De Opvolger van Sjon en Fred

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie wil jij als opvolger van Sjon?

Erik Ten Hag
7
30%
Kjetil Knudsen
4
17%
Ron Jans
1
4%
Paul Simonis
0
Geen stemmen
Frank De Boer
1
4%
Inigo Perez
5
22%
Rogier Meijer
0
Geen stemmen
Anthony Correia
0
Geen stemmen
Roger Schmidt
1
4%
Thiago Motta
1
4%
Patrick Vieira
1
4%
Maarten Martens
1
4%
Hendrie Kruzen
1
4%
Mitchell Van der Gaag
0
Geen stemmen
Dave Vos
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 23

Yopii

Re: De Opvolger van Sjon en Fred

Bericht door Yopii »

Hoe betrouwbaar is die man?
Volgens Het Parool zijn er meerdere scouts van Ajax die zich 'niet serieus genomen' voelen door Jordi Cruijff. De technisch directeur zou, samen met vertrouweling Joel Lara, 'solistisch' opereren. De kloof is daardoor zo groot geworden dat sommige scouts van Ajax al op zoek zijn naar andere werkgevers.

Cruijff trad in februari in dienst bij Ajax als technisch directeur. Niet lang daarna stelde hij Lara, die hij goed kent van onder meer Maccabi Tel Aviv en FC Barcelona, aan. De twee vormen sindsdien een twee-eenheid. Iets wat achter de schermen voor behoorlijk wat frictie zorgt. 'Cruijff toont weinig interesse in de output van de scoutingsafdeling, zeggen ingewijden', schetst Het Parool.

Cruijff zou zich bij zijn entree niet hebben verdiept in zowel de methodiek als verslaglegging van de scouts. 'Liever vaart hij op de inzichten en adviezen van Lara, zijn vertrouweling op technisch gebied. De Spanjaard opereert feitelijk tussen Cruijff en de scoutingsafdeling', schrijft de op Amsterdam georiënteerde krant.
Oké, dus Het Parool krijgt info van (een van de ) scouts.

Ik zou ook niet luisteren als de scouts waren komen aanzetten met al die flops van Kroes.

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... er-onvrede
Grote vraag wat mij betreft is in welke mate de scouting de afgelopen jaren nou serieus betrokken is geweest bij transfers. Zijn zij inderdaad nauw betrokken geweest bij die hele serie miskopen of niet? Hun klacht is al jaren dat de technische leiding van Ajax niet luistert naar de scouting.

Dus of het zijn daadwerkelijk goedbetaalde prutsers of ze verstaan wel degelijk hun vak alleen worden ze stelselmatig genegeerd. Het is van buitenaf vrijwel niet vast te stellen wat er waar is. Wij zien alleen dat we onder de streep bijna alleen maar slechte transfers doen.
Die mensen verdienen dus goed en ze willen blijven zitten. Dan zorg je ervoor dat je niets te maken hebt met al die miskopen, dan 'is er niet naar je geluisterd', zo schat ik het in. Op die manier kun je de ene na de andere TD overleven.

Er zal wel een reden zijn dat ze keer op keer genegeerd worden, als dat zo is.
Yopii

Bericht door Yopii »

https://www.mundodeportivo.com/futbol/a ... icion.html

Even jullie Spaans ophalen. :smallgrin.gif:

Kort samengevat: bij Girona zijn ze geschokt dat het nieuws over een akkoord tussen Ajax en Michel nu naar buiten komt. Op zich is het geen verrassing voor de club dat de trainer vertrekt, gezien de belangstelling voor hem van belangrijke clubs, maar op dit moment zou niemand het daarover moeten hebben, nu er cruciale wedstrijden op het programma staan.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Lastige situaties. Als je supporter van Girona bent wil je dat hij met die club bezig is.

