Borna Sosa

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: Borna Sosa

Bericht door GangstaRiB »

WP_Legend schreef: ma jul 07, 2025 11:57 pm Die keeper was prima en rete goedkoop te behouden, prima eerste of tweede keeper. Maar dat is dus juist niet gebeurd... Een zeer twijfelachtige beslissingen..
Mag je vinden. Maar hij was natuurlijk al op leeftijd, sprak geen Nederlands en we hebben al zo’n ervaren keeper. Dit was nooit een keeper die Ajax heel veel beter zou maken. Dus dan moet je doorselecteren.
Whitey on the moon.
Lionel

Bericht door Lionel »

GangstaRiB schreef: di jul 08, 2025 6:59 am
WP_Legend schreef: ma jul 07, 2025 11:57 pm Die keeper was prima en rete goedkoop te behouden, prima eerste of tweede keeper. Maar dat is dus juist niet gebeurd... Een zeer twijfelachtige beslissingen..
Mag je vinden. Maar hij was natuurlijk al op leeftijd, sprak geen Nederlands en we hebben al zo’n ervaren keeper. Dit was nooit een keeper die Ajax heel veel beter zou maken. Dus dan moet je doorselecteren.
Je had dus Pasveer moeten dumpen en Matheus moeten halen met daarachter nog een jonge goalie. Of Jaros voor 2 jaar moeten huren.

Maar ik moet zeggen dat ik met deze strategie ook wel kan leven. Gooi die jonge jongen volgend jaar maar voor de leeuwen en dit jaar veel minuten in JA en bijvoorbeeld in de beker.
IK GELOOF!!!!!!
WP_Legend

Bericht door WP_Legend »

Met Reyverson hebben we toch al een talentvolle keeper in deze leeftijdsgroep...
Lionel

Bericht door Lionel »

WP_Legend schreef: di jul 08, 2025 9:26 am Met Reyverson hebben we toch al een talentvolle keeper in deze leeftijdsgroep...
Misschien niet talentvol genoeg?
IK GELOOF!!!!!!
Yopii

Bericht door Yopii »

Ajax leidt amper een keeper op die geschikt is voor het eerste. Van der Sar, Stekelenburg, Vermeer (mwah), dan heb je het wel gehad in de afgelopen dertig jaar. Sar heeft daarbij niet eens de jeugdopleiding doorlopen. (Onana reken ik niet mee, die kwam op seniorenleeftijd naar Ajax.)

Snap trouwens niet dat Pasveer mag blijven, die is 41 en elk jaar ligt hij een paar maanden uit met een blessure. Als Jaros beoogd eerste keeper is en Heerkens zit daarachter, wat moeten we dan met Pasveer? :confused.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Yopii schreef: di jul 08, 2025 11:54 am Ajax leidt amper een keeper op die geschikt is voor het eerste. Van der Sar, Stekelenburg, Vermeer (mwah), dan heb je het wel gehad in de afgelopen dertig jaar. Sar heeft daarbij niet eens de jeugdopleiding doorlopen. (Onana reken ik niet mee, die kwam op seniorenleeftijd naar Ajax.)

Snap trouwens niet dat Pasveer mag blijven, die is 41 en elk jaar ligt hij een paar maanden uit met een blessure. Als Jaros beoogd eerste keeper is en Heerkens zit daarachter, wat moeten we dan met Pasveer? :confused.gif:
Klopt, maar Stekelenburg bijvoorbeeld kreeg volgens mij op z’n 17de de kans. Dat zie je zelden meer, dat jonge keepers de kans krijgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Mr. Ajax schreef: di jul 08, 2025 2:38 pm
Yopii schreef: di jul 08, 2025 11:54 am Ajax leidt amper een keeper op die geschikt is voor het eerste. Van der Sar, Stekelenburg, Vermeer (mwah), dan heb je het wel gehad in de afgelopen dertig jaar. Sar heeft daarbij niet eens de jeugdopleiding doorlopen. (Onana reken ik niet mee, die kwam op seniorenleeftijd naar Ajax.)

Klopt, maar Stekelenburg bijvoorbeeld kreeg volgens mij op z’n 17de de kans. Dat zie je zelden meer, dat jonge keepers de kans krijgen.
Huh???
Niet als basisspeler hoor. Pas als twintiger en ook niet meteen.

In 2001-2002 keepte hij nog in Jong Ajax, dat ze toen nog Ajax 2 noemden. Ajax 2 had in de KNVB Beker wel echt een geweldige run, tot aan de halve finale aan toe.
In de strafschoppenserie pakte hij er helaas nul, maar ja, als Ajax 2 de finale had gehaald hadden we utreggers als frans adelaar geen trauma kunnen bezorgen met Wamberto. :biggrin.gif:

Fred Grim was in dit zelfde seizoen de vaste keeper en toen die na het behalen van de dubbel met pensioen ging, volgde 'Steek' hem niet op.
Toen Ajax in 2002-2003 ver kwam in de CL was Bogdan Lobont de 1e keeper, Didulica viel op memorabele wijze weleens in en ook Henk Timmer heeft in de CL nog speeltijd gekregen tegen Inter.

En in 2005 heeft trainer Danny Blind nog een tijdje Hans Vonk als eerste keeper gekozen. :confused.gif: Echt geen idee hoe 'Blinde Danny' daar toe kwam.
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Stekelenburg maakte op z’n 19 zijn debuut, speelde ongeveer tot aan zijn 22ste zo’n 10 potjes per seizoen en vanaf zijn 23ste was ie eerste keeper. Maar een Kenneth Vermeer was volgens mij ook rond de 22 toen hij al boven de 30 potjes keepte in 08/09.

Onana was volgens mij de enige die na die twee doorstroomde vanuit de jeugd/Jong.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff »

Mr. Ajax schreef: di jul 08, 2025 8:36 pm Stekelenburg maakte op z’n 19 zijn debuut, speelde ongeveer tot aan zijn 22ste zo’n 10 potjes per seizoen
Ja bij een gemiddelde van 10 wedstrijden was hij geen vaste basisspeler.
In seizoen 2002/2003 speelde Ajax 1 heel wat meer dan 50 wedstrijden.

De 14 wedstrijden in de CL (2 kwartfinale ontmoetingen met Milan en in twee verschillende poulefasen nog 12 wedstrijden in het toenmalige systeem!!) telt met 34 Eredivisiewedstrijden al op tot 48, daar kwamen de Johan Cruijff schaal en bekerwedstrijden nog bij.

Goed, 'Steek' is met name in het begin ook vrij vaak geblesseerd geweest en Lobont was een geduchte concurrent.

Toch denk ik dat Yopii niet heel erg onder de indruk zal zijn van de loopbaan van Stekelenburg --nu lijkt Yopii niet gauw enorm gigantisch onder de indruk--

In de loopbaan van Stekelenburg, die inderdaad al vroeg begon, was hij met name tussen 2009 en 2011 ECHT in goede vorm.
Plaats reactie