Kwalificatie WK 2026
Moderator: mods
Re: Kwalificatie WK 2026
Volledige speelschema 2025
Za. 7 juni 20.45 uur Finland - Nederland Olympic Stadium, Helsinki
Di. 10 juni 20.45 uur Nederland - Malta Euroborg, Groningen
Do. 4 september 20.45 uur Nederland - Polen Stadion Feijenoord, Rotterdam
Zo. 7 september 18.00 uur Litouwen - Nederland Dariaus ir Gireno Stadione, Kaunas
Do. 9 oktober 20.45 uur Malta - Nederland Ta' Qaili National Stadium, Ta' Qali
Zo. 12 oktober 18.00 uur Nederland - Finland Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Vr. 14 november 20.45 uur Polen - Nederland nnb
Ma. 17 november 20.45 uur Nederland - Litouwen Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Za. 7 juni 20.45 uur Finland - Nederland Olympic Stadium, Helsinki
Di. 10 juni 20.45 uur Nederland - Malta Euroborg, Groningen
Do. 4 september 20.45 uur Nederland - Polen Stadion Feijenoord, Rotterdam
Zo. 7 september 18.00 uur Litouwen - Nederland Dariaus ir Gireno Stadione, Kaunas
Do. 9 oktober 20.45 uur Malta - Nederland Ta' Qaili National Stadium, Ta' Qali
Zo. 12 oktober 18.00 uur Nederland - Finland Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Vr. 14 november 20.45 uur Polen - Nederland nnb
Ma. 17 november 20.45 uur Nederland - Litouwen Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik zag gisteren die Antman van Go Ahead tegen Oranje spelen. Daar gaat wel een stuk meer dreiging vanuit dan van Edvardsen. Vriend Kroes heeft weer de verkeerde gehaald 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mwoah. Hij is vooral een snelle pingeldoos die nooit scoortTrab schreef:Ik zag gisteren die Antman van Go Ahead tegen Oranje spelen. Daar gaat wel een stuk meer dreiging vanuit dan van Edvardsen. Vriend Kroes heeft weer de verkeerde gehaald
Maar wel heel veel assists geeft, en meer rechtsbuiten dan links volgens mij.
Salvador Dali
Salvador Dali
Over 2 weken tegen Polen. Winst is al een soort van Vorentscheidung in de poule.
We hebben echt een team dat op het wk echt wat kan betekenen
Verbruggen / flekken / roefs
Dumfries / timber de ligt/van ecke van dijk / vd ven ake/hato
Gravenberg / koopmeijners de jong / schouten
Reijnders / simons / kluivert
Frimpong / malen kies er maar 1 gakpo / lang
Hebben we een handvol spitsen die helaas geen wereldtop zijn
Daarnaast nog
De vrij, q timber, taylor, maatsen, wiefer,
Met vooral het middenveld is dit om te smullen. Hopelijk staat er een spits op dit seizoen?
We hebben echt een team dat op het wk echt wat kan betekenen
Verbruggen / flekken / roefs
Dumfries / timber de ligt/van ecke van dijk / vd ven ake/hato
Gravenberg / koopmeijners de jong / schouten
Reijnders / simons / kluivert
Frimpong / malen kies er maar 1 gakpo / lang
Hebben we een handvol spitsen die helaas geen wereldtop zijn
Daarnaast nog
De vrij, q timber, taylor, maatsen, wiefer,
Met vooral het middenveld is dit om te smullen. Hopelijk staat er een spits op dit seizoen?
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
- Jinne
- Site Admin
Met Dumfries is zelfs een slechte corner nog een goal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ja was matig. Maar toch ongelofelijk dat je het nog weggeeftJinne schreef:2e helft was matig.
- Jinne
- Site Admin
Die Turken werden redelijk weggespeeld door Spanje. Vooral die 2e goal was mooi.
Tja, Spanje heeft op iedere positie een betere speler dan Oranje. Ongelooflijk.
Geen schande natuurlijk. Spanje is hét voetballand.
Zeker niet waar. Nederland heeft veel betere verdedigers dan Spanje. Ons middenveld (Gravenberch en Frenkie) doet ook niet onder voor Zubimendi en Pedri. Al komt Rodri daar straks te spelen.Yopii schreef: ma sep 08, 2025 10:14 am Tja, Spanje heeft op iedere positie een betere speler dan Oranje. Ongelooflijk.
Alles daarboven is wel beter natuurlijk. Ook nog eens exceptioneel. En ze hebben een betere bondscoach.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Iedereen wil een dribbel goal maken.
Niet veel beter dan Ajax dit.
Niet veel beter dan Ajax dit.
Ik heb een paar keer een stuk gekeken, maar dit was niet best. Wat je zegt, net Ajax, het middenveld staat niet goed en aanvallend is het erg onmachtig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Koeman is een coach van niks. Hij vindt zichzelf vooral heel interessant maar heeft ondertussen al jaren precies niks laten zien. Jammer dat ze zo aan hem vasthouden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Jinne
- Site Admin
Matig tot nu toe. Zonder Dumfries als back.... Cash van hun kant juist erg gevaarlijk.
- Jinne
- Site Admin
Geertruida hoeft niet mee naar het WK. Die heb ik nog nooit een goede wedstrijd voor Oranje zien spelen.
