PEC Zwolle - Ajax 08-12-2018
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
PEC Zwolle - Ajax 08-12-2018
Tot de winterstop nog drie wedstrijden. In de ratrace naar de titel:
Vrijdag 7-12: PSV - Excelsior
Zaterdag 8-12: PEC Zwolle - Ajax
Ajax-Bayern / Inter-PSV
Zaterdag 15-12: Heracles Almelo - PSV
Zondag 16-12: Ajax - De Graafschap
Zaterdag 22-12: PSV - AZ
Zondag 23-12: FC Utrecht - Ajax
Laatste weekend is voor ons het pittigst, het tweede weekend voor PSV. Maar eerst PEC-uit. Met geen midweekse ronde moet dit gewoon een easy win opleveren!
Ajax-Bayern / Inter-PSV
Laatste weekend is voor ons het pittigst, het tweede weekend voor PSV. Maar eerst PEC-uit. Met geen midweekse ronde moet dit gewoon een easy win opleveren!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: PEC Zwolle - Ajax 08-12-2018
Inderdaad, nog drie hordes tot de winterstop. Stel nu dat we daar foutloos blijven. Dan is het niet geheel ondenkbaar dat we als koploper de winterstop in gaan. Wat zou dat lekker zijn!
Hoe staat het ondertussen met Ziyech? Iemand een idee of hij weer kan spelen?
Hoe staat het ondertussen met Ziyech? Iemand een idee of hij weer kan spelen?
Nil volentibus arduum
-
Spelen we tussendoor niet ook nog een bekerwedstrijd Thijs?
Weer speelt PSV drie keer eerder dan wij. Vind ik vervelend. Als wij een keer eerder spelen en winnen, staan we, al is het maar voor een dag, bovenaan. Is voor PSV toch nét even een andere mindset dan wanneer zij weer 5 punten los staan en wij het gat moeten zien terug te brengen tot 2 punten.
Utrecht uit in de donkere dag voor kerst is tricky...
Maar goed; eerst álle focus op Zwolle! Een wedstrijd tegelijk, HEUUUJJJJHEEEUUUUJHEEEUUJJJ!
Weer speelt PSV drie keer eerder dan wij. Vind ik vervelend. Als wij een keer eerder spelen en winnen, staan we, al is het maar voor een dag, bovenaan. Is voor PSV toch nét even een andere mindset dan wanneer zij weer 5 punten los staan en wij het gat moeten zien terug te brengen tot 2 punten.
Utrecht uit in de donkere dag voor kerst is tricky...
Maar goed; eerst álle focus op Zwolle! Een wedstrijd tegelijk, HEUUUJJJJHEEEUUUUJHEEEUUJJJ!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zo 23-12 Utreg uit.. Wedstrijd van het jaar voor hun.. Prettig kerstdagen voor Utreg of een mooi kerst voor Ajax.. Weet nog verleden jaar dat Ten Hag het wel prettig vond 0-0 en ook helemaal niemand wisselde.Thijs schreef:Tot de winterstop nog drie wedstrijden. In de ratrace naar de titel:
Ajax-Bayern / Inter-PSV
Las dacht ik op het AD dat in het jaar 2019 040 bijna naar alle subtoppers mag want in dit jaar alles al thuis, zoals ook AZ dus nu thuis gehad.. Laat dan juist het geval zijn uitgeschakeld CL/Europa en de Beker.. Toeval? zeggen jullie het maar
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Yes, de woensdagavond voor Utrecht spelen we uit tegen Roda.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Spelen we tussendoor niet ook nog een bekerwedstrijd Thijs?
Maar één voordeel, Utrecht zelf speelt de donderdagavond, uit tegen Feyenoord. Dus zij hebben een dag minder rust. (En zijn minder gewend om doordeweeks te spelen)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ik zit zaterdagavond precies tijdens de wedstrijd in het vliegtuig richting Amsterdam. Vlucht was bijna 100 euro goedkoper en dus maar geboekt, maar nu baal ik er toch wel behoorlijk van dat ik niks kan zien of zelfs meekrijgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Weg met al die transferperikelen. Vanavond weer even zorgen dat we terug gaan naar twee punten achterstand.
Ziyech is kennelijk weer fit. Ik schat zo in dat hij nog niet direct zal starten. Lijkt me ook verstandig om een beetje voorzichtig te doen. Het zou fijn zijn als alle spelers zonder blessures de winterstop in gaan. Dan kun je even rusten in plaats van revalideren en daarna een goede voorbereiding voor deel twee van het seizoen hebben.
Wie zien we vanavond weer in de spits, Dolberg of Huntelaar?
