AFC Ajax - Olympiakos Piraeus woe 27-01 21:00
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: AFC Ajax - Olympiakos Piraeus woe 27-01 21:00
Psv ook KO. Vond het voor de rest weinig verheffend
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Nou echt. Hoe kan je nou 2 middenvelders voor 2 aanvallers wisselen? Ff serieus. Is al de zoveelste dat hij na de rust een wedstrijd verneukt door z’n wissels. En zet gvd eens iemand bij de 2e paal neer bij corners als je geen goeie koppers hebtmattie schreef:Grim is niet echt bepaald sterk in Wisselen
en dan niet alleen nu
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Grim is echt dom gewoon, maar dat wisten we al. Dolberg en Gloukh eruit halen in een alles of niets wedstrijd terwijl ze allebei ook gewoon goed in de wedstrijd zaten. Vervolgens weet niemand waar die moet staan of lopen. Dit is ondertussen wel echt zijn handmerk hè.
Had ook niks uitgemaakt want alle andere uitslagen zaten tegen vanavond, maar toch weer een kut gevoel dat je dit niet wint.
Had ook niks uitgemaakt want alle andere uitslagen zaten tegen vanavond, maar toch weer een kut gevoel dat je dit niet wint.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
En die corner waaruit gescoord werd heeft Bounida toch ook echt crimineel weg?
En nog iets - Sutalo is 3x beter dan Itakura. Gekkenwerk om hem weg te doen en Itakura te behouden.
Kansen benutten, het blijft een dingetje
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
-
GangstaRiB
Saaie wedstrijd en dat sloeg ook terug op de tribunes. Heel tam allemaal. Olympiakos is absoluut geen wereldploeg maar Ajax speelde traag. Wissels konden helemaal geen impact maken. Bounida lijkt zich nog niet helemaal te beseffen wat er nodig is dat itt Steur. Die kan nu al mee met dit nivo.
Whitey on the moon.
In het begin was ik redelijk enthousiast. Toen hadden we ook echt wel op voorsprong moeten komen, met name die kans van Gloukh.
Toen het eenmaal inzakte had ik niet veel vertrouwen meer. En je weet dat we dan nog slecht uit de kleedkamer moeten komen na de rust én dat er nog een tegendoelpunt uit een corner volgt. Slechte wissels erbij en dan is het weer gedaan. Ben geloof ik wel blij dat dit deel van het seizoen erop zit.
Toen het eenmaal inzakte had ik niet veel vertrouwen meer. En je weet dat we dan nog slecht uit de kleedkamer moeten komen na de rust én dat er nog een tegendoelpunt uit een corner volgt. Slechte wissels erbij en dan is het weer gedaan. Ben geloof ik wel blij dat dit deel van het seizoen erop zit.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je riep elders dat je geen zes zou halen omdat je Regeer de kans wil geven en ik moet zeggen dat ik hem gisteravond prima vond opereren. Die jongen groeit in zijn rol wat mij betreft.GangstaRiB schreef: do jan 29, 2026 8:29 am Saaie wedstrijd en dat sloeg ook terug op de tribunes. Heel tam allemaal. Olympiakos is absoluut geen wereldploeg maar Ajax speelde traag. Wissels konden helemaal geen impact maken. Bounida lijkt zich nog niet helemaal te beseffen wat er nodig is dat itt Steur. Die kan nu al mee met dit nivo.
Analisten gaven hoog op van Steur, maar ik vond hem juist soms wat bleu en onnauwkeurig. Liet begin tweede helft ook twee keer zijn man lopen. Regeer vond ik juist een van de betere spelers van de avond. Die goal van Olympiakos komt ook meer voort uit een basistactiek van Ajax, dan dat Regeer of Baas daar wat anders had moeten doen. Ik erger me dan ook dood aan zo'n Grim die dan roept dat het wat 'mannelijker' moet. Zou dat dan de reden zijn geweest voor zijn belachelijke wissels? Minder voetbal, maar wat meer mannelijkheid (whatever that may be). En hij moet echt eens die tegengoals terugkijken. Het is in onze vriendenapp goed gebruik om even een appje te sturen als die bal er bij tweede paal in vliegt bij een corner, maar dat moet zo'n Grim toch ook evalueren? Zet er anders, zoals Trab zegt, gewoon Bounida neer. Scheelt je een hele bak aan tegengoals.
Spelhervattingen zijn al het hele seizoen ronduit rampzalig ja. Je kan er gewoon op wachten dat 'ie een keer valt.
Over Regeer ben ik het ook eens. Vond hem bij de betere aan Ajax zijde. Net als Dolberg die een aantal lastige ballen goed wist te verwerken. Jammer dat zijn doelpunt buitenspel was want hij maakte die kans wel mooi af. Fijn om weer eens met een nummer 9 te spelen die niet steeds ruzie heeft met de bal.
