De opvolger van John, Keizer en Grim ?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Khraa

Re: De opvolger van John, Keizer en Grim ?

Bericht door Khraa »

Karl Marius Aksum
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Liberty schreef: do okt 23, 2025 1:51 pm
Marillion schreef: do okt 23, 2025 1:48 pm Knutsen zal ook weer op het lijstje staan? De Noorse competitie loopt tot november dus dat sluit prima aan deze keer.

Jans lijkt me geen serieuze optie. Heeft al meerdere keren aangegeven dat hij hier niet meer aan gaat beginnen. Ten Hag zal zich de vraag stellen hoe groot de kans is dat het een succes gaat worden. Hij kan niet nóg een misser gebruiken. Aan de andere kant zullen clubs nu ook weer niet direct in de rij staan en je doet het al snel beter dan Heitinga. Hem opvolgen is makkelijker dan Farioli opvolgen.
Knutsen zou interessant zijn, maar is voor de huidige Ajax-leiding heel erg out of the box-denken. Die gaan bij het ontslag van Heitinga voor de makkelijkste keuze.
Zolang het dezelfde organisatie is waar mensen in achterkamertjes fulmineren over 'on-ajax', 'buitenstaanders zonder lijntjes naar de pers' en 'die onvoldoende goed advies willen aannemen' van zichzelf erg belangrijk vindende 'ajax-boys'... dan wordt het er gewoon weer eentje uit de bekende categorie van oud-ajacieden.

Want daar ligt het falen niet aan natuurlijk.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

En toch is Farioli daar tussendoor geglipt. Wat een indicatie is dat er dus toch ook een andere stroming bestaat binnen de club.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ajax Rules schreef: do okt 23, 2025 5:16 pm
Marillion schreef: do okt 23, 2025 2:25 pm Overigens ook hier niet de bedoeling om Beuker vrij te pleiten van fouten. Ik verken vooral of er een kans bestaat dat we hierna misschien een beter doordachte keuze gaan maken.
Ik ben zelf bepaald geen fan van Beuker (ik vind hem te veel pseudo-interessant jargon gebruiken enzo). Maar ik schat hem wel in als iemand die in ieder geval de intentie heeft om keuzes op inhoud te maken.

Dus niet kiezen voor Ajax-DNA en omdat iemand breed in de club wordt gedragen, maar omdat iemand een goede trainer is. Misschien kan diegene dan nog steeds tegenvallen als coach, maar dat is dan toch echt wat anders dan een keuze die uberhaupt nooit inhoudelijk was.
Eens.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Lionel

Bericht door Lionel »

Marillion schreef: do okt 23, 2025 6:27 pm En toch is Farioli daar tussendoor geglipt. Wat een indicatie is dat er dus toch ook een andere stroming bestaat binnen de club.
Beuker. Die volgde hem toch al langer.
IK GELOOF!!!!!!
Cluijffert

Bericht door Cluijffert »

Ik zie FF eerder als een oprisping in een verliezende (dood)strijd dan een structurele verandering. We weten onvoldoende van de rol en invloed van Beuker, maar het is afwachten hoe lang hij nog deze vergulden troon alle interne tegenwerkingen waard vindt en zelf opstapt.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Albert Stuivenberg. Nu Arteta opeens de heilige graal is. Typische assistent dus zeker niet doen. Maar het zou me niet verbazen als die naam voorbij komt. Mits de huidige trainer someday, someplace wordt ontslagen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Kies voor Martens. Heeft zich bewezen en lijkt me een fijn figuur voor zuidelijke voetballers.

John en Keizer zijn van die Nederlandse boerenlullen, spugen in de handen en erop klappen. Je ziet al die nieuwe aankopen ineenkrimpen van paniek.
Whitey on the moon.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Ondertussen heeft Heitinga zich er nog steeds doorheen geglibberd...
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Het is wel bijzonder dat hij relatief rustig door kan gaan inderdaad. Of de media krijgt geen vat op Johnny of iedereen weet dat hij een dead man walking is wachtend op z’n ontslag.
Hij is in ieder geval te eigenwijs om op te stappen. Zelfs niet als hij door NAC tactisch overklast wordt. Heeft ie het geld nog nodig?
Whitey on the moon.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

GangstaRiB schreef: vr okt 24, 2025 5:51 pm Kies voor Martens. Heeft zich bewezen en lijkt me een fijn figuur voor zuidelijke voetballers.

John en Keizer zijn van die Nederlandse boerenlullen, spugen in de handen en erop klappen. Je ziet al die nieuwe aankopen ineenkrimpen van paniek.
Wat heeft ie allemaal bewezen?
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Dat ie de bekerfinale kan verliezen. Martens zou ook een gok zijn.

Wellicht dat Simonis snel beschikbaar wordt, gaat nog niet zo jofel in Wolfsburg geloof ik. Al hebben ze wel gewonnen vandaag. Die heeft trouwens ook nog niet veel bewezen, maar wel dat is een bekerfinale kan winnen. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Duke schreef: za okt 25, 2025 4:42 pm Dat ie de bekerfinale kan verliezen. Martens zou ook een gok zijn.

