John Heitinga en Marcel Keizer de ex-trainers

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Hoe lang gaat Heitinga het volhouden als hoofdtrainer?

Hij dient zijn contract uit
0
Geen stemmen
Hij maakt het seizoen 2025-2026 af
5
16%
Hij vertrekt in de periode van 1 februari - 1 juli 2026
2
6%
Hij vertrekt in de periode van 1 december - 1 februari 2026
11
34%
Hij vertrekt in oktober of november 2025
14
44%
Hij vertrekt in augustus of september 2025
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 32

Marillion
Site Admin

Re: John Heitinga en Marcel Keizer de nieuwe trainers

Bericht door Marillion »

Haha, ik begin alvast met inzetten op een overwinning van de Eagles komende speelronde.
Nil volentibus arduum
LucaS

Bericht door LucaS »

:drecul.gif:
I think I lost my fucking headache
LucaS

Bericht door LucaS »

Waarom ook niet. Misschien valt het opeens per ongeluk goed. Gebeurde bij ten Hag ook bij toeval
Yopii

Bericht door Yopii »

Zij worden op 1 juni 2026 aangesteld. Inmiddels is AT uitgedund tot Zeux en Neefkens die de moed erin houden en elkaar posten dat “we eerst neutraal moeten kijken hoe het zal gaan voordat we gaan oordelen”..
:smallgrin.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Yopii schreef: zo aug 10, 2025 9:43 pm
Zij worden op 1 juni 2026 aangesteld. Inmiddels is AT uitgedund tot Zeux en Neefkens die de moed erin houden en elkaar posten dat “we eerst neutraal moeten kijken hoe het zal gaan voordat we gaan oordelen”..
:headbang.gif:

En Ik zou het in een vergelijkbaar geval zo weer doen.

Alles beter dan zo'n immer negatief en zuur mannetje als jij worden. :onfire.gif:

Ondertussen kleurt ook het rapport van Kroes in (waar ik ook 'afwachtend neutraal' over was).

Transfer Hato: prima
Lozen Mislintat-meuk: prima
Aankopen tot nu toe: jury still out --> Ko, Gloukh en Moro zijn nog niet echt te beoordelen, Regeer lijkt het 'niet' te zijn
Verlengen contract Berghuis: minpunt
Aanstellen Heitinga: dikke min (yep, ben om).

Hij heeft nog paar weken om wezenlijke versterkingen te halen. Time is running out...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
columbus

Bericht door columbus »

Het zit hem niet alleen in nog een versterking hier en daar. Het is het ideeloos spel tot nu toe, het klopt gewoon van geen kant. Ajax wil nu, gepaard met als een kip zonder kop druk zetten, met 40 meter in de rug verdedigen. En dat gaat nu eenmaal niet met Baas en Bouwman centraal. Regeer heeft ook geen idee.

Ongelofelijk dat ze het vakmanschap van Farioli in hebben weten te ruilen voor Heitinga. Gewoon om boos om te worden
Mano

Bericht door Mano »

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: zo aug 10, 2025 7:20 pm Een prognose.

Het is inmiddels half oktober en Ajax staat niet alleen op een beschamende 15e plaats in de eredivisie maar ook roemloos 29e in de CL. Kroes grijpt in en ontslaat Heitinga. “John is een jongen van de club, heeft ook wel echt pech gehad, maar helaas werd het niet wat we ervan hadden verwacht. We wensen John wel veel succes in zijn verdere carrière”. Journalisten weten bij de gedesillusioneerd mompelende Heitinga één quote te ontlokken terwijl hij de JCA verlaat: “je weet dat het kan gebeuren, dit is toch voetbal”.

Kroes pakt door en heeft al snel Ajax-DNA getraceerd. Michael Reiziger wordt de nieuwe hoofdtrainer en hij kiest John van ‘t Schip en Aron Winter als assistenten. Zij beginnen in november. “We willen vooral proberen om Ajax weer Ajax te laten zijn. Met intensiteit voetballen en hoog druk zetten, maar niet om daarmee de verdediging uit het oog te verliezen” weet Reiziger tijdens zijn eerste persconferentie.