Over Regeer ben ik het ook eens. Vond hem bij de betere aan Ajax zijde. Net als Dolberg die een aantal lastige ballen goed wist te verwerken. Jammer dat zijn doelpunt buitenspel was want hij maakte die kans wel mooi af. Fijn om weer eens met een nummer 9 te spelen die niet steeds ruzie heeft met de bal.
Nil volentibus arduum
Er is veel aan te merkenbop Grim (en Ajax), maar het is wel een stuk beter dan een paar maanden terug wmb
I think I lost my fucking headache
Bij de 0-1 stond Baas gewoon te pitten. Had even geen idee wat er rondom hem allemaal speelde.
Bij de 1-2 stond Gaaei weer te dagdromen. Zelden iemand zo rampzalig zien dekken.
Sutalo ook weer sterk gespeeld trouwens.
Bij de 1-2 stond Gaaei weer te dagdromen. Zelden iemand zo rampzalig zien dekken.
Ik vond Gaaei en Sutalo ook best prima spelen. Het jammere is dat Sutalo op een bepaald moment een bal in de verdediging in door het midden weggeeft, dat kan echt niet en Gaaei een mooie aanval om zeep helpt door de bal over de achterlijn te lopen.
Over Steur wordt in de media nogal positief gesproken, maar gisteren zag ik het niet. Die maakte een aantal behoorlijk onnodige fouten, niet alleen in mensen laten lopen, maar ook slordig in de passing.
Het middenveld staat nog steeds niet goed. Regeer deed het prima, maar ik denk dat het belangrijk is om een vervanger voor Klaassen te halen. Klaassen is nuttig als de rest van het team goed staat en hij met loopacties aan de bal kan komen, maar dat is nu niet het geval.Dan heb je helemaal niets aan hem.
Over Steur wordt in de media nogal positief gesproken, maar gisteren zag ik het niet. Die maakte een aantal behoorlijk onnodige fouten, niet alleen in mensen laten lopen, maar ook slordig in de passing.
Het middenveld staat nog steeds niet goed. Regeer deed het prima, maar ik denk dat het belangrijk is om een vervanger voor Klaassen te halen. Klaassen is nuttig als de rest van het team goed staat en hij met loopacties aan de bal kan komen, maar dat is nu niet het geval.Dan heb je helemaal niets aan hem.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Je vraagt je toch af waarom we die Japanner voor veel geld moesten kopen terwijl we al Sutalo hadden lopen?
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Even over Steur; hij speelde niet zijn beste wedstrijd maar is ontegenzeggelijk wél de beste voetballer bij Ajax. Hij speelt 1 a 2 niveau’s hoger dan veel teamgenoten. Kijk eens hoe vaak hij direct na aanspelen al doorspeelt; hij weet van te voren al waar de bal heen moet. Vergelijk dat met heel veel andere Ajacieden; die nemen de bal (gebrekkig) aan, kijken om zich heen en beslissen dan wat ze doen. Dat kost veel te veel tijd om het tegenstanders met snel(combinatie)spel moeilijk te maken. Steur denkt en kijkt altijd naar voren; kennelijk zien anderen dat ook, want zelf als hij in dekking van meerdere tegenstanders stond, werd hij nog aangespeeld. Af en toe een foutje vergeef ik hem. Wát een potentie heeft dit ventje.
Eervolle vermeldingen nog voor Sutalo (zeker de eerste helft) en Dolberg. Zijn schijnbaar achteloze wijze van de bal aannemen en doorspelen heeft soms een vleugje Bergkampiaanse techniek.
Eervolle vermeldingen nog voor Sutalo (zeker de eerste helft) en Dolberg. Zijn schijnbaar achteloze wijze van de bal aannemen en doorspelen heeft soms een vleugje Bergkampiaanse techniek.
Klopt van Baas. Maar dit zag je aankomen. Die lui speelden steeds de lange bal van achteruit en wij stonden steeds op 1 lijn te dekken. Ging in de 1e helft ook een paar keer bijna mis. Waarom we zo staan is mij een raadsel. Of je speelt op buitenspel of je zakt verder in waarbij Baas de vrije man is. Wij staan met 4 man op een rij net onder de middenlijn. Sutalo en Regeer staan 1 tegen 1 op hun spitsen en Baas staat ernaast wortel te schieten. Als hij gewoon achter hun blijft staan dan sta je in het centrum niet 1 tegen 1 en is er niks aan de hand.Mr. Ajax schreef:Bij de 0-1 stond Baas gewoon te pitten. Had even geen idee wat er rondom hem allemaal speelde.
