Vitesse - AJAX 04-03-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Sandro

Vitesse - AJAX 04-03-2018

Bericht door Sandro »

A.s. zondag de wedstrijd waar ik al heel lang op zit te wachten. Beetje jammer alleen dat de werkweigeraars het tegen ADO weer lelijk hebben laten liggen, waardoor de kans op de titel met de week kleiner wordt.

Maar goed, ik ga met frisse moed naar het Gelredome zondag. Ik was er vorig seizoen bij (0-1) en het seizoen ervoor ook (1-3). Lijkt mij een mooie reeks om door te zetten :666.gif:

Maar het is niet makkelijk scoren tegen Vitesse dit seizoen, en wij scoren niet makkelijk de laatste tijd (understatement). Als dat maar goed gaat.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Wouter

Re: Vitesse - AJAX 04-03-2018

Bericht door Wouter »

Hoe kom je daar nou bij? De keeper (Pasveer is misschien wel de slechtste keeper die ik ooit bij Vitesse heb gezien, ongelooflijk dat ze Room hebben ingeruild voor een keeper die niet kan duiken) en de backs zijn de achilleshiel van de ploeg. Als Ajax veel van afstand schiet en via de zijkanten aanvalt, scoort het wel een keer. Maar als ze weer zo achterlijk zijn om ballen vanaf de middellijn hoog het strafschopgebied in te pompen, zoals in Amsterdam, wordt het natuurlijk lastig voor ze omdat Kashia en Miazga goede koppers zijn.

Het grote gevaar voor Ajax zit in de standaardsituaties. Met name Mount (verreweg de beste speler bij Vitesse trouwens) heeft een goede traptechniek. Daarnaast heeft Vitesse met Kashia, Miazga en Matavz een behoorlijke luchtmacht. En volgens mij heeft Ajax niet zulke geweldige koppers.
Sandro

Bericht door Sandro »

Frenkie de Jong is er niet bij. Paar weken uit de roulatie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Sandro schreef:Frenkie de Jong is er niet bij. Paar weken uit de roulatie.
Tegenvaller. Nu mag Wober het proberen. Zal het voetballend vermogen in eerste instantie niet ten goede komen. Aan de andere kant, als Wober die bal snel inlevert bij de middenvelders kun je zomaar opeens een hogere baltempo krijgen. Ik ben zeer gecharmeerd van Frenkie, maar dat aan de bal treuzelen is nergens goed voor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik denk dat het een verbetering is om met Wöber te spelen. Gewoon twee centrale verdedigers in het centrum. Soms moet je dingen niet moeilijker maken dan ze zijn. Bal afpakken en dan naar voren inspelen. Die loopsessies van De Jong met de bal aan de voet zien er misschien soms aardig uit maar wat brengt het ons nou? Hij loopt zichzelf vast en de ruimte dicht.
Nil volentibus arduum
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Frenkie staat verdedigend ook gewoon zijn mannetje hoor. Fungeerde als een 'echte' verdediger, met een extra dimensie.

Alleen denk ik, zoals gezegd, dat zijn afwezigheid de kans biedt om het spel wat directer en dus sneller te laten verlopen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij loopt me echt wat te veel met de bal aan zijn voet. Dat kan incidenteel een keer een goede oplossing zijn maar nu duurt het vaak te lang. Het ziet er op het eerste gezicht nog wel eens aardig uit maar ondertussen heeft de tegenstander alle tijd om zijn positie in te nemen. Daar moet hij echt aan werken. Sneller doorspelen die bal.

De verrassing is er ook een beetje vanaf. Tegen PSV was daar wel sprake van. Inmiddels stellen tegenstanders zich er op in.

Ik heb overigens absoluut geen zin in deze wedstrijd. Het gat is gewoon te groot geworden. Tenzij Utrecht ons weet te verrassen speel je eigenlijk nergens meer voor.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Als je alles wint heb je nog een kans. PSV moet nog naar AZ en nog tegen ons natuurlijk. Maar de kans is wel heel erg klein. Maar goed, wij speelden gelijk tegen de Graafschap; de bal is rond zullen we maar zeggen :blush.gif:

Grappig dat PSV een zoveel stabielere indruk maakt bij iedereen (incluis mijzelf). Uiteindelijk zijn 6 van de 7 voorsprongpunten in blessuretijd binnengehaald.
I think I lost my fucking headache
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Helaas telt de blessuretijd ook. Voor zondagmiddag zag ik het nog wel zitten. Zelfs met het idee dat PSV gewoon zou kunnen winnen in Rotterdam. Vijf punten was nog altijd goed speelbaar met een onderling duel nog op de agenda. Maar nu moeten zij twee keer vaker punten verspelen én wij moeten daar winnen.