Na de beschamende nederlaag op 13 december in de Klassieker staart Reiziger met doffe ogen in de camera van ESPN. “dit is niet mijn selectie; er zal de komende winter wel wat bij moeten”.

In februari 2026, na de roemloze uitschakeling in de CL en het inmiddels in de middenmoot van de eredivisie dolende Ajax, waar in de winterstop Sutalo werd verkocht om de gaten te dichten; worden ook zij ontslagen. “Ze wisten waar ze aan begonnen en ze hebben zeker hun beste beentje voorgezet , maar het is niet geworden wat we ervan hadden gehoopt”, aldus Kroes.

In de praatprogramma’s zeggen de pundits dat dit trainerstrio “geen eerlijke kans heeft gehad”.

Het bestuur van Ajax is trots op de doortastende handelswijze van de TD en staan “volledig achter hem”.

Begin maart wordt Kroes ontslagen.

Ajax maakt het seizoen af met Willem Weijs als interim en loopt Europees voetbal mis.

Volgend jaar moet het anders, aldus Carolien Gehrels. “We zullen wel de broekriem moeten aanhalen want er is begroot op minimaal Europa League. We hebben inmiddels een shortlist opgesteld voor een nieuwe Technisch Directeur en trainersstaf. We vinden het belangrijk dat daarin vooral het Ajax-DNA gewaarborgd wordt“.

In de T. circuleren namen van Danny Blind als Frank de Boer als trainer. Zij worden op 1 juni 2026 aangesteld. Inmiddels is AT uitgedund tot Zeux en Neefkens die de moed erin houden en elkaar posten dat “we eerst neutraal moeten kijken hoe het zal gaan voordat we gaan oordelen”..

Zo, nu ga ik Unibet bellen om te vragen wat de odds zijn voor dit scenario.
en het erge is, het is een oprecht mogelijke scenario :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Mano

Bericht door Mano »

zeux schreef: zo aug 10, 2025 11:10 pm
Wat mij weinig hoop geeft, is dat heel AT deze punten ziet, zag en voorspelde.
Jij hield moed en dat was bewonderenswaardig :smallgrin.gif: maar dat was gebaseerd op hoop.

Hoe kan je als TD (en dan noem ik ook die Beukers wat zogenaamd een wereld-scout was) tot de conclusie komen dat Heitinga aanstellen een goed idee is. :confused.gif:
Ik denk dat elke AT'er (incl jij), in een gesprek, binnen 5 minuten, weet dat hij het niet is en nooit kan worden.

Kroes is een fan, en heeft het beste voor met Ajax maar is gewoonweg niet capabel.
En fan zijn van Ajax is niet voldoende voor zo'n functie.

Ajax zakt het moeras in net als Man Utd, genoeg geld hebben maar door allerlei slangenkuilen er nooit uitkomen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Lionel

Bericht door Lionel »

Mano schreef: ma aug 11, 2025 7:40 am
Jij hield moed en dat was bewonderenswaardig :smallgrin.gif: maar dat was gebaseerd op hoop.

Hoe kan je als TD (en dan noem ik ook die Beukers wat zogenaamd een wereld-scout was) tot de conclusie komen dat Heitinga aanstellen een goed idee is. :confused.gif:
Ik denk dat elke AT'er (incl jij), in een gesprek, binnen 5 minuten, weet dat hij het niet is en nooit kan worden.

Kroes is een fan, en heeft het beste voor met Ajax maar is gewoonweg niet capabel.
En fan zijn van Ajax is niet voldoende voor zo'n functie.

Ajax zakt het moeras in net als Man Utd, genoeg geld hebben maar door allerlei slangenkuilen er nooit uitkomen.
Precies Mano. Kroes is een fan.

