Takehiro Tomiyasu

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Yopii

Takehiro Tomiyasu

Bericht door Yopii »

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-zet-hoog- ... r-tomiyasu

Hmm, een buitenkansje?

Die speler kostte twintig miljoen (!), toch ging Arsenal ermee akkoord om zijn contract te ontbinden? Hoe zit dat dan? :confused.gif:
WP_Legend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend »

Hele zware blessure, hij is er ondertussen al meer dan een jaar uitgeweest.. geen idee of zijn knie nog topniveau aankan.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Fast forward naar eind januari: er komt geen nieuwe controlerende middenvelder, want het geld is opgemaakt aan een dure verdediger.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Die vervolgens nog totaal niet wedstrijdfit blijkt te zijn.
Nil volentibus arduum
Yopii

Bericht door Yopii »

Wat zal die jongen hebben verdiend bij Arsenal? :confused.gif:

Ik begrijp deze manier van scouten niet, als het al scouten is.

Update: volgens de T. is hij dus aangeboden, dat lijkt me ook logischer.

Ajax schijnt interesse te hebben in Tomiyasu als versterking voor de laatste linie. 'Er stond dat Ajax interesse had in Tomiyasu. Dat klopt wel, maar die speler is bij Ajax aangeboden', vertelt Verweij. 'Hij heeft dezelfde zaakwaarnemer als die NEC-spelers. Hij is dus aangeboden in Amsterdam, maar er is ook heel veel interesse vanuit Duitsland en Italië in die jongen.'

'Hij is zo lang geblesseerd geweest dat, als Ajax hem wil hebben, ze hem heel kort willen binden. Een halfjaar. Dan mogelijk met de optie voor nog een seizoen. Bij Ajax houden ze er op dit moment niet heel erg veel rekening mee', gaat Verweij verder over de eventuele transfer van de Japanner.

'Wat moet je hier nou weer mee?', vraagt Driessen zich hardop af. 'Die gozer is zo lang geblesseerd geweest en dan gaat hij bij jou optrainen om het WK te halen. Dat is het enige dat hij wil.' Verweij brengt nog een wat nuance aan. 'Het kan wel heel goed uitpakken, maar het is wel een ongekend risico. Die jongen moet er meteen staan, want dat moet er gebeuren bij Ajax.'
Dat wil niet zeggen dat Ajax voor hem een optie is. Zo'n zaakwaarnemer zorgt dat er heel wat 'belangstelling' is voor zo'n speler.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Yopii schreef: ma dec 08, 2025 11:01 am Wat zal die jongen hebben verdiend bij Arsenal? :confused.gif:

....
Het uitgangspunt van zo'n speler is natuurlijk wel wat anders nu. Clubs zullen twijfels hebben over zijn inzetbaarheid terwijl hij juist zo snel mogelijk weer minuten wil maken om eventueel nog naar het WK te gaan.

Dan kan het interessant zijn om op de korte termijn wat consessies te doen als het gaat over salaris en eventueel ook de competitie waar je wil spelen. Al moet het niet teveel een degradatie zijn want anders kom je ook niet meer in beeld. Neem je als club nu de gok dan wil je er iets voor terug, bijvoorbeeld in de vorm van een optie op een verlenging van de overeenkomst.

Maar voor Ajax is dit nu natuurlijk echt geen prioriteit. Er moet nu gewoon een keer een echte middenvelder komen. Of zouden ze denken dat we er zijn met de inzet van Itakura op die plek? Nee toch zeker?
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Takehiro Tomiyasu lijkt de eerste winterversterking van Ajax te gaan worden. De club is op hoofdlijnen rond met de 27-jarige Japanner over een kortlopend contract. Voor zowel club als speler is dat een constructie die past bij de omstandigheden.

https://www.vi.nl/nieuws/ajax-op-hoofdl ... t-tomiyasu
Yopii

Re: Takehiro Tomiyasu

Bericht door Yopii »

Voor zowel club als speler is dat een constructie die past bij de omstandigheden.
Hmm, die snap ik niet helemaal. :confused.gif:
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

Ben ik de enige die denkt dat de laatste linie niet onze zwakste linie is?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Ajax heeft Takehiro Tomiyasu (27) bijna binnen. De transfervrije verdediger gaat spoedig zijn krabbel zetten onder een contract voor een half seizoen. Dat wordt bevestigd aan ESPN, na eerdere berichtgeving van VI.

De multifunctionele Japanner zit sinds afgelopen april, na zijn vertrek bij Arsenal, zonder club en geldt zodoende als een relatief goedkope buitenkans voor de Amsterdammers.