Aan de andere kant, hoeveel kwaad kan het nou echt om bijvoorbeeld in de avonden een paar keer een gesprek te voeren met een andere club? Hij zal nog steeds liever geen degradatie aan zijn CV toevoegen en aangezien hij einde contract is wisten ze ook wel dat hij zou gaan vertrekken.
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

https://www.mundodeportivo.com/futbol/g ... mento.html
Die link van Yopi ging nu bij mij naar Atletico nieuws.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Jordi Cruijff ontkent via de Telegraaf dat er al een akkoord is met een nieuwe trainer. Zal wel om nuances gaan dan. Al betekent het ook dat Leverkusen er eventueel nog tussen kan komen.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Jinne schreef: za mei 16, 2026 11:31 am https://www.mundodeportivo.com/futbol/g ... mento.html
Die link van Yopi ging nu bij mij naar Atletico nieuws.

huh? Bij mij niet
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Na een 1-0 nederlaag bij Atletico staan ze nu op een degradatieplaats. Blind en Van de Beek zaten naast Michel op de bank.
Nil volentibus arduum
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

Girona - Elche
Betis - Levante
Getafe - Osasuna
Alaves - Rayo Vallecano

Alaves 43
Sevilla 43
Osasuna 42
Elche 42
Levante 42
Girona 40 (degradatieplek).

Er kan nog van alles gebeuren want onderling resultaat telt. Girona heeft een beter onderling resultaat tegen Alaves maar tegen Sevilla.

Ze moeten in ieder geval winnen. :smallgrin.gif:
columbus

Bericht door columbus »

Girona speelde niet eens slecht, zeker de eerste helft niet. Aanvallend ook wel
zeux

Bericht door zeux »

peter schreef: zo mei 17, 2026 9:24 pm Girona - Elche
Betis - Levante
Getafe - Osasuna
Alaves - Rayo Vallecano

Alaves 43
Sevilla 43
Osasuna 42
Elche 42
Levante 42
Girona 40 (degradatieplek).

Er kan nog van alles gebeuren want onderling resultaat telt. Girona heeft een beter onderling resultaat tegen Alaves maar tegen Sevilla.

Ze moeten in ieder geval winnen. :smallgrin.gif:
Lekker spannend daar. :ajaxsmiley.gif:

Mallorca en Oviedo staan nog onder Girona zie ik. Dus thuis winnen van Elche (17de) is voldoende.

Levante lastig uitwedstrijd tegen Betis (5de), al heeft Betis niets meer om voor te spelen --> is en blijft 5de
Osasuna lastige uitwedstrijd tegen Getafe (7de) --> Getafe vecht om 7de plaats te houden (Conference League qualifier)
Alaves thuis tegen Vallecano wordt ook niet makkelijk, want Vallecano kan nog opschuiven naar 7de plek van Getafe.

Sevilla (13de) uit tegen Celta (6de), dat wel veilig op 6de plek staat (Getafe kan op gelijke hoogte komen, maar heeft veel slechter doelsaldo).

Dus Girona zou ook nog 15de kunnen worden als ze 'gewoon' wint van Elche (en hoger als ze met meerdere doelpunten verschil winnen).

Wel grappig dat je of kunt degraderen of tegen de middenmoot aan kunt hangen.
Tussen nummer 9 (Valencia) en nummer 18 (Girona zit - op dit moment - ook maar 6 punten).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Die centenbak van een García heeft nog minder punten gehaald dan Fred en Sjon. Wat een blamage. Pleur die gast er meteen uit man. Denk dat we meer kans maken in de playoffs zonder coach dan met deze pannenkoek

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

maakt niet uit wie je Do voor de groep zet.. Mika Weghorst Berghuis invaller Bounida en Dolberg gezien gisteren ?

alleen onze winteraankoop had de 0-1 moeten maken, verder was het ........
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Trab schreef: ma mei 18, 2026 7:11 am Die centenbak van een García heeft nog minder punten gehaald dan Fred en Sjon. Wat een blamage. Pleur die gast er meteen uit man. Denk dat we meer kans maken in de playoffs zonder coach dan met deze pannenkoek

Ik zou niet nog een trainerswissel doen, maar hij valt me wel enorm tegen ja. Wat me nog het meest stoort is dat hij al bijzonder snel in de modus is gekomen om de schuld buiten zichzelf te zoeken. De selectie deugt niet, de scheidsrechter fluit niet goed, het veld was te slecht. Dat helpt allemaal niet he?

Les 1 in topsport: maak je alleen druk over dat waar je ook daadwerkelijk invloed op hebt. De rest is allemaal verloren energie.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

columbus schreef: zo mei 17, 2026 9:56 pm Girona speelde niet eens slecht, zeker de eerste helft niet. Aanvallend ook wel
Girona is zoiets als Telstar of Almere City, het is een hele prestatie dat die club in de PD speelt.
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:
Trab schreef: ma mei 18, 2026 7:11 am Die centenbak van een García heeft nog minder punten gehaald dan Fred en Sjon. Wat een blamage. Pleur die gast er meteen uit man. Denk dat we meer kans maken in de playoffs zonder coach dan met deze pannenkoek

Ik zou niet nog een trainerswissel doen, maar hij valt me wel enorm tegen ja. Wat me nog het meest stoort is dat hij al bijzonder snel in de modus is gekomen om de schuld buiten zichzelf te zoeken. De selectie deugt niet, de scheidsrechter fluit niet goed, het veld was te slecht. Dat helpt allemaal niet he?

Les 1 in topsport: maak je alleen druk over dat waar je ook daadwerkelijk invloed op hebt. De rest is allemaal verloren energie.
Gewoon zonder trainer spelen haha.
Maar ff serieus. Jordi heeft García aangesteld om het beter te doen dan zijn voorgangers. Dan kan het wel niet zijn selectie zijn, maar als je nog minder punten haalt dan Heitinga en Grim dan heb je gewoon gefaald en dus Jordi ook. Jong Ajax als laatste geëindigd, het eerste dat playoffs moet spelen, Paes gehaald die er geen klote van kan. Het geeft niet veel vertrouwen voor de komende transferzomer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik ben wel coulant als het om de start gaat. Halverwege het seizoen instappen als TD terwijl de club in de brand staat is lastig. De realiteit is dat je in de zomer pas toekomt aan een eerste echte verbouwing. En ondanks de uitgesproken ambitie is de kans toch vrij groot dat het echt wel een meerjaren plan gaat worden. Al kan het soms ineens snel gaan. Ook omdat tegenstanders zoals PSV achteruit kunnen gaan.

Wel ben ik het er mee eens dat de eerste keuzes niet zo gelukkig uitpakken. Paes is een vreemde keuze al was het echt wel logisch om afscheid te nemen van Pasveer en dan moet je wel iemand vinden halverwege het seizoen. Hij is natuurlijk ook slechts tweede doelman.

Wat Garcia en zijn staf betreft. Ik vind het vreemd dat je een hele staf importeert bij Jong Ajax. Tegelijkertijd was het daar ook echt wel een bende. Laatste worden is echt niet acceptabel. Toen Jong Ajax een impuls leek te krijgen was ik wel voorstander van het doorschuiven van Garcia in plaats van Grim want het ging met de week slechter en we hadden weinig te verliezen. Maar nu ik terugkijk op de afgelopen serie wedstrijden en zijn uitspraken vraag ik me af wat we met deze vent moeten. Leuk dat hij kennelijk een goed contact van Jordi is maar Garcia komt slecht over.

Komende zomer is natuurlijk de eerste grote test voor Jordi Cruijff. Zetten we echt stappen in de goede richting of blijft het aanmodderen zoals nu?
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Marillion schreef:Ik ben wel coulant als het om de start gaat. Halverwege het seizoen instappen als TD terwijl de club in de brand staat is lastig. De realiteit is dat je in de zomer pas toekomt aan een eerste echte verbouwing. En ondanks de uitgesproken ambitie is de kans toch vrij groot dat het echt wel een meerjaren plan gaat worden. Al kan het soms ineens snel gaan. Ook omdat tegenstanders zoals PSV achteruit kunnen gaan.

Wel ben ik het er mee eens dat de eerste keuzes niet zo gelukkig uitpakken. Paes is een vreemde keuze al was het echt wel logisch om afscheid te nemen van Pasveer en dan moet je wel iemand vinden halverwege het seizoen. Hij is natuurlijk ook slechts tweede doelman.

Wat Garcia en zijn staf betreft. Ik vind het vreemd dat je een hele staf importeert bij Jong Ajax. Tegelijkertijd was het daar ook echt wel een bende. Laatste worden is echt niet acceptabel. Toen Jong Ajax een impuls leek te krijgen was ik wel voorstander van het doorschuiven van Garcia in plaats van Grim want het ging met de week slechter en we hadden weinig te verliezen. Maar nu ik terugkijk op de afgelopen serie wedstrijden en zijn uitspraken vraag ik me af wat we met deze vent moeten. Leuk dat hij kennelijk een goed contact van Jordi is maar Garcia komt slecht over.

Komende zomer is natuurlijk de eerste grote test voor Jordi Cruijff. Zetten we echt stappen in de goede richting of blijft het aanmodderen zoals nu?
We moeten de transferzomer idd afwachten maar de voortekenen zijn niet goed. We hadden al lang een nieuwe trainer moeten/kunnen hebben. Snap niet waarom er perse een Spaanse coach moet komen. We hebben gezien wat z’n huisvriend er van gebakken heeft. Straks krijgen we er met Michel 1 die geen woord Engels spreekt. Die moet Ajax dan gaan herbouwen. Nou veel succes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

In de berichtgeving rondom de interesse van Leverkusen voor Michel kwam naar voren dat hij wel bezig is om zijn engels op niveau te krijgen omdat hij graag in het buitenland wilde gaan werken. Geen idee of dat dan Farioli engels of Van Gaal engels is. :smallgrin.gif:

Als er snel na afronding van de Europese competities een trainer is dan ben ik daar wel mee akkoord. Wellicht is men al zo goed als rond. Het is natuurlijk niet ongebruikelijk of gek dat je wacht met bekend maken van een transfer bij zijn huidige club nog om prijzen of tegen degradatie speelt. Dat geeft onrust.

Het moet niet zo zijn dat we straks pas in gesprek gaan en dat we dadelijk een maand verder zijn. Verder ben ik ook sceptisch hoor. Maar tot nu toe was het natuurlijk ook een beetje crisis management met hele beperkte opties.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Tja Ajax is het moment niet bepaald aantrekkelijk. Niet voor spelers en niet voor trainers
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voor een trainer kun je het nu wel weer twee kanten op beredeneren. Je doet het al snel beter dan Heitinga, Grim en Garcia. Instappen na Farioli was wat betreft verwachtingspatroon een stuk lastiger.
Nil volentibus arduum
Trab
AT Toto winner 04/05

De Opvolger van Sjon en Fred

Bericht door Trab »

LucaS schreef:Tja Ajax is het moment niet bepaald aantrekkelijk. Niet voor spelers en niet voor trainers
Daarom had je gewoon voor een Schreuder of Correia moeten gaan. Of een type Farioli. Welbespraakt, teambuilder, freak.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Pep stopt bij City... :ajaxscarf.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Trab schreef: ma mei 18, 2026 8:27 pm
LucaS schreef:Tja Ajax is het moment niet bepaald aantrekkelijk. Niet voor spelers en niet voor trainers
Daarom had je gewoon voor een Schreuder of Correia moeten gaan. Of een type Farioli. Welbespraakt, teambuilder, freak.

Net als broer Alfred? :confused.gif:
De Dominee

Bericht door De Dominee »

Jinne schreef: di mei 19, 2026 6:10 am Pep stopt bij City... :ajaxscarf.gif:
Nou, dat lijkt me geen toeval... :ajaxscarf.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty »

Ben benieuwd wat Pep gaat doen. Ergens bondscoach worden? Weet niet of hem dat echt ligt. Want je team aanpassen is als bondscoach altijd een stuk lastiger. Je kan niet even een aankoop doen.

Maar aan de andere kant met een team als Spanje of Frankrijk heb je vaak al talenten zat.
Tijd voor iets nieuws.
Plaats reactie