Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2015 11:50 am

Mbt de spits: Milik heeft het in de topwedstrijden bij Ajax nog niet laten zien. Ook nog te weinig balvast voor een Ajaxspits. Het liefst zou ik een een type Peterson erbij hebben. Ik ben benieuwd waar ze voor gaan: een jong talentvolle spits (Oulare) of een meer ervaren spits. Gezien het feit dat ze Zivkovic nog hebben, zou je geneigd zijn naar de laatste categorie.

Ze hadden vorig jaar Luuk de Jong moeten halen. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 03, 2015 12:07 pm

Ajaciedjuh schreef: Ze hadden vorig jaar Luuk de Jong moeten halen. :blush.gif:
Inderdaad. Die had honger na de BuLi en PL. En was voor een prikkie op te halen geweest. Wanneer ze Siem erbij hadden betrokken had ie ook wel voor Ajax + CL gekozen, lijkt me...

Maar afwachten of er überhaupt een spits bij komt. Buitenspeler en Milik / Fischer als opties spits lijkt me waarschijnlijker eigenlijk. Dat krijg je wanneer je je huiswerk niet op orde hebt, dan ben je afhankelijk....

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 03, 2015 12:38 pm

Hebben ze bij City, Chelsea etc. geen derde spits rondlopen die ze willen verhuren en bij ons makkelijk 2e of 1e spits kan worden (Jovetic ofzo?)

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 03, 2015 12:41 pm

@FreekJansenVI: De Boer: 'We zoeken nog een spits en een buitenspeler, maar er zal eerst nog verkocht moeten worden.' Meer zo op #VI.nl #Ajax

Gaat lekker: voorbereiding zo voorbij en we hebben nog geen kwaliteit erbij in de aanval. :excited.gif:

Gaat over Boilesen mbt verkopen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus

Bericht door columbus » vr jul 03, 2015 1:23 pm

Gaat zeker weer top... ongelooflijk wat een prutsers. Er staan belangrijke potjes voor de CL op de agenda. Je verhuurt je 2e spits Zivkovic (waarom ze die jongen überhaupt hebben gekocht?) en er moet nu een spits bij, maar alleen als het echt wat toevoegt. Dat laatste neem ik niet zo serieus gezien de laatste aankopen van Overmars en co. Uiteindelijk belandt Schone wel weer in de punt van de aanval...

Wat een ongelooflijk stelletje prutsers! Lijstjes, backup schema's? Ze hebben helemaal niets... En deze directie gaat ons terugbrengen naar de Europese top? Het wordt steeds lachwekkender.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 03, 2015 1:31 pm

WP_LeGeNd schreef:Hebben ze bij City, Chelsea etc. geen derde spits rondlopen die ze willen verhuren en bij ons makkelijk 2e of 1e spits kan worden (Jovetic ofzo?)
Jovetic zal staan te trappelen!! :biggrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr jul 03, 2015 2:21 pm

mwah afgelopen seizoen heeft ie 780 minuten gebald en dat was voornamelijk voordat Bony kwam binnenwandelen, daarna heeft ie nog maar 90 minuten speeltijd gehad...

Zo zijn er vast nog wel een aantal spelers die daar rondlopen die graag eerste keus willen zijn!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 03, 2015 2:26 pm

Het is een fucking schande zoals die zogenaamde superieure ex-toppers Ajax besturen. Het lijkt gvd wel een hobbyclubje.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 03, 2015 3:28 pm

Ik vind het aantrekken van een spits koppelen aan het verkopen van Boilesen erg... vreemd.

Ajax had het na titel 4-op-rij enerzijds en Duarte, Hoorn anderzijds voor gezien moeten houden met FdB en (vooral) Overmars. Er lijkt onvoldoende besef te zijn voor hetgeen noodzakelijk is om prestatieve topsport te bedrijven. En dan m.n. wie wanneer doorgeselecteerd moet worden.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jul 03, 2015 10:20 pm

wimpey schreef:Ik vind het aantrekken van een spits koppelen aan het verkopen van Boilesen erg... vreemd.
Ik niet. Boilesen moet verkocht worden, aangezien hij niet wil verlengen en over een jaar transfervrij is.

Afwegen van ingaande/uitgaande transfers is normaal in het voetbal. De Boer en Overmars hebben het afgelopen half jaar al een sloot geld uitgegeven. Dan is het tijd om de balans te herstellen. Dat wil niet zeggen dat een spits één op één Boilesen komt vervangen, uiteraard.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 03, 2015 10:57 pm

Yopi schreef:De Boer en Overmars hebben het afgelopen half jaar al een sloot geld uitgegeven.
Dat heb ik dan gemist waarschijnlijk.

Wat is 'een sloot'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 03, 2015 11:33 pm

Dijks Gudelj Sinkgraven
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr jul 03, 2015 11:38 pm

Totalling?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 03, 2015 11:46 pm

Een miljoen of 15? Heitinga is dan wel gratis maar niet goedkoop.