Ziyech is kennelijk weer fit. Ik schat zo in dat hij nog niet direct zal starten. Lijkt me ook verstandig om een beetje voorzichtig te doen. Het zou fijn zijn als alle spelers zonder blessures de winterstop in gaan. Dan kun je even rusten in plaats van revalideren en daarna een goede voorbereiding voor deel twee van het seizoen hebben.
Wie zien we vanavond weer in de spits, Dolberg of Huntelaar?
Nil volentibus arduum
-
Ik zou zeggen: start met Dolberg en breng na een uur a 70 minuten het gif van Huntelaar.
Ik zou zeggen pak je 3 punten tegen Pec Zwolle ... 

Blij met de punten ...
De spitspositie is inmiddels duidelijk. Dolberg is er niet bij vanwege een knieblessure. Huntelaar speelt in de spits en Danilo Pereira schuift aan op de bank.
Nil volentibus arduum
Ik zou zeggen...probeer die doelpuntenregen van PSV van gister weer bij te benen
- Ajaciedjuh
Komen we goed weg, lijkt me rood 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Tsss... de knvb en Ajax blijkt een goed huwelijk...
Zoiets?
Zoiets?
-
Volgens mij liep er schuin achter de Ligt nog iemand, de Jong of Mazraoui? Geel leek mij de juiste straf.Ajaciedjuh schreef:Komen we goed weg, lijkt me rood
Heb trouwens het idee dat de Ligt geen fan is van kunstgras, bleek tegen Excelsior ook al, hij heeft zijn bouw niet mee. Kunstgras is meer voor lichtvoetige spelers.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ondertussen 1-2... Beek geblesseerd.. maar ook Onana en die greep naar zijn hamstring en als je goed kijkt door een spekglad Kunstgras...
Verder speelt Ajax op 60/70% van hun kunnen..
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

- Jinne
- Site Admin
Kutzooi. Vooral Onana dan. Lamprou bleek al gelijk te klein las ik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Ajaciedjuh
Zo wordt het toch nog een wedstrijd, helemaal onnodig. Slecht begin en na de 0-2 ook weer te slap in duels. Schijts laat veel toe, dus bij Ajax moet er een schepje bovenop en tempo omhoog.
Van Beek lijkt me een ijsbeertje, Onana is spierblessure.... hopelijk valt dat mee.
Van Beek lijkt me een ijsbeertje, Onana is spierblessure.... hopelijk valt dat mee.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Marchanderen!
-
Hele matige scheids inderdaad, gaat nergens over.Ajaciedjuh schreef:Marchanderen!
Maar we moeten in Nederland echt zsm van dat kunstgras af, heb al meerdere knieën open zien liggen.
- Ajaciedjuh
Waardeloze ‘gras’mat, dito schijts, uiteindelijk makkelijke overwinning.
MOTM: Frenkie
MOTM: Frenkie
-
Dat is wel een domper.mattie schreef:Ondertussen 1-2... Beek geblesseerd.. maar ook Onana en die greep naar zijn hamstring en als je goed kijkt door een spekglad Kunstgras...
Drama, die Griekse gnoom. Kost Ajax die goal.
Dat klote plastic kost Onana een spierblessure. Zuur met het oog op Bayern. Die maken souvlaki van Ajax met die mini-keeper.
Dat klote plastic kost Onana een spierblessure. Zuur met het oog op Bayern. Die maken souvlaki van Ajax met die mini-keeper.
Een bal die schone er bijna uitkopt, mag inderdaad wel voor de keeper zijn.
Je kunt niet ongestraft zo'n tweede keeper in je selectie hebben. Dat krijg je een keer op je brood. Lamprou heeft best aardige reflexen maar hij is simpelweg te klein en kan dat niet compenseren met atletisch vermogen. Daar zal Bayern woensdag wel op spelen.
Overigens ging die keeper van Zwolle bij dat doelpunt van Schöne ook in de fout zeg. Het valt niet mee met het niveau van keepers in de Eredivisie.
Nu maar hopen dat Onana snel weer terug is. In ieder geval voor Utrecht uit. Want dat is denk ik de belangrijkste wedstrijd voor de winterstop. We moeten in de Eredivisie foutloos blijven om de druk erop te houden en misschien zelfs wel te profiteren van een misstap van PSV.
Overigens ging die keeper van Zwolle bij dat doelpunt van Schöne ook in de fout zeg. Het valt niet mee met het niveau van keepers in de Eredivisie.
Nu maar hopen dat Onana snel weer terug is. In ieder geval voor Utrecht uit. Want dat is denk ik de belangrijkste wedstrijd voor de winterstop. We moeten in de Eredivisie foutloos blijven om de druk erop te houden en misschien zelfs wel te profiteren van een misstap van PSV.
Nil volentibus arduum
Als Lamprou moet keepen dan zou ik Wober opstellen en Blind doorschuiven.
IK GELOOF!!!!!!