De wedstrijd tussen FC Groningen en Ajax wordt zaterdag gefloten door Serdar Gözübüyük. Dat maakt de KNVB bekend.
Scheidsrechter Gözübüyük wordt in Groningen geassisteerd door grensrechter Inia en Honig, vierde official Wiersma, videoscheidsrechter Van Boekel en assistent-videoscheidsrechter Ribbink.
Hoewel FC Groningen sterkhouders Younes Taha en Resink mist tegen Ajax, heeft oud directeur Nijland vertrouwen in een goede afloop tegen de Amsterdamse club. 'Ik heb Ajax tegen PEC gezien en dat was verschrikkelijk slecht. Daar liggen de kansen voor FC Groningen. Neem maar van mij aan: Ajax komt met knikkende knieën naar Groningen. Als je vol druk zet op hun verdediging, dan krijg je kansen.'
'De achterste linie is ongelooflijk slecht in de opbouw en dat geldt zeker ook voor die doelman (Maarten Paes, red.), die denkt dat hij voetballend heel goed mee kan', gaat de oud-bestuurder verder. 'Het is een mooi kantelpunt voor FC Groningen zaterdag.'
Hoewel FC Groningen al zes wedstrijden op rij niet meer heeft gewonnen, wil Nijland niet sprekend van een crisis. 'Ik heb dit in mijn periode bij Groningen ook weleens meegemaakt. Je bent dan hartstikke chagrijnig, maar de kop hangt niet. Crisis vind ik een beladen woord. Bij Heracles, Ajax en Feyenoord is het crisis. Hier bij FC Groningen niet', besluit Nijland, die wel toegeeft dat FC Groningen in een mindere periode zit.
Nou Ajax..... ik zou dat statement even in de kleedkamers hangen. Knikkende knieen.
Opstellingen begin ik niet meer aan... Grim weet het beter