Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Danny Blind, de nieuwe bondscoach

Bericht door raymon » ma nov 02, 2015 10:13 am

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:*pakt de popcorn erbij*
De stokpaardjes worden al flink bereden, zal ik ook nog even over Delay beginnen. :hypocrite.gif:
Misschien moeten we Cruijff en Van Gaal er ook even bijhalen? :666.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 02, 2015 10:17 am

Van Gaal kwam al voorzichtig om de hoek kijken. :biggrin.gif:
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 02, 2015 10:21 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Van Persie de betere voetballer dan Huntelaar? Dat doet er toch helemaal niet toe?
Dat ben ik dus met je eens. Wanneer Oostveen en Blind al goed genoeg is voor Oranje (zelfs na zo'n historische afgang), dan ben je in feite uitgepraat. Dan ben je niet met topsport + bijbehorende mentaliteit bezig.
Dat klopt, maar het beleid van de KNVB is ook maar een product van de Nederlandse voetbalcultuur van de laatste 10-15 jaar.
Duke schreef:Het is natuurlijk de vraag of hij dat kan. Hoe vaak heeft Van Persie echt goed gespeeld in Oranje?
83 keer, of wil je alleen die keren dat hij op zijn eigen positie stond?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 10:34 am

Duke schreef:Het is natuurlijk de vraag of hij dat kan. Hoe vaak heeft Van Persie echt goed gespeeld in Oranje?
Zo goed als nooit dus.

Van Persie is een begaafde speler, maar hij zit niet voor niets in Turkije. Top is hij niet meer.

Ook Huntelaar is geen top. Bovendien moet je wel je team op hem afstemmen. Hij kan zelf niets forceren maar moet in stelling worden gebracht. Huntelaar samen met Depay, dat is bijvoorbeeld niets.

Het is wel opvallend dat Nederland, een land van grote spitsen, nu geen echte topper meer heeft voorin. En dat de spelers die we hebben voor die positie van kleinere clubs komen. De reden is wel duidelijk: bij de grote rondo heeft afmaken geen prioriteit. Het gaat om controle, balbezit. Met name bij de topclubs, die op jeugdniveau altijd sterker waren dan de tegenstander, liet zich dit voelen. Na een hoop rondschuiven van de bal scoorde er vast wel iemand. Dat hoefde geen groot afmaker te zijn.

De komende tijd gaan we dus oefenen. Oranje is de ideale sparringpartner voor teams die richting EK vertrouwen willen tanken. Grote naam, weinig kwaliteit.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 02, 2015 10:36 am

Le T. schreef:
wimpey schreef:
Le T. schreef: Van Persie de betere voetballer dan Huntelaar? Dat doet er toch helemaal niet toe?
Dat ben ik dus met je eens. Wanneer Oostveen en Blind al goed genoeg is voor Oranje (zelfs na zo'n historische afgang), dan ben je in feite uitgepraat. Dan ben je niet met topsport + bijbehorende mentaliteit bezig.
Dat klopt, maar het beleid van de KNVB is ook maar een product van de Nederlandse voetbalcultuur van de laatste 10-15 jaar.
83 keer, of wil je alleen die keren dat hij op zijn eigen positie stond?
Daar stip je een goed punt aan, want op welke positie komt Van Persie optimaal tot zijn recht? Ik zou het niet weten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 02, 2015 10:55 am

Duke schreef:Daar stip je een goed punt aan, want op welke positie komt Van Persie optimaal tot zijn recht? Ik zou het niet weten.
Met hem in de spits ging het best goed in 2010, met hem als aanvoerder en in de spits ging het uitstekend in 2014. Met Huntelaar in de spits was het bagger in 2012 en met Huntelaar in de spits en Sneijder aanvoerder ging het bagger in de kwalificatie 2016.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 10:56 am

Dan zie jij andere wedstrijden dan ik, Le T. Van Persie heb ik bij Oranje haast nooit zien uitblinken.

Hij kwam het best tot zijn recht bij Arsenal, waar het team op hem was afgestemd. Elders viel het tegen.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 02, 2015 11:08 am

Yopi schreef:Dan zie jij andere wedstrijden dan ik, Le T. Van Persie heb ik bij Oranje haast nooit zien uitblinken.
Dat is de Nederlandse ziekte, die zien de spelmaker uitblinken terwijl het spel bagger is en die weigert de spits aan te spelen. Niemand wordt op zijn feitelijk presteren beoordeeld, en dan verwachten we wel dat ze collectief presteren.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 02, 2015 11:12 am

Le T. schreef: Met hem in de spits ging het best goed in 2010, met hem als aanvoerder en in de spits ging het uitstekend in 2014.
Waarom faalde KJH tijdens het EK 2012 wel en RVP niet? RVP speelde de 3 wedstrijden in z'n geheel uit. :confused.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 11:19 am

Le T. schreef:Dat is de Nederlandse ziekte, die zien de spelmaker uitblinken terwijl het spel bagger is en die weigert de spits aan te spelen.
Dan had hij moeten zorgen dat hij de bal kreeg. Zijn ego is er groot genoeg voor. Denk je dat iemand bij RM het in zijn hoofd haalt Ronaldo níet aan te spelen?

