AFC Ajax - Olympiakos Piraeus woe 27-01 21:00
Moderator: mods
AFC Ajax - Olympiakos Piraeus woe 27-01 21:00
Opdracht is simpel; winnen en dan zien we wel waar het schip strandt. Olympiakos staat op 8 punten, dus die hebben ook winst nodig om te plaatsen.
Olympiakos Piraeus is een Griekse voetbalclub. De club heet voluit Olympiakos Syndesmos Filathlon Peiraios, wat Olympische Vereniging van de Sportvrienden van Piraeus betekent. Olympiakos is de grootste Griekse sportvereniging met succesvolle voetbal-, basketbal- waterpolo- en volleybal-teams. De club werd op 10 maart 1925 opgericht in Piraeus en geldt als een van de populairste van Griekenland. Olympiakos Piraeus is de enige Griekse voetbalclub die een UEFA-clubcompetitie wist te winnen, namelijk de UEFA Europa Conference League in het seizoen 2023/24.
De supporters van Olympiakos komen voornamelijk uit de werkende klasse en de club is in Griekenland ook bekend als Thrilos (legende).
Vanaf 1997 is zij 23 x kampioen geworden !!!
Kortom, dit wordt geen makkie.
Olympiakos Piraeus is een Griekse voetbalclub. De club heet voluit Olympiakos Syndesmos Filathlon Peiraios, wat Olympische Vereniging van de Sportvrienden van Piraeus betekent. Olympiakos is de grootste Griekse sportvereniging met succesvolle voetbal-, basketbal- waterpolo- en volleybal-teams. De club werd op 10 maart 1925 opgericht in Piraeus en geldt als een van de populairste van Griekenland. Olympiakos Piraeus is de enige Griekse voetbalclub die een UEFA-clubcompetitie wist te winnen, namelijk de UEFA Europa Conference League in het seizoen 2023/24.
De supporters van Olympiakos komen voornamelijk uit de werkende klasse en de club is in Griekenland ook bekend als Thrilos (legende).
Vanaf 1997 is zij 23 x kampioen geworden !!!
Kortom, dit wordt geen makkie.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Re: AFC Ajax - Olympiakos Piraeus woe 27-01 21:00
Niks aan ‘t handje.
Ajax (de Grote dus) is geboren in Salamis. En waar kennen we Salamis van? Nou, dat ligt op een steenworp afstand van de havenstad Piraeus, dus je kan wel zeggen dat Ajax daar uit de buurt komt. Salamis ligt aan de ene kant van een zeestraat, Piraeus aan de andere kant. Daar heeft een keer een heel heftige zeeslag plaatsgevonden, want Xerxes dacht daar de geallieerde maar kleine Griekse vloot te vernietigen. Omdat de zeestraat echter heel smal was, konden de Grieken niet alleen eenvoudig verdedigen, maar veroverden ze ook een aanzienlijk deel van Xerxes’ vloot. Xerxes droop af. Een mooie Griekse overwinning dus. En hoe heet dit gevecht? Nee, niet de slag van Piraeus, maar de slag van Salamis! Salamis werd dus als belangrijker gezien dan Piraeus in de naamgeving van dit historische gevecht. Als de geboorteplaats van Ajax zo’n 2.500 jaar geleden, al belangrijker was dan Piraeus, waarom zouden we dan in Zeusnaam woensdag verliezen? Precies.
Ajax (de Grote dus) is geboren in Salamis. En waar kennen we Salamis van? Nou, dat ligt op een steenworp afstand van de havenstad Piraeus, dus je kan wel zeggen dat Ajax daar uit de buurt komt. Salamis ligt aan de ene kant van een zeestraat, Piraeus aan de andere kant. Daar heeft een keer een heel heftige zeeslag plaatsgevonden, want Xerxes dacht daar de geallieerde maar kleine Griekse vloot te vernietigen. Omdat de zeestraat echter heel smal was, konden de Grieken niet alleen eenvoudig verdedigen, maar veroverden ze ook een aanzienlijk deel van Xerxes’ vloot. Xerxes droop af. Een mooie Griekse overwinning dus. En hoe heet dit gevecht? Nee, niet de slag van Piraeus, maar de slag van Salamis! Salamis werd dus als belangrijker gezien dan Piraeus in de naamgeving van dit historische gevecht. Als de geboorteplaats van Ajax zo’n 2.500 jaar geleden, al belangrijker was dan Piraeus, waarom zouden we dan in Zeusnaam woensdag verliezen? Precies.
-
Historicus
Interessante bijdrage!Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: di jan 27, 2026 2:05 pm Niks aan ‘t handje.
Dat geeft vertrouwen Cees.