Wat de corners betreft: het is een illusie om te veronderstellen dat je dit kan oplossen zonder iemand bij de 2e paal. We hebben simpelweg te weinig goede koppers. Dan hoor ik die Grim zeggen dat ze de corners de 1e helft wel goed verdedigden.. ja Fred, ze gingen er niet in als je dat bedoelt. Maar ook toen konden ze vrij inkoppen.
Steur moet je er nooit uithalen. Hij nam gisteren soms teveel risico met steekballen door het midden (net als tegen AZ). Dat moet hij nog beter in gaan schatten. Maar voor de rest vond ik hem aan de bal weer heel sterk. Werd continu gezocht en kreeg af en toe de meest onmogelijke ballen. Toch bleef hij rustig en verplaatste hij het spel vaak naar voren. Je merkt pas als hij gewisseld wordt hoe erg je hem mist. Dan komt die Jap erin die alles naar achteren speelt of Mokio die gewoon een belabberde balbehandeling heeft.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat is even geleden. Wel heel fijn om weer eens te zien na Brobbey en Weghorst. Hopelijk blijft hij fit. Dan kon het wel eens een succes worden.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: do jan 29, 2026 12:57 pm ...Zijn schijnbaar achteloze wijze van de bal aannemen en doorspelen heeft soms een vleugje Bergkampiaanse techniek.
Ook eens over Steur. Hij zal leren van een wedstrijd als deze. In de basis is ook hij een echte voetballer met veel potentie, geen ruzie met de bal en het vermogen om vooruit te denken.
Over Sutalo was ik wat minder enthousiast dan veel mensen. Paar keer erg slordig aan de bal en hij komt nogal log op mij over. Hij zou baat hebben bij gerichte fysieke arbeid om fitter en krachtiger te worden. Ik ben het er wel mee eens dat het gek is dat we Itakura hebben gehaald met hem in de selectie.
Nil volentibus arduum
-
GangstaRiB
Helemaal eens. Dat is zo belangrijk voor een team. Iemand die altijd de bal wil hebben. Frenkie en Gravenberch deden dit eerder voor Ajax. Zo belangrijk.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: do jan 29, 2026 12:57 pm Even over Steur; hij speelde niet zijn beste wedstrijd maar is ontegenzeggelijk wél de beste voetballer bij Ajax. Hij speelt 1 a 2 niveau’s hoger dan veel teamgenoten. Kijk eens hoe vaak hij direct na aanspelen al doorspeelt; hij weet van te voren al waar de bal heen moet. Vergelijk dat met heel veel andere Ajacieden; die nemen de bal (gebrekkig) aan, kijken om zich heen en beslissen dan wat ze doen. Dat kost veel te veel tijd om het tegenstanders met snel(combinatie)spel moeilijk te maken. Steur denkt en kijkt altijd naar voren; kennelijk zien anderen dat ook, want zelf als hij in dekking van meerdere tegenstanders stond, werd hij nog aangespeeld. Af en toe een foutje vergeef ik hem. Wát een potentie heeft dit ventje.
Whitey on the moon.
-
GangstaRiB
Er waren een aantal situaties gisteren waarbij een Griek gewoon steviger het duel inging en er met de bal vandoor ging. Ajax was veel te lief. Dus in zoverre kan ik meegaan met Grim.peter schreef: do jan 29, 2026 9:30 amJe riep elders dat je geen zes zou halen omdat je Regeer de kans wil geven en ik moet zeggen dat ik hem gisteravond prima vond opereren. Die jongen groeit in zijn rol wat mij betreft.GangstaRiB schreef: do jan 29, 2026 8:29 am Saaie wedstrijd en dat sloeg ook terug op de tribunes. Heel tam allemaal. Olympiakos is absoluut geen wereldploeg maar Ajax speelde traag. Wissels konden helemaal geen impact maken. Bounida lijkt zich nog niet helemaal te beseffen wat er nodig is dat itt Steur. Die kan nu al mee met dit nivo.
Analisten gaven hoog op van Steur, maar ik vond hem juist soms wat bleu en onnauwkeurig. Liet begin tweede helft ook twee keer zijn man lopen. Regeer vond ik juist een van de betere spelers van de avond. Die goal van Olympiakos komt ook meer voort uit een basistactiek van Ajax, dan dat Regeer of Baas daar wat anders had moeten doen. Ik erger me dan ook dood aan zo'n Grim die dan roept dat het wat 'mannelijker' moet. Zou dat dan de reden zijn geweest voor zijn belachelijke wissels? Minder voetbal, maar wat meer mannelijkheid (whatever that may be). En hij moet echt eens die tegengoals terugkijken. Het is in onze vriendenapp goed gebruik om even een appje te sturen als die bal er bij tweede paal in vliegt bij een corner, maar dat moet zo'n Grim toch ook evalueren? Zet er anders, zoals Trab zegt, gewoon Bounida neer. Scheelt je een hele bak aan tegengoals.