Ook aan de bal viel Van Persie tegen.

Van Persie is een typisch voorbeeld van big fish in small pond. Hij kan fantastisch voetballen. Ik heb zelden zo'n goede jeugdspeler gezien. Maar hij heeft veel verpest met zijn ontevreden zeikhouding. Daardoor konden trainers lang niet altijd echt op hem vertrouwen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma nov 02, 2015 11:19 am

Raymon schreef:
InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:*pakt de popcorn erbij*
De stokpaardjes worden al flink bereden, zal ik ook nog even over Delay beginnen. :hypocrite.gif:
Misschien moeten we Cruijff en Van Gaal er ook even bijhalen? :666.gif:
Overigens zal het jou niet verbazen dat ik dit het eerste goede besluit van Blind vind. :blub.gif:
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 02, 2015 11:24 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Met hem in de spits ging het best goed in 2010, met hem als aanvoerder en in de spits ging het uitstekend in 2014.
Waarom faalde KJH tijdens het EK 2012 wel en RVP niet? RVP speelde de 3 wedstrijden in z'n geheel uit. :confused.gif:
Na zijn in nauwe samenwerking met de media georkestreerde claim op de spitspositie heeft Huntelaar het grootste deel van het EK 2012 in de spits gestaan, waardoor Van Persie plaats moest maken. Waar Van Persie op een posite die de zijne niet was nog wel aardig voetbalde, raakte Huntelaar met zijn grote bek geen knikker, althans, hij raakte de bal wel vaak maar die sprong weer eens alle kanten op. Maar ach, vergeven en vergeten, daarna beginnen we gewoon opnieuw met roepen dat de spits van fucking Schalke het beter zou doen als hij maar de kans kreeg.

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 02, 2015 11:32 am

Yopi schreef:
Le T. schreef:Dat is de Nederlandse ziekte, die zien de spelmaker uitblinken terwijl het spel bagger is en die weigert de spits aan te spelen.
Dan had hij moeten zorgen dat hij de bal kreeg. Zijn ego is er groot genoeg voor. Denk je dat iemand bij RM het in zijn hoofd haalt Ronaldo níet aan te spelen?
Dat zeg ik, dat kan alleen in Nederland. Het enige voetballand waar de pers mede de opstelling en de interne hierarchie in het elftal bepaald. Het is dan ook geen toeval dat het het enige voetballand is dat zich niet voor het EK plaatst, het is dan ook geen toeval dat het het enige voetballand is waarvan de buitenlandse pers zich voor elk toernooi afvraagt of ze deze keer ook weer de zelfvernietigingsknop gaan indrukken, of een toernooitje overslaan.

Als Van Persie er iets van het egoisme van Sneijder zegt, krijgt hij ongenadig hard op zijn flikker in de media, en dat werkt weer door naar de bondscoach. Als Huntelaar met voorbedachte rade terwijl hij zich gesteund weet door de pers een toneelstukje opvoert over een bal die hij panklaar had gewild voor zijn statistiekje, en Van Persie wijst hem terecht, dan krijgt Van Persie alle stront over zich heen, en de bondscoach onder druk waait met de wind mee.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 02, 2015 12:02 pm

Je moet gewoon toe werken aan een selectie die je klaar maakt voor de kwalificatie van het WK. Dat je dan kiest voor andere jongens is je goed recht, maar wat is in godsnaam het alternatief? Basje Dost? Of Luuk de Jong? Of Siempe? En wat als die een beenbreuk oplopen? Ga je dan zo ver dat je kiest voor het echelon daar onder? Kramer? Locadia? Nou, dat lijkt me niet zo'n goed plan.

Ik hoop ook dat Blind het anders brengt. Andere jongens een kans geven vanwege de aard van de wedstrijden is prima. Het uitsluiten en beëindigen van Oranje-carrieres slaat nergens op. Uitgelezen mogelijkheid om een keertje buurten bij wat subtoppers ook. Diks, Karsdorp, Room, St. Juste bijvoorbeeld.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 12:14 pm

Blind zal zwaar inzetten op 'de jongens van Jonk', schat ik. Tete, Riedewald, AEG, Bazoer ook. Dat is wel ironisch, als je erover nadenkt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 02, 2015 12:21 pm

Yopi schreef:Blind zal zwaar inzetten op 'de jongens van Jonk', schat ik. Tete, Riedewald, AEG, Bazoer ook. Dat is wel ironisch, als je erover nadenkt.
De poppenkast-generatie. :hypocrite.gif:

Ik neem trouwens nog steeds aan dat die RvC van de KNVB er effe de bezem doorheen haalt en Oostveen en Blind + staf wegstuurt. Misschien naïef van me, maar de KNVB wil toch de schijn hoog houden dat het bij Oranje om topsport gaat?!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 12:52 pm

De Fabeltjeskrant-generatie, haha.

