Het wordt wel eens vergeten, maar Blind jr. is aan zijn 5e seizoen Ajax-1 bezig. Van Rhijn aan zijn 2e. Qua snelheid, loop-, corrigerend - en atletisch vermogen heeft Van Rhijn veel meer in huis dan Blind. Fysiek en qua concentratie moet het veel beter. Die jongen moet leren denken als een verdediger. FdB heeft Blind dit seizoen leren denken als een aanvaller. Simpelweg omdat er in die jongen geen verdediger schuilt. Blind speelt 'hoog' op links, Van Rhijn 'laag' op rechts, Poulsen zakt in naar CV en Moisander pakt defensief de linkerzone. Zó slecht hebben FdB en Ajax nou Blind behandeld.Zeux schreef: Voor wat ik gezien heb, zie ik Van Rhijn meer (opzichtige) fouten maken waar ook goals uit voortkomen.

Blind sr. en de bondscoach hebben het niet meer zo op Ajax en raden hem ongetwijfeld aan te vertrekken. Ik geef het hem te doen straks in Duitsland of Engeland. Tempo een stuk hoger, veel fysieker, tegenstanders die de hele flank bespelen en paardenlongen hebben. Dat wordt niet easy voor iemand die gewend is in een laag tempo en o.b.v. inzicht en balbezit te spelen. Ik zou dus lekker blijven wanneer ik hem was, hij krijgt het sportief nergens beter.
Bovendien is Blind natuurlijk een veel betere speler dan Jelle Van Damme II. Dus ik hoop ook gewoon dat Blind blijft en Dijks eruit gemikt wordt.