers. :ajaxsmiley.gif:
Thijs

Bericht door Thijs »

Jeroennaarbeneden schreef:Als we geen eerste kunnen worden wil ik tweede worden, klaar. Ik mis die buikpijn de dag van een cl-wedstrijd.
Ik mis vooral de buikpijn van een spannende titelrace. Dat is zo'n heerlijk gevoel, of je het nu wordt of niet. Er is niks ergers dan de laatste tien wedstrijden van het jaar voor de kat z'n viool te spelen.
Lionel

Bericht door Lionel »

Ik word gek van die donderdagavond joh... Mis de CL-tune...
IK GELOOF!!!!!!
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 »

Uiteraard is de titel veel belangrijker dan het meedoen aan de CL. En een titelrace zou fijn zijn ja, ik moet die zure smaak van 2007 nog steeds wegpoetsen..
Thijs

Bericht door Thijs »

Hou op schei uit! Ik stond bij jou in het vak Jeroen, en het is nog steeds een trauma. Hoe eerder die titel, hoe eerder ik dat achter me kan laten.
Lionel

Bericht door Lionel »

Die dag zal ik nooit achter me kunnen laten :blush.gif:

Trok het die dag helemaal niet, heb niet eens gekeken..... Toen ik 110 minuten na aanvang van de wedstrijd op mijn telefoon keek en ik zag 10 smsjes van een Feyenoorder wist ik genoeg.....................
IK GELOOF!!!!!!
Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk »

@ Thijs en Jeroen:

Hebben jullie het nou over Willem II-uit? Of RKC-uit?

Ik vond RKC-uit véél erger. Dát was de dag waarop we de titel verspeelden, het Jaren Nul-equivalent van SVV - Ajax op Spangen (1991). In Tilburg hadden we het al lang en breed laten liggen, laaide de hoop nog even op, maar zat het er achteraf gewoon niet meer in. Waalwijk-uit, dát was de zwarte dag.

K.
Still alive...
Lionel

Bericht door Lionel »

Zat het er niet meer in? PSV stond 3e Ko... Ik dacht niet eens aan PSV, dacht alleen aan AZ.
IK GELOOF!!!!!!
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 »

Ik heb beide (helaas) vanuit het uitvak meegemaakt, maar vond ze op een andere manier erg: in Waalwijk was er de woede, de waar-halen-jullie-het-godverdomde-gore-kut-lef-vandaan-uitbarsting, in Tilburg overheerste de tranen eigenlijk. Echt staan grienen als een pasgeboren baby toen. Ik denk dat ik daarom Willem II wat erger vond: het was de eerste keer dat Ajax me zo veel pijn deed dat ik in het stadion moest huilen.

(De week ervoor, Sparta geloof ik, was ook vreselijk frustrerend. Typische pot waarbij we 10 keer meer hadden moeten scoren en ook nog - hoe typerend - twee debiele tegengoals kregen. En daarna Henk met z'n we worden kampioen... Ik heb toen serieus overwogen een voodoo-pop van de beste man aan te schaffen)
Laatst gewijzigd door Jeroen126 op ma dec 07, 2009 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
elliquido

Bericht door elliquido »

Kowalczyk schreef:@ Thijs en Jeroen:

Hebben jullie het nou over Willem II-uit? Of RKC-uit?

Ik vond RKC-uit véél erger. Dát was de dag waarop we de titel verspeelden, het Jaren Nul-equivalent van SVV - Ajax op Spangen (1991). In Tilburg hadden we het al lang en breed laten liggen, laaide de hoop nog even op, maar zat het er achteraf gewoon niet meer in. Waalwijk-uit, dát was de zwarte dag.

K.
svv ajax was ik bij ja.. sier tebbenhof.. hou op asjeblieft..
tijdens rkc ajax liep ik over het strand... toen wist ik dat het klaar was..
(en positief.. TOEN was het zelfs nog mogelijk om kampioen te worden, als huntelaar in tilburg die bal wel erin had getikt.)

Verder is alles nog mogelijk , moeilijk ja, maar om nu al begin december op te geven , nou nee...

over de contractspelers, ja ik begrijp dat dat ook vroeg vastgelegde jeugdspelers zijn; maar ik ben nu wel eens benieuwd hoeveel ajax er werkelijk heeft.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Plaats reactie