Ajax contracteert jeugdspelers
Moderator: mods
Re: Ajax contracteert jeugdspelers
Het wil ook wel helpen als je als jeugdspeler achter de visie van JC staat, zijn toch minimaal +4 puntjes ...
Blij met de punten ...
Het is vooral belangrijk dat een jeugdspeler een goede basistechniek heeft. Bouy, Klaassen en Ozbilic hebben dat wel, Ebecilio en Lukoki niet.
Tja, ik hoorde niet anders dan dat er niet 1 geschikte speler in de jeugd-opleiding te vinden was met een ( basis ) techniek .. Blijkbaar klopt daar dus niks van ...
Blij met de punten ...
Echt? Wie beweert dat dan?999 schreef:Tja, ik hoorde niet anders dan dat er niet 1 geschikte speler in de jeugd-opleiding te vinden was met een ( basis ) techniek ..
De T., Jaap de Groot en Derksen en al degene die daar achter aan lopen ..
Blij met de punten ...
Boeien. Ik dacht dat je iemand binnen Ajax bedoelde, die dat gezegd zou hebben.999 schreef:De T., Jaap de Groot en Derksen en al degene die daar achter aan lopen ..
De media gebruiken Ajax / Cruijff net zo goed als andersom het geval is. "Nieuws" over 's lands grootste club en voetballer zijn goed voor de verkoopcijfers en exposure.
Dat 'individuele' verhaal is een eigen leven gaan leiden. Ik kan me amper voorstellen dat er straks 15 jeugdelftallen, met voor iedere speler een individuele trainer, op het veld staan. Wél dat er meer aandacht aan het individu wordt geschonken en minder aan het collectief.LucaS schreef: Wat ik tot nu toe gehoord heb lijkt me te eenzijdig gericht op techniek, het schamper doen over fysieke ontwikkeling, taktiek en in ploegverband spelen vind ik een slechte zaak.
Jarenlang is volgens De Waarheid van LvG / CA gewerkt. DB, vd Brom en JOR zijn als adepten van De Waarheid hoofd opleidingen geweest.Ik geloof niet in Verlossers met De Waarheid.
Nu wordt De Waarheid anders geinterpreteerd. Men hoeft niet bij 0 te beginnen. Wél zullen accenten anders worden gelegd. Ik zie het probleem niet zo. Na 2 decennia 'zus' is het prima om het weer eens 'zo' te doen. M.n. omdat 'zus' de club de voorbije jaren niet verder heeft gebracht.
Oja, en ene Wimpey .. Die alles en iedereen afkraak(te) die iets met de jeugdopleiding te maken heeft .. Afijn, leuk om te zien dat er toch talenten zijn die doorstromen, ondanks die kut-jeugdopleiding ..wimpey schreef:Boeien. Ik dacht dat je iemand binnen Ajax bedoelde, die dat gezegd zou hebben.999 schreef:De T., Jaap de Groot en Derksen en al degene die daar achter aan lopen ..
De media gebruiken Ajax / Cruijff net zo goed als andersom het geval is. "Nieuws" over 's lands grootste club en voetballer zijn goed voor de verkoopcijfers en exposure.
Blij met de punten ...
Gaap. Boring. Je zwetst maar wat.999 schreef: Oja, en ene Wimpey .. Die alles en iedereen afkraak(te) die iets met de jeugdopleiding te maken heeft ..
Lol, als er iemand op dit forum is die de gehele opleiding ruk vind dan ben jij het wel.Dat lees terug je in elke post.Zelfs een paar regeltjes hierboven.Al wat LvG / CA gedaan hebben. DB, vd Brom en JOR is kut kut kut .. Maar nu weer niet natuurlijk ..Jammer ..wimpey schreef:Gaap. Boring. Je zwetst maar wat.999 schreef: Oja, en ene Wimpey .. Die alles en iedereen afkraak(te) die iets met de jeugdopleiding te maken heeft ..
Blij met de punten ...
wimpey schreef:Dat 'individuele' verhaal is een eigen leven gaan leiden. Ik kan me amper voorstellen dat er straks 15 jeugdelftallen, met voor iedere speler een individuele trainer, op het veld staan. Wél dat er meer aandacht aan het individu wordt geschonken en minder aan het collectief.LucaS schreef: Wat ik tot nu toe gehoord heb lijkt me te eenzijdig gericht op techniek, het schamper doen over fysieke ontwikkeling, taktiek en in ploegverband spelen vind ik een slechte zaak.
Jarenlang is volgens De Waarheid van LvG / CA gewerkt. DB, vd Brom en JOR zijn als adepten van De Waarheid hoofd opleidingen geweest.Ik geloof niet in Verlossers met De Waarheid.
Nu wordt De Waarheid anders geinterpreteerd. Men hoeft niet bij 0 te beginnen. Wél zullen accenten anders worden gelegd. Ik zie het probleem niet zo. Na 2 decennia 'zus' is het prima om het weer eens 'zo' te doen. M.n. omdat 'zus' de club de voorbije jaren niet verder heeft gebracht.
Maar daar was men al een tijd voor de agressie van Cruijff mee begonnen. Feitelijk betekent dit dus dat het inderdaad niet om de inhoud, maar om poppetjes gaat.
Laatst gewijzigd door LucaS op zo jan 15, 2012 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache
Ik zie gewoon alle elftallen progressie boeken, ook spelers individueel. Sterker nog, de spelers waarvan ik geen hoge pet op heb ontwikkelen zich heel behoorlijk.