Ik hoop van harte dat ik er weer naast zit, dat Ajax in Arnhem wint en Utrecht een resultaat haalt in Eindhoven. Maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in. Het zegt ook wel iets over Ajax dat het zondag meteen mis ging toen we ze onder druk konden zetten. Ik weet wel dat het ook een beetje tegenzat met de afronding. Maar het was gewoon niet vanaf het begin te zien dat het elftal het idee had voor de titel te kunnen spelen.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

Dat laatste vind ik nog wel het meest verbijsterende. Dat ze gewoon met zo'n slappe instelling aan die wedstrijd begonnen en dat 65 minuten lang hebben 'volgehouden'
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

LucaS schreef:Dat laatste vind ik nog wel het meest verbijsterende. Dat ze gewoon met zo'n slappe instelling aan die wedstrijd begonnen en dat 65 minuten lang hebben 'volgehouden'
Vond ik ook. De vraag is of het slappe instelling was of opdracht van ten hag. Misschien wil ten hag niet te vroeg druk zetten om de tegenstander te lokken. Dat werkt alleen niet als ze met 11 man in de 16 staan.
999

Bericht door 999 »

Er stond in ieder geval geen aanjager in de spits ...
Blij met de punten ...
LucaS

Bericht door LucaS »

Trab schreef:
LucaS schreef:Dat laatste vind ik nog wel het meest verbijsterende. Dat ze gewoon met zo'n slappe instelling aan die wedstrijd begonnen en dat 65 minuten lang hebben 'volgehouden'
Vond ik ook. De vraag is of het slappe instelling was of opdracht van ten hag. Misschien wil ten hag niet te vroeg druk zetten om de tegenstander te lokken. Dat werkt alleen niet als ze met 11 man in de 16 staan.
Ik heb ook 3 of 4 keer een speler gezien die een hakje gaf. Volkomen misplaatst op dat moment
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ik kan het me niet voorstellen dat het een opdracht was. Ik bedoel, wat verwacht je van ADO in de Arena? Die gaan echt niet proberen om druk te zetten op Ajax als wij in het eerste kwartier wat terughoudend zijn.

Je moet zo'n tegenstander gewoon vanaf de eerste minuut het idee geven dat er niets te halen valt. Hoe langer het eerste doelpunt uitblijft hoe meer zij gaan geloven in een stunt.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

als we deze verliezen mogen we ons druk gaan maken om plek 2 samen met AZ
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Toppie

Bericht door Toppie »

elliquido schreef:als we deze verliezen mogen we ons druk gaan maken om plek 2 samen met AZ
En wachten tot Aug/Sept 2018 dat het dan pas weer gaat beginnen. Een half jaar geen zinvol voetbal en een WKloos NL Elftal :blush.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Komt goed, gisteren zei onze kleine Victoria; "Ajax kijken, doelpunten kijken", dus dat wordt een overwinning met meerdere doelpunten!
Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? »

Op een dag staat zij vooraan de F-side met een megafoon en moet het hele vak meezingen (op de wijze van “Ajax joden, superjoden”): HEE! HEE! AJAX KIJ-kEN DOELPUNTEN KIJ-KEN! HEE! HEE!
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona »

'kZie ze zo staan! :smallgrin.gif: :ajaxscarf.gif:
LucaS

Bericht door LucaS »

Brabo hooligans! :frank.gif:
Wouter

Bericht door Wouter »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Op een dag staat zij vooraan de F-side met een megafoon en moet het hele vak meezingen (op de wijze van “Ajax joden, superjoden”): HEE! HEE! AJAX KIJ-kEN DOELPUNTEN KIJ-KEN! HEE! HEE!
Tegen ADO was het geen doelpunten kijken, toch?
LucaS

Bericht door LucaS »

ssssssssssssst
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

schijnbaar is er getraind op of Wober of Veltman in het midden.. Nou Ten Hag Kale eikel met Veltman in het midden daal je meer en meer en dan hoef je zelfs 10-03 niet meer plaats te nemen op de bank... Beelden uit het verleden wijzen erop dat Veltman in het centrum (stijf rechts Veltman) uitloopt op punt verlies..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Laudrup

Bericht door Laudrup »

Als Ten Hag met Veltman in het centrum begint ipv Wöber mag hij wat mij betreft per direct oprotten.
15 mei 2011.
Alexander

Bericht door Alexander »

Ten Hag is geen fan van Wober, dat is wel duidelijk. 2 weken geleden ook buiten de selectie gehouden. Daar is niet veel aandacht voor geweest, maar onze GKL is niet tevreden over de fitheid van Wober.

Volgens mij is een niet fitte Wober centraal nog 2 klasse beter dan een fitte Veltman.
Plaats reactie