Enne, joey!

Moderator: mods
Mag hij zonder dat hij deel uitmaakt van de ledenraad wel zeggen dat directie en bestuur op moeten rotten?M schreef:Le T., mág Cruijff, zonder dat hij onderdeel van de ledenraad uit maakt wel een nieuwe RvC samenstellen?
Schrijf jij ook wel eens wat ofzo?joey schreef:Overigens is dat scannen wel een inbreuk op het auteursrecht. Ik quote alleen wat (niet alle) uitspraken.
Hij mag dat net zo hard roepen als jij en ik dat mogen roepen.Le T. schreef:Mag hij zonder dat hij deel uitmaakt van de ledenraad wel zeggen dat directie en bestuur op moeten rotten?M schreef:Le T., mág Cruijff, zonder dat hij onderdeel van de ledenraad uit maakt wel een nieuwe RvC samenstellen?
Hij valt ze aan buiten de organisatie om, hoewel hij als erelid zijn zegje mag doen in de ledenraad. Ik vond dat niet zo prima, maar goed, hij deed het. Als je dat dan doet en directie en bestuur stappen op zoals je wenst, dan moet je ook met een alternatief komen want de club moet nou eenmaal bestuurd worden en daar heb je een RvC en een directie voor nodig. Dan moet je die dus al bijna klaar hebben staan wanneer RvC en directie opstappen zoals je nastreefde. Dan schiet het op en is de club zo kort mogelijk stuurloos of stilliggend. Maar Cruijff moest er eerst nog op gewezen worden dat het wél zijn probleem was.
Dan is het dus gewoon zijn schuld dat het zo lang duurt, gebrek aan verantwoordelijkheidsbesef.
Zondag, 26 juni 2011 - 10u06
De beoogd algemeen directeur van Ajax, Tscheu la Ling, geeft vandaag een uitgebreid interview in De Perstribune van Omroep MAX. La Ling is sinds enkele weken in beeld om in Amsterdam de onlangs opgestapte Rick van den Boog op te volgen.
"Ik ben gevraagd door Ajax en heb een aantal keer met Johan Cruijff gesproken", zo zegt La Ling tegen Omroep MAX. "Ik ben een paar keer dit seizoen bij wedstrijden van Ajax geweest en dat deed pijn aan de ogen. Ajax is toe aan een revolutie."
Naast La Ling is ook oud-Ajacied Marc Overmars in beeld voor de functie van algemeen directeur bij Ajax. Het is nog onduidelijk op welke termijn de Amsterdammers willen beslissen. "Ajax is nu stuurloos en dan verlies je veel tijd. Ajax is gelukkig kampioen geworden maar gezien de toekomst zul je snel moeten doorpakken, aldus La Ling.
Het hele interview met Tscheu la Ling is zondag 26 juni te beluisteren bij De Perstribune van MAX, vanaf 12.15 uur op Radio 1.
Presentatie Govert van Brakel.
Meer info: http://www.deperstribune.nl
Ik heb geen idee hoe hij zal zijn als directeur. Als voetballer was het genieten. Ik vind het geen hoopvol teken dat volgens berichten hij half Europa afging om 'zijn' spelers te slijten.Neefkens schreef:![]()
Wat vind jij van Ling?
Goed idee. Nog wat aanvullende info hierover van Wikipedia:LucaS schreef:In de media wordt het bijna constant fout gedaan, maar de achternaam van Tscheu la Ling is Ling en niet la Ling. Dus laten we het op AT goed doen en de goede man Ling noemen!
Is Ling dan eigenlijk zijn voornaam en zou je hem dus Tshen La moeten noemen? Kennelijk niet. Volgens de heren dames experts komt in een chinese naam de familienaam eerst, gevolgd door de voornaam. Zo is in 'Mao Zedong' Mao de familienaam en Zedong de voornaam. Dus ook achternaam 'Ling', voornaam 'Tscheu La'. Of eigenlijk Tshen La. Maar we zijn al zo gewend aan Tscheu, dus laten we het daar maar op houden. Had ie indertijd als speler er maar wat duidelijk over moeten zijn.In de media circuleren verschillende spellingswijzen van zijn naam. Ook Tschen La Ling, Tshen La Ling, Tjeu La Ling en Tscheu-La Ling (met streepje) worden gebruikt. Lange tijd deed hij geheimzinnig over zijn naam. Zijn gemakkelijke instelling was daar debet aan. Het interesseerde hem simpelweg niet hoe zijn naam geschreven werd. In een interview door Jaap Visser van de Revu in februari 2007 gaf hij toe dat zijn naam officieel Ling Tshen La een van origine Chinese naam is. Dit zou in het Chinees "Hij die in het oosten van het bos is geboren bij gunstige wind" betekenen. Een naam die afkomstig is van zijn Chinese opa en zowel door zijn opa, zijn vader, hemzelf alsmede één van zijn zoons wordt gedragen.