De C1 heeft gister PSV C1 op een minitoernooi op de Toekomst met 3-0 opgerold. De C2 van Ajax PSV met 2-0. De B1 rolde PSV B1 voor de winterstop met 4-1 op. De A1 won in Eindhoven met 0-1. De eerste drie met goed spel bovendien.
De C1 heeft gister PSV C1 op een minitoernooi op de Toekomst met 3-0 opgerold. De C2 van Ajax PSV met 2-0. De B1 rolde PSV B1 voor de winterstop met 4-1 op. De A1 won in Eindhoven met 0-1. De eerste drie met goed spel bovendien.
Ajax contracteert jeugdspelers
Wat zal die PSV-jeugd dan ruk zijn.
Dat zou je misschien denken, maar de C'tjes en B'tjes van PSV zijn beter vertegenwoordigd in het Nederlands elftal dan Ajax.Jabu schreef:Wat zal die PSV-jeugd dan ruk zijn.
Huh?D_skilled schreef:Ik zie gewoon alle elftallen progressie boeken, ook spelers individueel. Sterker nog, de spelers waarvan ik geen hoge pet op heb ontwikkelen zich heel behoorlijk.
Het ging toch niet om winnen??????
Winnen is old school.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Winnen in combinatie met goed spel. Natuurlijk ging het mij niet alleen om het winnen, maar de manier waarop de score tot stand kwam deed mij meer deugd.
Volgens mij is dat al decennia de ambitie... (dan zie ik ook niet wat je tegen Van Gaal kunt hebben)D_skilled schreef:Winnen in combinatie met goed spel.
En de Cruijff-doctrine is nou toch juist dat winnen irrelevant moet worden? Dan moet het fier opsommen van de winst van vier jeugdelftallen ook tot het verleden gaan behoren. Anders hou je die winnen-druk er echt op hoor.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat zul je mij niet horen zeggen en de rest van het technisch hart ook niet. Wel is het zo dat er zelden meer iemand zo compleet wordt afgeleverd als Vanenburg, Bergkamp of Rijkaard. En dat is waar we weer naartoe willen.wimpey schreef:Echt? Wie beweert dat dan?999 schreef:Tja, ik hoorde niet anders dan dat er niet 1 geschikte speler in de jeugd-opleiding te vinden was met een ( basis ) techniek ..
Wie weet nog hoe compleet die echt waren toen ze 'werden afgeleverd'?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Degenen die Vanenburg van jongs af aan hebben gevolgd en hem hebben zien debuteren weten dat nog wel! Man man man wat een speler.
Ach, ook Vanenburg was niet de speler die met/vanaf zijn debuut, hoe je noem je dat, nooit meer uit de basis is verdwenen.In feite in zijn debuut jaar was ie ook regelmatig reserve.Ook Vanenburg had zijn tijd nodig ( en vergat regelmatig zijn taken ) ...
Als ik Bouy en Klaasen zie spelen denk ik ook dat die gewoon mee zouden kunnen blijven doen in AJAX 1, zijn er klaar voor.En net zoals " vroeger " zijn er ook nu spelers die te kort komen, of waarvan we het idee hebben dat ze het niet gaan redden .. Vroeger was alles beter, dat ken je toch wel ...
Mijn mening:We horen de naam JC, en half Nederland ziet Barcelona voor zich .. tja ..
Als ik Bouy en Klaasen zie spelen denk ik ook dat die gewoon mee zouden kunnen blijven doen in AJAX 1, zijn er klaar voor.En net zoals " vroeger " zijn er ook nu spelers die te kort komen, of waarvan we het idee hebben dat ze het niet gaan redden .. Vroeger was alles beter, dat ken je toch wel ...
Mijn mening:We horen de naam JC, en half Nederland ziet Barcelona voor zich .. tja ..
Blij met de punten ...
Ja dat ben ik wel met je eens. Frank de Boer zegt dat hij Klaassen heel rustig wil brengen. Vind ik jammer. Net als Van der Vaart is hij volgens mij gewoon goed genoeg om vanaf zijn 18e onbetwiste basisspeler van Ajax te zijn. Iemand anders mag nu komen met cliché opmerking when he's good enough, he's old enough999 schreef:Ach, ook Vanenburg was niet de speler die met/vanaf zijn debuut, hoe je noem je dat, nooit meer uit de basis is verdwenen.In feite in zijn debuut jaar was ie ook regelmatig reserve.Ook Vanenburg had zijn tijd nodig ( en vergat regelmatig zijn taken ) ...
-
Vanenburg kwam van Elinkwijk en speelde direct in de B-jeugd (Als ik me het goed herinner) dan is hij in mijn ogen wel een Ajacied, maar ik lees vaak dat Eriksen geen exponent is van de jeugdopleiding omdat hij, toen hij kwam, al in de B1 zat, m.a.w. selectief winkelen als Vanenburg met zijn techniek. Hij debuteerde in 1981 en Wikipedia geeft ook nog de volgende informatie:
Bij Ajax werd hij beroemd om zijn frivole spel, maar desondanks raakte hij in het seizoen 1985-1986 in onmin bij trainer Johan Cruijff, evenals bij bondscoach Leo Beenhakker (na FC Porto-Ajax 2-0, september 1985: Leo Beenhakker: "Maar Vanenburg in Portugal? Dan ga ik teleurgesteld weer naar huis toe. Want Vanenburg laat zich toch weer 2 keer over de zijlijn drukken";
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".