Dat betekent niet gelijk dat het een schopppartij moet worden.
In het stadion viel ook wel op dat Gloukh onzichtbaar was en met zijn fysiek wordt het lastig om nog een stap hoger te komen dan Ajax. Hij is niet snel,niet sterk en niet groot.
Al met al, Olympiacos is andere koek dan FC Volendam. Dus Godts werd nu wel goed verdedigd en kwam er niet aan te pas. Olympiacos liet Sutalo aan de bal en zette druk op Baas. Tactisch zijn we verslagen door die Grieken. Technisch vond ik Ajax beter.
Whitey on the moon.
Ajax is in duels met een volwassen tegenstander gewoon fysiek niet klaar voor de strijd. We hebben veel te weinig spelers die dan stevig in hun schoenen staan.
Het valt me op dat iemand als Baas wel fysiek sterker aan het worden is. Maar dat is een incident.
Het valt me op dat iemand als Baas wel fysiek sterker aan het worden is. Maar dat is een incident.
Nil volentibus arduum
buiten alle " we zijn er nog lang net " en " jonge ploeg" en "fysiek"
vind ik dat dit echt noet zo slecht was. Zo'n 1e helft moet gloukh die bal erin schieten en staat bij de goal dolberg 1 teen buitenspel. die actie van Gaaei vond ik briljant verdedigd door op het moment supreme de schouderduw erin zetten van die verdediger.
Baas die een kans in de 16 slap naast schiet.
Verder zag k nog een 100% handsbal (echt hoe dan niet?) en nog wat andere mogelijkheden op kansen
Dan olympiacos , amper kansen en dan 1 moment van slapte en de bekende kopgoal tegen en je verliest.
ik word vrolijk van jongens als steur en bounida, maar ook godts. Die ervaart nu de druk van het moeten presteren en moet daar doorheen.
Verder blijf ik erbij dat we klaasen moeten vervangen door een zeer dynamische middenvelder. Dan hebben we helemaal geen 6 nodig en kunnen we net als psv (hallooooo ajacieden) met een 10 spelen. je weet wel, die positie waar we vroeger patent op hadden.
vind ik dat dit echt noet zo slecht was. Zo'n 1e helft moet gloukh die bal erin schieten en staat bij de goal dolberg 1 teen buitenspel. die actie van Gaaei vond ik briljant verdedigd door op het moment supreme de schouderduw erin zetten van die verdediger.
Baas die een kans in de 16 slap naast schiet.
Verder zag k nog een 100% handsbal (echt hoe dan niet?) en nog wat andere mogelijkheden op kansen
Dan olympiacos , amper kansen en dan 1 moment van slapte en de bekende kopgoal tegen en je verliest.
ik word vrolijk van jongens als steur en bounida, maar ook godts. Die ervaart nu de druk van het moeten presteren en moet daar doorheen.
Verder blijf ik erbij dat we klaasen moeten vervangen door een zeer dynamische middenvelder. Dan hebben we helemaal geen 6 nodig en kunnen we net als psv (hallooooo ajacieden) met een 10 spelen. je weet wel, die positie waar we vroeger patent op hadden.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Het is ook echt wel minder slecht dan een paar maanden terug zoals Lucas hierboven ook al stelde. Helaas zijn we nog niet daar waar we willen zijn.
En ja, als Gloukh die bal gewoon maakt en je komt voor kan het anders lopen. Toch is het niet gek dat we "gewoon" weer verloren. We geven zo makkelijk doelpunten weg. Het ging ook nog een paar keer nét goed met slordige passing.
En ja, als Gloukh die bal gewoon maakt en je komt voor kan het anders lopen. Toch is het niet gek dat we "gewoon" weer verloren. We geven zo makkelijk doelpunten weg. Het ging ook nog een paar keer nét goed met slordige passing.
Nil volentibus arduum
Voor wat betreft Godts en Gloukh (en ook Dolberg). Het lijkt me ook zeer frustrerend dat het gemiddeld een minuut of 5 duurt voordat de bal voorin is. Dan heb je altijd minimal dubbele dekking en nauwelijks ruimte om een actie te maken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ja, praktisch iedereen achter die drie (behalve Baas en Steur) speelt bij default op safe. Ik word er gek van als ik soms zie dat men de ruimte heeft maar dan toch liever terug of breed speelt in plaats van open te draaien en/of met een simpele pass over 8 meter een linie uit te spelen. Klaassen is daar overigens het meest irritant in.Khraa schreef: do jan 29, 2026 5:48 pm Voor wat betreft Godts en Gloukh (en ook Dolberg). Het lijkt me ook zeer frustrerend dat het gemiddeld een minuut of 5 duurt voordat de bal voorin is. Dan heb je altijd minimal dubbele dekking en nauwelijks ruimte om een actie te maken.