Dat gaat niet gebeuren. Iedereen blijft lekker zitten.

Ach, het is nooit anders geweest. De successen van het Nederlands voetbal zijn echt niet te danken aan de KNVB.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 02, 2015 1:08 pm

Peter schreef:Je moet gewoon toe werken aan een selectie die je klaar maakt voor de kwalificatie van het WK. Dat je dan kiest voor andere jongens is je goed recht, maar wat is in godsnaam het alternatief? Basje Dost? Of Luuk de Jong? Of Siempe?
Tja, veel beter hebben we momenteel niet, ben ik bang. En als ze goed gebruikt worden valt daar toch best mee te werken? Waarom noem je Bas Dost trouwens Basje? Zo klein is ie toch niet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano

Bericht door Mano » ma nov 02, 2015 1:27 pm

Bijzonder dat er nu al gesproken wordt over afvallen van Van Persie. :blush.gif:
belachelijk!!! Ben geen fan van RvP maar volgens mij roep je de beste 22 spelers op. Niet de 'waarschijnlijk beste 22 spelers in 2018'

Oranje is van Hier en Nu
Wie nu goed is, speelt nu en zo haal je ook een kwalificatie. Jeugd laten snuffelen bij oranje :excited.gif: omdat zij waarschijnlijk meegaan in 2018, zorg eerst dat je je kwalificeert, pippo! :1evil.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 02, 2015 1:37 pm

Je weet hoe het gegaan is met Nigel de Jong. Die was pas nodig op het EK. :hypocrite.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » ma nov 02, 2015 1:51 pm

Mano schreef:Bijzonder dat er nu al gesproken wordt over afvallen van Van Persie. :blush.gif:
belachelijk!!! Ben geen fan van RvP maar volgens mij roep je de beste 22 spelers op.
Niet in Nederland hoor, daar gaat het altijd om andere dingen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 02, 2015 1:56 pm

Duke schreef:
Peter schreef:Je moet gewoon toe werken aan een selectie die je klaar maakt voor de kwalificatie van het WK. Dat je dan kiest voor andere jongens is je goed recht, maar wat is in godsnaam het alternatief? Basje Dost? Of Luuk de Jong? Of Siempe?
Tja, veel beter hebben we momenteel niet, ben ik bang. En als ze goed gebruikt worden valt daar toch best mee te werken? Waarom noem je Bas Dost trouwens Basje? Zo klein is ie toch niet?
Juist daarom noem ik hem altijd Basje Dost. Vind het namelijk ook lekker bekken haha.

Er is goed mee te werken, maar zijn ze beter dan van Persie? En wat als ze geblesseerd raken? Is dan van Persie opeens wel weer in beeld?

Ik zou voor die oefenduels dus gaan experimenteren. Roep eens een Room op voor een helft, Diks idem dito. Neem een Kishna erbij, St Juste misschien eens oproepen, Van Ginkel en Hendrix idem. Gelet op het materiaal zou je eens kunnen variëren van systeem. Speel je een helft met 3-5-2 bijvoorbeeld met wingbacks. Je kunt nu in alle rust eens na gaan denken hoe je het WK denkt te halen. Op sommige posities kun je dan zo maar uitkomen bij verrassende keuzes.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma nov 02, 2015 2:09 pm

Valt dus allemaal weer heel erg mee. We kunnen weer rustig gaan slapen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma nov 02, 2015 2:43 pm

hohoho, we hebben altijd nog alternatief van der hoorn voor de spits positie!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 02, 2015 2:54 pm

Blind vindt Kramer een interessante optie. :excited.gif:

Zwakke persconferentie van de bondscoach. Blind was lekker kritisch op de spelers maar weigerde (zoals Mourinho) te antwoorden toen er vragen kwamen over het evaluatiegesprek met Van Oostveen. Hij werd ook maar niet concreet toen er gevraagd werd waar dat zogenaamde 'bouwen' nou precies uit bestond.

Roddel van Arno Vermeulen: Van Basten en Depay zouden na Tsjechië thuis op de vuist (?) zijn gegaan.

De fabeltjeskrant-generatie vind ik een hele goeie. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie