AFC Ajax - FC Groningen 21 mei 2026 (18:45)
Moderator: mods
Re: SC Heerenveen - Ajax zo 17 mei 2026 (14:30)
Groningen mag geen supporters meenemen donderdag, zo heeft Volendam zojuist bekend gemaakt. Als ik Groningen was zou ik lekker afbellen of eisen dat de wedstrijd wordt omgedraaid. Ajax heeft haar zaken duidelijk niet op orde. Hier mogen andere clubs niet zo de dupe van worden.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Denk je dat er wel Ajaxsupporters aanwezig zijn?Alexander schreef: ma mei 18, 2026 10:45 am Groningen mag geen supporters meenemen donderdag, zo heeft Volendam zojuist bekend gemaakt. Als ik Groningen was zou ik lekker afbellen of eisen dat de wedstrijd wordt omgedraaid. Ajax heeft haar zaken duidelijk niet op orde. Hier mogen andere clubs niet zo de dupe van worden.
Got wat ben ik er klaar mee, zeg.
Omdat Volendam supporters afgelopen zondag rellen hebben veroorzaakt na de nederlaag tegen Telstar lees ik net. Wat is het toch een fijne sport. Dat zulke wedstrijden ook al niet zonder stevige inzet van de politie mogelijk zijn.
Ik snap wel dat Groningen hier niet blij mee is. Voor ons voelen de playoffs als nablijven maar voor hun is het een kans.
Ik snap wel dat Groningen hier niet blij mee is. Voor ons voelen de playoffs als nablijven maar voor hun is het een kans.
Nil volentibus arduum
Hoezo Ajax?Alexander schreef: ma mei 18, 2026 10:45 am Groningen mag geen supporters meenemen donderdag, zo heeft Volendam zojuist bekend gemaakt. Als ik Groningen was zou ik lekker afbellen of eisen dat de wedstrijd wordt omgedraaid. Ajax heeft haar zaken duidelijk niet op orde. Hier mogen andere clubs niet zo de dupe van worden.
Irritant, die asielzoekers.Dat zulke wedstrijden ook al niet zonder stevige inzet van de politie mogelijk zijn.
Maar serieus, het voetbal trekt steeds meer losers die los willen gaan.
- Jinne
- Site Admin
AFC Ajax - FC Groningen 21 mei 2026 (18:45)
Het toetje? Na een hoofdmaaltijd die niet te doen was.
Groningen over de zeik, met hun randdebiel op 1, dat er geen uitsupporters meemogen. Maar dat was wel te verwachten als rand conditie voor spelen in Volendam.
Ik had al verwacht dat het sowieso niet kon. Maar de reden is nu wel ironisch. Kamervragen van Mona?
Groningen over de zeik, met hun randdebiel op 1, dat er geen uitsupporters meemogen. Maar dat was wel te verwachten als rand conditie voor spelen in Volendam.
Ik had al verwacht dat het sowieso niet kon. Maar de reden is nu wel ironisch. Kamervragen van Mona?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Re: AFC Ajax - FC Groningen 21 mei 2026 (18:45)
Groningen wil wellicht boycotten. Goed zo, nou utreg ook en we winnen 2x reglementair met 3-0
I think I lost my fucking headache
Als dat lukt spelen we volgend jaar al onze thuiswedstrijden in Volendam.
Nil volentibus arduum
Ze zitten iig wel flink te janken hoor. Wees blij dat je die wedstrind op neutraal terrein mag spelen in plaats van een volle arena. Dat verhoogt de kansen aanzienlijk
Waarom is het olympisch stadion geen optie?
Die is toch niet meer geschikt voor voetbal?
O geen idee. Vroeg me dat ineens af
Was veel leuker geweest uiteraard. Maar het Olympisch beschikt niet een aantal verplichte faciliteiten m.b.t. veiligheid. Geen toegangspoortjes, geen volwaardig ingericht uitvak etcetera. Dus daar kun je alleen voor vriendschappelijke wedstrijden terecht.
Nil volentibus arduum
Ah oké. Dacht dat het nog best een serieus stadion was. Maar de jeu is er wel een beetje af dus
Nou ja, het is natuurlijk veel kleiner geworden al heeft dat eigenlijk juist wel charme. Maar het gaat vooral om die veiligheidsmaatregelen. De KNVB verplicht iets als toegangspoortjes.
Nil volentibus arduum
LucaS schreef: ma mei 18, 2026 6:29 pm Ze zitten iig wel flink te janken hoor. Wees blij dat je die wedstrind op neutraal terrein mag spelen in plaats van een volle arena. Dat verhoogt de kansen aanzienlijk
Ze willen thuis spelen.
- Jinne
- Site Admin
Dan hadden ze 5e moeten worden.
Ja, dan overvragen ze. Het KNVB reglement voorziet er nu eenmaal in dat je als thuisspelende club mag uitwijken naar een ander stadion.
Ik snap overigens wel dat ze het niet leuk vinden hoor. Wat dat betreft valt het wat ongelukkig samen allemaal. Volendam speelt deze week ook en naar aanleiding van de rellen van afgelopen weekend rondom de wedstrijd tegen Telstar is er dan ongetwijfeld gedoe over verhoogde inzet van politie.
Ik snap overigens wel dat ze het niet leuk vinden hoor. Wat dat betreft valt het wat ongelukkig samen allemaal. Volendam speelt deze week ook en naar aanleiding van de rellen van afgelopen weekend rondom de wedstrijd tegen Telstar is er dan ongetwijfeld gedoe over verhoogde inzet van politie.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Ze mogen toch komen. 
Verkoop loopt in ieder geval voor geen meter. Clubkaarthouders zijn nu zelfs aan de beurt om kaarten te kopen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Na het echec van zondag mag je dus op maandag een besluit nemen om naar Volendam te karren om op donderdag 18:45 Ajax te zien aftrappen.Alexander schreef: di mei 19, 2026 2:43 pm Verkoop loopt in ieder geval voor geen meter. Clubkaarthouders zijn nu zelfs aan de beurt om kaarten te kopen.
Ik laat hem ook passeren. Kijk tot op heden elke keer, maar ook daar begin ik aan te twijfelen.
Het lijkt me eerlijk gezegd ook wel een mooi signaal als het stadion gewoon grotendeels leeg blijft.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Weer wat posts verplaatst naar juiste noordelijke tegenstander.
Wel komisch als het niet eens uitverkoopt. Het is ook wel een vroegertje op de donderdag.
Wel komisch als het niet eens uitverkoopt. Het is ook wel een vroegertje op de donderdag.
AFC Ajax - FC Groningen do 21 mei 18:45 PO CFL
Fijn naar Volendam. De vraag is welke ellende groter zal zijn, die op het veld of buiten het stadion.
Steur zal zich als een vis in het water voelen , die maar opstellen. Dolberg of weghorst?
Zininnin
Steur zal zich als een vis in het water voelen , die maar opstellen. Dolberg of weghorst?
Zininnin
NOOIT meer Berghuis a.u.b.
Je hebt niet eens tijd om vooraf fatsoenlijk dronken te worden op de Dijk. En dat lijkt me wel een voorwaarde om die wedstrijd uit te zitten in het stadion.
Nil volentibus arduum
De WK gangers, inclusief onze Japanse back die nooit speelt, zijn toevallig morgen allemaal afwezig vanwege 'blessures'.