Maar zelfs al fan heb je toch na 5 minuten met Heitinga door dat hij de ballen verstand heeft van voetbal en hoe een team te laten presteren?
IK GELOOF!!!!!!
Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne »

Kroes zocht iemand die niet doorhad dat hij ook alleen maar de rol van TD acteert.

#Heizerboomsonout
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
LucaS

Bericht door LucaS »

Nou moet Kroes nog proberen een selectie samen te stellen met spelers die elkaar aanvullen en die geschikt zijn om het spel te spelen dat gewenst wordt. En als je weinig geld heb niet 2/3 stuk te slaan op posities waar je al behoorlijk voorzien bent
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB »

Jinne schreef: ma aug 11, 2025 7:56 am Kroes zocht iemand die niet doorhad dat hij ook alleen maar de rol van TD acteert.

#Heizerboomsonout
Niet mee eens. Het is dezelfde Kroes die Farioli binnenhaalde.

Ik weet niet of er veel trainers hebben afgezegd nadat FF weg wilde? Dat Heitinga de derde keus is?

Kroes doet goed werk om de selectie te verkleinen en het salarishuis binnen de perken te krijgen. Ik vind dat er goede aankopen zijn gedaan om Ajax op sterkte te houden.

Maar iedere voetballer ziet er slecht uit als de trainer een kamikaze tactiek hanteert. En ik snap niet hoe Keizer en Heitinga het raamwerk van FF hebben weten te ontmantelen voor een tactiek uit de jaren 00. Dit is 100 km/u voetbal, hopen dat je zelf scoort en niks tegenkrijgt. Tegen Telstar gaat dat nog net...maar alles daarboven maakt er gehakt van. :excited.gif:
Whitey on the moon.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Hij slaagt er niet in om de balans te herstellen in de groep. In ieder geval tot op dit punt, de transfermarkt is voorlopig nog open. Als we bijvoorbeeld Taylor of Brobbey nog zien vertrekken gebeurd er misschien nog meer.

Maar voorlopig hebben we op het middenveld de puzzelstukjes niet in handen om de puzzel te maken. En op links hebben we ineens een overschot aan spelers voor de linksbuiten positie. Terwijl het achter Wijndal dan weer heel stil is.

Gloukh is onze duurste aankoop. Waar gaat die precies spelen en hoe gaan we hem tot zijn recht laten komen? Het is mij echt nog niet duidelijk. Itakura dan, gaat hij Sutalo of Baas vervangen? Die twee lijken me niet ons grootste probleem. En Moro vervangt dus Godts en Edvardsen.

Het zijn alledrie denk ik echt wel goede spelers. Maar hoe moet je die transfers nu beoordelen als je kijkt naar de bezetting op verschillende posities?
Nil volentibus arduum
Mano

Bericht door Mano »

salarishuis verkleinen. Heeft zelf Hendo binnen gehaald met een mega-salaris. Die is weg maar nu komt die Itakura die schijn 1,8mio netto te pakken, is ook gewoon 3mio.

Ik geef niet zoveel om dat soort zaken zolang je maar presteert. Het gaat pijn doen als je niks presteert.
En met het aanstellen van een Heitinga is elk salarishuis te duur.

Ik kan er oprecht niet met mijn verstand bij dat je als TD bij een Heitinga uitkomt. :confused.gif:
Daar prik je (zelfs als fan idd) met 3 minuten doorheen.
Of is Kroes nog simpeler dan Heitinga? want dan zijn we echt fucked!
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

Baas mag het uitzoeken met Nietsnut Wijndal..
op naar wederom nieuwe verkiezingen..
Yopii

Bericht door Yopii »

Ik weet niet of er veel trainers hebben afgezegd nadat FF weg wilde? Dat Heitinga de derde keus is?
Nee joh! Hij vond dat Heitinga geen eerlijke kans gehad had en zo. En Keizer is de leermeester van Slot!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Mano schreef: ma aug 11, 2025 9:11 am salarishuis verkleinen. Heeft zelf Hendo binnen gehaald met een mega-salaris. Die is weg maar nu komt die Itakura die schijn 1,8mio netto te pakken, is ook gewoon 3mio.

