AFC Ajax - NEC za 21-02 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

AFC Ajax - NEC za 21-02 21:00 uur

Bericht door peter »

Ajax zonder Itakura tegen NEC, comeback Berghuis aanstaande

Vandaag om 09:56

Ajax heeft tegen NEC niet de beschikking over Ko Itakura. Dat bevestigde interim-trainer Fred Grim vrijdagochtend op de persconferentie in aanloop naar dat duel. Takehiro Tomiyasu is wel steeds meer inzetbaar, terwijl Maher Carrizo speelgerechtigd is.

'Op dit moment is Ko geblesseerd', vertelde Grim. 'Die zal er dus niet bij zijn tegen NEC. Van Oleksandr Zinchenko weten we zijn situatie allemaal', vervolgde de coach, die verwees naar de zware blessure die de routinier uit Oekraïne opliep tegen Fortuna Sittard (4-1). 'Dan heb ik de meesten wel gehad.'
Carrizo is wél beschikbaar dit weekend. De aanvaller kwam in de winter naar Amsterdam. 'Hij heeft nu twee dagen meegetraind. Dat is, zeker als je uit een ander deel van de wereld komt, wennen. Ook aan de nieuwe mensen. Het is een fanatieke speler, die graag de bal wil hebben. Uiteindelijk hebben we meer tijd nodig om écht iets over hem te kunnen vertellen. Maar het is wel goed om het rustig aan met hem te doen.'
Over Tomiyasu is Grim ook hoopvol. 'Hij kan steeds meer spelen. Dat heb ik de vorige keer ook uit proberen te leggen. We hebben een oefenwedstrijd gehad, waarin hij minuten heeft gemaakt. Je wil nu de tijd in het eerste oprekken naar een hele wedstrijd toe. Dat is afwachten.'
'Met Steven Berghuis gaat het steeds beter', reageerde Grim op een vraag over de routinier. De linkspoot staat al een tijd aan de kant, maar is dicht bij een rentree. 'Hij heeft de afgelopen keer tegen Telstar in een oefenduel 45 minuten gespeeld en is de afgelopen weken continu op het trainingsveld geweest. Die minuten kunnen heel dichtbij komen.'

VI
Die kok van Itakura is volgens mij echt MIA he. Niet voor het eerst dat Itakura geblesseerd is.
Wel echt fijn dat Tomiyasu en Berghuis steeds dichterbij komen. Sluit niet uit dat we die aankondiging van een basisdebuut kunnen combineren met het Urbi et Orbi van de Paus.
Jinne
Site Admin

Re: AFC Ajax - NEC za 21-02 21:00 uur

Bericht door Jinne »

Match wel met onze tussenpaus Fred. Zijn teksten en uitstraling zijn nog niet niveau Sjon, maar het is wel een lege huls.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
elliquido

Bericht door elliquido »

we spelen wel met 5 verdedigers, volgens fredj

Wordt een mooi potje morgen. volle druk overal op het veld.
sano vs mokio.. interessant ,( oh nee, toch regeer )

Vermoedelijke opstelling Ajax tegen NEC (4-3-3)
Jaros; Rosa, Sutalo, Baas, Wijndal; Regeer, Klaassen, Steur; Bounida, Dolberg, Godts.
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Dit lijkt me in goed Nederlands een must win als we echt werk willen maken van de tweede plaats.
Nil volentibus arduum
peter

Bericht door peter »

Jaros blessure. Dus krijgen we blanco blaadje Paes. Het valt allemaal heerlijk op het plekje voor de heren technici.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zo te lezen is dat ook niet voor één wedstrijd. Knie blessure en voorlopig niet inzetbaar. Beetje pech speel je dus de rest van het seizoen met Paes onder de lat. Nou ja, het is wat het is. Jaros is ook niet echt een onmisbare keeper. Maar de sterren lijken niet echt gunstig te staan voor ons.

Klaassen ook niet zeker lees ik verder. Fitz-Jim viel een paar keer goed in dus dat is dan zijn logische vervanger.
Nil volentibus arduum
elliquido

Bericht door elliquido »

Maarten Vincent Paes (Nijmegen, 14 mei 1998)
peter

Bericht door peter »

Zit er niet nog ergens een ervaren keeper die de club kent en er direct kan staan? :biggrin.gif:

Gelijk de vuurdoop voor Jordi. Paes komt uit zijn koker. Als het blunders regent, dan is zijn eerste wapenfeit gelijk een hele dure.

Einde seizoen Jaros aldus VI. Riep al dat ik eerder een eerste keeper dan een tweede keeper zou halen in de winter. Nu is het billenknijpen.
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Toptrainers Fred en Robin hebben toch wel pech. :smallgrin.gif:
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Zouden ze nu in de Arena transfermarkt.com afstruinen op zoek naar een transfervrije keeper?
Nil volentibus arduum
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

We zijn net te laat voor Marsman.
Khraa

Bericht door Khraa »

Klaassen die afwezig kis an nog wel een zo'n blessure zijn waardoor er dingen op hun plaats gaan vallen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Khraa schreef: vr feb 20, 2026 9:47 pm Klaassen die afwezig kis an nog wel een zo'n blessure zijn waardoor er dingen op hun plaats gaan vallen.

Jaros ook rest van het seizoen " out "... daar gaat plek 2..
Pasveer had het mooi kunnen afmaken.. Nu Paes die afgelopen Okt'25 zijn laatste wedstrijd keepte..

is die jongen van jong Ajax niks voor vanavond ? was toch een keeper voor de toekomst ?
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

We gaan het raamwerk van volgend jaar zien... Heb er zin an...
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Khraa schreef: vr feb 20, 2026 9:47 pm Klaassen die afwezig kis an nog wel een zo'n blessure zijn waardoor er dingen op hun plaats gaan vallen.
Ik hoop dat Fitz-Jim zijn laatste kans grijpt. Misschien wel tegen beter weten in maar ik hou nu eenmaal van spelers die af en toe iets bijzonders laten zien. Vriendjes met de bal zijn en het spel kunnen versnellen.

Wat Jaros betreft ben ik benieuwd wat het plan binnen Ajax was voor deze positie. Paes is gehaald als tweede doelman. Mijn indruk is dat dit vooral is ontstaan om Pasveer de kans te gunnen om bij Heracles zijn loopbaan af te sluiten. Bestond er een idee om te proberen om Jaros vast te leggen na dit seizoen? Er zal niemand hebben geloofd dat Heerkens al eerste keeper gaat worden. Als die twee allebei niet in beeld waren als eerste doelman voor volgend seizoen hadden we er zoals Peter zegt inderdaad beter aan gedaan om niet een tweede maar een eerste doelman te halen.

Nu is het voor de rest van het seizoen toch wel enorm spannend. Jaros was niet geweldig maar acceptabel (nogal wisselvallig). Paes heeft een andere status. Stel dat hij slecht begint staat de rest van het seizoen de druk er enorm op. En daarachter heb je alleen Heerkens en Reverson.
Nil volentibus arduum
Historicus

Bericht door Historicus »

Het wordt overigens live uitgezonden op ESPN 2.
Historicus

elliquido schreef: vr feb 20, 2026 3:09 pm we spelen wel met 5 verdedigers, volgens fredj

Wordt een mooi potje morgen. volle druk overal op het veld.
sano vs mokio.. interessant ,( oh nee, toch regeer )

Vermoedelijke opstelling Ajax tegen NEC (4-3-3)
Jaros; Rosa, Sutalo, Baas, Wijndal; Regeer, Klaassen, Steur; Bounida, Dolberg, Godts.
Hoe komt het dat je zegt dat Fred (Grim) 5 verdedigers opstelt en je vervolgens een vermoedelijke opstelling geeft waar nadrukkelijk bij staat dat het 4-3-3 is?
elliquido

Bericht door elliquido »

Check de persconferentie op youtube
Wouter

Bericht door Wouter »

Dit gaat Ajax toch wel winnen he?
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon »

mattie schreef:

Jaros ook rest van het seizoen " out "... daar gaat plek 2..
Pasveer had het mooi kunnen afmaken.. Nu Paes die afgelopen Okt'25 zijn laatste wedstrijd keepte..

is die jongen van jong Ajax niks voor vanavond ? was toch een keeper voor de toekomst ?
Wanneer was de laatste wedstrijd van Pasveer? Die heeft toch ook amper wedstrijden gekeept?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij mocht het dit seizoen nog even een paar wedstrijden proberen maar was toen ook niet foutloos. En laten we eerlijk zijn over Pasveer. Sympathieke gozer. Heeft het wat mij betreft bij Ajax boven verwachting goed gedaan. Maar hij is inmiddels de 40 voorbij en ging ook wel steeds trager naar de grond. Zijn rust en organisatievermogen was een pré maar je staat er ook gewoon om ballen tegen te houden met snelle reflexen.
Nil volentibus arduum
Historicus

Marillion schreef: za feb 21, 2026 9:12 am
Ik hoop dat Fitz-Jim zijn laatste kans grijpt. Misschien wel tegen beter weten in maar ik hou nu eenmaal van spelers die af en toe iets bijzonders laten zien. Vriendjes met de bal zijn en het spel kunnen versnellen.

Wat Jaros betreft ben ik benieuwd wat het plan binnen Ajax was voor deze positie. Paes is gehaald als tweede doelman. Mijn indruk is dat dit vooral is ontstaan om Pasveer de kans te gunnen om bij Heracles zijn loopbaan af te sluiten. Bestond er een idee om te proberen om Jaros vast te leggen na dit seizoen? Er zal niemand hebben geloofd dat Heerkens al eerste keeper gaat worden. Als die twee allebei niet in beeld waren als eerste doelman voor volgend seizoen hadden we er zoals Peter zegt inderdaad beter aan gedaan om niet een tweede maar een eerste doelman te halen.

Nu is het voor de rest van het seizoen toch wel enorm spannend. Jaros was niet geweldig maar acceptabel (nogal wisselvallig). Paes heeft een andere status. Stel dat hij slecht begint staat de rest van het seizoen de druk er enorm op. En daarachter heb je alleen Heerkens en Reverson.
Fitz-Jim start in elk geval in de basis.
peter

Bericht door peter »

Heb er wel echt een slecht gevoel over. Daar gaan we!
Lionel

Bericht door Lionel »

Echt die gast.. een simpele 1-2…
IK GELOOF!!!!!!
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab »

Die kut Manschot fluit ook alles tegen ons

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie