Ze hadden vorig jaar Luuk de Jong moeten halen.

Moderator: mods
Inderdaad. Die had honger na de BuLi en PL. En was voor een prikkie op te halen geweest. Wanneer ze Siem erbij hadden betrokken had ie ook wel voor Ajax + CL gekozen, lijkt me...Ajaciedjuh schreef: Ze hadden vorig jaar Luuk de Jong moeten halen.
Jovetic zal staan te trappelen!!WP_LeGeNd schreef:Hebben ze bij City, Chelsea etc. geen derde spits rondlopen die ze willen verhuren en bij ons makkelijk 2e of 1e spits kan worden (Jovetic ofzo?)
Ik niet. Boilesen moet verkocht worden, aangezien hij niet wil verlengen en over een jaar transfervrij is.wimpey schreef:Ik vind het aantrekken van een spits koppelen aan het verkopen van Boilesen erg... vreemd.
Dat heb ik dan gemist waarschijnlijk.Yopi schreef:De Boer en Overmars hebben het afgelopen half jaar al een sloot geld uitgegeven.
Precies.Ajaciedjuh schreef:Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met de salarispost (en aantal contractspelers). Transferbedrag zal 'minder' belangrijk zijn (we hebben reserves), maar de totale salarispost moet in lijn zijn. Als er nog een vleugelspeler (Sisto!?) en een spits bijkomt, dan zullen dat niet de goedkoopste zijn.
Vandaar de link naar Boilesen: salaris komt 'vrij'.
Zij wel, maar Van Duivenbode gaat op de rem staan. Zeer terecht, vind ik. Het is geen spelletje.Gezien de actie pas geleden met Slop, Overmars en FdB, zijn ze wel bereid door te pakken als de kans zich voordoet.
De prijs van één B-speler in de echte voetbalwereld dus.Lionel schreef:Een miljoen of 15?
Dan moet je dus naar de scouting kijken...Yopi schreef:Nee, maar op deze manier is Ajax in het verleden wel zwaar in de problemen geraakt. Investeren in 'zekerheidjes' die geen zekerheidjes bleken te zijn, tientallen spelers op de loonlijst waarvan de spelers die het niet gered hadden nergens heen wilden, enz.
Waarom zou Ajax minder zijn dan pak m beet Red Bull? Of Basel. Daar gaan ze ook heen.Lionel schreef:Welke B-speler zou naar Ajax willen en niet naar bijv. Shakthar/Porto/Benfica?
Ajax heeft geen spits die al twee seizoenen bijna 1 op 1 loopt met goals en wedstrijden (zoals Red Bull).Lionel schreef:Ajax heeft niet heel veel mindere spelers dan RBZ of een Basel. Die clubs weten hun spelers alleen langer te behouden.