Ik geef niet zoveel om dat soort zaken zolang je maar presteert. Het gaat pijn doen als je niks presteert.
En met het aanstellen van een Heitinga is elk salarishuis te duur.

Ik kan er oprecht niet met mijn verstand bij dat je als TD bij een Heitinga uitkomt. :confused.gif:
Daar prik je (zelfs als fan idd) met 3 minuten doorheen.
Of is Kroes nog simpeler dan Heitinga? want dan zijn we echt fucked!
Henderson vond ik echt wel uit te leggen. Al kun je erover twisten of je wellicht een oplossing had kunnen vinden tegen wat lagere salariskosten (hij was wel transfervrij).

Het gekke is dat je dus eerst de keuze maakt om veel geld in Henderson te investeren omdat je ziet dat die positie cruciaal is. En vervolgens vervang je hem eigenlijk niet. Behalve door een talentvolle puber die het vak nog moet leren en wat oudgedienden die eerder al hebben bewezen dat ze die rol niet kunnen invullen. Anders had je immers Henderson niet hoeven halen.

Henderson was de leider in het veld. Niet omdat hij een band om zijn arm kreeg maar omdat het zijn persoonlijkheid is. Nu hebben we dus geen leider in het veld en geen leider langs de zijlijn.
Nil volentibus arduum
Toppie

Bericht door Toppie »

Verlies in Deventer, dan komt de reparatietijd erg in het gedrang... Wat voor tijd krijgt Keizinga (leuk verzonnen door iemand?) :confused.gif:
zeux

Bericht door zeux »

Mano schreef: ma aug 11, 2025 7:40 am
Ja, zeker, 'hoop' - wat moet je anders, hij is er en gaat niet zomaar weg - maar ook wel dat ik iemand een nieuwe, faire kans gun, vanwege specifieke lastige omstandigheden 'toen' en de potentie van groei na twee jaar onder een echte coach te hebben gefunctioneerd.

Maar we kunnen kort zijn: die groei is er niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Marcel

Bericht door Marcel »

Als Heitinga in "lastige omstandigheden" nu iets had laten zien zou ik zeggen, ja... misschien is een tweede kans een optie.
Echter hij heeft helemaal niets bijzonders laten zien destijds, vandaar dat er ook voor een andere trainer werd gekozen.
Ik snap echt niet waarom Heitinga deze zomer überhaupt op de radar is gekomen...
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam »

Marcel schreef: ma aug 11, 2025 10:07 am Ik snap echt niet waarom Heitinga deze zomer überhaupt op de radar is gekomen...
Was het maar deze zomer, dan konden we nog zeggen dat het iets van paniek was, of we weten het niet. Maar Heitinga gaf zelf in een interview aan dat hij en Kroes al maanden met elkaar spraken.

(hallo allemaal trouwens... terug van lang weg geweest)
Op naar de vierde ster!
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke »

Alweer een verloren zoon die terugkeert, waar komen ze allemaal vandaan! Allemaal ramptoeristen? :smallgrin.gif:

Maar welkom terug!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Duke schreef: ma aug 11, 2025 10:33 am Alweer een verloren zoon die terugkeert, waar komen ze allemaal vandaan! Allemaal ramptoeristen? :smallgrin.gif:

Maar welkom terug!
Helemaal in lijn met wat ze al jaren bij Ajax doen. Oude namen die terugkomen. Loopt meestal niet goed af, dus hoop dat ik een uitzondering ben. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!
Yopii

Bericht door Yopii »

Ha ja, leuk! Welkom terug! :biggthumpup.gif:

Voorheen meegelezen, zeker?

Kom ook terug, Wimpey en anderen! :biggthumpup.gif:
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Ja, wel altijd mee blijven lezen, maar al jaren niet meer gepost.
Op naar de vierde ster!
Plaats reactie