Maritiem gaat er natuurlijk niets boven de hollanders met de voc , Piet Hein en de karel doorman. Daar helpt zelfs de famillie Onassis van Aristotle Socrates Onassis (what''s in the name) niet tegen.
Geen Itakura
Maritiem gaat er natuurlijk niets boven de hollanders met de voc , Piet Hein en de karel doorman. Daar helpt zelfs de famillie Onassis van Aristotle Socrates Onassis (what''s in the name) niet tegen.
Geen Itakura
-
GangstaRiB
We zijn dus mede afhankelijk van PSV om door te gaan? Nou dan weet ik het wel... iedere keer als er zo'n situatie ontstaat (het beruchte seizoen waarbij AZ, Ajax en PSV kampioen konden worden en PSV het werd, comes to mind) dan haalt PSV het binnen.
Ik zit wel in het stadion. Wel leuk dat er in ieder geval nog een kans is. Hoef ik niet voor niets in die koelkast te zitten.
Ik zit wel in het stadion. Wel leuk dat er in ieder geval nog een kans is. Hoef ik niet voor niets in die koelkast te zitten.
Whitey on the moon.
- Jinne
- Site Admin
De jaren 2007, 2016 en 2025 (we kunnen 2034 alvast noteren) hadden we het juist in eigen hand ivm PSV. We zijn nu afhankelijk van de wedstrijden van 10 clubs boven ons. Daarvan moeten er minimaal 8 gunstig vallen. Bij 5 clubs is dat alleen bij verlies en bij de andere 5 is een gelijkspel ook voldoende.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
eerst zelf maar winnen, dat zal al heel moeilijk worden daar de griekse armada met vele routeniers ook moet winnen
Ik vind het wel gek dat er iemand op de bank zit om het bij te houden. De tussenstanden maken geen reet uit. Gewoon zelf winnen en dan afwachten
I think I lost my fucking headache
- Jinne
- Site Admin
Dat is waarschijnlijk om de tablet trainer bezig te houden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Echt he? Slaat nergens op
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Sutalo speelt incl Wijndal
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Wauw. Mooi spandoek zeg! 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

-
Historicus
Is dat niet om te zien of er nog aan het doelsaldo gewerkt moet worden?LucaS schreef: wo jan 28, 2026 5:57 pm Ik vind het wel gek dat er iemand op de bank zit om het bij te houden. De tussenstanden maken geen reet uit. Gewoon zelf winnen en dan afwachten
-
Historicus
Ik erger me flnk aan Ziggo.
1) Mijn kaart wordt niet herkend waardoor Ziggo 2 niet te bekijken valt. Die moet je dan online heractiveren.
2) Inloggen op Ziggo lukt niet....
3) Klantenservice is na 20 uur niet bereikbaar.
De enige reden om Ziggo-klant te zijn is Ajax op tv te kunnen zien.
Gelukkig lukt het op de telefoon wel, maar dat schermpje is me te klein.
Morgen maar weer bellen met Ziggo waarom het nu weer niet lukt ...
1) Mijn kaart wordt niet herkend waardoor Ziggo 2 niet te bekijken valt. Die moet je dan online heractiveren.
2) Inloggen op Ziggo lukt niet....
3) Klantenservice is na 20 uur niet bereikbaar.
De enige reden om Ziggo-klant te zijn is Ajax op tv te kunnen zien.
Gelukkig lukt het op de telefoon wel, maar dat schermpje is me te klein.
Morgen maar weer bellen met Ziggo waarom het nu weer niet lukt ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kun je scherm niet op Apple TV of Google nog wat aansluiten en pairen met tv?
-
Historicus
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat moet. Maar bedankt voor de tip! Er zit ook geen " casting " -knop in de Ziggo-app. Ik zal het er maar mee moeten doen vanavond.peter schreef: wo jan 28, 2026 9:10 pm Kun je scherm niet op Apple TV of Google nog wat aansluiten en pairen met tv?
Als je op je tv de ziggo go app opent kan je het gratis zien zonder account
Dank voor de tip!LucaS schreef: wo jan 28, 2026 9:15 pm Als je op je tv de ziggo go app opent kan je het gratis zien zonder account
- peter
Slordig dat Dolberg buitenspel loopt. Dit had hem moeten zijn.
- peter
Vind Regeer en Sutalo heel solide spelen.
- peter
Die Gaaei is zo’n beperkte draver. Man man man.
Calimero modus aan: ik heb het idee dat die hands twijfelgevallen vaak in ons nadeel uitvallen.
Hoe kan dit geen pingel zijn? Had hij hem moeten vangen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ja belachelijk. Gaat met z’n arm naar de bal.Khraa schreef:Hoe kan dit geen pingel zijn? Had hij hem moeten vangen?
Is er niet een subregel dat als je hem tegen je eigen arm aanschiet het dan geen hands is?