Ik hoef er voorin ook niks bij.

Je hebt Kishna en Fischer voor op links. Schone en AEG op rechts. Milik en Fischer in de spits. Aangezien je ook nog 5 goede middenvelders hebt is het niet erg als Klaassen een keer in de spits moet.

Muric en Cerny kunnen eventueel ook op de vleugels. Ik zie liever een beest voor centraal achterin komen.
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 04, 2015 4:51 am

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de salarispost (en aantal contractspelers). Transferbedrag zal 'minder' belangrijk zijn (we hebben reserves), maar de totale salarispost moet in lijn zijn. Als er nog een vleugelspeler (Sisto!?) en een spits bijkomt, dan zullen dat niet de goedkoopste zijn.
Vandaar de link naar Boilesen: salaris komt 'vrij'.

Gezien de actie pas geleden met Slop, Overmars en FdB, zijn ze wel bereid door te pakken als de kans zich voordoet.

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 04, 2015 7:00 am

Er is maar een salarispost die de laatste jaren keer op keer oploopt. En dat is die van het overig personeel. Misschien moeten ze daar eens naar kijken. En ook die belachelijke bonus voor debuterende jeugdspelers schrappen.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 04, 2015 10:29 am

Ajaciedjuh schreef:Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de salarispost (en aantal contractspelers). Transferbedrag zal 'minder' belangrijk zijn (we hebben reserves), maar de totale salarispost moet in lijn zijn. Als er nog een vleugelspeler (Sisto!?) en een spits bijkomt, dan zullen dat niet de goedkoopste zijn.
Vandaar de link naar Boilesen: salaris komt 'vrij'.
Precies.
Los van de door Lionel genoemde spelers hebben we er nog een paar onder contract staan die ook betaald moeten worden: Menig, Acolatse, De Sa, Hendriks, Duarte, enz. Selecteer eens door.
Gezien de actie pas geleden met Slop, Overmars en FdB, zijn ze wel bereid door te pakken als de kans zich voordoet.
Zij wel, maar Van Duivenbode gaat op de rem staan. Zeer terecht, vind ik. Het is geen spelletje.

zeux

Bericht door zeux » za jul 04, 2015 11:15 am

Lionel schreef:Een miljoen of 15?
De prijs van één B-speler in de echte voetbalwereld dus.

Zijn we nu op de rand van faillissement?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jul 04, 2015 11:20 am

Nee, maar op deze manier is Ajax in het verleden wel zwaar in de problemen geraakt. Investeren in 'zekerheidjes' die geen zekerheidjes bleken te zijn, tientallen spelers op de loonlijst waarvan de spelers die het niet gered hadden nergens heen wilden, enz.

Ajax heeft nu eenmaal een veel lagere begroting dan clubs 'in de echte voetbalwereld'. Heel goed dat de tijden van de Machlasjes en de Sulejmanietjes voorbij zijn.

zeux

Bericht door zeux » za jul 04, 2015 11:21 am

Yopi schreef:Nee, maar op deze manier is Ajax in het verleden wel zwaar in de problemen geraakt. Investeren in 'zekerheidjes' die geen zekerheidjes bleken te zijn, tientallen spelers op de loonlijst waarvan de spelers die het niet gered hadden nergens heen wilden, enz.
Dan moet je dus naar de scouting kijken...

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 04, 2015 11:32 am

Welke B-speler zou naar Ajax willen en niet naar bijv. Shakthar/Porto/Benfica?
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » za jul 04, 2015 11:42 am

Lionel schreef:Welke B-speler zou naar Ajax willen en niet naar bijv. Shakthar/Porto/Benfica?
Waarom zou Ajax minder zijn dan pak m beet Red Bull? Of Basel. Daar gaan ze ook heen.

Psv weet zo'n Mexicaan te strikken.

Maar alleen Ajax is 'machteloos'. Je kunt jezelf ook een calimero-positie binnen de voetbalwereld aanpraten...

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 04, 2015 11:52 am

Ajax heeft niet heel veel mindere spelers dan RBZ of een Basel. Die clubs weten hun spelers alleen langer te behouden.

En ja, de scouting bij Ajax is ruk. Zolang Ajax aankopen blijft doen als Hoorn, Duarte etc. houdt eigenlijk iedere discussie op.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 04, 2015 12:12 pm

Ook voor clubs als Red Bull en Basel geldt dat ze zullen moeten verkopen als ze kopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » za jul 04, 2015 12:26 pm

Lionel schreef:Ajax heeft niet heel veel mindere spelers dan RBZ of een Basel. Die clubs weten hun spelers alleen langer te behouden.
Ajax heeft geen spits die al twee seizoenen bijna 1 op 1 loopt met goals en wedstrijden (zoals Red Bull).

Plaats reactie