Dat Tomiyasu op 27-jarige leeftijd clubloos is, heeft overigens niets te maken met zijn kwaliteiten. De 42-voudig Japans international gold jaren als stabiele kracht in het defensief sterke Arsenal van trainer Mikel Arteta, waar hij op iedere positie in de verdediging heeft gespeeld. Maar Tomiyasu heeft nogal pech gehad met zware (knie)blessures.

Na zijn laatste operatie aan zijn knie, afgelopen februari, keerde de Japanner terug naar zijn geboorteland, waar hij verder werkte aan zijn revalidatie. Inmiddels is Tomiyasu weer klaar om het veld op te gaan en zoekt dan ook een club waar hij weer aan speelminuten kan komen. Ajax lijkt die club te gaan worden.

Gezien zijn blessureverleden is Tomiyasu een gok - vandaar dat Ajax de verdediger eerst een contract voor een half seizoen wil aanbieden - maar wel een die Ajax wil nemen. Want als de verdediger zijn niveau van voor zijn blessures haalt, is het een absolute aanwinst voor de club.

Tomiyasu werd in de zomer van 2021 door Arsenal voor twintig miljoen euro overgenomen van Bologna en speelde bij The Gunners 84 officiële duels, waarvan 65 in de Premier League.
www.espn.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter »

raymon schreef: di dec 09, 2025 11:42 am Ben ik de enige die denkt dat de laatste linie niet onze zwakste linie is?
Ik denk dat we op zoek gaan naar geld. Oftewel, deze gok er in en dan Sutalo of Gaaei eruit en met dat geld een andere linie versterken.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Typisch. Ze zullen gedacht hebben: bij NEC en Feyenoord presteren de Japanners het beste als ze met 2 of meer zijn. Zie Ueda.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

peter schreef: di dec 09, 2025 11:45 am
raymon schreef: di dec 09, 2025 11:42 am Ben ik de enige die denkt dat de laatste linie niet onze zwakste linie is?
Ik denk dat we op zoek gaan naar geld. Oftewel, deze gok er in en dan Sutalo of Gaaei eruit en met dat geld een andere linie versterken.
Lijkt er wel op. Al zie ik deze winter daar minder mogelijkheden voor. Beide ook gezakt in waarde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Yopii

Bericht door Yopii »

Is die jongen fit dan? :confused.gif:
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

peter schreef: di dec 09, 2025 11:45 am
Ja, dat klinkt als een goed plan. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Nee ik denk dat hij de komende 3 maanden niet fit is! maar goed de laatste 8 wedstrijden kan hij dan meedoen, kunnen we kijken of hij nog wat kan, is het wat dan hebben we er volgend jaar een goede bij!
Yopii

Bericht door Yopii »

Er zit geen optie bij, toch? :confused.gif:

Hij wil fit worden bij Ajax.
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Juist daarom wordt er gewerkt aan een kortlopend contract. Ajax dekt zich daarmee in tegen risico's, terwijl Tomiyasu de mogelijkheid krijgt om zichzelf richting het komende WK - waar Japan onder meer Nederland treft - weer in de kijker te spelen. Aan het einde van het seizoen kunnen beide partijen verder evalueren en besluiten of de samenwerking met bijvoorbeeld een extra jaar verlengd wordt.
hmm deze zin is wel erg cryptisch in het verhaal.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zonder optie heeft de deal wel heel sterk een korte termijn karakter. Dan mogen we neem ik aan wel verwachten dat hij na de winterstop goed inzetbaar is?

Gaat 'ie meer of minder spelen dan Kuffour?
Nil volentibus arduum
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Inderdaad zonder optie heb je geen kloot aan deze transfer...

Doet ie t goed dan is ie meteen weg...
Alexander

Bericht door Alexander »

Wat een onzinnige transfer. Laat onze Deense vriend en Alders het maar uitvechten op die plek. Het seizoen is toch al verloren.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

volgens mij is het een win win situatie.. op lb Wijndal :1evil.gif: centraal Baas ( wie vervangt hem ? ?) achter sutalo loopt nu Bouwman..

laten we hopen dat hij in jan/febr fit is..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Yopii

Bericht door Yopii »

Van twintig miljoen naar nul, dan verwacht je een stevig (chronisch) probleem. Een kapotte knie? :confused.gif:
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Yopii schreef:Van twintig miljoen naar nul, dan verwacht je een stevig (chronisch) probleem. Een kapotte knie? :confused.gif:
Tuurlijk 1,5 jaar geblesseerd
Yopii

Bericht door Yopii »

https://www.onlinearsenal.com/t/takehir ... 55?page=41

Ze zijn best positief over zijn kwaliteiten, maar hij is zelden fit.
Plaats reactie