Wellicht dat Simonis snel beschikbaar wordt, gaat nog niet zo jofel in Wolfsburg geloof ik. Al hebben ze wel gewonnen vandaag. Die heeft trouwens ook nog niet veel bewezen, maar wel dat is een bekerfinale kan winnen. :smallgrin.gif:
AZ speelt toch helemaal niet zo goed onder Martens? Die gast heeft niet veel meer dan Sjon laten zien.

Simonis had bij Kowet een uitstekend seizoen, maar dat is het ook wel zo’n beetje. Dat Boel het daar nu met een paar sterkhouders minder vrijwel net zo goed doet zet je ook aan het denken vwb Simonis.

Wat mij betreft moeten we nu voor iemand gaan die minstens 3 seizoenen heeft laten zien zijn ploegen goed georganiseerd te kunnen laten spelen. Met zo’n criterium heb je ook gen garanties maar verklein je het risico wel aanzienlijk terwijl je nog altijd ruimte houdt voor een Farioli scenario.
Toppie

Bericht door Toppie »

Grimmige sfeer en nu een echte trainer aannemen. Ik las Alex Pastoor, nou stop dan maar met Ajax een voetbalclub te noemen. Graaf je eigen graf :excited.gif:
Yopii

Bericht door Yopii »

Lionel schreef: vr okt 24, 2025 5:19 am
Marillion schreef: do okt 23, 2025 6:27 pm En toch is Farioli daar tussendoor geglipt. Wat een indicatie is dat er dus toch ook een andere stroming bestaat binnen de club.
Nog maar een keer: Farioli is gekomen via SEG, het voormalige kantoor van Kroes.

https://voetbalflitsen.nl/nieuws/eejb48 ... -naar-ajax
Lionel

Bericht door Lionel »

Yopii schreef: vr nov 07, 2025 12:18 pm
Nog maar een keer: Farioli is gekomen via SEG, het voormalige kantoor van Kroes.

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... e-schermen
IK GELOOF!!!!!!
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Yopii schreef:

Volgens mij is Farioli pas in augustus 2024 bij SEG gekomen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Er bestaat natuurlijk ook nog een verschil tussen hoe iemand op de radar komt en wie er vervolgens voorstander en tegenstander zijn van een kandidaat.

Het gaat me er ook niet zozeer om dat we deze keuze aan een specifiek iemand toeschrijven. Wat interessant is dat is dat de keuze echt enorm afwijkend was ten opzichte van alles ervoor en erna. Hoe is dat uiteindelijk binnen de club tot stand gekomen? Waarom was daar toen wel ruimte voor maar zijn we verder alleen maar bezig geweest met Ajax DNA en het promoveren van assistenten tot hoofdtrainer.

Farioli heeft indruk gemaakt met zijn presentaties. Het bestaat bijna niet dat trainers als Schreuder, Steijn en Heitinga dat ook hebben gedaan.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

raymon schreef: za nov 08, 2025 12:22 am
Yopii schreef:

Inmiddels wordt Beuker neergezet als de vernieuwer, daarbij wordt de geschiedenis herschreven, alsof Beuker met Farioli is gekomen. Dat is dus niet zo.

De zaakwaarnemer die bleef aandringen
Zijn zaakwaarnemer, Boy Kuijpers van SEG, raakte eveneens onder de indruk van Farioli. Hij bleef de Italiaanse coach volgen en nodigde hem in april 2023 uit voor de Future Cup, waar Farioli naast jeugdwedstrijden ook Ajax - Fortuna Sittard bezocht. Daar legde hij de eerste persoonlijke link met de club. Ajax raakt geïnteresseerd dankzij Klaiber-link Een jaar later, als Alex Kroes net is begonnen bij Ajax, laat Kuijpers zijn netwerk gelden. Kroes toont interesse en laat Marijn Beuker en Kelvin de Lang afreizen naar Nice, waar Farioli inmiddels trainer is.
Farioli kwam via SEG, het netwerk van Kroes.

Voor de aanstelling van Heitinga is niemand verantwoordelijk. :hypocrite.gif:
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Yopii schreef:
raymon schreef: za nov 08, 2025 12:22 am
Yopii schreef: Nog maar een keer: Farioli is gekomen via SEG, het voormalige kantoor van Kroes.

Inmiddels wordt Beuker neergezet als de vernieuwer, daarbij wordt de geschiedenis herschreven, alsof Beuker met Farioli is gekomen. Dat is dus niet zo.

De zaakwaarnemer die bleef aandringen
Zijn zaakwaarnemer, Boy Kuijpers van SEG, raakte eveneens onder de indruk van Farioli. Hij bleef de Italiaanse coach volgen en nodigde hem in april 2023 uit voor de Future Cup, waar Farioli naast jeugdwedstrijden ook Ajax - Fortuna Sittard bezocht. Daar legde hij de eerste persoonlijke link met de club. Ajax raakt geïnteresseerd dankzij Klaiber-link Een jaar later, als Alex Kroes net is begonnen bij Ajax, laat Kuijpers zijn netwerk gelden. Kroes toont interesse en laat Marijn Beuker en Kelvin de Lang afreizen naar Nice, waar Farioli inmiddels trainer is.
Farioli kwam via SEG, het netwerk van Kroes.

Voor de aanstelling van Heitinga is niemand verantwoordelijk. :hypocrite.gif:
Maar hij tekende pas bij SEG in augustus 2024.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Plaats reactie