Az directie en met name de penningmeester zijn vanavond los gegaan in het uitgaansleven. Troy Parrot scoort 5x in 2 wedstrijden tegen portugal en hongarije, waarvan de winnende in de laatste minuut tegen hongarije. Wat een ontknoping. En daarmee dus play off gehaald ten koste van hongarije.
Beelden zijn geweldig.
https://www.rte.ie/video/id/29162/
Beelden zijn geweldig.
https://www.rte.ie/video/id/29162/
- Jinne
- Site Admin
Curaçao flikt het met een gelijkspel bij concurrent Jamaica. Suriname blokkeert in het zicht van de haven. Hebben nog wel een intercontinentale route met oa Irak en Congo maar dat lijkt me ook lastig.
Ja, jammer voor Suriname, maar ze hadden het in eigen hand.Jinne schreef: wo nov 19, 2025 7:20 am Curaçao flikt het met een gelijkspel bij concurrent Jamaica. Suriname blokkeert in het zicht van de haven. Hebben nog wel een intercontinentale route met oa Irak en Congo maar dat lijkt me ook lastig.
Tof voor Curacao!
Hebben ze niet meer alleen baseball om mee te pronken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
www.ad.nlZo plaatst Suriname zich alsnog voor het WK via de intercontinentale play-offs
Door de nederlaag tegen Guatamala (3-1) gaat Suriname naar de intercontinentale play-offs voor het WK. Dat betekent dat de ploeg van Stanley Menzo in maart een minitoernooi speelt om zich mogelijk alsnog te plaatsen.
In maart 2026 verzamelen zes nationale teams vanuit vijf werelddelen zich in Mexico voor de intercontinentale play-offs. Dat zijn naast Suriname ook Nieuw-Caledonië, Bolivia, Congo-Kinshasa, Jamaica en Irak. Twee van deze landen plaatsen zich uiteindelijk alsnog voor het WK.
Dat werkt zo: de zes landen worden verdeeld over twee minitoernooitjes. De twee hoogst geplaatste landen op de FIFA wereldranglijst staan al in een finale. De overige vier worden geloot in halve finales.
De wereldranglijst wordt woensdag om 10.00 uur gepubliceerd, maar het is al zeker dat Suriname niet bij de beste twee zit. Irak en Congo-Kinshasa hebben de hoogste notering op de wereldranglijst en zijn al voor de finales geplaatst. Suriname bezit nu nog de 126ste plek. Alleen Nieuw-Caledonië (150) staat lager.
Intercontinentale play-offs
Vier landen spelen een halve finale (loting 20 november):
Suriname, Nieuw-Caledonië, Jamaica en Bolivia.
Winnaar spelen finale tegen:
Irak of Congo-Kinshasa
Suriname kan Jamaica niet treffen in de halve finale, omdat de twee landen voortkomen uit dezelfde kwalificatiereeks. Suriname speelt dus de halve finale tegen Bolivia of Nieuw-Caledonië.
Op 20 november hoort Suriname tegen wie ze geloot worden in de halve finale en wie de eventuele tegenstander in de finale wordt. De duels, gespeeld tussen 23 en 31 maart, gaan over één wedstrijd. Bij gelijke stand is er verlenging en eventueel strafschoppen.
„We hebben gelukkig nog een vluchtroute, die moeten we dan maar gebruiken”, zei bondscoach Menzo. „Op de laatste wedstrijddag verlies je en raak je de koppositie en directe plaatsing kwijt. De teleurstelling is heel groot bij iedereen en ik denk ook in het hele land, maar ik denk ook dat het land trots is tot nu toe.”
Salvador Dali
Salvador Dali
Bolivia lijkt me al een maat te groot.
Blijkbaar vrij kansloos verloren bij Guatemala.
Overigens is ook Haïti rechtstreeks geplaatst. Deden ook in '74 mee. Was toen de 'exotische' component.
Wel knap als je in een land waar zoveel chaos en geweld is, een ploeg weet op te tuigen die naar WK kan gaan.
Blijkbaar vrij kansloos verloren bij Guatemala.
Overigens is ook Haïti rechtstreeks geplaatst. Deden ook in '74 mee. Was toen de 'exotische' component.
Wel knap als je in een land waar zoveel chaos en geweld is, een ploeg weet op te tuigen die naar WK kan gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Wie kent Cees de Wolf nog?
Ken aardig wat mensen in Curaçao, die zijn helemaal door het dolle heen! En terecht!
Een vraag die wel; opkomt: hoe gaan ze die trip betalen?
Heb niet het idee dat dit een hele rijke bond is. Als UEFA sportief is, financiert zij het.
Ligt er misschien nog aan of ze in Mexico of US komen te spelen, maar ik ken een beetje de hotelprijzen in de VS en tegenwoordig ben je in de steden ook in een simpel hotel al bijna niet meer onder de € 200 per nacht klaar.
Heb niet het idee dat dit een hele rijke bond is. Als UEFA sportief is, financiert zij het.
Ligt er misschien nog aan of ze in Mexico of US komen te spelen, maar ik ken een beetje de hotelprijzen in de VS en tegenwoordig ben je in de steden ook in een simpel hotel al bijna niet meer onder de € 200 per nacht klaar.
als ze in mexico spelen kunnen ze beter vanuit curacao vliegen en hun homebase in curacao houden.
overigens zal dickie blij zijn met de VAR gisteren
overigens zal dickie blij zijn met de VAR gisteren