Mee eens; daarom snap ik nog steeds niet dat er door het TH niet is ingegrepen na de afstraffing door Salzburg. Iedereen zag het verschil, maar FdB kon het tij niet keren en niemand die hem verving, want hij had Ajax kampioen gemaakt enz. enz. enz.Een toptrainer haalt misschien tien procent meer uit een team dan een (redelijk) goede trainer.
De leden van het TH kenden hun bevoegdheden niet? Dat was al sinds de invoering van het TH het geval, dat is geen reden om niet iets te ondernemen. Het is eerder een reden om wel wat te ondernemen, want wie fluit je terug?
Ajax verlengde het contract van Ivic niet (of ontsloeg hem, dat weet ik niet meer, volgens mij overkwam het hem ook bij Anderlecht), hij werd kampioen, maar met afzichtelijk voetbal. Dat was het Ajax zoals het hoort: punten zijn het gevolg van goed voetbal. De afgelopen seizoenen werd kritiek op AT op het voetbal van Ajax 1 afgedaan met "vier titels" e.d. Ajax is niet alleen qua leiding veranderd, ook qua aanhang.
Wat die 10% betreft, een kampioenschap kan worden beslist door één bal, daar doet een trainer niets aan af of voegt er niets aan toe. Stel dat het 10% is, dan is dat erg veel, want als ik reken dat Ajax 10% meer punten pakt per seizoen, dan hadden er weinig andere kampioenen geweest.
Ben nog steeds verbaasd over het rapport Ling, dat een beursgenoteerd bedrijf zoiets accepteert